Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výpustný šroub

Od: michal958* odpovědí: 22 změna:

hezký večer, poradte prosím, dneska sem chtěl u mého renaulta clia vyměnit olej, ale přišel sem na to,že výpustný šroub nejde povolit,spíše je tzv ošvejkaný a inbus tam prokluzuje, poradte prosim jak by to šlo dosatt ten šroub ven? diky za rady

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

slonbonjohn*

1x

Způsobu je více, záleží na šikovnosti a vybavenosti tvojí dílny. Pokud je šroub utopenej do vany, dá se použít např dvousložkový tmel - natlačit tmel do otvoru, zasunout imbus a nechat zatvrdnout. Někdy to stačí. Existuje na to i spec. gel s ocelovými kuličkami, ale v tomto případě je na nic, stekl by. Pak jedině širší šroubovák a sekat. Ale opatrně, hliníková vana je na to háklivá. Pokud šroub čouhá ven, dá se do něj pilkou vyříznout drážka a opět zkusit širokým šroubovákem povolit.

 

ar*

0x

Michale toto je dost častý problém, pokud někdo nepoužil kvalitní imbus, vnitřní hrany se pak omelou. Pokud někdo přijede na výměnu oleje,s takto poškozeným šroubm, tak to řeším navařením matice na šroub. Potom buď dám nový, pokud mjitel nechce nechám šroub s maticí. Je dobré tam navařit matici alespoň na 24 klíč.

michal958*

ten šroub je z hliníku myslim tak navarit by to klasckou svareckou neslo a svarecku na hlinik bohuzel nemam mam jen zakladni vybaveni dilny, sverak flexu apd

ar*

Michale, hlinikový šroub to se mi nějak nezdá, COčkem jde sice taky zavařit i hliník,ale chce to už trochu rutiny jinak se nadělá víc škody než užitku. Nemáš náhodou ten šroub na čtyřhran místo na imbus?

doplněno 10.12.10 18:32:

Někdy jsou i TORX, dej sem foto co tam vlastně máš, ale vsadím 100:1 že to nebude z hliníku.

michal958*

ne je to na inbus ale asi se to uz predchozi majitel snazil dostat ven a ten sroub ožvejkal takze kdyz tam dam imbus tak to prokluzuj e a je videt jak je to ozvejkane, co kdyybch to teddy nahřál bombou a malím majzlikem vytukal pomalu?

ar*

No nevím, nevím aci.cz/...

celp*

Zkusil bych tam narazit ocelový hvězdicový bit .Pokud je to opravdu aluminium mělo by to jít docela lehce.

michal958*

je to ten poslední šroub jak si sem dal ten odkaz

ale ten je ocelovy a na stvorhran

michal958*

ne ja tam ctverhran nemám ja tam mám imbus ctverhran tam není

smidra

S COčkem hliník nesvaříš ani náhodou.Pravděpodobně myslíš svářečku MIG s použitím hliníkového drátu a argonu. K otázce:pokud je šroub opravdu hliníkový a imbus, vezměte o číslo větší imbus, udělejte na něm náběh a hezky ho tam nahulákejte. To by bylo.

ar*

Samozřejmně , že myslím svařování metpdou MIG a použití at už Corgonu a nebo Argonu atd. Pokud bych myslel metodu MAG tak napíšu CO2. Pokud ovšem použiju tento výraz tak málo kdo ví oco jde proto jsem použil lidově řečeno COčko Stejně ten šroub není hliníkový jak tvrdí Michal958, ale je to normální ocelový šroub jako u všech ostatních aut.

doplněno 10.12.10 20:27:

Jenom ještě, pokud Michal veme magnet , tak pozná, že jde o ocel a pokud otvor pořádně vyškrábe šroubovákem, tak uvidí , že jde i o čtyřhran jak je u 99% "frantíků" zvykem

slonbonjohn*

A já bych to poheftoval klidně i TIG/WIGem. Ale to už jsme někde jinde, co chlapi? Já to vidím tak, že někdo neměl origo šroub, tak tam našrouboval obyč hydraulickou zátku s imbusdírou, ta má stejnej závit a stoupání (měl jsem R19). V tom případě kouká z vany třímilimetrová hlava matky, pobouchat trochu kvůli uvolnění zapečenýho oleje a Cobra sikovky to jistí.

ar*

Slone ty nás tady je zkoušíš TIG a WIG je to samé jen německá a ang. zkratka , ale to jsme fakt jinde.

Pro Michala. Můžeš to zkoušet povolit oparným klepáním na hraně šroubu ,ale pozor at nezmrvíš vanu. Nechceš raději zajet za tím manikem co dělal ten altík?

michal958*

tomu sem volal a ten muze az tak za 3 tejdny ma prej toho hodne rekl mi ze to mam zkustit kladivem , kdyz to nahreju bombou tak to pujde lepe ne?

cyril*

Otevřený oheň na olejovou vanu z rukou zkušeného pracovníka servisu bude tím nejlepším řešením. Tu bombu aspoň 10kg aby výsledný efekt byl dostatečný.

 

michal958*

myslite ze to pujde dobre kdyz to nahreju plynovou bombou a pomalu se pokusim to vyklepat malim majzlíkem?

 

michal958*

takže dneskka sem olej vměnil ,ten starejšroub sem opatrne odsekal malým majzlíkem, na ten starý šrou nahradil jiným ktery ma šestihran, dal sem novou posložku, po hodine to u šroubu bylo pár kapek tak se radeji okolo toho šroubu dal silikon kdyby to nahodou kapalo, je to silikon primo na auta, tesni se s tim vany apd odolava oleji, benzinu, myslite ze to pres ten silikon uz nemuze kapat?, diky

 

ar*

Michale je dobré , že se to podařilo vyměnit, ale po dotažení šroubu tam nesmí být ani kapka. Ta podložka musí být buď měděná nebo alespoň hliníková, v žádném případě ocelová. Ten solikon na motory se jmenuje gasket ( takovou cihlovou barvu má) Pokud jsi ho tam namatlal na mastný šroub a vanu tak je to stejně k prdu.

michal958*

dal sem tam meděnou podložky potom sem to dotáhl , odmastil a namatlal na to , jasne ma takovou cihlovou barvu myslite tedy ze to bude k necemu?

wewew

Zdravím, nikdy nic nepatlat silikonem, to my opraváři neradi vidíme. Je třeba použít správný šroub a spravné těsnění. Dělá se buďto měděný kroužek s gum. O kroužkem uvnitř a ten se vkládá stranou na které je vidět na gum kroužek uvnitř směrem k vaně a utáhne. Pak je ještě takový jiný, kde je takový plastový prstýnek, ale to je pro novější vozidla. Na Vaše vozidla je určen měděný. Také záleží na tom, zda nedošlo k poškození oblasti závitu.

wewew

Od té doby kdy se rozšířilo použití silikonu, jej lidé aplikují na nesmyslná místa auta, např. pod olejový filtr nebo víko ventilů, skvěle ucpává mazací kanály.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]