Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám možná zvláštní dotaz, ale... Před chvílí jsme volali na TS, za kolik prodávají posypovou sůl na silnice. Je to za 5,5 + DPH = 6,60 Kč / kg. Ale v obchodě mají normální, jedlou sůl, za 3,50 Kč / kg - koncová cena. Jaký je mezi nimi rozdíl? Pokud vezmu pouze cenový rozdíl, pak je volba jasná, ale není posypová sůl třeba "žravější"?
Moc děkuji za odpovědi.
Mařenko je to naprosto stejné, jen posypová je hrubší a špinavější. Teď je alespoň vidět proč věčně nemají cestáři prachy a po prvním týdnu vyhrnování a solení už vyčerpali veškeré peníze na celou sezonu.
Viď? Já jsem to taky dost dobře nepochopila, na těch dvaceti kilech co koupíme, luxusně ušetříme a ještě navíc jí máme s jódem a fluorem. :D Na takovou věc člověk přijde úplnou náhodou.
Maruš jen taková rada, odchyt nějakého cestáře až budou solit a za flašku ti nasype hromádku, jen je potřeba ji někam uklidit aby moc nezvlhla a neslepila se. Já sám spotřebuji tak 30-50kg soli no ,ale protože jsem léta pracoval ve Fy která sypače vyráběla a jsou tam ještě kontakty tak vždacky nějakou sůl si seženu , kterou kluci vysypou při opravách sypačů. Není náhodou že veškeré Fy které se zabyvají výrobou sypačů jsou z jednoho okolí at už Kobit , Ab Bohemia (dnes Unikont a dříve Beilhack Bohemia) a nebo Simed. Všichni vznikli díky rozpadající se SSaZ (dnes Silniční technika) ,ale to je na dlouhé téma.
doplněno 07.12.10 11:54:Myslím že jo, většinou je rozumná domluva.
Prakticky všechny evropské státy tedy chlorid sodný NaCl prioritně používají při zajištování sjízdnosti komunikací vyššího dopravního významu, které se logicky vyznačují vyšší dopravní intenzitou. Například pro evropské dálnice je sůl, až na naprosté výjimky, používána při zimní údržbě jako výhradní posypový materiál. Je ale zapotřebí zdůraznit, že aplikace soli je prováděna převážně technologií zvlhčování suché soli solankovým roztokem, tzn. technologií, která se ve všech souvisejících faktorech vyznačuje vysokou efektivitou a také případné negativní zatížení životního prostředí snižuje na zcela nezbytné minimum..
Konkrétní používání dalších jednotlivých druhů posypových materiálů je značně různorodé. Mezi chemickými rozmrazovacími materiály se vyskytuje mimo nejvíce používaný chlorid sodný (NaCl) také chlorid vápenatý CaCl2 a v menší míře chlorid hořečnatý MgCl2. Výsledky posledních výzkumů ve Švédsku ale upozorňují na negativní účinky chloridu vápenatého na betonové konstrukce. V rámci různých používaných technologií při zimní údržbě se vyskytují tyto materiály v konkrétní aplikaci i ve formě roztoků. Další chemické materiály, které jsou ale používány spíše v rámci pokusů, nebo určité specifiky lokálního místa, jsou například různé druhy glykolů, alkoholů, močovina.
Tak asi záleží na tom, co kdo nabízí...
doplněno 07.12.10 10:59:ještě přidám odkaz na zdroj:
sůl v obchodě je navíc obohacena o jód, to pro štítnou žlázu...chodník kolem baráku lze posypat i touto obyč. kuchyňskou solí, ale solení funguje jen když se předtím sníh odhrabe...Vyhláška která řeší údržbu komunikací ve své příloze uvádí, že vrstva sněhu silnější než 3 cm se nesolí...realita je ale jiná, často vidíte sypač jak solí 10cm kaši, se zdviženou radlicí, ušetří tak nejen PHM pro sebe, do svého soukromého auta, ale zrychlí tak i práci, může pak dříve zapadnout do hospody...lepší je jen solit v sedmdesátce než hrabat a solit třicítkou...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.