Nejste přihlášen/a.
Dobry den,mam jeden dotaz.Jaka je minimalni vzdalenost mezi auty v Nemecku?Diky.
Pozor na dodržování vzdálenosti za jiným vozidlemV Německu hlídá policie přísněji než v Česku dodržování bezpečné vzdálenosti za jiným vozidlem. Policisté za tím účelem používají i speciální přístroje, které změří vzdálenost mezi dvěma vozidly na centimetry. Pokuty se mohou pohybovat v řádu několika desítek až stovek eur.
? No my u nás umíme vyjet z řady když je vpředu/vzadu jen půl metru, někteří i umí i míň. A co chceš vědět?
doplněno 04.12.10 08:42:Může maximálně změřit minimální vzdálenost a říct, že když by to první auto zastavilo, tak to druhé do něj nutně narazí. Tady se uvádí nejmémně 2 sec. 1 sec. na reakci řidiče a pak brzdy. Jedeme-li např. 70km/hod., ujedeme 20 m, při 100 km/hod. 27,7 m, při 50km/hod. 13,8 m za sec. a pak teprve začíná vlastní brzdná dráha.
Nevěříte? Tak zvažujte ... Zrakem zjistíme, že se něco děje, co je v rozporu s běžnou situací, tedy nebezpečí, mozek to vyhodnotí jako nebezpečné a vydá svalům příkaz reagovat, noha povolí pedál plynu, přesunuje se na brzdu a tlačí, brzdy zabírají. Jakékoliv otálení se nám může vymstít. S tím souvisí i najíždění do prostoru, kde nevidíme, jízda na světla, chodci ..
Jsme-li např. alkoholizováni, unaveni, nepozorní, kouříme, jíme, i poslech rádia ... je pochopitelně naše reakční doba delší.
A to byla firma, která nabízela kazety s ponoukáním .. učte se cizí jazyk v autě!
Když to zjednodušíme, tak co je v cestě smeteme. Dobrým příkladem je jízda na světla večer, kdy máme jet na dohled ... věříte, že jedete "potmě"? Světla, jak potkávací, tak dálková mají nějaký dosvit, takže rychlost je mu třeba přizpůsobit tak, aby jste na něj stačili zastavit. Zcela nedávno nehoda, už téměř tma, trocha mokro, policisté na cestě, na rozdíl od hasičů, co mají reflex i na kalhotech dole, tito jen u pasu a ještě špinavé, takže když je osvítíte tlumeným světlem, tak je vidět až se světlo dostane k pasu...
Mrknutí okem nás přijde na 0,2 sec. Jak často mrkáte a kolik času promrkáte za dobu jízdy?
Pochopitelně, že na brzdnou dráhu má vliv stav vozovky, její povrch, pneu a další činitelé. Je rozdíl, jedeme-li s osobním autem, nákladním, s motocyklem. U každého je jiný činitel zpomalení, s tím musíme počítat.
A co koeficient tření - od 1 na suchém betonu až po led 0,2.
Existují tabulky brzdných drah, ty jsou však víceméně orientační, pro každý konkrétní případ je lepší brzdnou dráhu spočítat.Při jízdě je třeba uvažovat co řídím, co jede přede mnou, za mnou. Každé vozidlo má jiné zpomalení, nehledě na stará vozidla kontra nová s vymoženostmi ABS, ESP ... Vzpomínám se slzou v oku na mechanické brzdy u KdFa ...
Je to tedy rozdíl, když si uvědomíme jaké bylo předepsané zpoždění pro osobní vozidla v minulosti- 5,8 m/s2 a jaké dosahují dnes s různými vymoženostmi. Škodovka při testu z 80 km/hod. dosáhla zpomalení 16,46, aniž by šla do smyku!
A teď si uvědomte, že za zády máte dnes takové vozidlo, jako např. Trabanta a dupnete na brzdy! A opačně, řidič se starším autem si uvědomit, že dojíždí modernější.
Rozdíly jsou pochopitelně i u nových vozidel, při testu dodávek vozidlo A zastavilo a vozidlo B tímto bodem projíždělo ještě rychlostí 35 km/hod. Rozdíly vyplývají i z výše uvedeného testu. Takže přemýšlet, předvídat.
Takže při při 50 km/hod. je cca 30 m jako minimální vzdálenost mezi vozidly, čím rychleji jedu, přidat. To pochopitelně v případě, že sleduji situaci . Divíte se řetězovým srážkám?
A co takhle si na volném prostoru vyzkoušet, na jakou vzdálenost zastavíte z té 50tky?
nechci znova hledat, kde jsem to četl, ale orientačně si pamatuji, že při rychlosti nad 80 km by to měla být 1/4 tachometrové rychlosti,
na stránce auto.idnes.cz/... je o tom něco slov i s cenníkem...
jen třeba trochu počítat, protože jsou tam takové počty, jako je například odstup menší než 5/10poloviny tachometrové rychlosti
co pro mne znamená 5/10 * 1/2 tachometrové rychlosti, když to upravím do lidské řeči, tak je to 1/2 * 1/2 a to by měla být 1/4
doplněno 04.12.10 08:58:tento odkaz je z ledna 2010, je možné, že v současnosti je trochu změna... ale nepočítal bych s tím, že Němci něco slevili, spíše bych tipoval, že přitvrdili...
Fajn, jedu 80 km/hod, čtvrtina jest 20 m, OK? Jenže za sec. ujedu 22,222 m a to je jen reakční doba ... kde budu při brzdění za vozidlem co duplo na brzdy?
Test na reakci lavidaonline.com/...
Zpravidla se za bezpečnou vzdálenost považuje pravidlo dvou sekund. To je vzdálenost bodu kterým projede vozidlo před vámi a nejdříve z dvě sekundy tím bodem projedete vy. V obci to je necelých 30m a na dálnici to vychází něco přes 70m . Na sněhu se to násobí 5x a na ledě dokonce 10x. V některých zemích na vzdálenost upozorňuje i značka. Jako např Rakousko ,Slovensko atd.
Máte úplně pravdu!
Ale problém je v uvažování lidí - mě osobně přijde nechávání velkých mezer nebezpečnější. Ne snad kvůli tomu, že bych se považoval za supermana, co vše a vždy ubrzdí, ale uvedu příklad. Třeba včera - jel jsem po D1 od KM směrem k Brnu, cesta celkem v pohodě, ale mokrá, nicméně provoz hustý. Jel jsem v levém pruhu, zhruba 120 km/h stejně, jako auta přede mnou. U vědomí toho, že by to mohlo klouznout, jsem nechával odstup od auta před sebou opravdu okolo 80m. Jenže taková mezera má přímo neodolatelnou přítažlivost pro ,,dobráky´´ z pravého pruhu, kteří jedouc 80km/h bez zaváhání do té mezery vlítnou. Když už to bylo po několikáté, a dobržďoval jsem tak, že se ozvalo ABS, tak jsem holt ten odstup zredukoval. Protože jedu-li za autem, které jede stejnou rychlostí jako já, mám větší šanci to ubrzdit, než tehdy, když se mi těsně před čumák auta nacpe lama jedoucí o 40 - 50km/h méně.
v SRN je to vzdálenost v metrech vypočítaná tak, že se rychlost vozidla vydělí dvěma, tedy při rychlosti 140 km/h je to 70 metrů...Nejde o vzdálenost potřebnou k bezpečnému zastavení, ale o dobu potřebnou k adekvátní reakci při náhlé změně situace, a v té souvislosti o potřbnou minimální vzdálenost, kterou potřebujete k reakci na dění před Váma
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.