Nejste přihlášen/a.
hezky vecer vsem, pre nekolika dny sem tady zakladal diskuzi ohledne vybijení baterie. u auta.dlouho sem nad tim premyslel a zkousil sem to že sem nabil autobaterku a nechal jit v aute temer dva dny pripojenou jetli se vybije a nevybila se auto normalne startuje, tim sem chtel vyloučit závadu že auto nekde odebíra vice proud tzv.něco žere proud. avšak kdyz sem autem jel cca 40 minut tak se baterka zas vybila, když sem opět zmeřil dobijení alternátoru tak hodnota namerena byla 14v,kontrolka dobijeni nesviti tudiz nesignalizuje poruchu,tudiz myslim ze opravdu musi byt nekde vada v tom alternatoru , tady nekdo v prispevku psal ze sice muzu namerit nejakjou hodnotu avšak muze byt vadna nejaka usmernovaci dioda v alternatoru a tak auto dava nejkae sridave napeti a nedobiji uz tu baterku, myslite ze to tedy muze byt tím? nebo co by to jestě mohlo dealt kdyz se to stavá jen při chodu motoru, nikoliv kdyz motor nebezi?mam moznost koupi jineho alternatoru tak se radeji ptam abych to nekoupil zbytecne. dekuji za odpovedi
hezky vecer
Není již co dodat. Pouze to, že nemusíte nový alternátor kupovat, ale tento nechat opravit.
A pokud jste trochu větší kutil a máte dílnu a vercajk, tak to není problém udělat sám sobě si. Mimochodem, co je to za auto?
renault clio rok 96 1,2 benzin myslim ze opravovat se to neviplati mam moznost za 600 kc jiny ktery je funkcni , vercajk mám to neni problem alle v tech mrazech se mi to delat nechce znami my ten altik kus za kus vymeni cca 200 kc, nic jineho krome altiku to delat tedy nemuze? ikdyz namerena hodnota je 14 v,
Kdo a čím to měřil a kolik to ukazovalo při nenastartovaném motoru , kolik na volnoběh a kolik na vysoké otáčky cca 4500
Pod 13,5 tě to nesmí klesnout v žádném případě že je vše ok Pa
doplněno 03.12.10 19:30:Ještě takový detail-kontrolka při zapnutí klíčku svítí?Funguje jako pojistka přes kterou je alt buzený.Když se nenabudí nebude dobíjet.
To by musela baterie být pořádně vybitá aby to ukázalo na volnoběh jen 10V . Prostě a jednoduše na volnoběh to musí dávat alespoň 13V jinak to nedobíjí. Nejspíš odešlo "relé". Pokud někdo nabídl výměnu za dvě stovky tak to ber. Hlavně si skontroluj délku uhíků a jestli není projetý komutátor.
Za 200 bych se také neválel ve sněhu to ne-600 je dobrá cena ale:za týden můžeš řešit to samé.Zkouknout vyndaný altík a vyměnit uhlíky(když není vydřená kotva a vadná ložiska stojí cca 500 a víš že máš dálších-řeknu 50000km klid-jeto na tobě-to je jen zkušenost že dáš 600 ok ale za chvilku zjistíš že musíš dát dalších minimálně 500 ale také nemusíš-alespoń vědět kolik má najeto ten starýnový
Jak je tady výše-neřešil bych nic více a altík ven-jen baterka má 12V tak je jasné a logickě že nemůžeš naměřit míň jak 12V víš-to prostě nejde-Čau
takze auto sem v pondeli odvezl k znamemu do servisu , zkousel sem to doma vyndat ten alternátor a kdyz sem videl ten púristup k němu tak sem o radsi odvezl. nicméně dnes sem si pro auto byl, auto nedobíjelo, vyměnil uhlíky, řemen , a se vsim všudy si vzal jen 800 kc, coz se mi zda pomerne malo pocital sem tak 2-3 tisice kdyz to necham udelat. auto uz funuje jak má. jestě vyměním olej ale to si uz doma udelám, nevíte někdo kolik oleje se vejde do clia 1,2 benzin? odhaduju tak 4 litry radsi se ptam mam cestu do prahy zitra tak ho chci koupit abych nekoupil málo? diky za odpovedi.
? a dnes se ještě dolévá olej? Servisman se mi vysmál, že až přijedu na výměnu ... No joo, když mám nafták..
No vzhledem k tomu , že Michal píše o Cliu z roku 96, dá se předpokládat, že si nějaký ten olej už vezme a na těch 10 000-15 000 tisíc ten litr je u takového auta normál. Vždy mně pobaví odborník který radí kolem aut úplně ve všem a pak jezdí na výměnu oleje za servismanem a ten mu ještě musí říct jestli je potřeba olej dolévat nebo ne.
jen tak mimochodem-v Cliouši u 1.2 je altík zleva vpředu,na dvou šroubech+napínák,vyndání cca.5-7 minut,zpět deset(i s povolením kabeláže)a kdyby náhodou byla dál sháňka,mám na aukru z Clia III se zárukou(což na jetý věci dává málokdo)za 549,-předpokládám ale,že máš už ten první facelift,větší přední lampy i s integr.blinkrama-96 rok se to zrovna lámalo...Takže přístup pohoda-to buď rád,že nemáš japončíka-některý bys čučel kam až jsou schopný altík namontovat-to pak je problém vyndat,natož namontovat...
doplněno 08.12.10 22:08:pardon,až teď jsem teprve postřehl,že už máš dobíjení funkční-takže jakobych nic nenapsal-přeji ti bezproblémový chod...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.