Nejste přihlášen/a.
ahoj poradte prosim, po ránu mi nejdenastartovat auto, starter jen cvakne, pokud dam autobaterku vecer nabit a rano ji do auta dám tak to nastartuju v pohode, ale po 2 hodinach jitźdy dela to same, kdyz pri chodu motoru odpojim kontakt baterky tak svetla sviteji a vsechno jde, čím myslíte že to je spíše vadnou baterii nebo alternátorem? dekuji za odpovedi . michal
Michale gratuluji, pokud jste odpojil za behu motoru kontakty baterie, s největší pravděpodobností je alternátor v tahu. Misto takovýchto "testů" je potřeba vzít měřák a zjistit kolik V dává dobíjení, i když jak jsem psal s nekvětší pravděpodobností to má altík zasebou.
v o l t m e t r e m 12 V při chodu a přidání plynu je máálo na dobíjení, z volnoběhu a po přidání plynu napětí poskočí nahoru
On ten altík zase něco vydrží a když měl zapnutá světla, která mají celkem velký odběr, tak se alternátor nepřebudí... to se stává spíš, když je alternátor úplně bez zátěže a vytočí se motor. Potom to může mít na alternátor destruktivní dopad...
Problémy se startováním budou asi v mrazech gradovat.Pokud by chyba byla v alternátoru,kontrolka by svítila trvale,případně by prosvěcovala s poblikáváním.Může jít i o chybu cívky startéru,nebo samotného startéru.Asi ložisek.Rotor srartéru s volnými ložisky chytá o stator a přilepí se .Když je silná baterka,tak s tím hne,slabší už odpor nepřekoná.Nejlíp bude zajet do spec.servizu,at máš v zimě jistotu.
JABRAKA
a jak je tedy mozne ze se ta baterka po dvou hodinach vybije? mechanik mi at vypnu motor a odpojim kontakt od baterky pri vypnutych klickach a zmerim to tak te zkouseckou dam jeden drat na tu svorku na druhy na baterii ze pry tam proud jit nesmi jinak to pry neco zere prou a kdyz sem to udela tak tam proud jde takze neco nejspise zere elektriku, rikal vycistit ty kontakty, myslite ze muze byterii vybijet starter?
Proboha, alternátor vám ničí neusměrněným napětím baterku. Měřák vám bude ukazovat 14v, ale těch bude část neusměrněná, a to baterie nesnese. Po odstavení se baterka zase po nějaké době vzpamatuje a nastartuje, a pak to zase dorazíte jízdou. Chcete to ještě přetlumočit třeba do znakové řeči? Proud vám bere ta poškozená dioda.
Tomasko:
Trochu fyziky.Pokud usměrníš střídavý kmitočet,vznikne proud tak zv tepavý.Napětí té půlky sinusovky bude asi 15 V .Pokud přidáš tu spodní půlku,napětí zákonitě stoupne na dvojnásobek.Měřák sice ukáže efektivní hodnotu,to je 0.75 x těch 30V,takže v žádném případě bys nenaměřil 15 V ale hodně víc.
Pokud se dopídíš v servisu skutečné závady,napiš!Budeme všichni rádí,jak jsme se trefili.(pro tazatele)
JABRAKA
Ano, chápu, ale zde jde o poškozenou diodu, naměříte napětí stejné, baterka hřeje a nenabíjí se.Vzhledem k tomu, že máte připojenou baterku měřák je jí ovlivněn, Pokud pán měřil na odpojených svorkách, doničil alternátor zcela a napětí by muselo být bez zátěže mnohem vyšší. Pokud budete do nabité 12V baterie rvát třeba 50 voltů, na svorkách naměříte tak okolo 16ti., pak začne vařit,zkroutí se desky a celé se to vyzkratuje. Pokud se bavíme o alternátoru, ten dává vždy jen střídavý proud, který pak pomocí diod usměrňujeme.
Zkuste změřit kolik má baterie po nabití (ideálně 12,5V) a potom ji změřte s odstupem pár hodin - pokud tam bude výrazný úbytek napětí v nezatíženém stavu tak je prostě stará a je třeba koupit novou. Pokud bude napětí držet i po pár hodinách nad 12V pak bych hledal chybu v dobíjení. Jakmile klesnou teploty k bodu mrazu tak se dost často stává, že takto staré a "načnuté" baterky odcházejí. Taky se může stát, že Vám odejde jeden článek uvnitř baterie - to znamená taky koupin novou. Jestli Vám jede správně alternátor tak to zjistíte tak, že auto nakopnete a při tom změříte stejným způsobem napětí na baterii, mělo by být tak 13V+. Pokud není, resp. naměříte nižší napětí (třeba pod 12V) tak je chyba v dobíjení, ale toto by už indikovala pořád svítící kontrolka dobíjení.
prave ze kontrolka baterie vubec nesviti po nastartovani tak si myslim ze kdyby byla vada v dobijeni tak by svitila ne? jina auto mam uz rok a baterie je tam tato stejna minulou zimui chodila bez problemu a nikdy sem ji ani nemusel dobit auto mam venku i na mrazech u na měě bohuzel nezyla garaž
doplněno 29.11.10 20:35:a kdyz to tak vemu tak puvodni majitel auta ji tam mohl mit treba dalsi rok coz tu dobu ja nevim,
Prostě a jednoduše Michale vem voltmetr nebo nějaký multimetr a změř dobíjení kolik V dává. Nesmíš se dostat přes 15V a nesmí dávat míň než 12,5V na volnoběh. Ideální je stav 13V- 14,5 V. Bez této vědomosti není o čem mluvit. Pak se dá řešit problém baterie nebo dobíjení. Svítí ta kontrolka dobíjení při zapnutém klíčku?
ano pri zapnutem klicku sviti , nastartuji a zhasne, zitra to zmerim radsi jeste jednou se zeptam abych neco nezmrvil, zmerit na kontaktech ktreryjsou pripojene k baterce? potom bych dal vedet co a jak
nechat aku připojené (lépe u toho dva), připojit voltmetr s příslušným rozsahem (>20 V) na patříčný pól (+ na +, - na -), nastartovat, co to ukazuje na volnoběh, přidávat plyn a kolik to ukáže napětí jako maximum, přes 14 V. Při konzervaci nabíječka max. 13,4 V. Zkusit nechat zapnutá světla třeba tu hodinu dvě... měřit napětí.
Zaleží na tom jak je stará baterka. Typycky, pokud je auto starý 4 roky tak tam bude originální baterka, pokud je auto starý 8 let tak tam bude nová, protože originál je už v dávných lovištích. Mě baterka vydržela nejdéle 7 let. Na tu baterku se můžete kouknout, zpravidla tam bývá vyznačen rok a měsíc výroby.
Napsal bych, mám aku n let staré..., nechal jsem si otestovat aku a je na n % dobré (tu to dělají zadarmiko), kontrolka nabíjení zhasne. Změřil bych napětí za chodu na aku, co to dělá při přidání plynu, na jaké napětí vyskočí ...
Zkusit nějakou dobu nechat svítit na na aku. Pak asi dobíjecí soustava, ale když to na alternátor svítí. Problém i krátkých jízd, denní svícení, zima, nedobíjení, snad i načatý starter. Půjčit si na chvíli jiný aku.
kontrolka dobijeni kdyz startuju tak sviti po 2 sec zas zhasne to tak nejspise ma byt to napetio mam zmerit na tech svorkach baterie? kolik to ma davat amper?,
Měříš - li napětí, těžko zjistíš, kolik to dává A. Napětí se měří ve voltech a to tak, že VOLTMETR připojíš k oběma pólům aku. Tedy připojíš to paralelně. Ampermetr naopak měří v serii, pokud bys chtěl změřit, kolik A dává altík, musel bys odpojit jeden kabel od aku a mezi pól baterie a aku vložit ampérmetr.
doplněno 29.11.10 20:26:Ještě k tomu napětí - obvykle bys měl naměřit při otáčkách 3.000 ot/min něco okolo 14-15V
doplněno 29.11.10 21:18:oprava - mezi pól baterie a kabel
takze dnes sem zmeril napeti z alternaturu alternator dává 14v coz je pry dobre, pujcil sem si od znameho autobaterii ma ji dva mesice novou vim ze funguje rano sem ji dal do auta, auto natočila bez problemu, asi po hodine sem auto vypnul a pokusil se znovu nastartovat avsak to neslo , asi po pul hodine sem do nej sedl skusil to znova a fungovalo to zas, pote sem odjel domu cca 0,5 km a delalo to to same neslo natočit , jako by ve starteru cvakalo , kdyz sen propojil jinou baterku slo to , s tamtou ne pry to nekde zere alektriku pri vypnutem motoru rikal ze mam vymontovat kabel od kostry a dukladne vyčistit ze pry toto muze vybijet i tu baterii myslite ze to muze byt tim?, diky
To vám kamarád poděkuje, že zničíte baterku. Opět vám píšu, že vám alternátor špatně usměrňuje.Vše co tu popisujete na tuto závadu zcela sedí.
tak opravdu tedka nevim cim to tedy muze byt jestli starterem nebo alternatorem ikdyz kontrolka nesviti, a nameril sem 14 v
Logicky bych vyndal altík, nechal ho opravit a když to nepomůže,tak to samé se starterérem,případně ještě k tomu koupil novou baterku.Nebo tu očekáváte nějakou zázračnou radu?
premyslel sem nad tim a prisel sem na jednu vec: nabil sem baterku, a nechal sem ji v aute zapojenou a autem se vubec nejézdil uz je v aute 5 hodin a tedka sem byl zkusit jestli ho nastartuju a povedlo se toci skvele, tim sem chtel vyloučit to že by neco žralo elektriku z baterky,podle toho asi ji nic nezere , avsak kdyz autem pojedu tak hodinu se ta bateky vybije takze nejspise opravdu zbyva ten alternator, sice kontrolka nesviti ale tady nekdio psal ze to dobijet sice muze ale muze byt v haji nejaka usmernovaci dioda, jaky je vas nazor? JINAK VÁM VŠEM MOC DEKUJI ZA AVSE RADY A NAZORY!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.