Nejste přihlášen/a.
Stačí mi k přihlášení auta na dopravce pouze kupní smlouva, velký a malý TP, zelená karta a PLNÁ MOC mezi prodávajícím a mnou(kupujícím)?
Nebo plná moc nestačí a teď už bývalý majitel musí zajít na dopravku ve svém městě a odhlásit auto na mě a pak mi poslat všechny doklady a já si ho u nás doregistruji na sebe?
1/ Vozidlo musí být v místě své stávající registrace odhlášeno majitelem nebo zmocněnou osobou na nového vlastníka
2/ Na úřadě v místě, kde bude vozidlo přihlašováno, je třeba předložit tyto doklady:a) doklad o nabytí (kupní smlouva)
b) TP s vyplněnou odhláškou + malý TP (ORV)
c) Platný protokol o evidenční kontrole vystavený na nového majitele
d) Doklad o pojištění - zelená karta
Podle toho na koho se bude vozidlo přihlašovat se bude odvíjet i poplatek za registraci a případná ekodaň.
Takže pokud budu mít podepsanou plnou moc (že mě bývalý majitel XY zplnomocňuje k odhlášení a přihlášení vozidla SPZ XX XXX na mou osobu v registru vozidel, viz. kupní smlouva ze dne 20.xx.2010) tak je mi houby platná. Musí stejně bývalý majitel vozidlo ve svém městě odhlásit na mne? Myslela jsem, že pokud mám takovou plnou moc, tak si vozidlo na svém dop. inspektorátu sama odhlásím a přihlásím na sebe.
Tak ještě jednou a pomalu: Vozidlo musí být odhlášeno do polopřevodu tam, kde bylo dosud registrováno. Odhlášení může učinit bývalý majitel, který je dosud jako vlastník v regustru a TP zapsán nebo také osoba jím zmocněná!
Přihlašovat budete na svou osobu v místě trv. bydliště osobně, tak žádnou plnou moc nepotřebujete. Nebo snad přihlašovat bude někdo jiný než nový majitel?
Majitel auta (prodejce) je z Brna, já jsem z Ostravy. Prodejce mi tvrdí, že si mám normálně pro auto o víkendu přijet, že mi dá veškeré doklady (TP zelenou kartu atd...), sepíšeme kupní smlouvu a napíše mi plnou moc, která mi bude sloužit k tomu, aby mi na dopravce vozidlo přepsali na mne. Že on v Brně auto vůbec odhlašovat na mne nemusí, když mě k tomu zplnomocní a já si celou agendu (odhlášení na mne a přihlášení) provedu až v Ostravě v místě mého bydliště.
Rozhodnutí je jedině na Vás. Jak jste zvolila uvidíte sama až se budete muset znovu s plnou mocí vracet do Brna na úřad. Inu proč ne, je to přece hezký výlet - "Brno je zlatá loď"! Potom nás nezapomeňte informovat jací jsou úředníci na dopravce blbci, když Vás posílají od čerta k ďáblu. =
1.) odhlášení auta na jiného vlastníka-provozovatele je zákonnou povinností vlastníka - provozovatele, který je zapsán v registru a v techničáku jako poslední, a to do 10 dnů od vzniku skutečnosti zakládající vznik změny
2.) Při odhlášení na nového majitele-provozovatele je tento zapsán do mezikolonky velkého TP a do registru vozidel, na základě uvedeného zápisu v mezikolonce se pak registruje v místě svého trvalého bydliště
3.) zákonnou povinnost nahlásit změnu do 10 dnů musí občan splnit na tom úřadu, v jehož správním obvodu má trvalé bydliště, takže pokud někdo bydlí v Brně, je úřadem který je oprávněn zapsat tuto změnu Magistrát města Brno
4.) "Dopravky", tedy úřady s rožířenou působností, magistráty měst fungují ze zákona tak, že přiznávají práva a řeší žádosti občanů, kteří mají trvalé bydliště v jejich správním opbvodu. Proto nelze odhlásit vozidlo registrované v Brně na úřadu v Ostravě, tam lze vozidlo přihlásit, pokud má nový provozovatel trvalé bydliště v Ostravě. Odhlášení je nutníé udělat v Brně.
5.) Protože tuto povinost upravuje stávající legislativa, nelze tento krok "přeskočit". Kupní smlouva je Vám tedy na úřadu v Ostravě k ničemu, potřebujete mít v TP a v registru zápis o odhlášení auta na Vás, který lze provést jen v Brně.
6.) Vystavením plné moci se člověk z Brna nezbavuje své povinnosti nahlásit změnu, jen ke svému zastupování před úřadem zmocňuje jinou osobu. Ale v tomto konkrétním případě můžete dotyčného zastoupit při jednání na magistrátu v Brně ve věci odhlášky.
7.) Pokud to ani teď nechápete, hledejte chvilku na netu spojení "správní obvody", najdete odkaz na vyhlášku ministerstva vnitra, ve které jsou ke každému úřadu s rozšířenou působností nebo k magistrátu přiřazeny podrobným seznamem obce, tvořící správní obvod.Konmpetence =uřqdu se vztahují jen na lidi trvale bydlící v těchto obcích. Pro méně chápající je v příloze ještě mapka, kdo bydlí za hranicí této mapky, spadá pod jiný úřad...
8.) Takže klidně si odvezte auto o víkendu, ale pokud nebude provedena odhláška, respektive dokud si Brňák nesplní svojí zákonou povinnost, auto v Ostravě na sebe nepřihlásíte.Zápis "odhlášky" na Vás je totiž pro úřad zákonem předepsaným souhlasem stávajícího provozovatele s registrací auta na někoho jiného, v tomto případěš na Vás,. A bez tohoto úředně zaznamennaného "souhlasu" nelze auto na Vás registrovat.Tolik zákono
9.) Nesouhlasné poznámky a jiné-lepší a funkčnější návrhy adresujte svému poslanci.
NU, mám dotaz. Pokud je v odhlášce v TP zapsána osoba "A", přes autobazar koupím vůz od osoby "B", která jej tam dala do komise a tudíž je autobazar jen zprostředkovatel a kupní smlouvu mám s osobou "B", jakým způsobem zjistit, zda osoba "A" provedla polopřevod na mě a případně co mohu podniknout, abych vůz přepsal na mě. Osobu "A" nemohu dohledat. Díky.
nelze zapsat do TP kde je již vyznačen polopřevod další polopřevod, jednak na to není kolonka, a polopřevod jsem již podrobně vysvětlil ve výše uvedeném popisu, teď se někdo musí do registru přihlásit..v tomto případě potřebujete tedy jen řetěz kupních smluv mezi osobou v odhlášce, tedy osobou A a osobou B, následně osobou B a Váma...tím doložíte souhlas dalšího a dalšího vlastníka s tím, aby bylo auto registrováno na Vás...požadujte to po autobazaru
Takže to chápu tak, že pokud by se mě nepodařilo dohledat jednoho z těch dvou a získat od něj smlouvu či kopii, tak nemohu dodržet literu zákona (byt bych chtěl) a jezdit v autě se zákon.poj. na mou osobu, vůz mám prakticky zapůjčený a když ho prodám, tak sepsáním kupní smlouvy předám štafetu či černého Petra?
Ale je to Váš černý petr, pokud někdo využije svého práva uzavřít kupní smlouvu ústně nebo kopí auto v polopřevodu od někloho koho vůbec nezná, je to jeho právo i černý Petr.
Novela zákona bude konečně obsahovat jasnou a striktní povinnost registrovat na sebe auto do 10 dnů, kdo tak neučiní bude ho čekat sankce.Asi to ještě chvilku potrvá, ale bude to...
Lidé to často dělají tak, že si vyrábí falešné kupní - prodejní smlouvy, ale odpovědnost před zákonem je pak jen a jen na nich...
Johne, osobní příklad,
vozidlo jsem koupil v Olomouci. Zápis v techničákau byl
Majitel žena "A"
odhlášeno převedeno na pan "B"
vozildlo mi prodával autobazar a ten v techničáku nebyl uveden
došel jsem na evidenci v Pardubicích a dle kupní smlouvy a autobazarem jsem nechal dopsat sebe do techničáku!
bez problému
Pokud je v odhlášce uveden pan A, který ale nakonec na sebe auto neregistruje, je nutné se ptát, proč na sebe neregistruje auto pan A, ale pan B, tedy někdo úplně jiný, než na koho bylo auto odhlášeno , tedy s jehož registrací podle zákona souhlasil poslední registrovaný vlastník - provozovatel. Pan B to vysvětlí - doloží kupní smlouvou s panem A, který je zapsán v mezikolonce TP, pan A se může svobodně rozhodnout, že auto nebude registrovat ale dál prodá...Vyplývá to tedy z občanského respektive obchodního zákoníku, nebo když to chcete pochopit v celém kontextu, tak z celého našeho právního řádu, počínaje ústavou...každý může auto vlastnit, dál prodat, nakládat s ním po svém, pokud tím neporuší zákon...Registrace auta vlastnické vztahy jen eviduje ale nezakládá, do registru se zapíše jen to o co vlastníci či provozovatelé požádají a následně doloží...
Každý soudný člověk chápe, že registrace auta jako právní úkon podle správního řádku by byl neplatný, kdyby o registraci auta nepožádal skutečný vlastník, respektice provozovatel se souhlasem vlastníka, ale zloděj, který auto odcizil i s doklady a než bylo odcizení nahlášeno stihl na sebe auto přihlásit...Pak by existovala například možnost legálního vývozu auta za hranice, přidělení exportních značek, atd, čím by vzniklla skutečnému vlasníkovi škoda, kterou by teoreticky mohl vymáhat soudně z důvodu nesprávného úředního postupu...Pokud tedy pan B předloží kupní mlouvu s panem A, bude se na něj úřad dívat jako na člověka v odhlášce...Pokud bude kupní-prodejní smlouva falešná, což úřad nemá možnost zkoumat, bude za škodu odpovědným pan B, který bude v rámci registrace legitimován podle o.p. a případné stíhání nebio náhrada škody půjde na jeho triko...
Doslovně povinnost předkládat při registraci doklady o nabytí neuvádí v souvislosti s registrací žádný zákon, ale správní řád právě proto upravuje postupy a povinnosti úřadů a v paragrafu 3 a dalších je to obecně zakotveno, úřad se musí dobrat materiální pravdy a skutečného stavu věci.
Takže odpověd na Váš dotaz je že to ukládá zákon č.500/2004 Správní řád.
PM stačí, když je dobře napsaná, je z ní zřejmé o co jde, kdo a komu je dána. Pak OP, TP, osvědčení o TP, pojištění. Odhlášení se dělá v místě registrace vozidla. Takže koupit v úřední den... K přihlášení na co PM, když je auto v polopřevodu, v TP pak jste.
Máte-li pochybnosti, proč nevoláte kováři? Na co si je platíme?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.