Nejste přihlášen/a.
Zdravím,naše auto je už na odpis-opel astra.Musíme koupit jiné ale zase starší.Poradíte jaké?Aby to něco vydrželo moc něhnilo a nebylo moc poruchový.Nebo je to jedno jakou značku?Nevím,ale ten náš opel byl hodně po opravnách a tak přemýšlím jestli třeba jsou auta který něco vydrží na nové nemáme.Díky za názory
...trošku všeobecně-už dávno není pravdou,že tuzemský výrobce je levnější než jiné značky-leckdy ,bohužel,naopak(at pořízení nového auta,dílů,ceny zn.servisů-jejich úkonů)-stačí se namátkou podívat na některé zn.servisy a porovnat ceník prací,hodin,dále e-shopy náhr.autodílů,vybrat srovnatelný díl(startér,chladič,světlo atd.)a porovnat-kdo toto absolovuje,už nikdy nevysloví,že Škodovka je levná...,není a bohužel se v ČR i prodává dráž než venku(což si jiná automobilka na domácím trhu prostě nedovolí).Další věcí je koroze-ono i sebelepší antikoro ochranu poměrně lehce "znehodnotí" třeba štěrkodrtt,coby posyp vozovek,která mechanicky naruší vrstvy ochrany kovu(barva,lak,plnič,plastizol atd.)-plechů,vznikne vstupní bod pro vlhkost a už to jede...A všeobecně pro výběr jetého auta-je podle mne lepší zachovalý starší kousek,kterých je nejen u nás hodně(namátkou třeba Peug.206-vyrobili jich přes 4miliony,resp.se stále ještě vyrábí),jednak sehnání dílů není problém,nestojí ranec,mechanicky jsou známé-takže případnou opravu zvládne i Pepa z Horní Dolní,je pravděpodobné,že nějakou třeba tu 206 už řešil...No a hlavně bych ojetinu-at už si vyberete cokoli(probrouzdejte net,vyberte si okruh aut,která se vám líbí,na bazarech si osobně vyzkoušejte a projeďte,nezávazně).a pak začněte lovit na západ od nás-i s přihlášením(do 5000,-) a dovozem nepřekročíte pořizovací cenu obdobného auta u nás,ale v nesrovnatelně lepším stavu...Počínaje kvalitnějšími palivy,silnicemi,reálným stavem ujetých km,pouze zn.servisem a vůbec celkově mentalita záp.evropských občanů,kteří neberou auto čistě jako věc,ale svůj majetek,o nějž se zodpovědně starají...To u nás není pravidlem...
Dobrý den. Jsem žena a předesílám, že autům příliš nerozumím. Čemu ale rozumím, je to, že staré auto s sebou nese spoustu negativ. Nikdy dopředu nevíte, co se vám kdy zase porouchá. Staré auto jsou většinou jen investice do oprav.Takže za sebe, pokud bych si kupovala starší auto - vybrala bych si takové, kde náhradní díly jsou běžně k dostání a nestojí přitom majlant. Takže asi škodovku.
Opel je plečka, která časem silně koroduje, jediné vhodné starší auto je TOYOTA YARIS. Nemusí být nutně po německém důchodci, protože i němecý důchodce je schopen najet ročně malým autem 30 tisíc km, na rozdíl od českého důchodce má na to, a Němec si kupuje auto především k tomu, aby autem jezdil.Yaris vydrží hodně a do opraven nebudete muset.
Pokud jste hodně chudí.a nemáte 1.800,- eur nas ojetého Yyarise ze SRN, kupte si Hyundai atos za 800 eur, je to ošklivá hranatá nákupní taška, ale jezdí to...
Zajímavý, měl jsem kdysi Rekorda, Kadeta a teď Astru F a zajímalo kde tu rez mám, když jí sakra nemůžu najít.
Jde o to, co chcete (kombi, nafta nebo benzín, 4x4 atd..) a za kolik peněz.
Z hlediska pořizovacích nákladů a ochrany před korozí + výdrž a cena dílů se mi zdá na trhu jako dobrá značka Citroen.
Samozřejmě bez hydraulického pérování.
Je to taková u nás designově nepochopená značka a tomu odpovídají i ceny. Mají ale kvalitní motory, podvozky i plechařinu.
jen tak pro doplnění-hydropneumatika od Citroenu je jednou z nejvychytanějších "vychytávek",a právem je na ni Citroen pyšný-pro ilustraci Xantia turbo benzín má vůbec nejlepší boční přetížení(nepamatuju si přesný číselný údaj,někde pomalu 2g)na světě,což přeneseně znamená,že když s ní "střihnete zatáčku",tak než se "utrhne" zažijete právě takové přetížení,které nenabídne ani Lambo,Ferarri a ostatní supersporty...Takže pro štouraly"-tento podvozkový koncept asi nebude žádná "mršina"...a osobně-pokud podvozek funguje(a hlavně vše ostatní),není nad něj...
Ne nadarmo se říká : Fordem tak, autobusem zpátky. Forda určitě NEE.
Z německých aut jedině koncern Volkswagen (Škoda, Seat) nebo Audi (třeba A3, A6).
Francouze ( Citroen, Peugeot) taky nebrat, to budete věčně v servisu
Fordy 2 - hodně dávno ( Fiesta 95 1.1, Escort 97 1.6 16V ), Peugeot 206+207+307 byly ve firmě, kde jsem pracoval (Citroen je dá se říct Peugeot v jiném kabátě), ale jinak dělám v menším autoservise, tak spíš zkušenosti s opravovanými auty.
Pokud se kolem aut motáte, tak tak by jste měl vědět který model a motorizace se nepovedla, které auta více hnijou a podobně, jinak je to hodnocení totálního laika , který něco zaslechne u piva. Pokud tak vyznáváte VW tak vám vřele doporučuji Golf Mk3 1.8 55kW. Téměř od každé značky se nechá doporučit určitý model a určitá motorizace. Paušalizace je k prdu.
are zdravím,chtěl jsem taky reagovat na příspěvek od rimla,ale zřejmě v tomto případě to asi nemá šanci uspět-takováto tvrzení jsou trošku mimo rámec...
Taky zdravim, já prostě nesnáším tyhle hospodské kecy. Jak už jsem několikrát psal, žádná značka auta není 100% a každé značce se nějaký model nepovede a nebo alespoň určitá motorizace prostě nesedne a nebo je auto dobré ,ale zase je náchylné na korozi. Pokud by rimla napsal, nebrat Escorta, protože dost hnije , Nebrat Citroena před rokem výroby 97, protože odcházely koule na podvozku. U Peugeota si dát pozor na zadní nápravu na "torzkách" atd. atd. Tak to beru jako dobrou radu, ale paušál ne. Těmto lidem opravdu doporučuji vozy jako již zmíněný Golf, Polo 1.6 8V, Octávia 1.4, Seat cordoba a dalo by se v kocernových přešlapech taky pokračovat.
Zdravím, pokud mohu poradit tak od starších typů Opelů dejte ruce pryč, měl jsem jich několik a zvlastní skušenosti mohu říct že opravdu poruchovost byla veliká, všechny skončili na vrakovišti, v současné době vlastním Citröena typ ZX, stáří 18 let jezdím s ním tři roky a nevím co je problém a to mu nevěnuji až příliš velkou péči jenom tu nejnutnější, že tahám lanko od ruční brzdy po zemi už půl roku neřeším, stejně jsem jí nikdy nepotřeboval, než jsem vůz koupil byli udělané rozvody a nějaké drobné opravy, před technickou tedy dvěma lety jsem vyměnil akorát tyčky řízení a jeden kulák který dost klepal, z recenze je Citröen vysoce spolehlivé a bez poruchové auto, s jinými vozy skušenost nemám, a kolik jsem tenkrát za něj dal?...nic, nějaký poplatek a přepis v současný době těsně před ekologickou daní, tedy osm stovek... a jezdím pořád, spotřeba...žádná a když už nějaká je tak v zimě a to do šesti litrů jinak pořád 4-5 litrů tedy potom taky záleží na noze samozřejmě, pokud mohu ještě něco poradit, máte otázky, ...pište...Pardál
Je jasné že každý bude obhajovat svou značku,já s oplem mám velmi dobré zkušenosti a to vlastním už třetího,ale chci jen napsat že velmi záleží na předchozím majiteli či majitelích,můžete mít forda,škodu či citroena,ale pokud předchozí majitel o auto nepečoval tak samozřejmě nemůžete od auta čekat zázrak ale vrak do kterého budete cpát peníze.Koupit auto v naší republice-ojeté a v bazaru je velký skok do neznáma,chápu že je špatná doba a na nové auto má málokdo ,ale tázající slečně či paní která si to snad přečte bych doporučil aby si na koupi vozu pozvala někoho,kdo tomu opravdu rozumí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.