Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký olej do převodovky C4 1.4 benzín

Od: soupalm* odpovědí: 18 změna:

Chci dát hustší olej a pokusit se tak odstranit mírné kňourání na 4 a 5tku v tahu v rozsaho ot.1800-2800.Pordte prosím pokud možno výrobce a označení.Děkuji panu tomasko.Radost mi neudělal.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*

3x

Jestli vám můžu poradit, nechte tam ten olej, který tam nalil výrobce. Ono ti konstruktéři nejsou žádní blbci, kdyby ano, už dávno by vám v citroenu nalili to hustější. Jenže to není žádné řešení, tím hustým olejem možná zamaskujete hlučnost, ale ve skutečnosti závadu neodstraníte. Hustý olej znamená zvýšené tření, to zase tepelné namáhání a zvýšené opotřebení. Nehledě na to, že hustý olej se déle prohřívá a maže pozděj. Zvýšené tření znamená větší zátěž taky pro motor a spotřebu.

tomasko*

Ano, zamaskujeme hlučnost, o to nám jde. Je to za cenu vámi výše uvedených a zveličených následků. Servis vám takovou opravu nenabídne, z důvodu toho, že je moc levná a je to svým způsobem prasečina. Ale funguje to.

stirecek*

Servis vám to nenabídne ne z důvodu ceny, ale kvůli záruce na opravu. V případě poruchy hřídele nebo celé převodovky by se jim taková prasečina silně nevyplatila, poněvadž autorizovaný servis nemůže dát do auta to, co nedoporučuje výrobce. Takže hluk se možná utlumí, ale za jakou cenu...zkrácená životnost, zvýšené opotřebení, tepelné namáhání, zvýšené namáhámí motoru, spotřeba. Ale dělejte jak umíte.

erikch*

jen tak na okraj ohledně zn.servisů-chvíli jsem taky dělal př.technika u Peugeotu(takže jsem trošku nakoukl "pod pokličku") a servis se(všeobecně jakékoliv značky)chová komerčně,čili nebude dělat nic "navíc" na čem nevydělá a z více možností "doporučí" to nejdražší možné,resp.to z čeho má největší provizy...Takže je trošku naivní si idealizovat jakože doporučení výrobce-to se právě říká zákazníkům,ale pravdou je čistě zištnost,nikoli blaho vašeho vozu,natož "doporučení výrobce"...a třeba opravy hav.vozů na pojištovnu-klasika jako kdekoli na dílně v Horní Dolní-mastí se díly z vrakáčů(zejména plechařina),takže oprava ve zn.servise je akorát "drahá",nikoli lepší než u kteréhokoli šikovného "všehomechanika"...Bohužel Češi mají falešný pocit,že mají něco lepšího,když servisují auto ve zn.servisu-ale je to úplně jedno-je to o pečlivosti a šikovnosti...:D

soupalm*

Pánové,moc Vám děkuji za váš čas a snahu se mnou vyřešit můj problem.Zase jsem se přesvědčil o prospěšnosti této poradny a o ochotě lidí pomoci druhému.Přeju Vám hodně zdraví a DÍKY.

stirecek*

Tady ale přece nejde o to, že značkový servis je nebo není lepší nebo dražší než šikovný kamarád v garáži. Ten kamarád mi dá do auta to, co si přeju, ale v případě problému mě pošle někam. Značkový autorizovaný servis se jasně že chová komerčně, ale má svázané ruce. Pokud výrobce doporučuje ten či onen olej nebo filtr, musí ho tam dát, poněvadž v případě vyráglovaného motoru z důvodu nedodržení specifikace by mohl mít ten značkový servis velký problém. Co jste lili do pežota u pežota se neptám, ale mám hodně kamarádů u forda, tak vím, jak to chodí.

erikch*

psal jsem o něčem trošku jiném-je jasné,že nenarvu(a ani servis)na Fordu Focus(1.8 TDCi DBW-když chceš být u Fordu,ale je to jedno,dělají to tak všechny servisy) kulový čep řízení z Fiesty(a to nejen proto,že tam nejde),ale už je jedno zda je Delphi,Lemforder,SWAG,Moog atd.,ale servisu to už tak jedno není právě ze zištného důvodu-provize z jednotlivých značek(přičemž třeba Delphácký stojí necelých 500 a od SWAGu 700-je jasný,že vám servis doporučí od SWAGu,protože z něj mají víc-přitom kvalitou a výdrží je na tom spíš lépe německé od Delphi)...Přitom kvalita je dána normami,homologací a certifikací atd.-takže to není o onom doporučení výrobce(specifikaci jednotlivých výrobků),ale o ceně...A u olejů to platí dvojnásob-je v podstatě jedno jakou značku u 5W-40,ale už není jedno za kolik...A o tom jsem psal...

stirecek*

Jasně, já Tě chápu, nezáleží na výrobci, ale specifikaci. Ale ten hustý olej tu specifikaci nesplní a měnit olej v převodovce za stejný je taky zbytečné, protože auto je to nové a nejeté a závadu to neodstraní. Náplň v převodovce je v podstatě napořád, oprava se nevyplatí, takže nezbývá než jezdit dál i s tím hlukem. Hustý olej by jen snížil životnost převodovky, komfort řazení a zvýšené namáhání.

Jinak co se týká náhrad, tak některé vydržely o hodně víc, než origoš a cenově byly někde jinde. Nejsem zastáncem všeho značkového, většinou vždy jde o prachy, ale co se týká doporučených náplní dle specifikace nemá smysl experimentovat jinak. kdo má nový motor, taky nebude jezdit tankovat palivo někde na statek nebo kupovat od traktoristů za polovinu, ale raděj si připlatí za značku. I když taky to nefunguje vždy - viz shell!

erikch*

ona další věc k tématu je pojem "náhrada"-spousta věcí se pod tímto označením prodává,ale přitom jdou do prvovýroby(a jsou tudíž origoš)v síti značky je pouze přebalí do krabic se svým logem a prodávají x krát dráž...Viz třeba brzdové komponenty TRW franc.vozů...No a ohledně nafty-bohužel s čerpadly(resp.elementy za cca.15tisíc),a nejen s nimi se "kvalitní" nafta neprojeví ihned po vyjetí od pumpy,ale třeba až po půl roce...,a to je pak v čudu zpětně někomu prokazovat,že zrovna u jejich pumpy-navíc tohle podporuje i ČOIka...Ono ani tak nejde o to naftu kde zakoupenou(traktoristi-zn.pumpy),ale jakou-no a to bohužel smrtelník nemá šanci zjistit-jak od Pepi z traktorárny,tak třeba od OMV(a všechny pumpy v ČR,bez ohledu na značku,majitele-odebírají paliva z načich rafinérií-nic se zvenku nedováží...)-je to pouze o lidech

stirecek*

Ty náhrady samozřejmě může dělat více výrobců, kvalita může být plus mínus stejná, ale najdou se vyjímky, které moc nevydrží. Tam už se ale mnohdy jede na cenu, tak se víc vyplatí držet se toho cenového středu. Jak píše kolega olej 5W-40 starline nebo castrol může mít vliv na životnost podobně jako suprlevné čepy nebo desky. Podobné je to s tou naftou, jenže tam člověk nepozná, která je ta špatná, jak píšeš, musel by tankovat pořád jen tu stejnou u samé pumpy, ale i tak se kvalita velice liší, dle dodavatele. Ona ta nafta je stejná, tedy ten základ pro všechny čerpačky, ale pak záleží na aditivaci jednotlivých firem. A není pravda, že všechny čerpačky u nás mají jen českou naftu, co znám malé čerpadláře z našeho okolí, tak berou tam, kde je zrovna levnější, třeba z Rakouska, protože je to blíž, než si nechat dovézt z české rafinérky. A když si k tomu přidáš černý dovoz, na který si neumí nebo nechce Kalousek posvítit, jde přece o velké peníze...

tomasko*

Zdravím vás, už jsme tu opět u stejného problému, určitě není jedno jakou značku oleje 5W-40. U olejů se šetrnost též nevyplácí. Výsledek se neprojeví hned, máte to taky za pár desítek tisíc km. Pak to oleji ani nepřisuzujete. Zkuste nalít do TDI PD něco jiného než castrol 507 00 a uvidíte.

 

hospodin*

2x

Zkuste nějaký hypiod s označením API GL 5.

Je dražší, ale zase je určen pro extrémní namáhání převodových soukolí.

Např. Castrol 75W140.

 

tomasko*

0x

Zdravím vás, nový odpovídající olej vám bohužel nic nevyřeší.Hustý olej, který by převodovku mazal a zároveň tlumil na trhu není. Jedinou možností je tedy olej namíchat ze směsi oleje běžně používaného a oleje velmi hustého. Dostupný hustý převodový olej je olej PP44 distribuovaný v síti Benzina. Olej má hustotu medu, obtížně se plní a dobré je jej před plněním ohřát. Zkusil bych směs 1:1 s převodovým olejem GL5, který zajistí mazání i hypoidního převodu v diferenciálu. Prakticky čim více hustého oleje dáte, tím bude efekt ztišení větší. Závadou při použití moc hustého oleje může být pouze tuhé řazení v zimě, než se olej v převodovce ohřeje.Oleje PP44 se nemusíte bát, použili jsme ho úspěšně i u velmi drahých vozů, kde se nám do rozborky převodovky nechtělo.

soupalm*

Děkuji Mr.tomasko.Je to vlastně nové auto.Má najeto 18000km,asi po 10000km se to ozvalo.Pro nemoc jsem nejezdil,ale ještě v záruce jsem to reklamoval.Technik v servisu to slyšel,ale prohlásil,že to určitě výrobce neuzná.Měl pravdu.Oprava by prý přišla na 1/4 ceny auta a tak pokud si nezvyknu,aši radu použiju.Mějte se.

 

tomasko*

Zdravím vás, převodovka vám bude určitě fungovat i bez jakéhokoli zásahu dlouho. Toto hučení spíš jen majitele štve, protože očekává od nového auta něco jiného. Do oprav se nikdo nehrne, protože výsledek je nejistý, sám jsem jednu převodovku opravil ke své spokojennosti až na třetí pokus. To už věděli i naši dědečkové, a sypali raději do převodovek a diferenciálů piliny, což už by současné převodovky nepřežily. Od mnou doporučované aplikace hustého oleje si zase úplně 100procentní výsledek neslibujte, ale hlučnost se velmi sníží.

janmega*

Taky jsem kdysy nalil hustý olej do Chryslera, moc se to nezlepšilo, když bylo mínus 25 tak jsem jezdil okolo baráku patnáct minut než se mi podařilo vyndat jedničku. Potom jsem zjistil, že se ložiska místo točení v kuličkách točily na povrchu, tedy v tom hliníku. Všechny ložiska byly volné, tak jsem je musel zalepit a bylo to dobré.

Pro neznalé jen doplním - dubové piliny (ne železné)

doplněno 08.11.10 22:24:

k připomínce Tomasko

 

soupalm*

Když tuhle debatu shrnu.

Pokusím se nic neslyšet.Ještě jsem čekal,že se někdo vyjádří tomu oleji pro vysoce namáhané převodovky ale debata sklouzla kapánek mimo.Ještě jednou vám pánové dekuji za váš čas a přeju mnoho ve zdraví a v radosti z jízdy, najetých KM.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]