Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Volkswagen PASSAT 1.8T na plynu?

Od: lukinos odpovědí: 14 změna:

Ahoj všem uvažuju o koupi vozidla Volkswagen PASSAT 1.8T r.v.2001-03 máte někdo s tímto vozidlem zkušenosti zda mu neodchází turbo nebo jiné podobné závady drahšího charakteru. Uvažoval jsem ještě o variantě koupit 2.3V5 nebo 2.8V6 a nechat předělat na plyn. Nevím zda u 1.8T by plyn turbu nečinil potíže. Diky za názory

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

3x

u turbín je plyn úplně ideální-to ti řekne každý "plynař"(kdekoliv kde LPG montují ověř),tam se teprve naplno projeví jednak 110 oktanů(i když to je trošku složitější)-prostě u turbovaného motoru to jede na plyn líp než na benzín,takže pokud chceš dávat plyn-tak 1.8 turbína-jinak motor vcelku v pohodě-žádný velký bolístky...

lukinos

a 1.8T netrpí turbo tím že se do něj namontuje LPG neprojeví se to třeba na jeho životnosti.

erikch*

LPG(lehký ropný plyn)je mnohem šetrnější palivo než benzín-o naftě ani nemluvě(po rafinaci benzínu a nafty obzvlášt,chtě nechtě zůstávají všelijaké sajrajtíky,které sice tech.lze odstranit,ale náklady by byly x-krát vyšší-což u plynu nehrozí),a že to nejsou "pouze řeči" se jednoduše přesvědčíš u auta,které na plyn jezdí,při výměně mot.oleje-po nějakých 10-15 tisících je vypouštěný olej stejně tak hnědý jako když se naléval nový...Měl jsem kdysi taky podobné obavy,ale tohle když jsem v reálu viděl,tak mne zcela přesvědčilo...Prostě žádný černý humus z výpuštáku-motor spalující LPG spaluje opravdu jen plyn,coby palivo-nikoli žádné další těžší(a v benzínu naftě nežádoucí)uholodíkové řetězce(obzvlášt nafta v ČR)a na to jsou TDi již citlivá...Takže motor si pěkně "chrochtá"...A turbína je spíš velmi citlivá na své chlazení(většinou spol.okruh oleje s motorem),točí totiž až 100 000 otáček...Další věcí u podvozku-TDíčko je podstatně těžší motor(nafta všeobecně),takže tam dostává předek počudit-u 1.8T to není nic dramatického-samozřejmě blbě trefíš díru a min.kuláky ahoj...

lukinos

děkuju za odpovědi moc jsi mi pomohl

 

ar*

2x

Lukonosi , tyhle 20V motory jsou celkem povedené a vyloženě netrpí nějakým častým problémem. Klidně do něho jdi pokud o něm uvažuješ. Motor je fakt pružný.

 

nespokojenyurednik

0x

a proč ne TDi/PD 96kW?

 

nespokojneyurednik

0x

10 let staré auto nebude mít najeto 139 tisíc, jak udávají prodejci a autobazary, pokud bude spotřeba 10 litrů benzinu a 12 litrů plynu pro kupce akcepovatelná, původ jasný atd., pak bych se zaměřil na víceprvkovou přední nápravu,která byla u původního faceliftu hliníková, po roce 2002 prvky ocelové, takže r.v. 2003 s nápravou z pevnějších materiálů bude lepší volba, pokud je auto z dovozu, například ze SRN nebo jiné země EU, kde jsou kvalitnější silnice, problém by být neměl auto které jezdilo v ČR po našich tankodromech bude mít tutově v nápravě nějaké vůle...repase už nestojí desetiticíce jako kdysi, ale s nějakými náklady počítejte...tento "pružný" benziňák bych osobně nikdy nebral, když už tak TDI 96 nebo 125kW, s šestikvaltem...motor je také "pružný" a spotřeba poloviční...Pokud jde o zkušensoti, soused ma "supebéčko" s tímto motorem a neustále nadává na spotřebu...s TDi/PD se jezdí pod 6 litrů

stirecek*

V podstatě bych souhlasil s tím, co napsal nespokojenyurednik, nápravu berte jen tu ocelovou, hliníková byla problémová. Turbo pořádně dochlazovat, u benzínu je tepelně namáháno více, než u nafty. Co se týká toho zbytku, raděj pružného diesla, budete jezdit za šest litrů a nemusíte přemýšlet ani o plynové přestavbě, s plynem budete jezdit za stejné prachy a to nepočítám investici do plynu, která se u starého auta nemusí vyplatit. Pokud jde o zkušenost - kolega z bývalého zaměstnání jezdil denně několik let do práce s malým puntem, pak si koupil WV 1,8T a jezdil jen tři týdny, pak ho nechával doma a jezdil na kole, prý sportuje, ale nechtěl přiznat, že víc zchudl jeho účet.

erikch*

ještě do toho malinko vložím pár poznatků a zkušeností-ponechme stranou preferenci nafta vs.benzín,každému co mu vyhovuje...Ale německá cesta Pumpe diesel oproti common railu byla slepou uličkou,na což už taky přišli-což v praxi znamená neskutečné pálky za váhy,turba,vstřiky atd-a to i "jetých",protože jsou prostě nedostatkové a odchází "víc než je zdrávo"-at máte Galaxy,Oktu,Pašíka-prostě koncern 1.9 TDi se "nepovedlo"-no a to v praxi znamená neskutečné rozčarování pro jejich majitele,když se dozví cenu nového(o trošku menší rozčarování v případě tzv.náhrady,pokud se ovšem vyrábí)dílu...Takže je sice hezký jezdit za cca.6 litrů nafty-ovšem otázka zní kolik to ježdění bude stát...Další věcí jsou podvozky-u 1.9 TDi a 1.8T(pro ilustraci)není v pevnosti a výdrži diametr.rozdíl-něco jiného jsou podvozky 3.0V6 a výše-co vydržela po Praze stará dobrá R 25 2.9V6 bylo až neuvěřitelné(nalítáno celkem nějakých 900 tisíc km)...Jinak zástavba sekvence(vstřiku plynu)komplet nového s prof.montáží je cca.do 15 tisíc kaček-nemusíte jej "of.hlásit"-za to si stát "účtuje(nevím přesně)asi 5000,-,z vl.praxe jednoduše tank.ventil plynu "schovat" pod dvířka nádrže vedle benz.hrdla,nádrž toroid místo rezervy,zvenku není nic vidět a na STK taky poznali prd-a to jsem absolovoval technické pravidelně s plynovkama a vždy na "tajňáka"(stát si tím kompenzuje nižší příjem spotřební daně za benzín-na plyn totiž nemůže nasadit takovou spotřebku,plyn je totiž zároveň topivem,narozdíl od benzínu a nafty)...Takže narazíš-li na nezhuntovaného Pašíka 1.8T-nezávislá diagnostika a tech.prohlídka na předchozím majiteli je samozřejmostí-ideálně by bylo Pašíka přivézt z venku,vůbec bych se toho nebál...Zkus se někde svézt v benz.turbíně s LPG-budeš čučet jak to lítá...-taky jsem kdysi čučel,když jsem se poprvé svezl s rendlíkem 25 2.5i V6 turbo s plynem...

erikch*

na jaře jsem známé dovezl pětkového Coltíka 1.6 rok 99 s nájezdem 27 tkm po starší pani,která s ním občas vyjela do Aldy ap.,takže tvrzení,že desetileté auto nemůže mít 139(a míň)tisíc km,je trošku mimo-pravda u nás to vypadá přinejmenším podezřele,ale venku,na západ od nás,je údaj na budíku vesměs pravdivý(nebyli stiženi komunismem-z čehož ,nejen tyhle,ojeb..vky vyplývají),nemluvě o faktu,že jim to nedovoluje nejen mentalita,ale i zákon,prostě to nemají zapotřebí-mimoto se dá podle spousty zdánlivých detailů na (a v...)autě poměrně spolehlivě konfrontovat budík s realitou...

doplněno 03.11.10 23:00:

jen doplním-adresováno úředníkovi...

 

danw*

0x

Jak už tady někdo psal.. pokud máte v úmyslu koupit 1,8 s turbínou motor je fájn tahá hezky.. ale se spotřebou nebudete spkojen.. dělat přestavbu na plyn u takhle starého auta.. no nevím záleží kolik najezdíte.. Další věc je stav a najeté kilometry u nás je snead všechno kolem toho roku upsané! ale Diesel svým kroutícím momentem (silou) a spotřebou IDEÁLNÍ! u těch pasatů víceprvková složitá náprava stejně jako Superb 1-čka.. ty se dost kazí a je za ně velá pálka! pozor!

stirecek*

S tou nápravou svatá pravda, místo čtveřice ramen je dnes jen jedno na každé straně a dá se samostatně vyměnit čep nebo silentblok, opravy vyjdou násobně levněj. Je to vlastně technika převzatá od fordu, čímž se zlepšily i jízdní vlastnosti. Jediný spolehlivý diesel z koncernu byl 1,9 tdi bez DPF (R4, 8V, 77kw - 2005-9/2008) Pronikání nafty hrozí jen při vysokém nájezdu nebo při neodborné opravě se můžou vyviklávat vstřikovače. Ještě "použitelný byl motor 2,0tdi DPF 103kw soleonid Bosch. Průserové motory jsou PD piezo 103 a 125kw

 

lukinos

Děkuji všem za rady nachám si je projít hlavou

miri735*

Když už, tak 2.8 v6 142 kw.Motor sice docela papá, ale to svezení kontrolovat hlavně vodní pumu, rozvody, jinak tento motor co se týče údržby je dost spolehlivý.Ono je hezký mít přeplnovaný motor, ale jsou s tím větší starosti, dělám v autorizovaném servisu VW a auta která k nám pořád jezdí na opravu z motorem, jsou dieslové TDI.Jak tu už bylo uvedeno, motory sice úsporné, ale servis náročnější, vím co říkám u dieslu to tak je.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]