Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Správné držení volantu vs rizika

Od: durancea* odpovědí: 24 změna:

Dobrý den, vím jaké je správné držení volantu (cca za deset dvě), ale v mém okolí minimálně 3 lidi i já sama se tím neřídí(me). Naopak jiná osoba na tom vyloženě bazíruje, že mě to dohnalo k zamyšlení. Prosím nepeskujte mě - jen zda mi můžete objasnit rizika "jiného držení " volantu (např. pravou rukou, přitom levou dole volant přidržuju), příp. své zkušenosti. Zkoušela jsem to správné, ale cítím se nemotorná a "tvrdá", jsem výrazně pravačka a ta levá mi překážela, navíc poměrně malá, takže jsem měla dojem, že mám v zatáčce kroutit snad celým trupem ... ale pokud to je fakt tak velký hřích, respektuju bezpečnost, ale potřebuju na přeučení nějakou motivaci (výhrady má moje tchyně, což není moc velká motivace, ale jsem ochotna to uznat a přeučit se, pokud najdu vysvětlení, že to špatné je) ... Díky J.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

4x

No tak správně by jste měla držet volant, jak už jste psala za 10minut 2. Když si sednete do auta a opřetese , pložíte ruku nataženou na volant tak by zápěstí mělo ležet na vrchu volantu. Pak by jste měla při řízení mírně pokrčené ruce a mohla pohodlně řídit. Bohužel neznám nikoho, kdo to striktně dodržuje při běžné jízdě. Taky hodně záleží jestli jedete zrovna v úseku plném zatáček a nebo po dálnici s rovným úsekem. Na rovině to svádí odpočinout rukám a chytit volant dole a nebo jednu ruku na "šeltrpáku" popřípadě loketní opěrku.V podstatě na každém volantu moderního auta je to jasně připraveno místo kam ruce dát.

binka*

Mně v autoškole taky učili držet "za deset dvě". Přiznám se, že já volant držím pouze levou rukou v horní části. Jenom když je potřeba, čapnu ho i pravou a je mi jedno, kde. Vím, že je to špatně, ale je to tak - pravou ruku mám na klíně, nepotřebuji řadit.

stirecek*

Nás to tak dřív taky učili, jenže dnes už učí třičtvrtě na tři.Je to z důvodu jak píše jara - airbag. Jedna ruka nahoře je spíš taková frajeřinka, jestli airbag někomu zlomí ruku a ta pak hlavu, je spíš problém každého osobně, ale další problém je, když třeba cyklista hodí kličku a člověk s rukou nahoře nemá sílu dostatečně rychle a silně zareagovat. U novějších aut, jak píše ar je poloha jasně tvarovaná a to i kvůli tomu, aby volant nevyklouzl z ruky při nečekaném manévru.

 


3x

starší ročníky se učili držet volant 10:10hod, dnes se učí 14:45hod.

Život Vás naučí držet volant ...jak Vám to vyhovuje...

 

1jara*

2x

Pokud máte ve volantu Airbag tak jej držte raději levou na třičtvtě a pravou na čtvrt. To proto, kdyby vystřelil tak at vám nezlomí ruce.

doplněno 30.10.10 17:43:

Jinak řečeno je to třičtvrtě na tři v hodinářské technologii.

cyril*

Tak v tom případě by otáčení volantem z těchto bezpečnostních důvodů muselo probíhat stylem "dojení". I když je dost takových, kteří to praktikují i bez airbagu.

 

janourecek*

1x

my jsme se ve škole učili držet volant jako třičtvrtě na 3

 


1x

Každý na to má svůj náhled, každý podle toho volant ovládá. Nenechte se vtáhnout do diskuze o nejvhodnějším ovládání zmíněného kola! Ovládejte jej tak, jak vám to nejlépe vyhovuje, snad jen nenechte dojít ke křížení rukou, pak to není úplně ideální...

 


0x

Sem se nedavno docet v Nemeckem Autotestu, ze se doporucuje poloha 14.45, protoze tak mate vetsi manevrovaci uhel, nez u 13,50...takze tak.Ja osobne ridim v poloze 14.15

cyril*

Já jsem zvyklý na polohu " za pět minut půl šestý".

tomasko*

Myslím že nejlapší polohou bude 69.

 

durancea*

Děkuji za odpovědi. Aha, tak jsem už "stará škola" ), je fakt, že autoškolu jsme dělali pár let po revoluci a to bylo všecko takové ještě málo airbagové a víc za deset dvě ). Děkuju za některé poznatky a úhly pohledu, myslím, že jsem si závěr trošku vyvodila. Moc díky!

 

buss

0x

Je to pouze doporučení, takže každý jak se mu to hodí, jak si zvykne. Držet hodiny ruce doporučeně, no nevím. Jde o to, auto prostě ovládat. Jinak na rovině dlouhé, jinak zatáčkovitý terén ... A furt jsou lidi co ručkují. Zrovna tak jak někteří sedí, leží, nalepeni na volant.

 

udlkvjgmuljb

0x

Dřív se za nejlepší bralo za 10 dvě, teď je to 3/4 na tři. Vůbec to nesouvisí s airbagem, ale je to kvůli jinému převodu řízení - moderní auta s posilovačem mají menší počet otáček volantu od plný vlevo / plný vpravo. Zkuste si různé "myši" např. s jednou rukou nahoře nebo jednou dole - prudce brzdit, něčemu se vyhýbat, rychle měnit rejd levá/ pravá. Zjistíte, že se to moc nedá a že to doporučované držení je nejlepší. Při bouračce platí do poslední chvíle brzdit, vyhýbat se kam je to nejlepší, ale těsně před nárazem ruce pryč od volantu (složit podél stehen) a nohy pryč od pedálů (skrčit)

 

sasdax*

0x

No já se zase občas přistihnu, že levou ruku mám výš, než tu pravou (třičtvrtě na dvě). A proč? Ani nevím. Jsem pravák a prostě mi hlava říká že takto mám větší kontrolu nad autem. Každopádně levou mám vždy v poloze třičtvrtě. Nehodlám se učit jak držet volant a v autoškole mě k tomu taky nikdy nikdo nenutil. Pro mě je důležité bezpečí a to tkví v tom, abych sám cítil, že mým držením volantu mám auto pod kontrolou.

ldrtjzgvgv

Každý má svůj styl, a pokud mu to vyhovuje proč ne. Jestli je auto opravdu pod kontrolou se pozná až při těch "myších" = nutnosti rychle a přesně měnit rejd. Pokud pocit auta pod kontrolou získáte při běžné jízdě, tak to může být i falešný pocit bezpečí. Vůbec není od věci vyzkoušet si držení volantu někde na volné ploše, pokud to klouže tak ještě líp. Každý si tak může vyzkoušet co mu vyhovuje a hlavně co funguje a co ne. Zásadní je prudké brzdění a následně přestat brzdit a vyhnout se překážce, a pak řízení smyku a jeho vyrovnání. Myslím že tohle by mělo být součástí autoškoly a kdo to nezvládne by neměl dostat řidičák.

sasdax*

Souhlas. Na škole smyku jsem nikdy nebyl a opravdu by toto mělo být součástí autoškoly. Stejně uvažuju že si to stejně někdy zaplatím a pojedu. Nevíte cca.kolik to stojí?

 

durancea*

Děkuju za názory a za tipy ke konci - zkusit to někde na ploše, pokud bych se opravdu sama klamala, ten pocit jistoty v řízení ...

nejsem bůhvíjaký řidič, to vím, ale jezdím ráda... ad poslední příspěvek - máte velkou pravdu, že řidičák by měli dostat až absolventi nějakých těžších praktických testů. Jde o život a nejen můj ...my měli trošku smůlu na dělání řidičáku - po revoluci děsný boom soukromníků a ten náš to "uměl" - na malém městě, nepovinný předmět ve třetáku a onen nadšený pán nám bulíkoval, jak jsme geniální třída, že ty testy se naučíme levou zadní, co je v autě potřebovat znát nebudem, neb budou na každém kroku servisy, a zdravovědu s "geniální" třídou přece probírat nebude, nastudujem sami... a i když se člověku v 17 letech to pochlebování nezdá, neřekne si jako správný zákazník o nápravu, o tvrdší přístup ...

1jara*
durancea*

Děkuju Vám za odkazy, poctivě jsem přečetla, jen bodíky už bohužel nemám. Děkuju. J.

 

 

magdon*

0x

Mě kdysi učili za 10 / 2, dneska učí 3/4 na 3. Nevidím v tom podstatný rozdíl. Co mi ale dělá problém je, že se nemá v zatáčkách přehmatávat, ale křížit ruce. Aut jsem měl v životě řadu, ale u žádného z nich se mi tak nedařlo projet ostřejší zatáčku (třeba kolem rohu ve městě otočím volant o 1 a 1/4 otáčky). Ruce jsem při tom měl jak vánočku a dodatečné přehmátnutí pak už bylo téměř nemožné. Nehledě na to, že by mi airbag v tom případě ustřelil ruce obě.

stirecek*

Dneska už ty auta mají ostřejší řízení, takže se nepřehmatává jako dřív. Pravoúhloá zatáčka se dá projet bez přehmátnutí. Taky volant už nevypadá jako z autobusu

magdon*

Z čehož vyplývá: volant držte tak, aby to vyhovovalo Vám i možnostem Vašeho auta.

stirecek*
04.11.10 18:49

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]