Nejste přihlášen/a.
Zdarec ve spolku,
zajímalo jak poznám, když budu mít v hajzlu spojku, jak se to pozná při normální jízdě?
Čus!
Pokuste se normálně rozjet na vyšší rychlostní stupenˇ - trojku nebo čtverku. Pokud se vám to povede jen s velmi citlivým ovládáním spojky , která má správně seřízenou vůli - je vše v pořádku. miro
Podle záběru spojky při rozjezdu. Nebo při jízdě do kopce, když začnete akcelerovat, spojka si uleví.
doplněno 29.10.10 17:14:Rozjede se ale v jaké poloze bude zabírat, jestli až za polovinou chodu pedálu nebo už v první třetině. Někdy se dají vypínací patky seřídít.
Jo a jak to mám poznat, jestli v polovině chodu pedálu nebo už v první třetině, když se nedívám na nohy a musím sledovat provoz? A děkuji za Vaší radu...
Ono je spíš problém v tom co pavažujete za "spojku v hajzlu" Může to být jen sjetá lamela, ta se projeví tím, že když přidáte zajízdy plyn tak jde motor do otáček,ale rychlost se nezvyšuje. Další možnost je špaté spojkové ložisko, které při sešlápnutí pedálu začne "šustit" No a pak už zbejvá poškozený přítlčný talíř, pokroucená lamela.
To je právě to důležité. Koukat musí ten, kdo se v tom vyzná. Na rentgenový snímek s žaludečním vředem bude laik také koukat jak bacil do lékárny a neuvidí nic, zkušený lékař koukne a má jasno.(tedy většinou)
Většinou spojka zabírá velmi nahoře a může prokluzovat. Doporučuji případně vyměnit celou sadu, protože výměna spojky trvá cca 5-6 hodin, tak aby jsi nemusel do servisu za týden znovu.
Já jsem akorát měnil celou sadu LUK na Fabii sdi .. sada 3500 plus práce cca 2000 , ale to bylo spíše ze známosti. V normal sevise 8-10t , v autorizovanym 10-15t.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.