Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Námraza na čelním skle

Od: perutyn* odpovědí: 35 změna:

Zdravím, chci se zeptat, jak řešíte zamrzající čelní sklo v zimě? Z venkovní strany to oškrábu, ale pak je namrzlá vrstvička i zevnitř (jen na čelním skle) - když jí oškrábu, okamžitě se to tam dělá znovu, vždycky musím alespoň pár minut nechat ofoukávat, aby se sklo zahřálo. Existuje nějaký prostředek nebo tak, aby se tam tohle nedělalo? Děkuji za tip

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*

2x

Nejlevnější řešení a bez práce je dvoulitrovka vlažné nebo teplé vody. Ráno přijdu k autu poslední a odjíždím první, škrabku žádnou ani nemám. Takhle to dělám cca 15let. Poliju sklo, tím se okno prohřeje i uvnitř, odmrznou stěrače, nepoškodím gumy, pak jen sednu do auta, nastartuju a jedu, předtím ještě stěračema tu vodu setřu. Nevýhodu to má jen ve velkých mrazech kolem cca -20, ta voda pak přimrzá hned na sklo, ale takových dnů v roce moc není.

Jinak co se týká zahřívání motoru na volnoběh, věřte, že pro motor to je to nejhorší řešení ze všech, zvláště u diesla, který nemá skoro žádné tepelné ztráty. Palivo ulpívá na chladných stěnách válců, vznikají různé chemické reakce, které degradují olej, motor na volnoběh může špatně mazat - malý tlak oleje, to se týká spíš starších jetých motorů. Ve volnoběžných otáčkách se motor neprohřívá rovnoměrně z důvodu nízkého tření, napřed píst, pak horní část vložky. Tím pádem se motor prohřívá špatně a podstatně delší dobu, než plynulou jízdou, takže prakticky se opotřebovává déle. Snad jsem tím nikoho nenaštval

Snad jsem tím nikoho nenaštval

To určitě ne, vždyt máte do puntíku pravdu. Ohřívat auto na místě s vidinou prodloužení životnosti je fakt suprovka-obzvláště pro okolí. To MONÁ platívalo za časů Š 1000MB, tedy aut, která se studeným motorem byla prakticky neschopná souvislejšího pohybu. Ale bavíme li se o současných autech, ještě k tomu dieslech, je to jinak. Konkrétně common-raily topí obecně blbě, přesněji řečeno velmi pomalu se roztápí, ohřátí motoru je otázkou x- kilometrů.

Já osobně to dělám stejně - vezmu PET flašku s teplou vodou, okna poleju, setřu stěrači , nastaruju a jedu. Okno je čisté a nepotí se. Jak prosté...

stirecek*

U těch common-railů nebo dieslů s litinovým blokem to byl docela problém, voda se sice prohřála, ale blok byl dlouho studený. Nynější bloky z hliníku jsou na tom líp a diesel v základu už má automatické elektrické přihřívání chladící kapaliny, já už po kilometru začínám topit. Voda se ohřeje elektricky i na místě, ale proč to trápit. Navíc TDCI od PSA používá mokrou ocelovou monovložku válců, takže teplo prochází hned do vody, u suchých vložek teplo přestupuje dvakrát, vložka-blok-voda, takže topí pozděj.

Ze škodou 1000MB mám taky bohaté zkušenosti, tam prostě nabyla jiná volba, favorit se taky musel nechal chvíli odstát na sytič, jinak to nejelo. Pokrok se nedá zastavit...

zdenus*

Vlažná voda, to se mi zdá jako dobrý nápad, ale nemůže sklo prasknout? Třeba kvůli malinké prasklince od kamínku?

Mám Favorit, byl bouraný, jistě - skoro nic netěsní, je tam vlhko, trošku tam teče, ale ještě vloni se mi nic takového nestalo. Až letos. Nemůže to být tím, že mi nastříkali spodek nějakou černou hmotou? Je fakt, že po tomto zákroku se přední sklo začalo rosit. Někdo říká, že tím nástřikem přestane staré auto "dýchat"... Nevím, každopádně přišel první mrazík a zevnitř je větší vrstva námrazy než venku Poradíte někdo?

stepz*

taky jsem uz videl na parkovisti "polejvace" ze jim prasklo sklo. A kdyz je venku -10...-20 tak polejete a za chvili to co jste nalil tak uz muzete skrabat, Protoze auto netopi a nestihne ofukovat teplym vzduchem takze po chvilce jizdy musite zastavit a neco s tim udelat. To je mozna ucinny kdyz jsou teploty nizis k nule. Jsou i taci lide,kteri potrebuji honem vystrelit do prace, ti si davaji plachtu na predni sklo

Jeste bych chtel vysvetlit ten rozdil kdyz auto stoji a motor bezi na zvysene otacky a auto jede na taky zvysene otacky, precejenom na to nebudete slapat. Me osobne prijde kruty jet ze studenym motorem, ktere ma turbo. To co popisujete o nejakem ulpinani paliva to se mozna tyka starych motoru a technologii, ktere maji dost najeto. muj nazor.

 

hospodin*

1x

Každé ráno jezdím do práce autem,které parkuji venku.

1. nastartovat auto a zapnout topení a ofuk skla

2. bez spěchu škrábat vnější námrazu - mezi tím se auto ohřeje

3. nasednout a v klidu odjet

4. parkovat pokud možno na sluníčku,aby vnitřek vyschl, pak se námraza uvnitř auta netvoří

Nebo se dělá na přední sklo potah,který dáte na sklo, zatížíte stěrači a přibouchnete do předních dveří - pak s tím ani vítr nehne a i zevnitř to méně promrzá.

doplněno 27.10.10 12:44:

Když během škrábání máte nastartováno, prohřejete motor,který se vám odvděčí delší životností.

paaja*

... a sousedé se odvděčí rozšířením zásoby štavnatých slov, která v žádném slovníku nejadete. Hlavně pak v hustě osídlené zástavbě a když se takových nespěchajících škrábačů sejde víc.

hospodin*

Sousedé by měli mít v zimě po ránu zavřená okna a chrnět nebo škrábat taky a těšit se do práce.

Já jsem z řepákova, kde po ránu kykyrýkaj kohouti, takže králíci už nespí a sousedé mají pochopení pro úplně normální věci,jako je odjezd do práce. Trénuju je v létě motorkou, to teprve klepe okeníma tabulkama. Ona to nějaká ta grilovačka a pívečko v létě vždy spraví. Musíme si vyjít vstříc, jsme lidi, ne poslanci.

to co tu napsal hospodin je blbost. Studený motor stojící na místě se nejvíce opotřebovává, protože se zařívá o poznání pomaleji, než kdyby byl za jízdy v tahu (pod zatížením) a má maximální množství emisí než za normální jízdy a nejvíce se v tomto težimu zanáší karbonem. Teorie o odměně v delší životnosti jsou nepodložené. Navíc sousedům pěkně voníte pod nos. V manuálu aut je většinou napsáno, že ihned po statu máte vyjet a nezahřívat na místě jednak kvůli emisím a jednak kvůli tomu, že se motor opravdu zvlášt nezahřeje. Teplo odejde právě do radiátoru a motor se nemá jak rychle zahřát.

jabraka*

Měl jsem kamaráda(je na bázni Boží) a ten zkušebně jezdil s vozy Škoda ve výrobě.Zásadně nedoporučují nechat studený motor běžet na volnoběh.Nastartovat a jet.Ne na plný výkon,ale jet.Motor se zahřeje rychleji a je to pro něj šetrnější,nehledě na spotřebu.

JABRAKA

cyril*

Kamarádů mám několik a s během motorů to nijak nesouvisí. Zcela jistě se motor nezahřeje rychleji při jízdě a měrnou spotřebu nijak neovlivníte, ta je dána konstrukcí motoru.

stirecek*

Tření roste se čtvercem rychlosti a právě tím třením vzniká teplo. Má to vliv samozřejmě i na spotřebu, motor při volnoběhu spotřebovává energii, ale neodevzdá žádnou práci.

cyril*

Takže jestli tomu rozumím správně, tak čím rychleji auto jede, tím více se zahřívá. V tom případě mi do toho nějak nepasuje funkce a princip náporového chlazení.

stirecek*

Myslím pístovou rychlost, rychlost otáčení ložisek, vaček atd, ta není stejná jako rychlost vozidla. Chlazení motoru ovládá termostat a elektronika sahary, tedy u vodou chlazených motorů.

tesyk*

Rozumíte tomu blbě. Ono totiž mezi motorem a náporovým chlazením je ještě něco, čemu se říká termostat. A ten má právě na starosti krotit to chlazení...kapišto?

tesyk*

Zkuste zapojit trochu logiku. Při jízdě se od motoru vyžaduje podstatně větší výkon, než při volnoběhu. Takže se motor určitě zahřeje rychleji. Až budete Cyrile velkej a koupíte si auto, tak na to příjdete sám. Zatím tady jen plácáte nesmysly.

cyril*

Tak velkej jako vy bych snad ani být nechtěl a to , že plácám nesmysly je váš mylný dojem, na který však máte stejné právo jako já na to plácání.

tesyk*

Omlovám se, chtěl jsem po vás logiku a zapoměl jsem s jakým exotem mám tu čest...

cyril*

Omluva je zcela zbytečná, já po vás nechtěl vůbec nic!

zp*

Ano MÁte pravdu stačí najít na netu a přečíst návod k obsluze třeba Škodovky či jiného vozu, vžádném případě nezahřívat motor u stojícího vozidla!

stepz*

Já osobně když jsou venku mínusové teploty,tak motor nastartují, 3-5minut ocistim auto od snehu a ledu a pak teprve jedu. Motor se trochu "vzpamatuje" rozehreje (benzinovy mam) u diesla ohrev trvao mnoho dele. Me osobne prijde dost krute hnedka sup skocit do auta a jet ze studenym napriklad turbo dieslovym motorem, to opotrebeni je vyraznejsi jak u zahrateho motoru. Volnobezne zvysene otacky stojiciho auta nemuzou nijak skodit! Obecne se vi ze jizda s motorem (s turbem) za studena vice vozu skodi.

 

jambus*

1x

Napadlo mě pravděpodobně nějúčinější řešení tohoto problému : Vybavte veškerou osádku auta šnorchlem a veškeré páry z mordy (které kondenzují a následně namrzají na prochladlém skle) vydechujte skrze hadici do pootevřeného okýnka.Nebude mít co namrzat Toto berte jako vtip.

 

buss

1x

No chce to před odstavením vyvětrat, aby tam páry nebyly, zřejmě i filtr zanesený, pokud je, nevětrá. Před dojetím otevřít okno ...Pak se nemá co srazit. Zvenku něčím přikrývat, uvnitř malý větráček. Nebo nějaký elekroteplofuk (fén). Sednete a zase dýcháte na sklo. Jsou jakésik přípravky, kdy led nedrží, když tak jen setřete. Kdo měl, má možnost elektriky v dosahu, dávaly se do chladící soustavy amatérsky ponorná tělesa., vařič pod auto... (konstatuji, není to rada!), benzín do oleje za tuhých mrazů... Když byla jen voda v chladiči, tak se prostě nalila teplá a jelo se. Vyšroubovat svíčky a prsk benzín přímo do válce, jo to byly doby... joo, doby, kdy to nemohlo odjet pro zatuhlou převodovku.

stepz*

dobře řečeno, chce to auto vyvětrat, při příjezdu. a vysušit dečky, na kterých je spoustu vody z bot. Ta se pak vypařuje na vnitřní skla.

 

 

erikch*

0x

existují tzv.hydrofobní "sajrajtíky(tekuté stěrače ap.)a něco takového naneste a rozetřete nejen na vnější stranu,ale i vnitřní...Má to i výhodu jste-li kuřák,na skle se pak neusazuje(téměř) onen "dehtový šlem"...

 

jabraka*

0x

Existují prostředky na bázi etylen,nebo propylenglykolu.Stačí nastříkat a suchým hadříkem setřít.Vrstvička tam zůstane a chrání chvíli před znovunamrznutím,než se okno zahřeje.Já jsem používa také glycerin,hadříkem s glycerinem jsem natřel okno i s námrazou,a námraza stekla .Pak suchým hadrem jsem okno vyleštil.To má ale nevýhodu v noci,kdy protisvětla tvoří ve zbylé vrstvě nepříjemné efekty.

JABRAKA

 

jarda3*

0x

Asi bude nekde chyba,me to zevnitr prakticky nenamrza... Jinak jsou rozmrazovace v rozprasovacich nebo sprejich, rano doma pouzivam kybl vlazne vody (ale to jde treba ted, kdyz vic mrzne tak samozrejme ne - to by voda zamrzla vsude)

Měla jsem Fiat Bravo- a sklo namrzalo i zevnitř... - známý měl Fiat Brava -a měl ten stejný problém...tak nevím, čím to bylo...Teď mám jinou značku auta a úplně v pohodě... .

 

kt8d5*

0x

Já používám tzv. Ameriku, neboli americký způsob zahřívání vozidla. Mám 10 let starýho Forda v dieslu a ten se musí vždycky před jízdou zahřát. Mám dva klíčky od vozidla. Když jdu ráno před odjezdem do práce se psem ven, nastartuji vozidlo, zapnu topení a větrák a druhými klíči je zavřu. Chvilku se motám kolem auta, pejsek se venčí, pak ho odvedu domů a mohu vyrazit. Vím, Bursíkovci se z toho asi pokakají ale je to docela účinné a pro dieselův motor šetrné.

fidonet*

ano tohle je správný a rozumný způsob, ale určitě neparkujete venku před panelákem. Jinak se divím, že vám s tím ještě nikdo neodjel Dnes se ty "spec.zaměřené skupinky" nijak neošívají rozbít uprostřed davu okénko, nasednout a odjet ...

 

rob*

0x

nejlepší je vytápěná garáž

 

jarda3*

0x

Njn, kdyz je nejhur... dokud jsem mel auto na LPG, delal jsem to taky tak, aspon se ohral motor a hned po vyjeti prepnul na LPG. Ted je mi lito benzinu a taky to, co pada z vejfuku u studenyho motoru je chutovka, musel jsem vzdycky popojet z kopce od baraku, jinak to smrdelo i vevnitr.

 

jabraka*

0x

Dnes mi Felda topí skoro hned.KdYž přece jen se sklo mlží,nechám maličko pootevřené okno na dveřích.Dále mám připravený hadřík,navlhčený glycerinem(je ke koupi v lékárně) a tím slabounce přetřu zorný úhel.Pak to ani nemlží a pokud do rána zamrzne,tak se to lehce suchým "klůckem" setře.Zvenčí je to totéž,i silně namrzlý led se za minutu rozteče.Pak se gumovou stěrkou jen vysuší.

Ten glycerin má ještě jednu vynikající funkci,natřené těsnící gumy ve dveřích nepřimrznou,kdyš je glycerinem natřu.Také má na kaučuk regenerující vliv.Neuškodí ani pár kapek do zámků.

 

jirkamatapat*

0x

Pokud stojím přes noc venku(mám garáž) dávám na přední sklo plachtu ,nebo námrazu postříkám odmrazovačem. Vnitřek nijak neřeším,jen zapnu větrák topení naplno a hned se rozjíždím.Jak zde bylo již řečeno,zahřívat stojící vozidlo je to nejhorší řešení.

 

karelkarel

0x

Tož Vám řeknu dvě finty starejch mazáků. Tak za prvé do ostřikovače vždy neředěný Glacidet -40°C z Velvany. Ostatní sajrajty nemají ty grády! A co se týká namrzání předního skla zevnitř, tak to se dělá tak, že se nechají otevřené dveře, funí se ven, nastaví se foukání mrazivého venkovního vzduchu na přední sklo, nastartuje se, stáhne se boční okénko o centimetr a jede se tak 5km - dokud se voda víc neohřeje. Pak se to přepne na teplej na přední sklo a nikdy se nezarosí. Akorát je v autě 10 minut řádná kosa! Doporučuji vyzkoušet!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]