Nejste přihlášen/a.
Slyšela jsem, že je v této situaci dobré rozjíždět se jenom na jedničku a povolovat spojku, úplně bez plynu - auto se prý pomalu rozjede, kola se nezačnou protáčet. Zkoušela jsem to, ale nešlo mi to - auto se ani nehnulo a motor chcípal... aspoň trochu plynu jsem dát musela...
Zajímalo by mě, jestli je ta rada pravdivá a pokud ano, v čem jsem dělala chybu?
Rada je to sice pravdivá, protože smyslem je snaha "neutrhnout" kola ze záběru, ale má to dost omezené použití. Někdy zkrátka je valivý odpor ostatních kol natolik veliký, že to nepomůže. A jen na volnoběh to funguje spíše u aut s vyšším obsahem a u dieselů.
doplněno 25.10.10 16:41:Když tu diskusi tak sleduji, tak bych Vám doporučil koupit levně Ladu Nivu. Dá se to poměrně snadno a relativně levně dát do slušného stavu a nebudete řešit problém jestli někam dojedete. Navíc má i redukci, takže naprosto v pohodě se rozjedete i na ten volnoběh. A jestli nemáte auto jako masturbátor před sousedy, tak pro uvedený příklad bych to považoval za jedno z nejrozumnějších řešení.
Mnoo, pokud disponijete dostatecnym vykonem (cili ne Fabie a spol.)tak bych radil se rozjizdet na dvojku a to plati i na snih.Druhym stupnem se totiz snizi prenos sily (tocivy moment) na kola a tyto pak neproklouznou.Chce to trochu cviku, ale funguje to.Jinak bez plynu a do kopce se rozjede pouze automatika...Na tu nedam dopustit...
Není pravda, že se do kopce na jedničku rozjede pouze automatika! Troufnu si tvrdit, že každý manuál. Chce to cit. Nedávno jsem byl na škole smyku a nevěřil jsem jim to také, ale po několika pokusech se mi to povedlo a teď vím, že když v zimě zapadnu, tak tímto způsobem auto rozjedu a můžu vystoupit a pomoct tlačit :D
a co rozjet se na trojku? nebo rovnou na pětku? Do kopce by to byl propblém...nepředpokládám, že chodíte do zaplivané hospody, kde vám radí místní štamgasté po patnáctém pivu... Normálně s e máte rozjíždět na jedničku, bláto-nebláto, sníh nesníh,chce to čas, získáte pak cit, podle otáček motoru, jeho zvuku a chvoání auta vycítíte, zda přidat či ubrat plyn a zda spojku povolovat pomaleji...
Přesně tak!
Na dvojku se auto bude dusit, až si nakonec hrábne, kola se protočí vyšší rychlostí a nevyjedete stejně, jen budete tavit spojku.
S náhonem na zadek stačí při rozjíždění lehce přitáhnout ruční brzdu,což uzavírá diferenciál a přenáší síli na obě nápravy rovnoměrněji, u předku to chce citovat spojku, plyn s brzdou najednou - ale to je už vyšší level řidičů.
Prostě za jedna, lehce plynu, aby se kola točily co nejpomaleji a auto nechcíplo.
Děkuji kapitáne, že ses mě zastal.
(pro češtináře: "Děkuji kapitáne, že jste se mě zastal.") :D
Není-li dostatečný výkon v nízkých otáčkách tak chcípne. Na jedničku je třeba citlivéé šlapání na plyn, možná i trochu přibrzdit, pak to zapracuje jako uzávěrka (lépe zadní náhon a ruční) . Ale obecně se radí na dvojku. Nebo zkusit najíždět nazpátek, či zatížit, no a tlačit.. A jet a nezastavovat.
A kdo je v tom často, tak si pořídit přípravek X či X, zkřížené učka co se velmi rychle nasadí na hnací kola. Pytlík s kamenivem, lanový žebřík .. Jinak na to mám připravené pásy koberců.
To bych musel povídat o výjezdu od chalupy, polní cesta, stačí mokrá tráva. To jednou vyjížděl s Octavií a naloženým přívěsem za vlhka známý, upozornil jsem ho že nevyjede, prý mám tank. Tak jsem ho pak tahal i já. Vlastně už 2x.
To přesně řeším - výjezd od chalupy. Tráva, jílovitá půda, trochu do kopce - při delším dešti a když se tam párkrát projede, tak se rozbahní. Přítele už v létě tahali na laně (má dodávku). Proto se preventivně poptávám, abych nedopadla stejně. Do práce bohužel dorazit musím... Mám náhon na přední kola - bude tedy pro mě lepší to vycouvat, aby motor tlačil ten lehčí konec auta nahoru? Chápu to správně? - jsem technický antitalent...
Ano Mindo jeďte na zpátečku, více se zatíží hnaná náprava. Ale i tak cestu vasypat kamennou drtí.
doplněno 25.10.10 16:03:Pokud to bude moc rozbahněné tak možná ani to nepomůže. Nachystejte si staré koberce pod kola.
stačí komunikaci trochu zpevnit, nejlepší je betonová zatravňovací dlažba, dvě koleje až na vrchol kopce, nebo alespoň an aprkování 2metrový kousek, nebo zpevněná alespoň na dvorku, tam se rozjet a nepřidávat prudce, aby kola neproklouzla, pak to pojede i po blátě, ale s citem
OK, mám totéž. Řeším to ovšem tak, sbírám co se kde dá - štět, menší kamení, sut, štěrk, škváru a sypu a sypu, jenže kvůli tomu jílu ... , zastavím u řeky.. Téměř každou návštěvu dva-tři kýbly rozesypu, nejlépe po dešti, at se to ujezdí, klesne. I cihly jsem zakopával. Také jsem dělal to, že jsem nařezal kolíky asi 15 či více cm dlouhé tvrdšího dřeva a zarážel do stopy. Otázka, jak je trasa dlouhá. Ale časem se to vyspraví. Asi by to ale chtělo podle rozchodu vyhrabat rýhu a tu naplnit kamením a na to jemnější. Ideální, kdyby se ta stopa dostala nad terén, aby se tam nedržela voda. A po dešti zajistit, aby po cestě netekla voda, nějakou rýhou odvést po n metrech někam mimo, ta odplavuje, vymílá. Když hodně prší, tak musím také na kopec, jinak bych nevyjel.
Problémek mám v tom, že je tam ještě jeden soused, který tam bydlí, denně! jezdí též do práce a na to dlabe, klidně tam projede i za mokra traktorem ..., takže už v podstatě sypu jen svou část trasy od našich křižovatek. Takže jsem na tu společnou část rezignoval, no a jeho návštěvy. Divím se mu, řeč s ním není, no když je moc mokro, tak to prostě nechá na kopci. V zimě se tam stejně nedá dojet, když je prohrnuta cesta tak k poslednímu baráku (vede celkem ke třem od hlavní, samoty, cca 1,5 km).
Takže sypat, sypat, sypat, zhutnit.
Bussi, my vlastně vůbec nemáme cestu, ale přímo zahradu, trávu... tak jsme jí nechtěli ničit - zůstanem vždycky stát hned za branou, ale stejně se tráva rozjezdila do bahna... tak jsme tam vysypali hafo štěrku, abysme získali plácek - máme služební dodávku + osobák, ale jak píšete, asi to chtělo nejdřív něco hrubšího naspod... jak je mokro, tak stejně ten jíl vylejzá nahoru a štěrk se autama zatlačuje do bláta. Ale už se stalo. Tak budeme dál sypat, sypat, sypat...
Přesněji řečeno je to ujezděný okraj pole, ne v katastru. Oficiální cesta, opět polní, je jinde, ale ta je neprůjezdná osobákem, mírný úvoz (za deště to byl potok), koleje a zapráskaná lééta přivezeným brajglem sousedem, prý na úpravu cesty, ale jak ho znám tak s tím bude dělat nic. A to je tam i struska ze slévárny. Musí se vyjet k místní komunikaci, také dnes rozbitá od zemědělců. Teď vozili hnůj, takže ... Nakonec než ji jakousi udělali, tak tam byla jen polní (i do té jsem vozil kameny),
takže při dešti se chodilo pěšky cca 1,5 km od hlavní. Foto, od hlavní k první usedlosti a pak necelý km ku mně. No jak vypadá jinak část...
Na takový marast jsem měl Nissan Sunny 1,6 4x4.Projel všude tzv.cestou necestou.Teďka mám Suzinu Vitaru a také to jde.I Subaru Justy se tím prodere.Jen to neposadit na spodek.
Jo, on mi dal soused radu, když jsem mu říkal, pojďme tu cestu spravit, mechanizaci na to má, tak prý si mám koupit teréňáka... Tak bych nemohl bydlet, nedojet k domu. Takže v zimě (no s tou se nedá nic dělat, kdo to bude projíždět) a při větším dešti, kdy po tom teče voda utrum. Nakonec v tuto zimu mu to pár dni stálo v poli, protože se to snažil projet a zůstal viset a přes noc napadl další sníh. No ale tady takových je, co nedojedou, v jistém smyslu nevýhoda klidu (ale zase není provoz).
mindo, sestra má zahradu a při vlhkém počasí často nevyjede na silnici. Dost často přijde abych jí vyjel, či vytáhl. Pokud již cestu neuklouzala, podaří se to. Někdy musím vzít na pomoci jiné auto. Zkráka je třeba abyste se naučila rozjíždět bez prokluzu, při mrholení vozidlo otočit a klidně couvat, jak již zde někdo uvedl. Pozor na koberce, páč ty často vyletí pryč a zraní okolo radili. Adheze koberce k pneu a mokré trávě je složitá...
Je třeba auto "utrhnout" od kluzkého, třeba i pomalým, rozhoupáním vozidla spojkovým pedálem.
Přeji Vám, abyste vždy vyjela.
Takovýto rozjezd jde velmi jednoduše u naftových motorů s dostatečným výkonem mám ford escort 1,8TD a couvání i rozjezdy bez plynu jdou naprosto jednoduše, proto například u benzínu 1,2 se vám to opravdu nepodaří a když tak určitě to není dobré dělat často, spojka tím trpí a časem si můžou lamely podat ruce S benzínou Oktávkou 1,6 se mi to podařilo také, ale prostě není to tak jednoduché, nezáleží na výkonu ale na točivém momentu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.