Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
mam vozidlo bez dokladu, nyni mam moznost koupit jine auto, stejny typ, motor, barvu, dokonce i vybavu, akorat bourane. Papiry bych proto pouzil na to sve, ale nikdy jsem to nedelal a nevim jak postupovat. Dokazal by nekdo poradit co udelat, na jaky urady zajit apod? Dekuji.
a co Vin karoserie?
víte jak je to složité?
chcet podvodem nebo právně poradit?
doplněno 19.10.10 13:36:po zjištění, že právně to nezvládnete, musíte podvodně
Dobry den potreboval bych poradit koupil jsem auto a majiteli poslal tecnicak na prepsani vozidla a uz ho znej nemuzu dostat a hlavne ho ani nenajdu uz bydlii jinde te.nebere neodpovida tenhle mesic mi konci technicka je mozne dat auto na jin
oudis, že nebere telefon, je jen výmluva, musíte ho najít a jednat s ním. Bez dokladů nic nezařídíte.
dá se to řešit ofic.cestou tzv."přestavby"-neboli výměny karoserie,kdy vám přísl.úřad vydá usnesení o změně VINu náhr.technologií na měněné auto(to,které chcete "dát"na platné doklady),tam vám na STK vyrazí nový VIN,v souladu s TP,vydají nový "malý TP",s poznámkou o VINu náhradní technologií-stojí to pár stovek a trvá až 30 dnů,kolik na to má úřad samotný...No a pak je jiný způsob-obzvlšt shoduje-li se i barva apod...To tu ale veřejně nebudeme ventilovat-kdyžtak pošli svůj mail...
doplněno 19.10.10 12:32:nevím o jaké jde konkrétní auto,ale obstojí leccos-i na STK...
jak píšete, mohl byste mi na mail s tím poradit? ...mám motorku dovezenou z itálie s papíry...nicméně mi padla při instalování nového světla a na rámu vznikla odřenina...tak blbě, že jedno číslo z vin kodu není čitelné...nestihl jsem si na ní ani udělat ještě český techničák...jaké mám možnosti opravení vinu, aby mi prošla dovozovou stk?...mockrát děkuji za odpověď.
jen tak namátkou-kteří výrobci konkrétně...?(už jsem jich dělal desítky,a všelijaké značky-ale tohle slyším prvně) Mimoto-viz.následující,je-li prvních 9 znaků VINu shodné-není třeba souhlas výrobce,potažmo ofic.zastoupení v ČR...
Namátkou konkrétně z vlastní zkušenosti FIAT Tempra. Možná nemám naprosto aktuální informace, ale když jsem se legálně pokoušel vyměnit karoserii (před třemi roky), na nabouraném voze za dobrou, oficiálně dovezenou, požadoval správní úřad souhlas výrobce (zástupce), ale již dopředu věděl, že tento souhlas výrobce nedává. Celé se to vyřešilo ke spokojenosti, ale ne zcela legálně.
s Temprou zkušenost nemám,ale asi tak 3-4 roky jsem přestavoval(ofiko)Ulysse-a zcela bez problému...
pokud Vám výrobce-akreditovaný zástupce značky písemně povtrdí, že jsou karoserie shodné , vzájemně záměnné a že souhlasí s tím, aby byla původní bouraná karoserie vyměněna za karoserii novou, a to jako "náhradní díl", pak by to šlo, uvědomte si ale, že mustíte mít i k té druhé karoserii doklady původu a doklady o nabytí, tedy technický průkaz, který ej dokladem schválení tecjhnické způsobilosti a kupní smlouvu, pokud koupíte auto, vyřazené z registru, třeba jako králíkárna na čestné prolášení, tuto karoserii jako ND použít nelze, protože trvalým vyřazením ztrastila navždy technickou způsobilost..napiště, co máte za auto
písemné potvrzení kohokoliv netřeba je-li prvních 9 znaků VINu shodné-pak je plně v kompetenci úřadu přestavbu-výměnu karoserie,provést... Kolego nestačí pouze naučená teorie-prostě praxe je nenahraditelná...
někdy bývá obtížné sehnat karoserii s prvními devíti shodnými znaky, pokud se na toyotu vyrábí karoserie v belgii i japonsku, budou karoserie možná shodné, ale VIN se bude lišit...to bys mohl vědet...když se bude žadatel držet tvé poučky, nepoužije nikdy karoserii z auta, které je třeba mladší jen o několik měsíců, ale bylo vyrobeno až v následujícícm roce, a proto je tam mmísto nuly jednička atd...proto je nutný v každém případě souhlas výrobce...před několika lety nebyl problém od zeleného stolu odsouhlasit i jiný typ motoru, a také výrobu přívěsného vozíku s nápravou ze staré tisícovky, dnes musíme ctít práva výrobce jako nositele homologace...samozřejmě že se úředník může rozhodnout i sám a douhlas výrobce nevyžadovat, u škodovky je stanovisko výrobce na netu, také u Zetoru formou veřejného prohlášení, u ostatnoch výrobců se musí vyžádat povtrzení o tom, zda se bude jednast o složitou přestavbu, nebo zda to bude jen výměna náhradního dílu, podle toho se postup správního orgánu liší...a to nikdo jiný než výrobce nemůže rozhodnout...něco jiného je měnit karoserii na favoritu a něco jiného na technicky slořitém autě, prošpikovaném elektronikou, například škodovka nesouhlasí s výměnou karoserií jako ND ani u starších octavií
příteli najdi si prosim tě na netu význam jednotlivých znaků 17 místného VINu-rok výroby je až desátým znakem...Prvních devět je světadíl a země původu,identifikace modelu,typu motoru ap. a devátý je tzv.kontrolní...To platí téměř pro všechna auta(krom Renaultu a Mercedesu-ti rok ve VINu neuvádí)...Jinak totožný model-at je vyrobený třeba v Oceánii nebo Evropě má shodných prvních 9 znaků-to se rozlišuje až jedenáctým-kód závodu,kde konkrétní vůz vznikl-bez ohledu na stát,světadíl...Takže není problém oficiálně přestavět 98 rok za 00-(at se duplicitně montoval jak třeba v Evropě,nebo Asii)pokud se stejný typ auta dané značky vyráběl...
Ja bych si to predstavil tak, ze na aute lze menit jednotlive dily, kastli jde ruzne opravovat a vyvarovat... Ted jde o to, kolik plechu kolem VIN stitku staci aby se to dalo povazovat za kastli a zbytek se tedy da vymenit
To je jen uvaha, nakonec IMHO nejbeznejsi postup. Ja o nikdy nemel potrebu delat ale do papirove valky bych teda nesel, pokud by se nejednalo o nejak extra cenny kousek.
jsrdo dělalo a dělá se to i dnes běžně, u starších aut vyměníš kus přepážky mezi motorovým prostrem a kabinou a vyměníš typové štítky, pokud nemá auto další VIN-y na podlaze , na sloupku atd je to v pohodě, doklady jsou původní, ražba VIN je původní a šikovnou karosářskou práci jen tak volným okem nemusíš poznat
od roku 93,94 mají téměř všechna auta předních automobilek 2 VINy-druhý vesměs na podlaze vzadu,při přechodu podlahy a zadních sedadel...,to jen tak na okraj...
Náklady na oficiální přestavbu se pohybují:
1.) poplatek výrobci-akr. zástuci za vystavení potvrzení - tisícikoruny, někoik tisícikorun
2.) náklady na splnění podmínek stanovených výrobcem, například přestavba provedena výhradně v autorizovaném servisu - tisíce nebo i desetiticíce, dle značky a složitosti auta
3.) poplatek za technický protokol a protokol před schválením tech, způsobilosti - ceny na STK jsou různé, liší s eo desetikoruny
4.) poplatek na úřadu je 1.000,- Kč
5.) nelze předvídat, jaké další podmínky si výrobce - akreditovaný zástupce stanoví, pokud si nechá zaplatit 5 tisíc a vše ostatní tímto povrzením hodí na úředníka, Vy se toho chytnete a budete trvat na tom, že si vše uděláte doma sám a svépomocí, pak se bude úředník nejvalitnímu provedení přestavby bránit tak, že Vás třeba s něčím pošle do typové zkušebny něco ověřit , a tam se nedoplatíte , ceny za jednotlivé zkoušky se pohybují v řádech desetitisíců
náklady na výměnu karoserie jako náhradbího dílu se pohybují:
1.) poplatek výrobci za potvrzení, že je karoserie náhradním dílem a že s její výměnou jako ND souhlasí
2.) poplatek za obnovu VIN náhradní technologií a znehodnocení původních VIN - řádově stokoruny
3.) poplatek za technickou prohlídku na STK - stokoruny
4.) na úřadu se obnova VIN s výměnou karoserie zapíše za poplatek 50,- Kč
Jak vidíte, výměna karoserie jako ND je možná, jde o to, jako karoserii k výměně a kde seženete, pokud seženete stejné autop ve francii nebo v německu za pár šupů, zvaýte, zda není lepší toto lepší nezkorodované a nebourané auto přihlásit a zaplatit eko-daň, pokud se vám to vyplatí, tak do toho...uvědomte si ale, že nakonec Vám zůstane jedno auto se znehodnoceným VIN a bez dokladů, neregistrované, tak kalkulujte
petrk x-bohužel si doposud nenapsal o jaký typ auta se konkrétně jedná,jedno máš na ČR dokladech bourané,a druhé úplně bez dokladů-nebo na třeba SRN-nebo jak? Od toho odvisí konkrétní způsob řešení,nicméně v tom nehledej složitosti -"přítel úředník" to trošku nadsadil,v praxi to není tak dramatické a drahé...No a pokud by byl trošku zádrhel v té shodnosti-třeba typ motoru(i když obě auta třeba 2.0 16V),pak je další způsob,ale je zapotřebí vědět o jaký konkrétní typ a rok se jedná,chceš-li poradit,musíš trošku spolupracovat...
no já píšu jak je to v praxi, v minulosti se to řešilo asi tak že se dovezlo z německa skoro stejné autop prohodily se akorát značky a po vyražení VIN z doklaldů na "nové" auto se na úřadu oficiálně řešila akorát výměna karoserie...a dnes, kdy je na STK relativně málo aut a technici se tam nudí, prolézají auta důkladněji, po 6-8 letetch zjištují, že jsou v autech jiné motory, jiná výbava atd...jiný motor znamená jiný výkon, jné údaje o hmotnostech, jiné emise atd...TP pak čloěvk dostane na měsíc a pak může auto hodit ze srázum, protže uvedené zěmny nšmá šanci legalitovat změny ...pak je to drama, býr najednou bez auta
je jasný,že s označením jiného typu motoru,oproti TP, STK neprolezu,ale s jiným motorem fyzicky a stejným typem označeným jako v TP už to problém není- už dřív jsme to tu řešili,pro ilustraci,že třeba Peugeot 206 používal asi 14 typů motoru 1.4 8 ventil-no a s jejich rozlišením měli problém i u Peugeotu,natož týpci na STK-pohledem zjistí tak akorát velké prd-proto štourají štítky...A třeba ABS,spojovací zařízení(závěs)-prostě mohu buď mít anebo nemít,a údaje třeba o hlučnosti,hmotnost-jestli se mi v reálu liší oproti TP o nějaké dB a kg-to asi nikoho moc nevzrušuje-proč taky-jestli mé auto vytváří hluk 71 dB anebo 75 db je mi srdečně úplně jedno...
v hospodě nebo poradně se to vyřeší obratem, jen v reálu to auto po měcíci buď odstavíš, nebo uvedeš do původního stavu, TP jinak nedostaneš
No, takze dyz to ctu tak na to vsechno prcam, cena auta je v radu tisicu, koupim to bourany, prehodim znacky, az bude potreba udelat technickou tak bud prehazim dily z dobryho auta na to spatny, je to tukly opravdu lehce, takze by to nemel bejt problem, udelam technickou a znacky zase prehodim na to bez dokladu. Melo by to tak jit ne? mozna se najde mezitim nekdo, kdo prevari vin
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.