Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se jezdí na dvoupruhovém kruháči

Od: mirak* odpovědí: 21 změna:

Dobrý večer, určitě někdo víte jak se jezdí a kdo má přednost na dvoupruhovém kruhovém objezdu. Poradili by ste mi někdo jak se na něm jezdí a jaké jsou přednosti?díky

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

eulalie*

2x

Dobrý den. Jak se jezdí na dvouproudovém kruhovém objezdu? Špatně, velmi špatně. Vzpomínám si na můj průjezd Českými Budějovicemi. Jojo, to jsem si moc hezky zajezdila, než jsem z nich vůbec vyjela. Ale jsem ráda, že tam se mi to nakonec podařilo a nejezdím tam dosud.

buss

Proč? Když chci vyjet na prvním výjezdu, druhém tak vpravo, když na dalších tak spíše u středu a nemusí se to štosovat. Nevidím problém. Jen se přes ně naučit jezdit, zbytečně neváhat a dávat znamení.
Tady byly původně dva pruhy ve městě (pochopitelně každým směrem). Pak to stáhli na jeden, spoustu kruháčů, ale žádný bypas vpravo, i když před tím tam to místo bylo. Nemluvě, že asi kdo to projektoval nevěděl nic o nákladních autech, délce soupravy, jak zadní část jede jiným poloměrem. Ničili střed kruháče, tak se to furt upravovalo. Když jedou lidi do práce, z práce, v pátek! tak je město ucpané. Kdo zná,. tak už dáávno před tím objíždí přes vesnice aby se vyhnul hlavní do města. A kdo zná jak to ve městě objíždět ...

 


2x

U nás má kruhový objezd na vjezdu tři pruhy... na prvním pruhu zprava odbočujeme hned doprava, 90 stupňů, druhý zprava, teda prostřední, je další odbočka na 180 stupňů a třetí zprava, teda nejvíce vlevo, je další, teda 270 stupňů... čtvrtý už není, když se chci vrátit, odkud přijíždím, musím z levého pruhu po půlce objezdu přejet zase do levého pruhu, platí to ze všech čtyř směrů... jedna z nejbezpečnějších a nejpropustnějších křižovatek... kdysi před tím byla tato křižovatka klasická, bez výškového rozlišení třeba obrubníky, vyznačená jenom sloupky s řetízky, no horor, pomalu každý den pár řetízků zrolovaných... jo aby jste věděli kde, tak Košice, Moldavská...

přednost dáváme při vjezdu těm na objezdu, na okruhu přednost jako při přejíždění z pruhu do pruhu a při vyjíždění směrovka doprava povinná...

doplněno 13.10.10 05:28:

abych dodal, ještě ve třech směrech tudy jezdí dvojitá tramvaj, takže když ta projíždí přes jízdní pruhy křížem, tak jednu čtvrtinu objezdu na moment zastaví a není problém za ní vjet do kruháče...

 

jabraka*

1x

Vjedeš do něj,dáš přednost zleva.Zařadíš se do jednoho z pruhů.Při přejezdu do kteréhokoliv pruhu dáváš přednost.Proto je lépe jet v pruhu pravém,kvůli výjezdu.Při změně pruhu,nebo výjezdu dáváš směrovku,Při vjezdu směrovku dávat nesmíš.

JABRAKA

8976*

Jo a když odbočuješ až na 5 či 6 výjezdu tak zkomplikuješ pěkně život sobě a ostatním, protože tě začnou houfně objíždět zleva a řadit se před tebe, protože chtějí vyjet ven na 2.3.4 výjezdu, zaleží na okolnostech a proto má auto několik zrcátek aby bylo vidět dění kolem sebe...

 


0x

uplně jednoduše, narovnejte si kruháč jako rovinu a už to víte.

Navíc před týdnem jsme to zde řešily

 

8976*

0x

rychle a bezpečně s předností tam, rychle a bezpečně ven...

 

ladinpraha*

0x

Stejně jako na jakékoli jiné víceproudé komunikaci.

 

radi*

0x

Myslím si, že neuškodí malá praktická ukázka s testem...

necyklopedie.wikia.com/...

 


0x

schéma správné jízdy Vám jednoznačně dává svislé dopravní a následně vodorovné dopravní značení. Při jízde z pruhu do pruhu pozor at někoho nesejmete, ale platí, doufám že nekecám, že při přejíždění z pruhu do pruhu dáváte přednost tomu, kdo jede v pruhu, do kterého potřebujete najet. Jabraka napsal: dáváte přednost zleva... takový obrat v autoškole přemýšlím neexistuje a je to zavádějící. Platí : "dáváte přednost vozidlům jedoucím na kruháči" to je správně. Pokud se chystáte z kruháku vyjet musíte najet do pravého pruhu a pakdát směrovku pro jeho opuštění.

cyril*

Jen drobné upřesnění. Křižovatka s kruhovým objezdem je z hlediska přednosti stejná jako křižovatky jiné, tzn. že přednost zde bývá upravena zpravidla dopravními značkami a tam kde značení není, platí obecná přednost z prava.

cyrile , souhlasím s Vámi, jako většinou. Jen jiný předpis nařizuje, že v ČR musí být kruháky osazeny značkou dej přednost v jízdě, páč jinak by platilo to co píšete.

Na základě Milanova příspěvku doplním svůj příspěvek výše: na Slovensku Zákon o cestnej premávke v §20 odst. 5 říká: Vodič
vchádzajúci do kruhového objazdumá prednost v jazde, ak dopravnou značkou nie je ustanovené inak.

a většinou jsou před kruhovým objezdem osazeny značky Dej přednost... ještě jsem neviděl bez značek...a jsem si jistý, že když tam ty značky někde nedají, tak to bude katastrofa... většina jezdí s tím, že na kruháči má přednost...

já si pamatuju, jak kdysi v Praze na kulatáku v Dejvicích jsme jeden čas dávali přednost zprava a věčně zácpy... jo, nepátrejte v paměti, to je tak v šedesátých letech minulého století...

hejkale, u nás je to stejné...

alfik

V 60ých letech tam ještě žádný kruhák nebyl, radile.

Netvrdím, že tam v těch letech byl kruhový objezd, nevím ani, jak to tam vypadá dnes, už jsem tamtudy nejel dobrých 40 let... ale dobře si pamatuji, že někdy v letech 1967 - 1970 jsem z okna kanceláře pozoroval, jak tam autíčka krouží a brzdí a postávají...
do toho se pletly tramvaje, občas nějaká neubrzdila od Prašňáku a zběsile zvonící pádila dál k Internacionálu... pokud ovšem nebyly výhybky doleva na Leninku...to pak byl fofr.
Takže ani ne tak radil, ale spíše pamětník... Ani s tím Němcem na A nemám problémy...
doplněno 16.10.10 08:31:

k erikchovi tu pode mnou jen dodám, že ty staré šunky tramvaje v DP hl.m.P. měly "občas" problémy s brzdami nejen v Dejvicích, ale i např. na Letné, když pod kopcem na Strossmayeráku vjela tramvaj až do Masny...a nejen tam... takže pozorně čti, píši neubrzdila... a zřejmě zvonila proto, že upozorňovala lidi na nástupištích a ostatní řidiče na nebezpečnou situaci...
na situaci v MHD upozorňovali už pánové Šimek a Grossmann ve scénce Moje jízda tramvají...několik úryvků: ...a na splašený krávě jsi jel? to je stejné, akorát se míň tlačíš... řidič půl hodiny mačkal páčku, potom vstal a otevřel dveře ručně... a která končí, pokud si po těch letech pamatuji, slovy ...a děkoval Bohu, že jízdu přežil!
k alfikově poznámce: kouknul jsem si na GoogleMaps situaci na tom náměstí, co furt bojuje, tenkrát to bylo Nám. říjnové revoluce, dnes Vítězné nám. mezi tím nevím... pokud nejsou satelitní snímky moc staré, tak to tam dnes vypadá s ulicemi úplně stejně jako tenkrát... možná, že tenkrát jsme nevěděli, že se tomu jednou bude říkat kruhový objezd, ale jezdilo se tam stále kolem dokola a proto snad ten název kulaták...

erikch*

příteli,trošku si tu nadsadil onu "Leninku"-vyrůstal jsem totiž kousek od onoho Intíku(hotel,imitace Kremlu,dnes Holiday Inn),takže ono místo znám víc než dobře,a směrem od Prašňáku(Prašný most)byla před oním kruháčem, a je stále,tramvajová zastávka-takže tam každá projíždějící tramvaj zastavila a nemohla se jen tak vřítit a profrčet kruháč,mimochodem se taktéž jmenovala Leninova(přestup na trasu A-dnes Dejvická a stále zatím konečná metra A),stejně jako ta vlevo-druhý konec výstupu metra-taktéž Dejvická...a proč tramvaje zběsile zvonily-protože se jedná o jedno z hodně mála míst,kde musí dát přednost,a zvoněním se tramvaje(ze všech tří směrů kudy přijíždějí na kruháč) jakože domáhají přednosti-kterou zde ale nemají,na kterou jsou zvyklí z téměř celé Prahy...

 

 

fidonet*

0x

to je nejblbější otázka, jakou na poradte.cz za poslední dobu někdo sepsal.

Takže a/ jezdí se dokola, a

b/ jezdí se jako na jakékoli jiné dvouproudové cestě. Tedy pokud přejíždíte z pruhu do pruhu použijete blikr a nesmíte omezit ani ohrozit toho v přímem pruhu. Navíc ten v pravém pruhu musí dát přednost ze zákona těm, co na kruh vjíždí, tedy tomu z prava, pokud není značkami upraveno jinak, což v vždy u nás zatím je. Tedy pro rejpaly, v pravem pruhu přednost nedává nikomu, pokud bude jezdit stále dokola. Pokud nechápete smysl kruháče, zajděte si do autoškoly a vylískejte učitele, a pak si požídejte o proškolení, Kruhový objezd, je blbá soustava křižovatek za sebou a platí stejné zákony jako kdekoli jinde na křižovatce. Pokud jde o kruhový objezd se dvěmi nebo třemi pruhy, jde o jakoukoli jinou cestu o dvou či více pruzích a dodržují se uplně stejné zákony.

Prpboha, kdo vám dal do ruky zbraň jakou je auto, když máte takovou základní otazku?

cyril*

Jen drobný dotaz: když se jezdí stále dokola, tak kde se nachází ten "přímý pruh"?

fido asi spadl z měsíce. Jak kdyby jsme všichni nevěděli, že spousta řidiců co vyšli z autoškoly do několika měsíců dost toho zapomenou, a řídit se člověk naučí právě praxí, ne ani tak autoškolou, že. Škola je základ, zdaleka to není realita. Každej nemůže být génius jak "fi".

 


0x
Bohužel píšu z mobilu a nemohu zatím vložit náčrtek jízdních pruhů na objezdu, o kterém jsem psal výše. Na něm pruh na vjezdu situovaný jako druhý zprava, teda prostřední, vyústuje jako výjezd z objezdu po 180 stupních, takže vlastně jako přímý směr na normální křižovatce.
Pokud bych chtěl jezdit na tomto kruháči kolem dokola, jak tu někdo píše, musel bych dávat vozidlům v levém pruhu přednost 4x na 360 stupňový okruh.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]