Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Clio II - jak seřídit ruční brzdu

Od: mechousek odpovědí: 7 změna:

Dobrý večer, před časem jsem nechal na cliu II Vyměnit zadní obložení, od té doby mi huře brzdí ruční brzda, blíží se na stk a tak to chci mit ok, nevíte někdo kde se to dá seřídit, přesný postup? jde o clio 1.2 rok 99

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

axlik*

0x

Oni by to tam stejně nekontrolovali :D na internetu je toho plno, dokonce i zde na poradte, nejčastěji se seřizuje přitažením matky na lanku, lanko bude někde ukryté pod koberečkem za ruční brzdou, v servise by to měl mechanik zvládnout za deset minut a měli vám to udělat rovnou. pS. matka se nesmí stáhnout tak, aby to brzdilo i když je to povolený!

Nevím, kam teda chodíte na STK, ale u nás se nestalo že by mi někdy ruční brzdu nezkoušeli. Zkouší se to na bubnech stejně jako normální brzdy a sleduje se dokonce i to, aby obě kola na ručku brzdily stejně.

 

ladaadal*

0x

Taky nevím, že by na STK nekontrolovali ručku, naopak, musí i v určitých procentech brzdit obě kola stejně.

Mechousek - brzdí hůř, nebo má větší krok? Jde o to, že při výměně paken se malinko změní rádius. Proto se při montáži nových obložení seřídí brzda tak, aby malinko přibržďovala, aby se pakny zajely do bubnu. Do té doby je možné, že brzdí malinko míň. Ale stalo se mi i na STK, že jsem oznámil, že mám nové pakny a technik byl benevolentnější - na bubnech pozná, jestli se zajížděj nebo už jsou KO. Z toho bych strach neměl.

taky zaleží jestli postupovali tak jak měli.. psal že před časem.. což by už mělo byt zajete davno.. nepředpokladam že se bubny nějak extra dlouho zajíždějí...teda pokud je samostav funkční a ty brzdy fungují jak maji nebo to tam jen šmechtá,..

ladaadal*

No, nepsal, kolik toho najezdí, ani před jakým časem tak jsem ani nedumal nad tím, jak je to dlouho.

erikch*

souměrnost brzd-jakýchkoli je max.30 %,čili i ručky,a ano bohužel jí podle mne až moc kontrolují,jelikož každý komu kdy zamrzla(na horách běžný jev),tak jí už prostě nikdy nepoužije,ostatně ani k tomu není důvod,má-li motor alespon objem 1000 cm3 a normální kompresi,tak se prostě nerozjede při I,rychlosti ani ze Strahovského kopce(a že to je prďák)...Jinak po výměně obložení atd.se musí nastavit samostav-taková ta jakoby matice co roz(s)tahuje rozestup samotných paken uvnitř bubnu...takže zpátky tradá na zvedák a nastavit...

doplněno 28.11.12 17:15:

seriozní mechanik by to měl dělat automaticky po samotné výměně...

9tozygulug

Nemáš pravdu.

U parkovací brzdy se nesouměrnost neposuzuje. Jako rozhodující hodnota je součet brzdných sil bržděných kol v závislosti na celkovou hmotnost vozidla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]