Nejste přihlášen/a.
Otázka spíše pro ty starší, kteří měli hodně aut. Je nějaké auto, na které vzpomínáte hodně v dobrém? Já třeba na mercedes typ 126, 420tka osmiválec v automatu, r.v.1986. Koupil jsem si ho hned po revoluci a byl super. S novými nelze srovnat.
Ještě pro zajímavost nejhorší auto vašeho života. U mne to byl oltcit a tesla3.
nejlepší - asi první auto, bráchův Trabant.Pamatuju první cestu ( vezl jsem mamku do špitálu ,35 km, v práci škodovky s normálním řazením ). Lehké auto daly se s tím dělat krásné kousky včetně zadymování , parkování do podélného stání na ruční brzdu ,smyky..nejhorší - asi "kačer" , služební 105M
Trabantem jsem také začínal,měl shnilou vlaštovku(přední nosník držák motoru), při přidání plynu nebo při brždění se volant pohyboval dolů a nahoru, takže to bylo skoro jako v letadle. Taky jsem s kanystrem obcházel drogerie a kupoval levnější tachnický benzín, na který to po řádném přimaštění dobře jezdilo.
Kdyby se počítaly motorky - nejlepší asi kývačka 250. První "velká" motorka ( před 35 lety jich bylo všude mraky) , krásný mix všech dostupných barev, bezúdržbová baterka (už tehdy) ze šachty,pár dalších čančátek...pohledem dnešních renovátorů šrot. Výkon nic moc, málo brzdí,slabě svítí a přesto i v době kdy bylo v garáži víc motorek na jentakprojížďky po okolí jasná volba..Ročník 55,přes veškerou údržbu stále jezdí..Teď motorky ze zdrav.důvodů zakázané,ale tahle jediná zůstala a když je pěkně,rád se svezu...
munici-motorky mám také rád, první byla jednorychlostní babetta, pak jsem dostal od tety pařeze-na tom jsem se vyučil.
Po revoluci jsem si koupil levnějšího lehčího harleye XL1200, ten mne chytl, pořád jsem jezdil.Pak jsem dostal chut na větší motorku, koupil jsem h.goldwing 1800, šestiválec s airbagem, stereosoupravou a třemi velkými kufry. Je na tom jízda jak v autě.
já považuju za nej co sem měl Citroen XM 2,1TD velký pohodlný rychlíý
nalítal sem sním spoustu kilometrů bratr snim byl dokonce i v rusku
nebyl problém ani na silnici ani na polních a lesních cestách
mělo 2 mínusy časem zlobyla ta hydropneumatika a rezlo
za nejhorší považuju opla vectru b 1,6 74kw byla to kasa na prachy a furt nakej problém
Jen takový postřeh a zajímavost o ctr.
Nej problém s hydrem byl že XM a BX měli obyčejné trubky a ty korodovali , Xantia a asi XM od cca94 už měli lůepší trubky , které vydrželi skoro celou životnost auta a dlaší, že to v česku nikdo neuměl a po revoluci se to teprve učili- ze všech jsou snad jen dva vyhlášení mechanici na hydro v celém ČR -PaM v Brně a J. Hejda v JH, Pardon zapomněl bych ještě jruže-Veslí nL a Praha .
Dobrý den, když jsem byl ještě děcko, tak naše rodina vlastnila polský výrobek auto/"tank" FSO Warszawa (v SSSR se vyrábělo jako GAS M20 Poběda a ještě dříve v USA snad jako Buick), které bylo velmi pohodlné (ani jeho nástupce v rodině, Simca 1301, takové pohodlí posádce nenabízela). Zdravím!
Teslu3 jsem si koupil hned jednu z prvních. Přesedl jsem do ní ze 7. BMW. Bylo to jako sednout do velorexu. Ubohý interiér,
tvrdé plasty, složité nastavení všeho. Nejprve se hřálo levé přední kolo. Týden v servisu a pak jsem sice s opatrností jezdil
a měsíc čekal na nový čelistník, a pak zase do servisu. V zimě málo topilo, reklamoval jsem, ale ničeho jsem nedosáhl. Auto bylo nízké, všude šoupalo břichem, přejet obrubník by asi ani nešlo. Najel jsem asi 14 tis. km a s velkým prodělkem prodal. Nic proti elektromobilům, ale ne z TEMU.
Nejspolehlivějším autem byla Lada 1,7i, na které jsem nalítal 290.000km, když jsem si přidal LPG, tak provoz skoro za pár korun. Nejhorší byla Ford Sierra 1,8 Td, motor vydržel cca 180.000km a potom to byla už jen kasička! To Sierra 2,3D, po půl milionu km se začala trochu rozpadat, ale motor šlapal stále!
Lady jsem měl taky rád, měl jsem jen ty levnější 1200 a 1300. Vždy jsem koupil prohnilou a jak se to tehdy dělalo autogenem vyvařil. Sieru jsem neměl, ale pamatuji se, že když jsem jí poprvé uviděl, padl jsem málem na zadek jak to na tu dobu bylo krásné auto. Pak se mi ještě líbil renault Fuego, ale to byl krám, všechny shnily a už ho asi nikdy neuvidíme.Z renaultů jsem měl dvě R5, jednu prastarou s řazením deštníkem a výfukem vyvedeným před zadním kolem a pak jednu už novější. Tehdy to bylo pohodlné autíčko na torzních tyčích.
Nejlepší? jak na co. Za minimální cenu do auta nacpaných peněz (mimo provozní náklady) byla asi Xantia HDI90 , pak asi Mazda Premacy 2,0DiTD a současná C5 2,0i16V 100kW. Za nejdražší auto ve smyslu oprav byl Seat Ibiza 1,7d.
Jinak další nej byla první dvě aut-první F125p 1300 a první hydrocitroen- BX14RE. Pokud byste se zaptalo mojí ženy, tak ta by na první místo dala Mazdu Premacy-ta ji "šla k pleti" . Hooodně si ji oblíbila, ráda s ní jezdila-jako pasažér i jako řidič
Seat mám za takový koncernový odpad, nikdy bych ho nechtěl. Jinak fandím německým autům a škodovkám. V současnosti jezdím Touaregem 3.0V6,osmist. aut. a vzduchové měchy. Jde to taky jako u Citroenu spustit nebo zvýšit, ale v daleko menší míře. Žena má Codiaka a když s ním jedu, je to příjemné auto. Jen ten Codiak byl dražší než můj VW.
@tomasek: Akademickou otazkou budiz, zda je Ibiza 1,7D vice jeste Fiat, nebo uz koncernove auto. Kazdopadne ten motor Fiat 1,7D (brazilec) se vyznacuje velice zajimavym zvukovym projevem...
Seat Ibiza U a II tj od 1984 dp 1993 bylo "čistě" španělské auto tedy již bez spolupráce s Fiatem ale ještě bez VW ! Některé díly byly shodné s díly pro fiaty (z toho co jsem na něm dělal mám ještě v archívu tehdejší výpis !), JInak nafta 1,7-motor -byly dva objemy-1714 ccm tzv brazilka a novější pak 1698cmm ital (o fous lepší než předchozí)
auto mého mládí-Tatra 57 B říkali jsme mu Adam- na tom mě tatínek učil jezdit tehdy třináctiletého...jinak jsme s tím byli 6x na Zemplínské Šíravě start z Opavy a jelo se bez poruch na jeden zátah-sice nás hodně s troubením předjížděli ale ten pocit jak jsme v kopcích/horách na Slovensku míjeli někdy ty stojící závodníky s kouřícími motory a Adam pěkně svým tempem kolem nich -buch-buch-buch...pak jsme měli Moskviče 403 to byl čtyřkvalt-dodnes nechápu to že 403 byla mladší jak 407-pak si naši jako poslední koupil Škodu 125...jinak moje první auto co mi říkalo pane - byla nová lada 1200,pak pět let starý Golff v naftě-tak to bylo tehdy něco ... pak Seat toledo 2 taky v naftě-ten už má 25 let...vzhledem k tomu že mám v březnu 70 tak to je moje poslední autíčko...
Tatru 57 A měl můj kamarád z gymnázia. Na rozdíl od té vaší měla ještě lanové brzdy, které moc nebrzdily. Ojetého golfa jsem měl také, koupil jsem ho od herce Mir.Šimka, byl to 1,6 diesel bez turba, pětikvalt a měl šíbr. Najel jsem na něm moc, všechnu údržbu sem dělal sám, kupoval jsem bloky od řidičů náklaďáků a bagrů, jezdil jsem skoro zadarmo.
Já ještě rád vzpomínám na Škodu 136 Rapid, koupil jsem ji v tuzexu za bony od vexláků. Byla už pětikvaltová a dala se na dálnici z kopce rozjet na 180. Byla tak nedostatková, že jsem ji po dvou letech prodal za víc, než za co jsem ji koupil. To už se u ničeho asi nyní nepodaří.
Technicka poznamka: tachometry zadomotorovych skodovek byly zname svym optimismem, obvzlaste ve vyssich rychlostech.
Škodu Favorit jsem kupoval za 84.600,- a prodával po 3 letech se 100.000km za 119.900,- = krásné časy!
Na toho favorita jsem měl taky pořadník, ale když se několik měsíců nic nedělo, povolili mi nervy a koupil jsem Olcit, který byl hned. Byl to můj nejhorší obchod.
jako u spousty jiných je první auto tím nejlepším, protože se na něj váže mnoho vzpomínek. U mne to by Peugeot 205. Na to že to auto mělo půl milionu kilometrů najeto, tak jsem se nikdy nebál že bych v zimě při -20°C nenastartoval. Kompresní poměry na houby a výkon tím pádem bídnej, ale jelo to . Potom jsem přesedlal na Peugeota 309 a to bylo na svou dobu taky fajn auto. Jen běžná údržba a nic to nechtělo.
Naopak nejhorším autem co jsem kdy měl, tak byl VW Golf V 1,9TDI. Za tu dobu co jsem ho měl, tak málokterý rok tam nebyla porucha. Půl motoru nového, problémy s podtlakovým systémem, prasklé pružiny, GO hlavy a když jsem se ho zbavoval, tak opět problémy se vstřiky. Umírající zámky ve dveřích už je podle ostatních věcí prkotina. To vše stihlo do 300tis.km.
S tím golfem jsem byl na tom úplně stejně, prasklá pružina(progresivní, praskla v té slabší části), prasklá hlava, rozbitý zámek na dveřích u řidiče. Vstřiky jsem taky dělal, naštěstí cena byla zlomek ceny současných vstřiků.
a stejně tak jak jedna skupina chce výhradně jen koncern a ostatní pomlouvá, neoblíbenci ze skupiny 3F zase nechtějí koncern
Přitom za převážnou většinu problémů u všech značek může nechut servisovat a chut odrbat každý servis.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.