Nejste přihlášen/a.
Jaké jste v životě zažili extrémní spotřeby u aut. Já největší spotřebu u Hummera H2, který bral přes 30litrů, následoval dieselový Touareg V10 s 18 až 20 litry. Druhým extrémem byl Golf 1,6diesel, se kterým jsem jezdil dlouhé trasy za lehce přes 3 litry.
Před 50 lety jsem vlastnil "Aero 30" (1000 ccm) se spotřebou kolem 20 l. Nebylo to normální, ale nikdo nedokázal zjistit, proč to tak je . Tenkrát byl benzín za 2,50, tak jsem to neřešil. Teď mám Jeep Cherokee JK (2800 ccm) s dlouhodobým průměrem 11,5 l nafty (město, dálnice, okresky, lehký terén).
Seat Marbella, neseřízený karbec a elektronické zapalování přes ECU, spotřeba 1,5litrová PET lahev na 2km jízdy.
Jste si jist? Uplne se mi nechce verit, ze je technicky mozne, aby cca litrovy motor (byt se seberozhasenejsim karburatorem a zapalovanim) v malem lehkem auticku, dokazal sezrat 75l/100km.
Naprosto jist. Něco to sežralo studené při startu a běhu na volnoběh. Kyslíkovej sensor KO a volnoběžnej ventil zanesen. Takže volnoěh zvednutej na cca 1500ot/min.
Věřím všemu, oltcit mi kdysi žral 20 litrů, důvodem bylo neustálé podchlazení motoru. Podle návodu v tehdejším světě motorů jsem vyřezal několik lopatek chladící vrtule a před ní umístil ovladatelnou žaluziji. Pak to kleslo na 15 litrů, což je na motor 1050ccm slušný výkon. Jinak to bylo nejhorší auto mého života.
Nejvíce asi spapkal Fiat Ritmo 75 na cestě z JH do Nové Bystřice (17km) . Na tuto poslední cestu po asi 4-5 letech stání bez jakékoliv údržby, opravy... vzal přes 7l. Tedy pokud pamatuji dobře. Prvních pár kilometrů nechtěl vůbec jet jak to bylo vše zatuhlé, brzdy rezavé... Postupně se ale rozjel- do kopce před Pšnou nechtěl jet a max snad 50 , do Bystřického kopce už vytáhnul už 90.
JInak minimum bylo rovných 5l/100 v klasice -P405 , motor 1,9D -XUD s milionem na hrbu.
Beru-li to vztazene k tomu, ze se jedna o spotrebu v zavodnim rezimu, tak je to vcelku normalni hodnota.
Delka okruhu GP Brno je nejakych 5,4km. Na 100km ho tedy obkrouzite 19x. S takovymto autem tam predpokladam budete mit spickovy cas srovnatelny s vozy kategorie GT ci DTM- tedy kolem 2minut/kolo. Tedy tam budete "krouzit" minimalne 38minut. Prumerna rychlost pak vychazi kolem 160km/h.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.