Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyčištění chladícího systému

Od: jarin® odpovědí: 30 změna:
ahoj, čistil jsem s mechanikem špinavý okruh chladici kapaliny od rzy, vypustili jsme ten bordel a nalili tam rovnou G12tku. Já chtěl dělat proplachy čistou vodou, dokud nepoteče čirá voda. Mechanik říkal, že to se nepovede. Dneska jsem volal jinýmu mechošovi a vesměs mi tvrdil to stejný, že i kdyby se vyměnily trubky, radiator atd. tak to bude čistý týden a pak to zase bude hnusný, že v tom bloku už ta rez je a akorát se to pak promíchá znovu. Ale mně se to esteticky vůbec nelíbí. Žádal jsem o nacenění vyčištění autorizák, ale neodpověděli mi, jestli to má vůbec smysl nebo mají oba mechanici pravdu?

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Udělej si to sám vyndej termostat pak do nadobky 2 jarový kapsle na čištění myček auto projet cca 5 -10 km a vypustit dle potřeby zopakovat
Je to pulrok co sem takto se znamím dělal fábii celkem padlo 6 jarových kapslí nakonec čistá voda projet vypustit vrátit termostat a nová G12
V nádobce je stále čisto
pedington

Jar je nejvtší nesmysl. Bude to i přes nmoho vypláchnutí stále pěnit.Propláchněte octem.

Kde čteš že píšu dat tam klasickej jar?
asd1

Další jabraka... Vidí Jarový a hned mu naskočí saponát... To ale naskočí tak polovině lidí, tak je lepší napsat to jasněji "kapsle na čištění myček od výrobce Jar".. Asi jak Savo = desinfekční prostředek na býzi chloraminu a Savo = výrobce dalších prostředků kde se chloramin vůbec nevyskytuje... Další třeba Luxol a Luxol.. atd.

Otázka co to je za chemii a jestli nesežere i to co nemá...

 

trtr

0x
Zdravím, čistit samozřejmě smysl má, ale musí se to udělat pořádně a nejlépe svépomocí. Bude tam hromada "bláta" a bohužel nejvíce se drží třeba ve výměníku topení.

 

bear

0x

Pravdu nemají ani jeden.

Čistil jsem 4 auta a 2 svoje BG radiator flushem a před tím měl napojené hadice tlakem pitnou vodou ze zahradní hadice do hadice auta z více míst a nechával proplachovat a prolít chladič, motor, radiátor topení, atd...

Vždy kapalina vydržela čistá.

Ta dvě auta jsou čistá už 6 a 8 let a ty druhé dvě včetně mojich 4 roky cca.

Je to zdlouhavá práce, odvzdušńování, projetí a opakování...

Prostě se jim to nechce dělat a nechtějí se máčet ve vodě lamy

trtr
, skutečných servisů a opravářů ubývá. Troufnu vsi říci, že z 10-ti, tak max 2-3 za něco stojí.
bear

Bohužel, je to tak.

Další faktor je ten, že servisy rádi dělají rychlovky a nabouchají zakázky na množství.

Já spíš pár kusů, ale pořádně, pečlivě a kvalitně + značkové díly.

Takže mnoho zákazníků odradí cena. Ti pak jdou tam, kde je to levné, k těm "bouchačům" zakázek, kde napíchnou na diagnostiku, řeknou si pár stovek a pošlou zákazníka někam, že netuší co s tím je a nebo mění díly naslepo a ve finále to zákazníka stojí to samé co mám já.

Bohužel nejde pokořit taková ta hloupost zákazníků a dnešní marketing autoservisů, kteří naslibují a učí se to zapochodu nebo zkouší metodou pokus, omyl... Bohužel už i autorizáky.

Myslíte že je dobrý nápad to co radí ďábel s těmi jarovými kapslemi? Já jenom že některý jarový kapsle obsahují chlorový sloučeniny stejně tak mají často pH na vysoký úrovni třeba 11 nebo 13! co to udělá s některými aluminiovými částmi pryžovými hadicemi, tuna těsnění, vodní pumpa? Lze vůbec vymýt všechny ty zbytky jaru roztoku jaru s kapslí?
bear

Vymýt to půjde určitě. Kapsle je výborně ředitelná vodou. Zvláště horkou. A to bezezbytků.

Problém je to PH. A hlavně jsou problém alkalické soli a bělící činidla na bázi kyslíku.

Nesnese se to s hliníkem. Proto myčky na nádobí toto zakazují a sami jsou uvnitř z plastů a nerezu.

Hliník zešedne a začne oxidovat.

Netuším, jestli by ho pak třeba druhá výměna G13 nebo G12EVO opět zneutralizovala.

...

Rozhodně nechápu proč tam dávat kapsle, když je na to deklarovaný přípravek přímo automotive od BG, kde tyto obavy nehrozí a sám vým, že krásně vymeje i nádobku (expanzku od olejnatých úsad i kamene).

bear

Ovšem u silně znečištěné soustavy se možná snese i ta čistící kapsle do myček. Jak se bordel začne rozpouštět, tak se směs roztoku rozředí a znehodnotí, takže se mu sníží i účinek. Proto se občas proces čištění u čehokoliv opakuje.

Stejného efektu si všímám, když čistím bojlerovou ponornou spirálu v kbelíku s octem a připojeným 230V.

Zachvilku je po prvotním máčení ocet nefunkční. Na dočištění to pak použiju ještě v jednom čerstvém.


bear: odkud jsi? Nechtěl bys to udělat normálně za peníze? :D
Co máš za auto jarine? Tu Giulettu?

Ano, Giuliettu. A tu uz budu mit. Jsme si s Alfou proste souzeni.
bear

Nechtěl , práce mám dost a nestíhám. Navíc dělám elektroniku na autech a tohle je jen okrajová věc. A nemáš VAG. Když ti něco ulomím a nebo najdu nějaký samodomo držák či nějaké provizorium, tak budu složitě shánět díly na Itala (pro mě včetně katalogu dílů a postupů). To fakt ne. Jedu VAG a nic víc .


Tvl, vy jste všichni zbabělí týpek mechanik na kterýho jsem dneska dostal kontakt se taky málem osypal do telefonu, když jsem mu řekl, že jde o Alfu :D :D

bobann
Jarine, tyhle týpky jsem poznal 4 roky zpět.
Jsou to znalci a hlavně srdcaři
italmotori.cz/...
bear

Ne, to je bussiness. Raději budu dělat na něčem, co znám a nestrávím půl den banalitou, kdyby třeba bylo potřeba sundat nárazník a propláchnout i voštiny chladiče wapem, tak fakt nebudu 20 minut googli youtube a koukat videa, jak je kde co uchycené a nebo 10x odskakovat k dílenskému stolu pro správné bity do nářadí. Půl den s Alfou já, kterej Alfu zná jen s diskuzí, že to nikdo nechce a nebo s VAGem 2 hodiny s kafem a pak můžu dělat zase něco jiného?

Musíš najít Alfistu nebo někoho, kdo si chce něco dokazovat a zkoušet nové věci.


Diky Bobbane, ve středu tam zavolám.

bobann
Jarine, i kdybys měl Prahu třeba z ruky, tak se vyplatí si udělat výlet. I kdyby sis měl zaplatit na jednu noc někde nějaký hotel nebo penzion.
Snad to budou pořád ty stejní týpkové jako před čtyřmi lety
Ale pamatuju si že tam měli i dva zvedáky, to taky o něčem svědčí že jo. Nejenom jeden zvedák jde když je něco akutního něco se musí ještě dodělat celou předělat tak auto které už mají napůl rozdělaný tak zase nějak provizorně dávají dohromadya hned se spouští na zem a ručně odtlačují a podobně.
Prostě dva zvedáky spousta místa dostatečná výška dílny
bobann
To co píše pan gumídek tak to je docela rozumný to je na tom ten nejhorší čumět pořád do nějakých příruček zkoumat Co musím mít za nářadí za bity.
To je jako když někdo nezná recepty vaření pečení a musí furt jak lofas čumět každou chvíli do knihy a něco luštit a přemejšlet. A něco jiného týpek který zná postup receptu perfektně a užívá si to

 


0x
Tohle poctivě nebude chtít nikdo dělat, protože je to dost časově náročné. Práce to není těžká, ani extra kvalifikovaná, ale sežere to čas, nacáká se a hlavně se skoro nic se nedá "schovat" do ceny dílů. Za tu dobu stihnou třeba několikrát vyměnit olej a vydělají si násobně tolik.
I pokud je ukecáte, nebudete mít jistotu, že to udělali poctivě, že se jim chtělo vytáhnout termostat a že to fakt poctivê propláchli.
Takže nejlíp sám doma.
bear

Já si vzal tehdy 6ku a udělal vše poctivě včetně umytí motoru.

Né každej to ovšem chápe, že ta práce něco stojí + chemie, voda, uklid...


Já bych to dal klidně do autorizáku, kdybych měl jistotu, že to fakt udělají poctivě. Jinak když to člověk dělá sám, tak jak dlouho to zabere, jeden den..odpoledne? Termostat bych asi nerozebíral ale dal bych tam znovu ten čistič a dělal bych proplachy. Ten poslední mechanik se kterým jsem mluvil a moc se netvářil na Alfu, tak ten by do toho šel a nějak přes hadice by to prej zkoušel to proplachovat co jsem tam pochopil.

bear

Je irelevantní ptát se na čas. Každej je šikovnej jinak, všude tě něco může překvapit (at už poškozený chladič nebo ti rupne rezavá hadicová spona, atd...) a čím pečlivěji a pořádně to uděláš, tak tím více strávíš i času.

U Favorita, kde předemnou předchozí majitel lil vodu ze studni, jsem ho čistil víkend. Šlo i o to, že motor trošku i tlakoval a tak jsem dělal i těsnění pod hlavou. Chtěl jsem ho montovat už na čistej motor a pak jsem to měl perfektní pár let, než jsem ho vyměnil za Feldu. Dnes ho má kamarád a kapalina je perfektní dodnes i když během doby proběhl interval a měnila se za novou.

runder.cz/...

kup si dva.

Při proplachu tlač vodu přes radiátor topení a pak proplachuj přes motor. Musíš vždy někde hadici povolit a někde zase připojit tu vodu a někde zase povolit, aby to mělo kudy odtékat, atd...

Pomůže ti i schéma chladící soustavy, jak hadice jsou propojené a kam.

Já jsem kdysi u formana i feldy 1,6 při přechodu z g11 na g12 něco málo náplně odpustil, dolil litrem octa, den projel do práce, pak několikrát opakovaně s vodou a nakonec porozpojoval hadice a všechno prostrikal wapkou. Jestli to k něčemu bylo nevím když se mi ucpal chladič u skutra, vyndal jsem ho, položil na plotýnku vařiče a nalil ocet s kyselinou citrónovou a trochu povaril, pak vyplachnul hromadu bláta, tam to pomohlo stoprocentně.

 

bear

Bacha na wapku do hadice. Z blízka umí wapka hadici pořezat jak nůž.

"Termostat bych asi nerozebíral" No právě, to je to, co se nikomu nechce, jenže bez toho se to udělat nedá.

@jarin

termostat se MUSÍ ROZEBRAT, jinak je to loterie

lze udělat tohle-mít termostat nesundaný tím propláchneš jednotlivé části samostatně:

-Malý okruh (motor + topení) – přes vývod z hlavy motoru.

-Velký okruh (chladič) – přes horní a dolní hadici chladiče.

ale to není simulace přirozeného proudění, může to vynechat nějaký přechody mezi malým a velkým okruhem

 

bobann

0x
@jarin
Volal jsi do toho alfaservisu z mého odkazu? Jak to dopadlo?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]