Nejste přihlášen/a.
Další jabraka... Vidí Jarový a hned mu naskočí saponát... To ale naskočí tak polovině lidí, tak je lepší napsat to jasněji "kapsle na čištění myček od výrobce Jar".. Asi jak Savo = desinfekční prostředek na býzi chloraminu a Savo = výrobce dalších prostředků kde se chloramin vůbec nevyskytuje... Další třeba Luxol a Luxol.. atd.
Otázka co to je za chemii a jestli nesežere i to co nemá...
Pravdu nemají ani jeden.
Čistil jsem 4 auta a 2 svoje BG radiator flushem a před tím měl napojené hadice tlakem pitnou vodou ze zahradní hadice do hadice auta z více míst a nechával proplachovat a prolít chladič, motor, radiátor topení, atd...
Vždy kapalina vydržela čistá.
Ta dvě auta jsou čistá už 6 a 8 let a ty druhé dvě včetně mojich 4 roky cca.
Je to zdlouhavá práce, odvzdušńování, projetí a opakování...
Prostě se jim to nechce dělat a nechtějí se máčet ve vodě lamy
Bohužel, je to tak.
Další faktor je ten, že servisy rádi dělají rychlovky a nabouchají zakázky na množství.
Já spíš pár kusů, ale pořádně, pečlivě a kvalitně + značkové díly.
Takže mnoho zákazníků odradí cena. Ti pak jdou tam, kde je to levné, k těm "bouchačům" zakázek, kde napíchnou na diagnostiku, řeknou si pár stovek a pošlou zákazníka někam, že netuší co s tím je a nebo mění díly naslepo a ve finále to zákazníka stojí to samé co mám já.
Bohužel nejde pokořit taková ta hloupost zákazníků a dnešní marketing autoservisů, kteří naslibují a učí se to zapochodu nebo zkouší metodou pokus, omyl... Bohužel už i autorizáky.
Vymýt to půjde určitě. Kapsle je výborně ředitelná vodou. Zvláště horkou. A to bezezbytků.
Problém je to PH. A hlavně jsou problém alkalické soli a bělící činidla na bázi kyslíku.
Nesnese se to s hliníkem. Proto myčky na nádobí toto zakazují a sami jsou uvnitř z plastů a nerezu.
Hliník zešedne a začne oxidovat.
Netuším, jestli by ho pak třeba druhá výměna G13 nebo G12EVO opět zneutralizovala.
...
Rozhodně nechápu proč tam dávat kapsle, když je na to deklarovaný přípravek přímo automotive od BG, kde tyto obavy nehrozí a sám vým, že krásně vymeje i nádobku (expanzku od olejnatých úsad i kamene).
Ovšem u silně znečištěné soustavy se možná snese i ta čistící kapsle do myček. Jak se bordel začne rozpouštět, tak se směs roztoku rozředí a znehodnotí, takže se mu sníží i účinek. Proto se občas proces čištění u čehokoliv opakuje.
Stejného efektu si všímám, když čistím bojlerovou ponornou spirálu v kbelíku s octem a připojeným 230V.
Zachvilku je po prvotním máčení ocet nefunkční. Na dočištění to pak použiju ještě v jednom čerstvém.
Nechtěl , práce mám dost a nestíhám. Navíc dělám elektroniku na autech a tohle je jen okrajová věc. A nemáš VAG. Když ti něco ulomím a nebo najdu nějaký samodomo držák či nějaké provizorium, tak budu složitě shánět díly na Itala (pro mě včetně katalogu dílů a postupů). To fakt ne. Jedu VAG a nic víc .
Tvl, vy jste všichni zbabělí týpek mechanik na kterýho jsem dneska dostal kontakt se taky málem osypal do telefonu, když jsem mu řekl, že jde o Alfu :D :D
Ne, to je bussiness. Raději budu dělat na něčem, co znám a nestrávím půl den banalitou, kdyby třeba bylo potřeba sundat nárazník a propláchnout i voštiny chladiče wapem, tak fakt nebudu 20 minut googli youtube a koukat videa, jak je kde co uchycené a nebo 10x odskakovat k dílenskému stolu pro správné bity do nářadí. Půl den s Alfou já, kterej Alfu zná jen s diskuzí, že to nikdo nechce a nebo s VAGem 2 hodiny s kafem a pak můžu dělat zase něco jiného?
Musíš najít Alfistu nebo někoho, kdo si chce něco dokazovat a zkoušet nové věci.
Já si vzal tehdy 6ku a udělal vše poctivě včetně umytí motoru.
Né každej to ovšem chápe, že ta práce něco stojí + chemie, voda, uklid...
Já bych to dal klidně do autorizáku, kdybych měl jistotu, že to fakt udělají poctivě. Jinak když to člověk dělá sám, tak jak dlouho to zabere, jeden den..odpoledne? Termostat bych asi nerozebíral ale dal bych tam znovu ten čistič a dělal bych proplachy. Ten poslední mechanik se kterým jsem mluvil a moc se netvářil na Alfu, tak ten by do toho šel a nějak přes hadice by to prej zkoušel to proplachovat co jsem tam pochopil.
Je irelevantní ptát se na čas. Každej je šikovnej jinak, všude tě něco může překvapit (at už poškozený chladič nebo ti rupne rezavá hadicová spona, atd...) a čím pečlivěji a pořádně to uděláš, tak tím více strávíš i času.
U Favorita, kde předemnou předchozí majitel lil vodu ze studni, jsem ho čistil víkend. Šlo i o to, že motor trošku i tlakoval a tak jsem dělal i těsnění pod hlavou. Chtěl jsem ho montovat už na čistej motor a pak jsem to měl perfektní pár let, než jsem ho vyměnil za Feldu. Dnes ho má kamarád a kapalina je perfektní dodnes i když během doby proběhl interval a měnila se za novou.
kup si dva.
Při proplachu tlač vodu přes radiátor topení a pak proplachuj přes motor. Musíš vždy někde hadici povolit a někde zase připojit tu vodu a někde zase povolit, aby to mělo kudy odtékat, atd...
Pomůže ti i schéma chladící soustavy, jak hadice jsou propojené a kam.
termostat se MUSÍ ROZEBRAT, jinak je to loterie
lze udělat tohle-mít termostat nesundaný tím propláchneš jednotlivé části samostatně:
-Malý okruh (motor + topení) – přes vývod z hlavy motoru.
-Velký okruh (chladič) – přes horní a dolní hadici chladiče.
ale to není simulace přirozeného proudění, může to vynechat nějaký přechody mezi malým a velkým okruhem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.