Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skoda scala tazne zarizeni?

Od: charger® odpovědí: 30 změna:

Ahoj jedná se o škoda scala 1,5 tsi 2023

Měl bych dotaz ohledně tažného zařízení ( na pevno ) . moje škodovka ma v techničáku , že muže tahat vozejk . avšak nemá předpřípravu z výroby . když jsem psal na oficiální škoda servis , tak mi odepsali tohle :

Vaše vozidlo Škoda Scala nemá přípravu pro tažné zařízení, to znamená, že tažné zařízení je možné namontovat avšak je potřeba si uvědomit vysoký nárok na chladící a elektrickou soustavu při provozu s přívěsem.

Vozidla s přípravou mají silnější chlazení motoru a výkonnější alternátor, to Vaše bohužel nemá a provést výměnu chladící a elektrické soustavy je velice nákladné.

Proto je nutné tomu přizpůsobit jízdu v horkých letních měsících při provozu s přívěsem.

Na Vaše vozidlo je možná domontáž tažného zařízení:

Pevné 19.585,-

Sklopné 31998,-

co jsi o tomhle myslíte? kdybych to nechal dělat mam si nechat vyměnit i tu chladdící a elektrickou soustavu nebo to je zbytečné? a co vlastně ta částka 19 500? dá se to udělat jinde než v skoda servisu levneji? nejaka zkušenosti? za každou radu nebo zkušenost budu rád .. co jen vyměnit ten alternator? nebo nevím . díky za vaše zkušenosti

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Je pravda, že některá auta s tažným/přípravou z výroby mívají větší chladič a případně výkonnější vodní pumpu a alternátor, ale nevidím to úplně jako nutnost na nějaké běžné a občasné používání.
Nárok na elektrickou soustavu je minimální a jestli s tím nehodláte tahat obytňák po horách, tak i to chlazení to zvládne.
Tažné zařízení neoriginální jistě seženete i levněji než za těch 19 tisíc.

 

trtr

3x
Zdravím, už to déle nedělám, ale vyjádření Škoda Auto moc pobavilo. Nebyla to náhodou odpověď od chatbota, tedy AI?
Když mrknu na SVC Náchod, tak to stojí cca 5t koule, 4-5t elektrika a třeba 2-3t práce.
bear

Ale bez chladiče a silnějšího altíku a CANbus elektroinstalace s ŘJ k vůli parkovacím sensorům a kontrole prasklých žárovek.

asd1
Ta suprnabidka za 20-30k od schade autorizaku je ovšem taky bez chladiče atd.
Pošli je do hajzlu a ber od SVC. Vetsi chladič jen v horku a delsim prudsim kopci s těžkým vozíkem. Silnější alt je zbytečnost.
Slabá je i spojka, ta má co delat s autem i bez vozíku.. + tsi a bidny výkon v nizkych otackach kdy turbo dava malo a je to prakticky atmo motor..
asd1

bear a tazatel, když koukám na SVC pro Scalu 03, tak tažný pevný je za 4234,-, bajonet 6049,-, elektrika typová canbus 7 pin 3805,- / typová canbus 13 pin 4514,-

+ nějaká doprava atd. = materiál do 10k, montáž ca 2-3 hodiny + nakódovat že v autě je tažný.. Celkem nějakých 12 - 15k, pokud se použije uni elektrika tak ještě o 2k levněji.

Tažné zařízení Šk/...

bear

SVC sice napíše typová canbus, ale je to obyčejná krabička s relátky na "opakování" povelů ze zadních světel a externím centrálním napájením.

Žárovka blinkru nebo brzdy sepne relé a to sepne externí napájení pro žárovku jen na vozejku.

To není canbus, ale pro lamy reklamní info.

Stejně jako LED náhrady, kde napíšou canbus a přitom je na nich jen paralelní odpor k vůli oblbnutí jednotek.

Scala má svou řídící jednotku, která po can-bus zkutečně komunikuje.

To je rozdíl.

Když se ti spálí žárovka na přívěsu, tak to na maxidotu napíše, že na přívěsu, atd...

Proto ta cena.

Ale v praxi, kdo tahá jen přívěs bez brzd do 750kg... je to fuk

asd1

Proč tam teda uvádí nutnost nakódování do jednotky?

Nepleteš si to s UNI která se kódovat nemusí? Ta má "krabičku s relátkama" a samostatný napájení..

BTW elektriku pro tažný do prvovýroby Škodofky dodává právě SVC, takže pochybuju že by canbus neuměli nebo prodávali fejk pro lamy..

bear

Já to nijak nezkoumal. Takže jen vím co bylo cca 8let zpět.

CANBUS SVC prodával krabičky od německého výrobce ErichJaeger a to bylo převodní relátkové.

Jestli dnes mají už srovnatelnou s OEM pro kódování, tak je to pak vpoho. To ovšem nevím. Dlouho jsem toto neřešil.

Když už opravuji, tak vesměs OEM jednotky.

 


3x
A je tu i možnost co vim že ty nový auta bez tažnýho maj i mín dimenzovanou spojku
Osobně bych se dodělávky nebál pokud stim člověk nebude deně tahat plnej vozik přez alpy bude vše v klidu

 

trtr

0x
Jj, nový auto je klump a ještě pořád vymýšlí, kde ubrat. Dokud to budeme kupovat (toto bohužel sami zhoršujeme,nejen EU) , tam budou dělat čím dál horší kvalitu. Za chvíli budou dávat doživotní náplně, seberou víčka a co dva roky nový auto. Příplatkové vybavení bude mít třeba 20 stran, prostě jen holatko a plat...
bear

Už teď některé motory nemají výpustní zátku oleje z vany. Třeba Mercedesy C220d

trtr
Zdravím, některé MB by prý neměli, či nemají ani fyzickou měrku oleje -> spec. servisní nástroj Víčko na dolití oleje byli dokonale zakryto deklem proti "zvědavému" majiteli.
K těm Mercedesům obecně nevím, ale z pár let zkušeností s W211 320cdi si ještě něco pamatuju. Konkrétně motor měl normálně výpustak, ale bez měrky, hladina se dala zobrazit na budikach. Převodovka taky sla vypustit spodem, ale jen cca půlka, protože hydromenic vypustak neměl a řeší se to proplachem nekolika litry oleje mašinou na to určenou, já okruh po částech profukoval a vysával. A konečně jsme u toho speciálního servisního nástroje, ta špejle slouží pro olej právě v převodovce. A to, že tam není od výroby, má podle mě trochu opodstatnění, ona totiž nemá jen 2 rysky, ale je jich tam víc podle různé teploty převodovky, takže uživatel by bez znalosti teploty měřil nicneříkající údaj. Já tam strkal hadičku od regulace sklonu světel z favorita.

 


0x
Hlavně si dej pozor abys přívěs mohl vůbec tahat...na některý Škodovky šla koule jen pro nosič kol...ale jestli jsou v TP hmotnosti, tak asi jo... Koukni na tazne.cz a tak si výběr podle auta...příprava v podobě chladiče a alternátoru...njn simply clever...byl to jeden z důvodu, proč jsem škodovku vyhodil z výběru...když nebudeš tahat denně, tak bych chladič neřešil

TP mam 1250 brzd / 620 . Já jsem zjistil ze dělali dvě karoserie jednu lepší a pak tu horší. Ted nevím jestli je to u všech 1.0 tsi . Tak. Ajo v TP 0 hodnoty . Já mam verzi 1.5 tsi .. je škoda ze první majitel moji scaly 2023 tam nedal tu predpripravu ale to je 5000 kc no v té konfiguraci
Edit . Tak jsem se dočetl, ze 1.0 tsi u automatu ma ty 0 hodnoty

 

pedington

0x

Skoda scala není auto na tahání.Pokud chcete tahat, tak codiak 4x4, nebo nějaké jiné větší SUV.

Tak na běžné nákladní vozíky s vlastní váhou kolem metráku je Scala až až.
trtr
Zdravím, viděl jsem tažné i na, Maluchu(Fiat126). Ne každý tahá trailer se dvěma nápravami (koně/auta), případně obytnak, takže Ford Raptor, Toyotu Hylux,... opravdu nepotřebuje. To by 99% vozíků stejně nejezdilo a navíc dnešní vozík je "papír".
bear

Pozor, třeba na citigo je také tažné, ale eviduje se jen jako držák jízdních kol na kouli.

Přívěs se zapojit nesmí.

Nedělej z toho kovbojku...roky jsem tahal skoro tunu za 1.2htp fabii protože na ničem jiném nebylo tažné ... jo bylo to horší ale šlo to taky. Je to o hlavě a rukách, ne o autě.
bear

Tak ta hlava asi chybí, protože rám citiga není postaven k tahu. Uchycení motoru k rámu se vymačká, spojka se bude pálit, atd...

Stejně tak přední a zadní brzdy.

Fabia 1 na tahání je a 950kg má v TP. To je rozdíl. Rám je k tomu uzpůsoben včetně spojky, převodovky a závěsů motoru.

bear: to byla reakce na to, že je třeba kodiak atd...setkávám se s tím i na fórech o karavanech...jedině RAM atd za ničím jiným tahat nejde atd ...
bear

Potom souhlasím. V tom jsme za jedno. A na lepší stabilitu nemusí bejt nutně těžké auto, ale stačí i stabilizační spojovací žehlička na kouli s třecíma deskama, kdy koule je deskama sevřená silou jako ve svěráku a žehlička se neotáží volně.

A nebo stabilizační brzdovej systém přívěsu, kdy pozná kmity a zatáhne za tyč co ovládá lana bubnové brzdy a ty zakousne a přívěs uklidní.

Pak není potřeba RAM nebo dodávka.



lll
No teda, jsem odtáhl mraky věcí za Škodivkou stovkou, tehdy se to nějak neřešilo, výkon motoru a účinnost brzd, velikost chladiče, cha chá.
Pravda jednou se mi povedlo vozejk naloženej dlouhejma lešenovejma trubkama pekelně rozkejvat a nedokázal jsem ty kmity utlumit, procvičil jsem si sklapovačky na silnici dokud to upevnění trubek nevydrželo a trubky rozházené po silnici, naštěstí bez zranění, bez nehody. Protijedoucí i za mnou jedoucí to stihli ubrzdit. Myslel jsem asi ve své mladické nezkušenosti že ty červený trenýrky na konci pomáhaj stabilizovat
Jo to byly doby.
bear

Favoritům při dlouhodobém tahání těžkých vleků praskala podlaha hned za zadníma silentama předních trojuhelníkových ramen. Trhaly se bodove svary.

km
pedington: tak urcite...

 

Bear: mě i bez tahání... To napojení podlahy i podélníků ve stejným místě s uchycením ramen musel někdo vymyslet prdelí, mechanický namáhání společně s korozí z obou stran podpořenou neprodyšným kobercem, pod kterým bylo ve filcu nonstop vlhko, to mi přišlo jako neskutečnej konstrukční přešlap. Po marných pokusech o svaření byly definitivní až plošné záplaty, které síly roznesly dál.
bear

bery... Je to tak. On se to jen natrhlo, pak do škvíry šla voda a bordel a vyrezlo to, což ještě více oslabilo podlahu.

km má asi mindrák

bear
Km promiň, myslel jsem že pedigton je narážka na mě co by beara
Bear: s tou podlahou v mém případě byl začátek konce pravděpodobně podpořen stylem řízení mé matky, vždycky se mi ježily vlasy hrůzou, když někde na poslední chvíli naplno brzdila v místě frézování asfaltu, takže tu hranu, nejen na začátku, ale hlavně na konci, trefila v plném brzdění...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]