Nejste přihlášen/a.
Zdravím rádce.
Mám 5 roků starou baterii Banner 74 Ah, která bez problémů fungovala a startovala. Najednou přijdu k autu a nešlo elektricky ani odemknout - baterie úplně vybytá. Myslel jsem, že jsem nechal něco zapnuté, tak jsem baterku čístečně dobil a auto šlo nastartovat. Měl jsem před sebou cestu asi 2,5 hodiny, tak jsem si myslel, že se cestou dobije. Potom auto asi 5 hodin stálo a opět nešlo nastartovat (pouze přes kabely z jiného auta). Po návratu domů jsem ji dobil do plného nabití vyndanou z auta. Když jsem potom chtěl nastartovat, tak se všechno zdálo OK až do té doby, než jsem zapnul startér - v tom okamžiku všechno zhaslo a byl konec. (Zohle se odehrálo během 2 dnů.)
Závadou auta to zřejmě není, protože jsem vytáhl 15 roků starou baterku, která se 5 roků nepoužívala, a ta auto nastartovala a alternátor ji dobíjí a udržuje ještě provozu-schopnou. (Ověřeno po dobu 1 týdne, kdy s ní auto normálně funguje.)
Je mi jasné, že baterie je kaput a budu muset pořídit novou, ale udivují mě 2 věci: "Magické oko", které ukazuje, že je baterie nabitá a OK stále svítilo a svítí - proč, když je baterka "mrtvá". Voltmetrem naměřím, že je plně nabitá a když připojím žárovku 55W, tak žárovka svítí, ale když zapnu startér - velká proudová zátěž - tak se baterka jakoby "vypne" a přestanou svítit i kontrolky (ty nesvítí ani potom, když je zapnuté jen zapalování, bez pokusu nastartovat).
Pokud mi, někteří odborníci, dokáží tuhle závadu vysvětlit, tak budu moc rád a předem děkuji za odpovědi.
Magické oko svítit z podstaty věci nemůže.
Ad1... magické oko je jen kravinka bro blbé a marketingový tah prodejců, čím víc blbinek na baterce, tím víc addidas.
Ad2... je to hustoměr s kuličkou, která vyplave a měří jen jeden článek baterie ze 6ti na hustotu elektrolytu
Ad3... Stav baterky je závislý na všech článcích. Klidně může jeden umřít a 5 bude OK. Baterka bude přesto na vyhození a hustoměr co by magické oko bude zrovna v těch 5ti článcích ukazovat dobrej článek.
Ta 15 roků stará baterie byla originál při koupi nového auta. Po 10 letech jsem ji vyměnil na radu značkového servisu kvůli závadě, která nakonec byla ve šrtící klapce. Potom jsem ji odložil v garáži a teď ji z nouze namontoval a ona ještě funguje. Během těch 5 roků, co stála, jsem ji asi 3x dobil.
Ze zkušeností (během víc jak 40 let) jsem si myslel, že baterie postupně ztrácí kapacitu a tím i sílu točit startérem. Tak postupně končily všechny byterky, které jsem kdy měl. Že by takhle naráz chcípla jsem zažil poprve.
Nemáte typ na nějakou spolehlivou značku baterie 74 Ah.?
Co to bylo za značku už nezjistím. Byla koupena s autem Mitsubishy a nálepka na ní už je za tu dobu pryč.
Zajímavé je, že se stejnou kapacitou je o 1/3 menší než ta Bannerka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.