Nejste přihlášen/a.
Zdravím, prosím vás, jak zjistím že je v mém voze funkční vyhřívání obou zpět. zrcátek. Na ovládači ve dvěřích ikonka je, ale nevím zda je funkční a je pravda, že se funkce výhřevu aktivuje zapnutím vyhřívání zadního skla nebo se zapíná jiným tlačítkem?
Díky
Zdravím,
otočte kolečkem na to vyhřívání. Mělo by se lehce podsvítit, což přes den nemusí být tolik vidět
No, pokud ho neotočíte na ten symbol tak to nepoznáte.Jde (měl by) se dát otáčet pořád dokola-360° obouma směry.Zkuste pomalu rozhýbat popř. z polska nový 150Kč.Některé vozy jdou i nakódovat přez diaknostiku -zapínání ze zadním sklem
byl jsem to ted odzkoušet, točit to jde sice těžko ale jde a něco v poloze nad ikonkou vyhřevu to ve spínači jakoby cvakne(sepne), takže musím jen počkat až bude mrazivo klima a uvidím zda je to OK
Jako ten joystik je takový, že vypadá že snad upadne, ale uvidím no...
Přepínač má 4 polohy a je záhodno jej mít funkční. Jinak totiž neseřídíte zrcátka. Ta poloha pro vyhřívání zrcátek není přesně v místě obrázku, jako je tomu u poloh L, R a 0, ale o něco níž. Obvyklou závadou je, že to někdo nechá dlouhodobě zapnuté na vyhřívání, kontakty se slepí a ta část, která je tvořená tenkou měděnou vrstvou na laminátu tištěného spoje se zkrátka utrhne. To je konečná. tedy pro funkci vyhřívání zrcátek. Ostatní 3 polohy zůstanou funkční. Pro vyzkoušení vyhřívání není třeba čekat na teploty pod nulou. Stačí, když bude ráno auto orosené. Bez vyhřívání zrcátko jen tak nevyschne, při funkčním vyhřívání stačí k vysušení zrcátek ujet pár set metrů. Když bude nejhůř, výměna přepínače je jednou z nejjednodušších servisních činností v interiéru Roomstera nebo Fabie. V základu by měla být funkce vyhřívání zrcátek nezávislá na vyhřívání zadního skla.
mikihans
zrcátko u spolujezdce funguje jen do stran, nahoru dolů nikoliv
rozebírat ho mám obavu, abych ho jeste nejak neponičil, nikdy jsem to nedělal
asd1
..
no nemám, denně potřebuji auto, nemůžu být bez vozu nyní, ale v listopadu bych už tolik ježdění neměl mít.
muj plán vidím takto:
některý vikend odstavit auto pod strechu, odstrojit tapec dveri, zjistit jak velký je problém a dle toho shánět potřebné věci. Za mne si myslím, je tato varianta vhodnější, než něco koupit dopředu a nevědět co je potřeba, co myslíte vy
A o vrakáči v okolí o žádném nevím, lidé co vyhazují své vraky, rovnou volají firmu co objíždí místní dědiny a ty vraky odvažejí na likvidaci
Ani se neptám, proč si nekoupíš v tom případě hotový svazek a nevyměníš kus za kus během pár hodin...
Je lepší nová pneu nebo opravovaní knotem?
Je lepší nové čelní sklo bez kazů a vad nežli se zakápnutými důlky epoxy?
Zrovna tady to přirovnání moc nesedí...
Ten nový svazek bude skladovka stará klidně X let, a nejspíš i stejný "kvality" jako ta prvovýroba resp. část při výrobě šla do skladu = za pět let to budeš dělat znova, spíš dřív kvůli stáří.. Navíc pro výměnu musíš sundat celej igelit na dveřích (ten je přilepenej), jinak se ke konektorům nedostaneš.
Kdežto když vezmeš kvalitní kabeláž (za hezký voči z vrakáče) a vyměníš polámenej úsek drátů v průchodce, tak si jen vytáhneš ten kousek kabelu a igelit pod tapecem se nesundavá... Práce ca na hodinu, střihneš připájíš novej zaděláš smrštovačkou, takhle asi 10 drátů nebo kolik jich tam je.. Tahat piny z konektoru a dávat nový neni nutný.. Když dáe kvalitní dráty tak to přežije auto.
Jak to vypadá je vidět po odtažení prachovky, na to tapec demontovat nemusíš.
Kromě celýho svazku se prodává opravná sada, to je ten kousek do průchodky, ale taky se napojeje na stávající takže pájení se nevyhneš = zbytečně drahý, jen nemusíš na vrakáč nebo kupovat jednotlivý vodiče..
Stejný problém bude u spolujezdce a v průchodce do kufru, ten je nejhorší musí celej svazek ze dveří ven, opravid dráty a vrátit, voser asi na tři hodiny
To jsou kecy. Ve skladu je stabilní teplota a se svazkem se v regálu nehýbe.
Pokud někdo svazek neopraví rozpletením na stole a výměnou drátu v celé délce od konektoru ke konektoru včetně krimpování stejného pinu odborně vypíchnutého z těla konektoru,
ale bude to letovat u zárubně a bude tam plácat dráty kdoví odkud, tak to pak bude dělat za 5 let znova, protože se mu to ulomí.
Roomster, Fabia II igelit nemá. To není fokus
Ten svazek je nekvalitní z výroby - z izolace vyprchají těkavý složky, zkřehne a láme se. To se děje i ve skladu, jen o něco pomaleji než když auto parkuje na slunci. Svazek je navržený co nejkratší to šlo, ten nový je stejný, takže bude dělat to samý co původní = na p...u.
Problém křehkosti je jen v ohybu, jinde to nevadí = měnit celý drát nemá význam to je jen zbytečná práce navíc, stačí ten kus kde se to hýbe.
Nehýbe se to u konektoru ale ca 10 cm od něj, takže měnit až do pinu taky nemá význam, tuhý kus 3 cm od konektoru vůbec nevadí. Naopak je lepší trošku vodiče prodloužit aby ohyb byl na delším kusu drátu = větší poloměr a tím i menší namáhání.
Izolace když praskne, tak v tom místě se vodič uvnitř neohýbá do oblouku ale láme se v jednom bodě = zlomí se hodně rychle.
Už si Roomstera nepamatuju je to pár let, jen že žádný igelit jsem kvůli tomu nesundaval.. A on si tam klidně nebyl V každým přípatě ty tři kolíky za stejnej shit co tam byl z výroby bych fakt nedal...
asd1, bear
...
hoši, ale já tu prachovku mezi dveřmi a sloupkem více neodhrnu, musím ten konektor nejlépe celý vytáhnout, což znamená, tapec pryč, konektory vycvaknout, odvrtat repro a otvorem vycvaknout ptachovku a svazek vytahnout a pak případně pospojovat ty střižené + obnažené vodiče a vše zase zpět. Je to tak, že?
Mě nevadí, že to budu dělat třeba celý víkend, jen nevím jaký ten opravný svazek sehnat, popřípadě jaké vodiče a kde sehnat.
Některé ty svazky mají třeba jen cca 10 a některé i 20 vodičů
Tady to vidíš co tam je za dráty.. A můžeš vzít rovnou tohle i s konektorem, bear nebude tak nervózní že se nedaj nový piny
Já to radši dělám z kabeláže kde je kvalitní, např. žaponci.. a dráty nejlíp ty co jsou uvnitř kabiny (podél prahu..), po vrakáčích toho je mraky... Údajne nej kvalitnější jsou z kamionu z kabelu kabina - návěs.
Vzal jsem první odkaz, jinde může být za lepší cenu...
Ale určitě jsem nic neodvrtával, myslim že jsem to jen vytáhl z tý kulatýprůchodky nad reprákem.. foto pravých dveří..:
Asi to proleze tou dírou 30mm průchodky nad reprákem. Je to o šikovnosti.
Já to kdysi dělal i s reprákem, protože měl potrhné ty okolní závěsy membrány a chrastil (majitel často stříkal cocpit a to i na mřížku tapce repráku, tak tomu asi pomohl).
Japonci maj supr vodiče. Je jedno jestli Toyota, Lexus nebo Nissany. To samé výrobce kabelových svazků LEONI (DAF).
asd1,bear
..
hoši, neřikejte, že ten konektor opravdu proleze tim malým otvorem nad repro , no uvidím až jak budu u toho.
Me jeste trápí i to, že tu prachovku musím dle doporučení, vycvaknout zevnitř dveří, a tam se jinak než otvorem pro repro rukou nedostanu. Nebo máte jiný fígl, jak tu prachovku vycvaknout z vnejšku dveří aniž bych polámal ty packy, které se rády ted v chladnu ulamují
...
a navíc pokud bych chtěl nahradit vodče tak musí splnovat nejaky prumer, že kvuli nejakem odporu či co
prostě nesmí tam být silnejši apod
Průřez vodičů není nijak kritický.
Pro repro je silnější, aby to dobře hrálo (skin efekt) a pro ovládání a ŘJ do dveří stačí co je.
Tlustší budou možná elektricky lepší, ale hůře poddajné v ohybu průchodky.
Autovodiče FLY nebo FLRY či z nějakých zbytků...
Vodiče CYA z elektromateriálu budou nic moc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.