Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nutnost výměny filtru

Od: lorenc odpovědí: 16 změna:

Zdravím.Je rozumný v ročním nájezdu do 5 tis.u dieselu měnit olej jednou za dva roky?A jen ten olej bez filtru?Ten asi časem nedegraduje.Snad.Nebo je líp koupit každý rok levný olej v supermarketu?Díky za reakce.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Dva roky ještě ok, ale vždy i filtr.

 


1x
Jako zásadní bych bral, jakým stylem ten roční nájezd probíha. Pokud každý den 5 kilaku do práce a zpět, nebo naopak auto jezdí třeba jen o víkendech dálky na chalupu a olej se tak stihne pokaždé prohřát, to jsou zásadní vlivy, které mění optimální interval výměny oleje v podstatě několikanásobně víc, než pouhý počet kilometrů, největším nepřítelem oleje je neodparena zkondenzovaná voda, případně ředění naftou.
A jinak olej ze supermarketu naprosto stačí, pokud se nepretahuje interval, rozhodně lepší než "značkový" s příplatkem za reklamu ponechány v motoru dlouho, "když je tak drahý a kvalitní"...

 


0x
Tak filtr v rozumném časovém horizontu nedegraduje, ale jde spíš o ten olej, co v něm zůstane a tak částečně zdegraduje nový olej ještě víc, než zbytky starého oleje, co zůstaly v motoru.
U sekacích traktorů, kde při zjištění cca dosažení intervalu mám málokdy po ruce nový filtr, dělám aspoň to, že ho odšroubuje, nechám vytect a vyklepu a motor pár otáček protocim bez oleje a filtru, který pak vrátím zpátky. Měním ho tak každou třetí výměnu.

 


0x
Za mě uplně v klidu mam tu par lidí co najedou prd za rok a měníme olej a filtr jednou za 2 roky

 


0x

Ideál je každý rok ale s nájezdem do 5 000km -ano, s olejem VŽDY filtr, Olej více-méně jednokde se pořídí, ale musí plnit normy stanovené výrobcem motoru= viskózní, API , ale hlavně ON ! Ale spíše bych uvažoval-spočítal na nákladech na provoz zda se s ročním nájezdem do 5000km auto vyplatí

mathew
Když už to auto má tak taxík levnější nebude. Teda pokud to není vrak co nezvládne bez servisu ani těch pár km. Jo kdyby ho teprve kupoval...

Nevíme další věci, ale ono to není jen o spotřebě paliva a oleji jednou za rok až dva, třeba pneumatiky, STK, PR pro někoho placení aprkování nebo nájem garáže... Prostě všechny náklady

asd1

On je rozdíl když máš auto kdykoliv po ruce, jedeš kdy chceš, můžeš si v něm i nechat věci, přespat atd., nebo pokaždý shánět taxík který prostě nejede hned a ty další výhody nemá. A jasně že tenhle komfort neni zadarmo, "paušál" za to že to auto jen máš je minimálně desítka ročně i když neujedeš ani metr.

Přesně tak, na zahradě mám odstavenou feldu, už léta je jen jako záloha pro případ, že by jedno ze dvou námi denně používaných aut nebylo provozuschopný a za cca 12 let tohohle režimu "provozu" už taková situace párkrát nastala, i když poslední roky, musím zaklepat, ne, a jen s ní někdy objedu blok. Třeba za poslední rok nájezd celý jeden kilometr Obutý má skoro nejety zimaky a baterku na udržovacce.
Ovšem údržbu nějakou vyžaduje, ani u v podstatě zakonzerovaneho auta pod přístřeškem nejde úplně zastavit koroze, navíc třeba brzdy vyžadují víc údržby než v provozu. Ale na zde oblíbené téma olej a filtr vs. malý nájezd at se mě nikdo neptá, ten jsem za 12 let vyměnil jednou nebo dvakrát

 

mathew

0x
Tak za 2 roky už budete mít najeto 10 tisíc a tedy je na čase vyměnit i ten filtr.

 

asd1

0x

Jestli to jezdí jen couračky tak měnit po roce. Pokud i dálky tak dva roky OK. Filtr vždy a jen kvalitní např. Mann. Olej klidně nejlevnější který splňuje požadovanou specifikaci. VIF do paliva, stačí málo ale dlouhodobě (panák na nádrž)

(Při couračkách je olej studený, kondenzuje do něj voda ze spalin a olej rychle degraduje. Příp. jde do oleje i nafta. Když se jezdí dálky tak se voda z oleje odpaří)

 


0x
Při svých nájezdech do 3K jsem u žádného svého auta neměnil dřív jak po roce, spíš měním za rok a půl. Při výměně oleje vždy i filtr! A jak píší ostatní tak jednou za čas se musí motor pořádně prohřát.

 

lorenc

Auto je Kia Sorento,mám to hlavně kvůli dopravě dřeva,krátkým trasám se snažím zatím s úspěchěm vyhýbat(skůtr,kolo,bus).Parkování zadara pod střechou.

asd1

= dva roky v pohodě.

V traktoru co jsem měl na ježdění do lesa jsem také měnil za 2 roky. Ve varikovy ten půl litřík měním každý rok, protože nemá filtr.

 

makk

0x

Při tom nájezdu jsou dva roky v pohodě, ale filtr každopádně měnit vždy. Minimálně proto, že v něm zůstane olej, který jinak nevypustíte.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]