Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav auto baterie Varta

Od: leonek odpovědí: 21 změna:
Zdravím, prosím vás, začíná nás občas zlobit startování u Corsy D, 1,2 rv 08. Ranní starty jakoby slabě točí nebo hned zhasne motor ale druhý pokus skočí hned. Přes den pak říká žena že je startování asi OK.
Píšu že je to občas, né každé ráno. Corsu máme 5let, baterie jak je stará nevíme, ale vypadá že je hodně stará.
Prý to může dělat slabá baterie,tak jsem si ji proměřil takovým tím noname merakemz Ali.
Můžete mi vysvětlit ty údaje, děkuji
Údaje vypadají OK si myslím

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Musíš dobít, 12,8 je plně nabitá.
leonek

tak se prece dobíji když jezdí, jinak je pravda, že za tu dobu co Corsu máme , tak jsme baterii nedobijeli

mám doma takovou tu nabijecku z Lidlu, ta stačí?

mate59

Na dobití stačí.

Leonek -provozem se dobíjí, ale u Vás uč očividně asi ne do plna. Každá baterie časem ztrácí. Vaše už je skoro jistě chvíli před smrtí. Jinak změřte její napětí na nastartovaném autě a poté se spuštěnými spotřebiči, a dle toho uvidíte stav nabíjení zda nabíjí či dává málo...

Klidně 4x do roka dobít nabíječku.
leonek

no takže ted už je asi pozde dobijet,co?

už není co zachranovat

Koupil jsem v Obi za osm stovek solární panel za okno a stíhá udržovat. Uvidíme jak to bude, když nebude svítit ale i pod mrakem má 20V na výstupu.
Štír: nepřeháněj, na Teslu panylek za 8 stovek?
Vole Na Forda, který 9měsíců stojí bez hnutí Tesla si baterii dobijí sama a má 14,6.

 

 

mathew

0x

5+ let stará baterie=vyměnit. Samozřejmě můžete zkoušet různé pokusy, když spojím dost tužkových baterek tak z nich dostanu i 20 voltů, ale auto tím nenastartuji...

 


0x
Málokterá baterka přežije 5 let a více. Pro startování motoru s obsahem 1,2 musí stačit i baterka s výrazně nižší kapacitou, než 56Ah na fotce, což je zároveň vysvětlení, proč se dožila takového věku - nebyla moc namáhaná starty malého motoru. Pokud tedy tato má problémy, je už na odchodu a jak klesnou teploty, bude po startování. Můžete zkusit dobít doplna, pak zapnout všechny svetla a spotřebiče a měřit čas, než spadne napětí zatížené baterky na cca 10V - pravděpodobně to nastane během nekolika málo minut = baterka kaput. Zažil jsem 85Ah baterku v 2L dieslu, která po dobití vždycky ještě nastartovala, ale světla utáhla ani ne 2 minuty
leonek

můžete teda dopoučit jak silnou baterii by byla vhodna na tu naší Corsu s 1,2, 59kw

nevím zda je také dulezité dodat, že je vše elektrice, okna,klima atd.

leonek

strýček google mi poradil třeba tuto, co myslíte mohla by stačit?

image.alza.cz/...

 

asd1

0x
Tohle nevypadá na baterku. Jestli při startu nepada napětí pod ca 10V tak je v pořádku a problém je jinde.

 

bear

0x

Ani s tím neumíte.

Musíte přepnout hodnoty na EN

Měříte CCA

leonek

EN jsem nastavil
bear

Na fotce máte CCA na naměřených hodnotách. Tedy cold cranking amps (při startování ampéry - relevantní u baterek tuším v USA, kde se tím řídí).

Exide je výborná volba.

Ideálně EFB, která je odolnější a déleživotnostní i v běžném normálním autě.

Varta a Bosch = znak nekvality už pár let. Od doby, kdy výrobce zkončil a už Vartu nevlastní Johnsons Control, ale dnes Clarios (dříve se to uvádělo i na štítku baterek), šla kvlaita dolů. Nový majitel převzal baterky, jak byly a nijak jim kvalitu nezvedl. Ba naopak dnes patří ke šmejdům.

leonek

takže vzit tu EXIDE?

a ty parametry budou stačit,nebo raději silnejsí?

bear

Baterky mají nějaké rozměry.

šířka x výška x hloubka

Vemte tu největší. Zvláště pokud máte vše v elektrice. V mraze totiž fyzikálně přicházíte o Ah kapacitu a rezerva je mnohdy benefitem. tedy výhodná. Pár kg navíc na spotřebě auta nepoznáte a alternátor při dobíjení toto neřeší. Dobíjí stejně a je mu jedno, zda ztracenou kapacitu vrátí velké nbeo malé baterce. Stejně jako napršená voda do sudu je fuk, zda naprší do IBC kontejneru o objemu 1000l nebo do bečky 50l.

Takže tu největší, jterá se do Corsy vejde a řadu EFB.

NE Premium.

leonek

EFB znamená vlastně co?

bear

Vylepšenou klasickou zaplavenou abterii elektrolytem. Desky elektrod má zesílené k vůli nasazení baterek do aut se start-stop systémem.

Nástupce EFB je pak AGM, kdy je elektrolyt vázán skelným rounem jako houba nacucán.

Takže EFB je TOP nejlepší klasická baterka a kvalitu musí držet k vůli certifikaci pro start-stop. Nejde tedy šidit, jako klasické baterky, kde kvalita značně kolísá dle výrobců.

EFB je tedy jistota velmi kvalitní koupě kvalitní baterky.

Zjednodušeně řečeno.

Pro EFB stačí klasická dobíjecí soustava i starých aut i nových.

AGM jen do aut s dobíjením, kde je vyžší napětí.

...

EFB je jako vyrábět provaz či lano tak, aby bylo s určením pro horolezce, ale vy takové lano budete používat na věšení prádla. Benefitem bak bude životnost. Primární určení je ovšem pro ty horolezce. Proto je tak kvalitní.

Stejně jako baterka určená jako základ pro start stop systém, kdy se často startuje a často baterka přetěžuje a vy si jí budete šetřit.

...

Jinak pochopitelně, když baterce nehlídáte napětí a necháte ji vybít, tak chcípne úplně stejně jak EFB, tak klasická, tak AGM.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]