Nejste přihlášen/a.
tak se prece dobíji když jezdí, jinak je pravda, že za tu dobu co Corsu máme , tak jsme baterii nedobijeli
mám doma takovou tu nabijecku z Lidlu, ta stačí?
Leonek -provozem se dobíjí, ale u Vás uč očividně asi ne do plna. Každá baterie časem ztrácí. Vaše už je skoro jistě chvíli před smrtí. Jinak změřte její napětí na nastartovaném autě a poté se spuštěnými spotřebiči, a dle toho uvidíte stav nabíjení zda nabíjí či dává málo...
Na fotce máte CCA na naměřených hodnotách. Tedy cold cranking amps (při startování ampéry - relevantní u baterek tuším v USA, kde se tím řídí).
Exide je výborná volba.
Ideálně EFB, která je odolnější a déleživotnostní i v běžném normálním autě.
Varta a Bosch = znak nekvality už pár let. Od doby, kdy výrobce zkončil a už Vartu nevlastní Johnsons Control, ale dnes Clarios (dříve se to uvádělo i na štítku baterek), šla kvlaita dolů. Nový majitel převzal baterky, jak byly a nijak jim kvalitu nezvedl. Ba naopak dnes patří ke šmejdům.
Baterky mají nějaké rozměry.
šířka x výška x hloubka
Vemte tu největší. Zvláště pokud máte vše v elektrice. V mraze totiž fyzikálně přicházíte o Ah kapacitu a rezerva je mnohdy benefitem. tedy výhodná. Pár kg navíc na spotřebě auta nepoznáte a alternátor při dobíjení toto neřeší. Dobíjí stejně a je mu jedno, zda ztracenou kapacitu vrátí velké nbeo malé baterce. Stejně jako napršená voda do sudu je fuk, zda naprší do IBC kontejneru o objemu 1000l nebo do bečky 50l.
Takže tu největší, jterá se do Corsy vejde a řadu EFB.
NE Premium.
Vylepšenou klasickou zaplavenou abterii elektrolytem. Desky elektrod má zesílené k vůli nasazení baterek do aut se start-stop systémem.
Nástupce EFB je pak AGM, kdy je elektrolyt vázán skelným rounem jako houba nacucán.
Takže EFB je TOP nejlepší klasická baterka a kvalitu musí držet k vůli certifikaci pro start-stop. Nejde tedy šidit, jako klasické baterky, kde kvalita značně kolísá dle výrobců.
EFB je tedy jistota velmi kvalitní koupě kvalitní baterky.
Zjednodušeně řečeno.
Pro EFB stačí klasická dobíjecí soustava i starých aut i nových.
AGM jen do aut s dobíjením, kde je vyžší napětí.
...
EFB je jako vyrábět provaz či lano tak, aby bylo s určením pro horolezce, ale vy takové lano budete používat na věšení prádla. Benefitem bak bude životnost. Primární určení je ovšem pro ty horolezce. Proto je tak kvalitní.
Stejně jako baterka určená jako základ pro start stop systém, kdy se často startuje a často baterka přetěžuje a vy si jí budete šetřit.
...
Jinak pochopitelně, když baterce nehlídáte napětí a necháte ji vybít, tak chcípne úplně stejně jak EFB, tak klasická, tak AGM.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.