Nejste přihlášen/a.
Ahojte, prosím vás dceři na Fabii l 1,4 rv 2002 se zobrazilo na displeji SERVECE INSP
předešlý majitel si to asi aktivoval,nevím, protože 10/2025 má být provedena výměna oleje+filtru
Prosím vás, jak si máme tuto hlašku deaktivovat aby se to už nezobrazovalo
děkuji
Na webu je návod... Buď diagnostikou nebo přímo čudlama v autě..
Náplně jsi měl vyměnit hned po koupi a to všechny.. Olej je dobrý po 10 max. 15kkm/ 1 rok
Fabia 1 to má z výroby u všech motorizací.
Zobrazuje INSP - jako inspection service interval na kontrolu auta co by celkového stavu komponent.
A Zobrazuje separátně i OIL - jako oil interval, tedy výměný interval na olej.
Oba kontrolní ukazatele se dají v přizpůsobení přes VCDS diagnostiku měnit podle počtu km a uplynulých dní.
Reset také přes diagnostiku a nebo při zobrazení na displeji se aktivuje funkce resetu přes tu centrální ovládací tyčku na budíkách.
Jinak se tím neřiď. Olej se mění max. po 1 roce. Neměl by tam být déle a nebo po 10 000km. Opět by tam neměl být déle. Brzdovka co 2 roky, Olej v převodovce co 60 000km nebo 8 let a olej v servu po 100 000km nebo 10 letech. Chladící kapalina pak G13 a každých 6 let nová.
doplněno 26.09.25 13:43:
dva čudly mají Octavie 1
U Fabie držíš, zapneš klíček, stále držíš, až se objeví --- pomlčky a případně otočením přepneš INSP na OIL a opět držíš, až budou --- a resetneš tak nejen insp, ale i oil
Fabie 1 jsou v technologiích nejdál. Do té doby totiž bylo ovládání škrtící klapky plynovým pedálem nohou řidiče ovládáno přes ocelové lanko v bowdenu. Jako brzdy na jízním kole. Sešlápl jsi pedál a ten zatáhl za lanko, které na druhém konci zatáhlo za kladku a otevřelo škrtící klapku a auto přidalo a rozjelo se.
EPC = elektronic power control.
Fabie to mají bez lanka jako dnešní auta. Plynový pedál pod sebou hejbe potenciometry a ty mění odpor a napětí. ŘJ tento signál vyhodnocuje a na základě snímačů na pedálu plynu v kabině ovládá servomotorek na škrtící klapce.
Díky tomu ŘJ může klapku ovládat nezávisle na tobě. Třeba k vůli tempomatu.
Většina poruch z EPC u Fabie 1 je jen na nefungující spínač pedálu brzdy. Ten totiž vypíná tempomat nebo blokuje otevírání klapky. Aby jsi nemohl mít plnej plyn a do toho brzdit. V případě závady na systému EPC, kdy by si auto samo přidávalo plyn do plnecj, tak by jen brzdou mechanicky nemuselo jít zastavit a ženský by to tuplem vylekalo, že by v plné rychlosti nabouali. Proto spínač pedálu brzdy EPC vyblokuje a nejde pohnout škrtící klapkou z volnoběhu ani tempomatem a ani pedálem plynu.
Takže kdyby ti svítilo EPC, tak za to z 90% může starej vadnej brzdovej spínač. Jinak je systém bezporuchovej i u starých aut z několika km nájezdu.
Některým ovšem může vadit tupost reakcí, kdy lankem to bylo přímo natvrdo a tady to musí schroustat ŘJ a pak plynuleji otevře klapku.
Taky díky tomu EPC velice dobře funguje ASR. Tedy blbejm neřidičům nedovolí gumovat kolaama na kluzkém povrchu, kdy se neumí rozjet na sněhu či mokré trávě. Díky ASR i když dáš plnej plyn, tak ho řj motoru ubere dle potřeby.
Pro systém ASR krom nutnosti EPC musí být ještě jednotka ABS, aby jednotka motoru měla přehled o tom, kdy jsou kola ve skluzu.
Proto staré Octavie do roku 99 s plynovým lankem ASR nemají.
EPC jim totiž začali dávat až kolem roku 2001
...
Ale ty máš Fabii 1.
Tam jsou ty moderní technologie od VW a Audi už od roku 99
Upřímně, zlatý lanko kdy klapka reaguje přímo na pohyb nohy a ne co si vymyslí ECU. Ta "tupost" reakce je děs.. Nebo např. současně patou brzdit a špičkou držet plyn.. ASR nápodobně, hlavně v zimě na sněhu když protihrab nedovolí vyjet kopec, to je fakt supr vychytávka (pro lidi z nížin - jsou sněhy kde hrabat je jediný co funguje, kromě nasazování řetězů nebo vyhnání pasažérů na mráz at jdou tlačit )
Pro tempomat to je dobrý (ovšem to by šlo řešit i jinak), ale to ostatní nic moc...
Octavia 1 pro AGU 98-2000 to vyřešila jinou klapkou. Sice tahací na lanko, ale k vůli tempomatu extra servem jen na ten tempomat a nic jiného.
ASR má z toho důvodu vypínač k deaktivaci. Cvakneš a jsi bez něj, tak není o čem...
Starý Audiny tuším 100 měly i vypínač na ABS systém .
Víc debilnější mě příjde volnoběžnej bypass ventil na Opelech GM, Fordech, atd...
...
Fabie je primárně pro maminy s dětmi na rozvoz do kroužků, důchodce po doktorech a mladý nevyježděný telátka . By mě zajímalo, kam spadám já s tou svojí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.