Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Budu nucen na delší čas (cca rok, i přes zimu) odstavit auto. Bude pod plachtou, mimo solené komunikace, baterka vyndaná. Jak je to s motorem, nemůže uvnitř reznout? Bude potřeba před nastartováním měnit náplně? Děkuji.
chlapi, v každým manuálu auta máte napsáno, že je pro motor zdaleka nejhorší natočit studený motor a nechat jej volně běžet. Dochází díky nízké teplotě motoru k největšímu opotřebení motoru a jeho teplota vzrůstá velmi pomalu díky tomu, že motor v zásadě jak píšete není pod zátěží/tahem. O zanášení splodinami, které jsou v tomto režimu nejhorší ani nemluvim. Prostě jen konstatuju co sem vyčetl. Auto bych nestartoval, není to motorka u které se to myslim naopak doporučuje. Když už jej odstavíte tak jej alespoň NETRAPTE! a až bude potřeba vyjeďte alespoň na 50 - 70KM svižným tempem nejlépe v teplých měsících. Nápně vyměnte po odstávce. Ponechte všechny kapaliny během odstávky. Zreznout motor by neměl. Nádrž bych nenechával zcela prázdnou, aby se tam nesrážela zbytečně voda a nerezivěla evnitř- používá se hlavně u mototcyklů. O tom že je v ČR benzín plný vody víme (nedělám si srandu).
Midv, co si budeme povídat , žádnému autu ta odstávka neprospívá, to je Vám taky jasné. Co tedy udělat, aby to autí nejmíň boleleo.
Určitě jak jsete správněpsal tak vyndat bterku a pokud je v chladící soustavě starší náplň , tak ji vypustis (záleží jaká je některá se mění po 2 letech a některá po 5). Pokud auto nejde dát někam do garáže tak asi víc toho udělat nemůžete. To že by motor přímo vyrezl to snad ani ne, spíše na něm budou trpět gumové díly. Samozřejmně pokud je možnost jednou za dva měsíce motor natočit a nachat ho 5min bežet ,bez chladící náplně nebo s chladící náplní do provozní teploty , tak mu to jen a jen prospěje.
Otázkou je co udělat po odstavení aut , zhruba po tom 1 roce. Samozřejmně dát plně nabitou baterku, naplnit chladící systém (nejlépe náplní na 5 let) Překontrolovat rozvodový řemen, jestli na něm nejsou "trhlinky" a já osobně bych dal nový olej a filtr. Po nastartování a vyjetí si dát pozor na brzdy kotouče (bubny) budou 100% orezlé a tím pádem učinek brzd bude menší. Pokud půjdeme do extrému tek jsou i tací kteří mezi kotouč a brzdovou destičku vsunou papír ( je to extrém ,ale určitě neublíží). Snad jsem ne nic důležitého nezapoměl. ( RZ do depozitu atd to je Vám sai jasné)
Řekněme, že rok nevyjede, to bude platit povinné pojištění? No když na to má ... to není už pojistka za 144 Kčs...
Renku, " běžet motor bez chladící náplně 5 minut na provozní teplotu" Takhle jsem to rozhodně nenapsal. Čtěte lépe.
Chladicí náplň i když je stará v žádném případě nevypouštět. Po vypuštění náplně by došlo po delší době k oxidaci kovů .
Vyšroubujte svíčky a stříkněte do válců trochu oleje po té je opět zašroubujte.. Ucpěte výfuk a sání, aby nemohla vzdušná vlhkost do motoru.
Jinak jak píšou ostatní. Náplně vyměnit až před používáním vozu a jeho kontrole. Brzdový systém dostane zabrat, začnou oxidovat brzdové válečky a písty.
olej bych,s filtrem,vyměnil po takové době určitě-vůbec než motor bude startován-už min.jenom kvůli ol.čerpadlu v motoru.Jinak jak píše ar-ideální by bylo,kdyby auto mohl někdo každé třeba tři týdny natočit a nechat chvíli běžet-je už jedno zda s kapalinou nebo bez-i když vodní pumpa bude "radši" pro náplň,jde o čerpadla,vstřikování,řemeny a spoustu dalších věcí-aby se jednotlivé věci "pročistily,promazaly ap"
Měl jsem auto delšíí dobu odstavené a to z rod. důvodů, dalo by se to počítat na roky, byla jen odpojená baterka, bylo ale garážované a po letech jsem nic jak píšete nedělal, jen připojil baterii a auto jezdí bez problémů dodnes.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.