Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav auta po delší odstávce

Od: midv odpovědí: 14 změna:

Dobrý den. Budu nucen na delší čas (cca rok, i přes zimu) odstavit auto. Bude pod plachtou, mimo solené komunikace, baterka vyndaná. Jak je to s motorem, nemůže uvnitř reznout? Bude potřeba před nastartováním měnit náplně? Děkuji.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

chlapi, v každým manuálu auta máte napsáno, že je pro motor zdaleka nejhorší natočit studený motor a nechat jej volně běžet. Dochází díky nízké teplotě motoru k největšímu opotřebení motoru a jeho teplota vzrůstá velmi pomalu díky tomu, že motor v zásadě jak píšete není pod zátěží/tahem. O zanášení splodinami, které jsou v tomto režimu nejhorší ani nemluvim. Prostě jen konstatuju co sem vyčetl. Auto bych nestartoval, není to motorka u které se to myslim naopak doporučuje. Když už jej odstavíte tak jej alespoň NETRAPTE! a až bude potřeba vyjeďte alespoň na 50 - 70KM svižným tempem nejlépe v teplých měsících. Nápně vyměnte po odstávce. Ponechte všechny kapaliny během odstávky. Zreznout motor by neměl. Nádrž bych nenechával zcela prázdnou, aby se tam nesrážela zbytečně voda a nerezivěla evnitř- používá se hlavně u mototcyklů. O tom že je v ČR benzín plný vody víme (nedělám si srandu).

mechos
Naprosto souhlasím! Ještě dodám,že při spuštění motoru za studena je nejhůř mazán,než docílí k provozní teplotě.

 

ar*

1x

Midv, co si budeme povídat , žádnému autu ta odstávka neprospívá, to je Vám taky jasné. Co tedy udělat, aby to autí nejmíň boleleo.

Určitě jak jsete správněpsal tak vyndat bterku a pokud je v chladící soustavě starší náplň , tak ji vypustis (záleží jaká je některá se mění po 2 letech a některá po 5). Pokud auto nejde dát někam do garáže tak asi víc toho udělat nemůžete. To že by motor přímo vyrezl to snad ani ne, spíše na něm budou trpět gumové díly. Samozřejmně pokud je možnost jednou za dva měsíce motor natočit a nachat ho 5min bežet ,bez chladící náplně nebo s chladící náplní do provozní teploty , tak mu to jen a jen prospěje.

Otázkou je co udělat po odstavení aut , zhruba po tom 1 roce. Samozřejmně dát plně nabitou baterku, naplnit chladící systém (nejlépe náplní na 5 let) Překontrolovat rozvodový řemen, jestli na něm nejsou "trhlinky" a já osobně bych dal nový olej a filtr. Po nastartování a vyjetí si dát pozor na brzdy kotouče (bubny) budou 100% orezlé a tím pádem učinek brzd bude menší. Pokud půjdeme do extrému tek jsou i tací kteří mezi kotouč a brzdovou destičku vsunou papír ( je to extrém ,ale určitě neublíží). Snad jsem ne nic důležitého nezapoměl. ( RZ do depozitu atd to je Vám sai jasné)

renek
V autoškole nás učily,když auto nenajede určitý počet kilometrů,tak olej měnit jednou za rok.Co je to za blbost nechat běžet motor bez chladící náplně 5 minut na provozní teplotu?Proč rz do depozitu?
valach*

Řekněme, že rok nevyjede, to bude platit povinné pojištění? No když na to má ... to není už pojistka za 144 Kčs...

ar*

Renku, " běžet motor bez chladící náplně 5 minut na provozní teplotu" Takhle jsem to rozhodně nenapsal. Čtěte lépe.

renek
"Samozřejmně pokud je možnost jednou za dva měsíce motor natočit a nachat ho 5min bežet ,bez chladící náplně nebo s chladící náplní do provozní teploty , tak mu to jen a jen prospěje."
Nechávat studený motor běžet na volnoběh samozřejmě škodí.Je to dané i tím,že se nerovnoměrně prohřívá a v bloku dochází ke zbytečnému pnutí.Motor se sice maže,ale blok motoru nemá zdaleka všude stejnou a provozní teplotu.Namáhání neprohřátého motoru má negativní vliv třeba i na rozvodový řemen.
renek
Myslím,že číst umím.Poradil jste blbě,tak jsem to upřesnil.
1jara*

Chladicí náplň i když je stará v žádném případě nevypouštět. Po vypuštění náplně by došlo po delší době k oxidaci kovů .

Vyšroubujte svíčky a stříkněte do válců trochu oleje po té je opět zašroubujte.. Ucpěte výfuk a sání, aby nemohla vzdušná vlhkost do motoru.

Jinak jak píšou ostatní. Náplně vyměnit až před používáním vozu a jeho kontrole. Brzdový systém dostane zabrat, začnou oxidovat brzdové válečky a písty.

 

raadek*

0x
Hlavně se ujistěte, že v chladiči a ostřikovačích máte správnou nemrznoucí směs. Osobně bych auto pod plachtu nedával, ale jestli ji máte dobře odvětranou, tak proč ne. V bazarech se s dlouhostojícími auty také moc nepářou. Olej by se měl měnit po dvou letech, když motor nemá natočený kilometrový interval výměny. R.

 

erikch*

0x

olej bych,s filtrem,vyměnil po takové době určitě-vůbec než motor bude startován-už min.jenom kvůli ol.čerpadlu v motoru.Jinak jak píše ar-ideální by bylo,kdyby auto mohl někdo každé třeba tři týdny natočit a nechat chvíli běžet-je už jedno zda s kapalinou nebo bez-i když vodní pumpa bude "radši" pro náplň,jde o čerpadla,vstřikování,řemeny a spoustu dalších věcí-aby se jednotlivé věci "pročistily,promazaly ap"

 

repeeene

0x

Měl jsem auto delšíí dobu odstavené a to z rod. důvodů, dalo by se to počítat na roky, byla jen odpojená baterka, bylo ale garážované a po letech jsem nic jak píšete nedělal, jen připojil baterii a auto jezdí bez problémů dodnes.

jasny...každopádně nějaký ty pavouky z filtru je dobry napřed vyfoukat. Potom po zprovoznění vyměnit min. olej možná lépe i brzdovku, ta taky není věčná a dost na jejím stáří záleží - otázka bezpečnosti provozu.

 

midv

Díky všem za odpovědi! RZ v depozitu jsou v plánu. Bohužel možnost "jednou za čas" nechat auto projet nebude. Nové náplně, filtry, kontrola rozvodů, možná nové kotouče před uvedením do provozu...co nadělám, je to něco za něco. Ještě jednou díky. M.D.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]