Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pískání Sahary

Od: milena odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, zdravím motoristy. Píská mi sahara v autě Fabia...pochopitelně když běží. Je to kovový zvuk, zřejmě nějaké ložisko. Zajímalo by mně, zda by stačilo do středu kápnout nějaký olej, a jaký, nebo zda je lepší vyměnit celou. Děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

0x

Tam se moc dobře dostat nedá.

Ložiska jsou formou bronzových pouzder. Žádné kuličky.

Celý motorek kryje proti vodě a prachu střed vrtule. Ale možná okolo středu vrtule přes ty dírky by se kápnout něco mohlo.

Musela by se vrtule vylisovat.

Kolik máte najeto?

Pískat mohou i sjeté uhlíky motorku sahary.

Sahara je nejvíc v provozu hlavně se zapnutou klimou.

Pokud máte najeto 200 000km a víc, tak bych měnil.

Jak se vám vrtule znefunkční, tak můžete přehřát motor. Opravy jsou pak dražší.

Máte dvě vrtule nebo jednu?

Fabie jakou generaci a jaký ročník?

Klimu máte?

chad

Žádný ball BEARing jo?

Přehřátý motor? Jako v americkém filmu? To by snad viděla na palubce ručičku doprava... A taky má nádobka chladící kapaliny pojistku

V koloně by pomohlo pustit topení naplno V okamžiku kdy by ta ručička šla opravdu doprava a začlo by nejspíš blikat červený světýlko

chad: Ručička doprava u těchhle aut jde až v okamžiku, kdy už to vaří, teploměr silně zaokrouhluje na 90, aby kolísání řidiče neznervoznovalo.
A ta pojistka v nádobce, ta by měla sloužit k čemu, zamezí snad přehřátí a škodám na motoru? Není ten větrák vlastně zbytečnej?
bear

chlad... Myslíš, že 99% žen ví, co se v krizové situaci dělá? Klidně zdechnou přehřátý motor místo toho, aby ho nechali běžet a dochladit.

milena

Nečekám až se motor přehřeje, navíc sahara funguje, jen píská.

 

milena

bear Dobrý den, díky za odpověď. Je to Fabia 1.4 r.v. 2002, l generace. Najeto má 130.000 km, v únoru prošla stk bez jediné závady. Vím že by se mohl přehřát motor, zatím hned po dojetí do cíle motor vypínám aby se nepřehřál. Ale radši bych to vyřešila aby se nepřehřál kdybych třeba jela v koloně, těm se vyhýbám. A Klímu nepoužívám.

asd1

Fobie 1 1,4 jsou čtyři různý motory.. Věrtrák stojí do 1k, tak bych nějaký mazání neřešil a dal novej..

ŠKODA FABIA I (6Y/...

milena

Taky si myslím. Už mi tu někdo poslal odkaz na ty ventilátory. Děkuji.

bear

Takže máte dva větráky?

Takže máte klimu?

Opište z techničáku kód motoru (viz níže). A nebo s odkazu si naslepo kupte náhradní větrál. Jen dejte pozor, že ty velké musí být dvourychlostní.

asd1... je jich mnohem víc.

Motorů 1.4 je v 8 ventilové verzi celkem 7. Namátko AME (Euro2), AZE (Euro3), AZF a AQW (Euro4), atd...

Motorů 1.4 v 16 ventilové verzi od VW je také mnoho. 55kW BKY nebo 74kW AUA a další lišící se třeba zapalováním a FW v řídící jednotce motoru

 


0x

namazat nelze řeší se to výměnou

milena


Asi to bude nejlepší, zas tolik peněz to není...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]