Nejste přihlášen/a.
Pěkný den,
chtěl bych preventivně vymenit chl. kapalinu v Roomsteru 1,4 benzin (nevím kdy byla měněna)
Dohledal jsem, že by tam mělo být 5,5l G12 růžová, je u tohoto vozu nejaky vypustný šroub, nebo stačí odpojit jen hadici která je nejníže? A musí vůz nad kanál, nebo na nájezdy? Lze vypustit při volně stojícím voze?
Je nutný proplach destilovanou vodou systému jak skoro každý říká, píše?
Děkuji
PS před 30lety na Favoritu jsem to myslím, jen odpojil a nechal vytect, pokud si to nepletu s jiným vozem
Pokud to neni pořádně odvzdušněný tak je v chladicím okruhu vzduch a motor přehřeješ a klidně i zadřeš, nebo ti "jen odejde těsnění hlavy, místním přehřátím se hlava prohne (i trvale) apod. Někde se vyndavá čidlo teploty u termostatu, naleje se a pak zase zašpuntuje, nebo čumák nahoru, otevřený víčko expanzky a protočit otáčkama...
"samo" se to neodvzdušní, musíš bubliny v systému přelstít různýma metodama... Na rozdíl od Focusu kde naleješ a jedeš (gumídku zdravim
G12++ už nelej. Ta byla poplatná době.
Ideálně G13 nebo G12EVO.
Pokud ti tam zůstane vzduchová kapsa, tak motor uvaříš.
Kapalinu nalej do prázdného systému na max a pak čekej i 3 hodiny, až proteče a klesne.
Finální dolité je mezi MIN a MAX. Nikdy MAX.
MAX stoupne jen při přehřátí.
Ne, není to potřeba, protože je to odborná činnost v servisu, kde na to origo bejvá plnička.
Systém se přes nádobku odvakuuje a pak se tam trojcestným ventilem pustí G13 či G12EVO kapalina.
Hlavně auta, která mají webasto, chladič v plastových sacích svodech (výměník), dochlazování vodou turba a vodní čerpadla se spínací spojkou (netočí se, pokud není třeba a nehoní tak vodu).
Rapid, Fabia 3 a 4, Superby 2, 3, 4, Octavie 2, 3 a 4, atd...
Zdlouhavé je promačkávat hadicí, odpojování okruhů na pár místech, vytahování čidel, atd...
Kolikrát je to na půl den.
Jak nastartuješ, tak se kapalina sama nepodá. Spíš se to na 80% přehřeje (vzduchové kapsy, přehřátá pára a kapaliny stříká ven + motor v prd...
Roomster je tak mezi, zda to udělat klasicky nebo plničkou.
Laikům nedoporučuji. Jde opravdu o pečlivé odvzdušnění a plnění. Ideálně počítat litry.
...
Podtlak se dělá kompresorem foukáním přes Tčko na principu venturiho trubice. Není potřeba vývěva jako u klimy.
Díky za objasnění ! Zatím na všech Peu (405 + 106) a na citroenech (BX-X1 a C5 , nwn jak HDi 2,0 a na 1,6 HDi tam to dělal při výměně rozvodů můj dvorní mechanik) byly 3 odvzdušnovací místa-na vstupu do topení-na termostatu a poslední na hadici do nebo na chladiči. Tam jsem si udělal dle originálu podobný přípravek petku s uřízlým dnem a hrdlo jsem omotal samovulkanizační páskou tak, že dobře těsní na vstupu do chladiče=expanzky a naleju plné a odvzdušňuji za chodu motoru -od topení přes termostat a naposledy chladič-po oteření termostatu pak ještěna něm a chladič a hotovo i s nalitím za chvíli
Kamarád měl E46ku BMW a ty odvzdušňováky z plastu. Prostě šroubek plast v přírubě z plastu.
Po cestě mu normálně rupnul a auto nepojízdné. Od té doby vozil náhradní, protože jak ccheš nahradit takovou speciální věc. Docela jsem rád, že VAG koncern něco takového nemá. A když má prasknout koleno vodní příruby na hadici, tak je to většinou z důvodu použité druhovýroby a nebo stáří spojené s přetlakovaným motorem s vadou.
Tak stát se mi toto, veznu čepičku z kola a jedu dál. žel RaFaN v c5 už toto má jen na vstupu do topení. Ale na xanii mi upadla při práci na autě nikdy jsem ji nenašel, ani na zemi, na nápravnici nebo na motoru, tak jsem s obavami vzal z kola a sloužila by dodnes, žel první odešla ne na korozi, ale uchycení sedaček sice čisté-pěkný lesklý kov , plech bez koroze ale popraskané a pak ještě prasklo nesehnatelné dvojkoleno na vstupu topení do kabiny a bylo vymalováno.
Ono každá automobilka má něco, své plus a své minus.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.