Nejste přihlášen/a.
Zdravím... Včera jsem se bavil s kamarádem ohledně auta. Položil mi otázku na kterou jsem mu nebyl schopen odpovědět...
Říkal mi. V roce 2008 jsem si koupil auto předchozí majitel ho na mě odhlásil dal mi všechny doklady M-V techničák sepsali jsem kupní smlouvu zaplatil jsem mu. A teď to hlavní. Povídal mi, že se dostal do tíživé životní situace a peníze které měl na řidíčák atd. musel investovat jinam... a teď nemá ani korunu. Říkal mi, že mu auto stojí někde na parkovišti a nejezdí sním. Měl obavy oto jestli s postupem času bude muset něco zaplatit. od roku 2008 neplatí vůbec nic jen mu auto stojí na parkovišti. Má ho na sebe pouze odhlášenené na sebe ho nepřihlašoval.
Rád bych mu objasnil co a jak... tak se ptám musí za toto vozidlo něco platit? Děkuji všem za info. Radek t.
Ano, musí platit zák. pojištění. Platit by nemusel, pokud by auto odstavil na veřejnosti nepřístupném místě a neprovozoval.jej.
Platit at je kde je, má RZ, je přihlášené, viz zákon.. Akorát ho nikdo za této situace nechytí. To by mohl každý tvrdit že nejezdí.
Který zákon myslíte? Pojištěné dle zákona 168 musí být vozidlo, které je "provozováno" a nikoli přihlášeno.
V čem konkrétně nemám pravdu? Stále jediným platným zákonem o pojištění je zákon 168/1999 Sb. i kdyby byl 100x novelizován. Navíc daného problému se tato novela vůbec netýká.
aha. Jak bych mu to měl říct? On nemá práci tudíš je bez financi a určitě by to chtěl obejít. Co mu mám poradit? Zlikvidovat vozidlo a nahlasit ho jako kradene? Vyřadit ho z evidence nebo jenom zanést SPZ do depozita? A bude to zakladní pojištění zaplatit pozpátku?
Nebo jinak jak by jste tuto situaci řešili Vy? Berme v potaz dvě varianty. Když práci a peníze nemáa a tu opačnou, že se zadaří a praci si najdete a finance budete mít...
Já bych řekl, že bude platit 50 korun za den... je 9 měsíc to bude ělat nějakých 15000,- KČ mám pravdu?
Já myslím , že ne. Pokud by už musel platit tak určitě ne jen za 9 měsíců roku 2010,ale od data ukončení pov. ručení v roce 2008.
Pokud má někdo aktualní info o tom co VŠE bude muset platit a zaplatit tak sem sním... rád bych to věděl. A pokud možno jestli se tomu dá nějak vyhnout. Zajímalo by mě to
Ono je celkem zbytečné něco počítak když není jasné o jaký obsah auta jde, jestli je to nejaká 0.9 nebo 2.0. (do 1850 a nad 1850)
Pokud majitel prokáže že auto nebylo provozováno( nebyla udělána STK) a stojí někde na zahradě nebo v garáži mimo veřejnosti, v době nepojištění, tak nic platit nebude. Takže hlavně pryč sním z toho parkoviště.
A z čeho usuzujete , že by měl platit, pokud prokáže , že auto nebylo provozováno a bylo odstaveno mimo veřejně přístupná místa?
No tak po tom co jsem si přečetl příspěvky, bych řekl toto:
1) Zpětně si žádné pojištění nesjedná, ani nezaplatí.
2) Bude muset zaplatit pokutu ČKP. Jak někdo doporučuje, odtáhnout auto co nejrychleji někomu na zahradu, sebrat SPZ a uschovat do depozitu. Je jedno že ho nepřihlásil. Je vlastníkem.
3) S tou pokutou ČKP. Pokud mu někdo dokáže že vozidlo provozoval a nebo že bylo celou dobu na veřejném parkovišti, tak asi bude muset platit. Kdyby řekl že ho neprovozoval a stálo na zahradě...kamery jsou všude, lidi fotí atd. Policajti se ptají...je složité v tomto něco poradit. A lhát se nevyplácí.
Rada na závěr. Hodit auto někomu do garáže, na zahradu atd., hodit značky do depozitu a čekat co příjde z ČKP. Jo a rychle si hledat práci. Ty peníze budou potřeba.
sasdax: No a co když nemá tu možnost dát ho někomu do garáže popř. na zahradu a musí ho nechat na veřejném prostranství? Lepší ho nechat zlikvidovat ne?
Ar píše, že se nic platit nebude a sasdax, že majitel má počítat s pokutou ... s toho jsem vážně v pr...
Omyl , já píšu , že nic by platit nemusel, ovšem za dodržení podmínek o kterých jsem psal. Pokud ČKP prokáže , že vozidlo bylo provozováno a nebo že bylo odstaveno na parkovišti ,tak bude platit jak mourovatej.
No snad je to obracene, ze CKP musi prokazat provozovani vozidla, ne? Doufam, ze jeste zijem aspon v trochu pravnim state...
Jen proto že jsem bez práce mám nechat raději auto zlikvidovat? Ano možnost to je, pokud se smíříš s tím že o auto příjdeš. Když ho nemá kam dát, tak to má problém. Chceš mu dobře poradit, nebo blbě poradit. Já ti poradím ještě jedno. At si sjedná pojistku. At si vybere to nejlevnější co jde. Je to den zkoumání na internetu. A rozhodně to vyjde levněji než ta pokuta ČKP.
To zní rozumně... ale bez peněz? určitě mu chci poradit nejlépe jak můžu. On má starší vozidlo, tak by mu to tolik prý nevadilo, ale kdo víjak to je. zoufalí lidé dělají zoufalé činy! sasdax ty radíš aby si sjednal pojištění a má zaručeno, že po něm nebude nikdo vymáhat nic na zpátek? promiňte, že se ptám tak laicky, ale ja vozidlo nevlastním, tak nevím co vše to zahrnuje a sčím má člověk počítat. Vaše rada se mi zdá dobrá, ale musel by mít trvalý příjem a to není jisté jestli bude za měsíc nebo za rok Proto se ptám jestli když ho nechá zmizet bude po něm někdo něco vyžadovat ... nevím jestli ho nechají vozidlo zlikvidovat když ho neplatil. Opravdu nevím. Co mu mám poradit. Je to dobrý člověk, ale ale systém ho zadlužil a jde ke dnu.
Takže mu mám říct at zanese spz do depozita a sjedná si pov. ručení když parkuje na veř. prostranství ...?
Blbost. Když vozidlo neprovozuje, má dát značky do depozitu a nemusí platit ani povinné ručení, ani pokutu ČKP. Ale pozor! 1) Pokutu nebude platit od data kdy dal značky do depozitu. 2) Vozidlo bez SPZ nesmí stát na veřejných komunikacích (ani parkovištích).
At se s někým domluví a šoupne to k někomu. Je to tak strašné požádat někoho o pomoc? I kdyby to mělo být třeba školní hřiště. Hlavní je se domluvit.
Proč jsem mluvil o povinném ručení...je levnější než to, co bude požadovat ČKP, pokud to nechá běžet. V dnešní době stojí všechno prachy.
Já bych udělal toto. Odstavil bych vozidlo někam (at se snaží), sundal značky, skočil s nimi do depozitu a čekal. Pokud dojde z ČKP upomínka, odepsal bych jim že jsem vozidlo neprovozoval a že nebudu nic platit. No a pokud by mi nějakým způsobem potom prokázali že auto stálo na parkovišti a tudíž mají nárok na sankci, pak už by mi nezbývalo asi nic jiného než sklopit ocas a zaplatit.
existuje jedno řešení,zcela zdarma a bez jakýchkoli přesunů s autem z parkoviště-a sice sepsat si (a antidatovat) kupní smlouvu s "Xiao Xynh Nguen"-nacionále,s největší pravděbodobností již trvale odcestovalého, pana Nguena(u nás totéž co Novák)zjistí z výpisu obch.rejstříku-firma obch.s textilem v likvidaci-aby nikomu neublížil...,no a pak v reakci ČKP odeslat ofocenou kupní smlouvu z roku 2008 a není co dál řešit...Snese se na mě asi trošku kritika-takže takhle jsem to četl na jednom z mnoha for o autech...
Mělo by se jednat o podvod... ale měl by fungovat. Až na to, že v technickém průkazu od vozidla musí být rodné číslo kupujícího které jde vystopovat. Aspoň tak jsem to vyhledal na internetu... nebo ne?
Pro vyplnění antidatované smlouvy stačí otevřít telefonní seznam, z jedné stránky vybrat jméno a z druhé adresu, fantazii se meze nekladou... Obchodní partner mi do smlouvy své nacionále (třeba včetně nesmyslného rodného čísla) nadiktoval a já nemám právo mu kontrolovat občanku, jestli mne třeba záměrně neuvádí v omyl.
Každopádně tato moje rada, stejně jako některé jiné rady má jednu "trhlinku". Podle auta jde dohledat původní "pravý" majitel auta, který se může prokázat původní pravou kupní smlouvou, podepsanou nynějším majitelem, včetně reálných a pravdivých údajů. A pokud tato možnost nastane, jsme asi, vážení kolegové, se svými radami skoro všichni někde mezi patami a šíjí...
když si dáte(všeobecně kdokoli)trošku práci-není problém na netu dohledat komplet data nějaké osoby-třeba oznámení z úř.desky o doporuč.pošty-je tam i RČ,všelijaké obch.rejstříky ,výpisy z katastrů atd.-a jinak k věci samotné-sepíšu -li si sám na své(mohu prodat na sebe zaregistr.,polopřevod,plnou mocí mi k prodeji svěřené apod.)auto kupní smlouvu k datu třeba 20.11.2008-s tím,že součástí kupní smlouvy je i na kupujícího mnou vystavena plná moc k přeregistraci-auto "předám"(i když fyz.stojí ve vedlejší ulici na parkovišti) se všemi doklady atd.,tak právně již není mým majetkem a jeho budoucnost mne "nemusí zajímat"...A správně -občan,fyziská osoba,není oprávněna požadovat ztotožnění od kohokoli,resp.občan,fyz.osoba, není povinna prokazovat svou totožnost jiné fyz.osobě-takže neexistuje institut ověření pravdivosti údajů např.v kupní smlouvě...No a je jsné,že následná "prodej",musí korespondovat ,následovat až po onom opravdovém prodeji dotyčnému "frajerovi",co se vybodl na povinné ručení...-ale zase chápu,že dostat do se do sr...ek dnes může potkat každého z nás,ze dne na den...Jsme v čechách-takže "nic není nemožné..."
Je takový problém, zadat příslušný zákon do vyhledávače a přečíst si to? Na právní rady jsou právníci A např. u soudu, který v jistém regionu o věci rozhodl takto, se nelze odvolávat, jak rozhodne jiný soud, je to na soudci Jinak se mohu ptát na nuance, zkušenosti co, jak proběhlo, ale furt v intencích zákona. Ale náš vyčuraný národ..., za blbost se platí, ne? Je povinnost platit u registrovaného vozidla (s RZ) pojistné, tečka. Výjimky co říká zákon dnes, ne kdysik.
Stačí si přečíst 168/1999 Sb. § 1
§ 1
(1) Tímto zákonem se upravuje pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (dále jen "pojištění odpovědnosti"), zřizuje se Česká kancelář pojistitelů (dále jen "Kancelář") a vymezuje její působnost.
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, může na dálnici,1) silnici,2) místní komunikaci3) a účelové komunikaci, s výjimkou účelové komunikace, která není veřejně přístupná4) (dále jen "pozemní komunikace"), provozovat vozidlo pouze ten, jehož odpovědnost za škodu způsobenou provozem tohoto vozidla je pojištěna podle tohoto zákona.
(3) Nestanoví-li tento zákon jinak, pojištění odpovědnosti se řídí občanským zákoníkem.
a novela 137/2008 Sb
§ 1 se na konci odstavce 2 doplňuje věta "Povinnost pojištění odpovědnosti musí být splněna i v případě ponechání vozidla na pozemní komunikaci.".
Takže je snad jasné , že samotné RZ nezakládají platit pov. ručení.
doplněno 09.09.10 23:29:Ar to znamená, že za vozidlo které má SPZ nemusím nic platit? A právně mě teda nikdo nemůže postihnout... když je nepojízdné? nebo to co jste napsal podotýká jenom to, že RZ nezakládají platit pov. ručení ... Podle čeho bych se měl řídit? Dejme tomu, že Vy by jste byl v situaci kterou tady tazatel popisuje jak by jste se zachoval? zešrotoval auto, pouze odevzdal SPZ a vozudlo někam uklidil a pak byjste se už o nic nestaral... A kdyby náhodou přišel nějaký, že máte zaplatit, tak by jste platil?
Né , že vozidlo které má RZ že nemusí platit pov. ručení , ale to že samotné RZ ještě nezakládají povinnost pov. ručení platit. V tom § 1 je stanoveno kam může pokud má vozidlo pojištěno. V té novele je doplněno i ponechání vozidla na pozemní komunikaci. O zahradě, garáži atd se nikde nepíše.
Jak bych se zachoval na místě tazatele? V prvé řadě bych auto odstavil mimo pozemní komunikaci na místo, které není veřejně přístupé, Pak bych uvažoval naco mít auto když nemám ani řidičák. Buď bych auto prodal nebo dal RZ do depozitu. Pokud už to je spíše vrak než auto a nikdo ho nechtěl koupit a ani zadarmo tak nechal sešrotovat. Pokud během té doby co nebylo pojištěno nebude moc ČKP dokázat , že bylo provozováno atd. tvrdil bych , že bylo odstaveno ne neveřejném místě a projistotu bych se domluvil se známím, že u něho bylo na zahradě aby to v případě potřeby dosvědčil.
doplněno 09.09.10 20:58:Tím sešrotováním myslím vyřazení z registru a samo sebou s ČKP komunikovat jestli se ozve.
Sice nevím co Vám ještě není jasné v odstavci 2 a v doplňku , ale pokud někde naleznete, že pokud má vozidlo přidělené RZ musí platit POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI Z PROVOZU VOZIDLA tak bedete mít pravdu.
A je to tady, méně a více chápaví "Novela výslovně stanoví, že vozidlo musí být pojištěno, i když není používáno, tj. vždy pokud není vyřazeno trvale nebo dočasně z provozu odevzdáním RZ do depozitu"
Ve kterém paragrafu je to takto napsáno. Já jsem odkaz dal a každý si to může přečíst Vy si jenom něco tvrdíte a odkaz kde se toto píše nedáte. Končím tuto debatu. Klidně platte ČKP nejsteli přímo jejím zaměstnancem.
No myslel jsem si , že zase nedáte odkaz na konkrétní paragraf. kde se píše , že POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI Z PROVOZU VOZIDLA musí platit každé vozidlo které je v registru. Zatím se tam jen píše kdo provozuje vozidlo. No nic ,zkuste hledat.
markoo a Vy by jste se zachoval podobně jako ar... pač koukám, že se sním moc nestotožňujete...
Takhle jsem to ale nikde nenasel, mluvi se snad o povinnosti provozovat pouze pojistene vozidle. A dale tusim povinnost dat do depozitu, pokud neni pojisteno - to by melo byt ale neco jineho, spravni prestupek, ale nemel by to byt duvod platit neco pojistovnam.
doplněno 09.09.10 19:30:IMHO tenhle paskvil vzniknul diky lobbingu nenasytnych pojistoven. V nekterych pripadech totiz nelze s autem udelat vubec nic a je prece nesmysl platit pojisteni, kdyz neni riziko co by se melo pojistit. Jeden takovy vrak mi stoji za barakem, ani si nejsem jisty, jestli je muj...
Mám ještě jednu zásadní otázku kterou potřebuji potvrdit či rozlomit. Kupní smlouva začne platit podpisem že ano? Je uvedena suma kterou kupující za vozidlo či předmět vyžaduje... a kterou kupující musí zaplatit. Co když jí zaplatil celou, ale popře, že za zboží zaplatit a naopak, že nezaplatil a bude tvrdit, že zaplatil. Ve finále by to bylo tvrzení proti tvrzení a smlouva by nevešla nikdy v platnost a kupující by tudíš nikdy nepřevzal odpovědnost za kupovanou věc... Mám pravdu?
i kdyby ho zapsal prodávající do technického průkazu jako vlastníka. Přece pokud nezaplatím za zboží, tak nemůže být moje.
Vlastnictví přechází převzetím věci (viz OZ), zaplatit mohu kdykoliv, dle smlouvy, domluvy. Je dobré proto do smlouvy napsat i čas faktického převzetí. Pak ještě další důkazy - svědci .., no ale toto... to je jednání.
Když nebude platit smlouva per huba, podání ruky, pak ani papír, tak kde skončíme?
když nemá ani řidičák ani peníze a auto mu stojí, měl by ho prodat aby peníze měl, a až bude mít jednou řidičák a peníze, koupí si auto, na které bude mít...Tak mu to objasni...jinak by měl platit pojistku, a počínaje dnem 1.1.2009 i penále za každý den nepojištění podle zákona
Vite jaky je problem dnes prodat auto? Ja uz jen zkousim davat inzeraty a ani necekam, ze nekdo zavola
hodně jde o to jakou kárku a za kolik? Minulý týden jsem "oženil" dovezenýho a postavenýho Espace 3.0V6 ,a to jsem neprodělal...,auto je samozřejmě v cajku a pán odjížděl víc než spokojený...(a o tom to je)
já to vím moc dobře, jaký je problém prodat auto, jinak auta se prodávají především přes internet, obyčejný inzerát nestačí, musí to být alespoň 10 co nejlepšícjh fotek a ještě lepší legenda o původu auta, tachometr stočit o 100 tisíc a stávající prodejní cena pak bude lákavější...
Prosím o vysvětlení tohoto textu. Jsem laik a nějak mi to hlava nechce zebrat
(2) Pokuta podle odstavce 1 může být uložena do jednoho roku ode dne, kdy příslušný správní orgán takové porušení povinnosti zjistil, nejdéle však do 2 let ode dne, kdy k tomuto porušení došlo.
dík
1. spácháš něco, začne běžet lhůta 2 roky
2. dozví se to příslušný orgán, běží mu na řešení lhůta 1 rok, takže jakoby má rok na zjištění a další na řešení, takže projde lhůta 2 roky po spáchání a šlus,
Vážený pane doktore, zákon č.56/2001Sb. ale bohužel neuvádí konkrétní lhůtu - termín, do kdy se má nechat zapsat provozovatel do registru, tedy jinými slovy, do kdy se dostavit na úřad a požádat o registraci...Jen ukládá povinnost registrovat...Zákon o povinném ručení pak může psát o odhášení nebo dočasném vyřazení neprovozovaného auta cokoliv, dokud se ale provozovatel do registru vozidel nepřihlásí, nemůže se z regiosrtu ani odhlásit, respektive dokud se nenechá do registru vozidel zapsat jako provozovatel vozidla, nemůže toto vozidlo z registru dočasně ani trvale vyřadit...
S pozdravem Mgr.Ing. N.Ú.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.