Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak správně sundávat víčko matice zadního kola u felicie?

Od: zdenek2® odpovědí: 28 změna:

Jednoduchý dotaz, ale podstatný. U felicie je nutné k získání přístupu k zadním brzdám nejprve sundat víčko kryjící matici zadního kola (viz obrázek, položka číslo 2). To víčko je tam nasunuté a drží jen třením.

Já ho sundávám tak, že údery kladivem do šroubováku víčko postupně po obvodu vytlačuji ven. Důsledek je ale ten, že víčko má defekty od šroubováku po svém obvodu, ten kov víčka je poměrně měkký. Další možností je vzít kleště a víčko vykroutit. To ale vede často k deformaci víčka.

Protože brzdy by se měly servisovat tak dvakrát do roka, je správné vyndání víčka poměrně zásadní krok pokud nechceme víčko považovat za spotřební materiál a často víčko měnit.

Jak tedy sundat správně víčko bez jeho poškození?


 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Většina to dělá kladívkem,puntičkáři si dělali stahovák... skodaklasik.cz/...

 


0x
Co se na bubnových brzdách má "servisovat" dvakrát do roka? Záleží snad na rocním nájezdu..U Favorita,kde jsou stejné jsem je "servisoval" jen pokud tekla prasátka anebo zatuhla ruční brzda..U Felicie,kterou jsem měl léta,jsem je neservisoval nikdy! Nebylo to totiž vůbec potřeba..Otec má Felicii čtvrtým rokem a buben jsme ještě nesundávali
doplněno 26.07.25 08:04: Jinak víčko jsem u Favorita,kde je to stejné jako Felicie sundaval opatrně kladivem..Když bylo zatuhlé,tak se zdeformovalo..když nebylo ,tak zůstalo bez úhony..

Vyfoukat brzdový prach, jinak si zničíš brzy prasátko právě kvůli všudypřítomnému prachu. Je to nevýhoda uzavřených brzd. A také promazat pod manžetou pístky.

Prachovka by měla zabránit vniknutí prachu..Pokud buben nemá "grot",tak prach se sype ven..V opačném případě se hromadí uvnitř na štítu..Ano-neměl by tam být,to je pravda.
Je rozumný foukat prach z brzdového obložení starýho auta? Co azbest v oblozeni? Pokud jsou to ještě starý brzdy?
bear

Azbest se přestal používat už u Favoritů. Tehdy se tím chlubili jako takový první simply clever. NA spojkách a brzdách měli bezazbestové obložení. Takže Felicia vůbec. Bezazbestu.

vernon
Dvakrát do roka je nesmysl...
Na ten blábol o ničení prasátka brzdovým prachem, jsi přišel jak?
bear
Snad máš pravdu
V USA ve Washingtonu zakázali azbest v brzd.destickach v roce 2015
po

V usa je asi 20 měst, které jsou dneska jen města duchu, kde se přestal těžit azbest

trtr
To zdenek2: Zdravím, lézt 2x do roka do zadní brzdy je imho blbost a nikdo to nedělá. Při normálním provozu stačí revize před STK. Jinak víčko se dá sundat tím, že opatrně "vklepeme" místo šroubováku tenčí kus plechu vybroušený do radiusu dle víčka.
Jak že nikdo to nedělá? Zdenek2 evidentně jo
Za mě do bubnových brzd jen při problému, výměně něčeho, jinak není důvod.
To bych mohl 2x ročně vyndavat a kontrolovat třeba termostat, vodní pumpu, palivový čerpadlo a to nemluvím o altiku a startéru, motorku ventilace a stěračů, nebo kontaktech všech relé

 

jirib

0x
Nepřeháníš to trochu?
Možná kontrola před každou STK,t.j.1x za dva roky a to,ještě dle nájezdu kilometrů.
Kolik s tím veteránem nalítáš?
Rovnou na vrakoviště...
olin

Na vrakoviště? Doufám že to bylo jen takové "poštouchnutí". Každý nechce dávat pojištovnám a státu ve formě daní desetitisíce na povinném(většinou je k tomu i havarijko) a dost lidí baví si auto opravovat sám. Zeptej se automechaniků, co opravují radši, jestli ty dnešní krabice s tisíci čidly nebo staré, jednoduché auta. O elektromobilech se nebudu zmiňovat. Když potom dojde u zákazníka na placení, tak se zákazník diví. Když u příbuzného vidím kolik platí za BMW šestiválec, a potom za opravy, tak zůstanu radši u starého střepu a budu ho opravovat. Vídám na silnici i Š120 a nejsou na veteránských značkách, ale těch je málo.

jirib
Rakev na čtyřech kolech...
Stejně jako Š1203.
Nechci jezdit s vrakem,i když na pohled asi pěkným.
vernon
@jirib Nemel nesmysly...
po

Tak to by mě zajímalo co ti auto opraváři opravuji raději, nejspíš ty staré ale v hodinové sazbě 1200 jako za nové

A paninko tady ty šrouby jsme utrhli takže musíte zaplatit celý nový

olin

po: pokud to bude autoservis za 1200,- na hodinu, tak tam Feldu asi neuvidí, možná dofouknout pneu a to se budou mechanici ještě ošívat

 


0x
Prach nemá jak prasátko poškodit, pod prachovku se nedostane. A mazat pod prachovkou pistek co půl roku taky není důvod, stačí jednou naplnit silikonovou vazelínou a je to nafurt. A pokud bych chtěl mermomocí pravidelně odstraňovat prach, vyfoukal bych ho dírou některého z kolových šroubů.

 

bear

0x

Já to dělám sikovkama.

Přiložím kolmo zepředu (ne z boku) a kladívkem mírně poklepu hlavu sikovek seshora.

První chyt dělám na 6 a 12 hodině a pak zase 12 a 6 a poklepu zespoda. Pak 3 a 9 a zase 9 a 3.

 


0x
Co takhle vyvrtat do středu krytky 2mm otvor a dycky do něj pak vložit silnější zahnutý drát a chytit ho kombinackama a trhnout?
Nebo do otvoru vložit dva zah Ute dráty do L a oba chytnout najednou kombinackama.
Nebo lepidlem na kov nalepit zevnitř krytky matici, otvor v krátce bude 4 mm, zasroubuje se šroub a ten se vytáhne i s krytkou.
Ale myslím že i díra 1mm stačí, pak se tam jenom nasouká víc drátu, který se tam "zamotá" a pak se tím silným drátem trhne kombinackama
vernon
Ta krytka nemůže mít díru. To by tam potom vůbec nemusela být...
Tak dost krytek sice díru nemá, ale jsou vožvejkaný ný jak prase že se tam stejně voda dostává.
bear

Ale odstředivou silou má alespoň snahu utíkat s vazelínou po obvodu náboje

 

cien

0x

"Protože brzdy by se měly servisovat tak dvakrát do roka"

Neopravuj, co není rozbité!

 

bear

Takže nebudu na motoru měnit filtry a olej. Počkám, až se zadře a bude rozbitý?

Nebudu měnit chladící kapalinu a počkám, až sežere těsnění pod hlavou?

Nebudu měnit brzdovku i když vím, že táhne vodu ze vzdušné vlhkosti a počkám, až zkorodují prasátka a pístky a rovnou brzdovku vyměním i s nima včetně HBV?

Nebudu měnit stěrače a počkám, až poškrábou okno?

To jsou všechno věci s omezenou i časovou životností a většinou danými intervaly, ale bubnový brzdy reálně vyžadují zásah tak 3x za zivotnost auta, při malém nájezdu snad nikdy.
cien

Výměna kapalin a dílů po skončení jejich životnosti není totéž jako 2x za rok rozebírat díly s žívotností 200 000 km. Taky preventivně 2x za rok vyndaváš u dieslu vstřiky? Jak často vyndaváš preventivně brzdový válec, když už ho zmiňuješ?

bear

Nepochopil jsi, že s brzdovkou, která není kontaminována vodou ze vzdušné vlhkosti vydrží brzdový válec život celého auta? Že zevnitř nemá šanci zreznout a poničit si gumičky?

U bubnové brzdy pravidelná očista zlepší brzdný účinek a buben se nebude zbytečně přehřívat (prach a vyleštěnej buben účinek snižuje - nezkoušel jsi novou bubnovou brzdu, že zaflokuje ručkou, až hvízdaj gumy? Po letech se to neděje). Včas se diagnostikuje i počínající tekoucí váleček, který v druhovýrobě bejvá mizerný a zachráníš tím pakny, aby se nenacucaly brzdovkou. Mimo to tekoucí brzdovka ničí i na brzdovém štítu lak.

Je tedy fakt, že buben sundávám jednou za dva roky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]