Nejste přihlášen/a.
Motor r.v. 2000, diesel 1.9 dci 75kW F9QK7
Naměřená kouřivost 0.23 z 0.25 povoleného množství na emisích. Když se auto projíždí před emisemi na vysoké otáčky jsou naměřená čísla nižší. Je toto problém, který jde dlouhodobě vyřešit pod 10-15 tis. Kč? Nebo se běžně stává, že kouřivost u těchto motorů v tomto stáří nelze levně vyřešit? Pokud máte podobný motor s podobným nájezdem, máte podobné hodnoty, pomohlo něco?
Co jsem hledal, tak příčiny vysoké kouřivosti při STK mohou být různé, prý "vstřiky, turbo, netěsnost v sání", EGR ventil, AI zmiňuje lambda sondu. Pokud je uvedené v pořádku, může jít asi i o starý filtr pevných částic (DPF) který je možné vyčistit za asi 8000 Kč. Stále ale platí ty otázky z prvního odstavce. Děkuji
Děkuji takže když překročím ty dovolené hodnoty:
1) rozdílu kouřivosti (protokol uvádí "rozpětí kouřivosti"): 0,23 naměřeno, 0.25 dovoleno a rovněž
2) korig. souč. abs. 1,56 (m-1) s hodnotou kouřivosti naměřenou (m-1) 1,23,
tak neprojdu emisemi? Zdá se mi, že moje historie emisí nepotvrzuje to, co tvrdíte o stáří motoru, viz zde tabulka: drive.proton.me/...
Prý mechanik strašil že to kouří a že je to problém. Udělal jsem tuto tabulku měření emisí: drive.proton.me/...
Říkáte tedy že podle té tabulky to vůbec není problém (neumím to číst) a je normální aby to mechanik nejdřív vytáčel než dojede na emise?
Pokud má motor korigovaný souč. absorpce 1.56 /m, tak při schvalování měl nový motor při volné akceleraci pravděpodobně 1.56-0.5 = 1.06 /m.
Pokud se později někde naměřilo něco menšího, tak to ukazuje na to, jaký nesmysl je toto měřit. Tato hodnota je ovlivněna spoustou věcí - dokonce i tím, jaký přístroj se použije. Jeden ukáže to a druhý něco úplně jiného.
Takže aby se to z výfuku vypálilo, je vhodné nejen před měřením ale průběžně jezdit na vysoké otáčky (vyšší spotřeba paliva) a nebo tam jde hlavně o vysoké otáčky+vysokou práci motoru při jízde do kopce? Z toho co uvádíte se zdá, že má smysl (kvůli pálení usazenin) auto vytáčet jen když je motor jízdou zahřátý. Otázka je jak poznat, že to vytáčím dost a že je to už vypáleno. Z tohoto pohledu se zdá, že je vhodější provádět STK v létě a zcela nevhodné v zimě. Ten VIF použijem..
S TK v létě nebo v zimě to, byt jenom částeně, vlastně tak je, no.
A s proháněním motoru, samozřejmě vždy zahřátého, záleží na celkovém stylu jízdy. Pokud někdo dlouhodobě jezdí po městě a celkově na spotřebu, bude takové "prohání" naftové 1.9 vypadat nejspíš vytáčením až k omezovači a jízdou v otáčkách a pod zátěží, ale pro jiného, který jezdí převážně dynamicky a občas zavítá na dálnice, to bude znamenat pár desítek kilometrů jízdou lehce nad limit.
A překvapilo by mě, kdyby dCi z roku 2000 mělo DPF, i když možné je leccos.
Oktávka 2, TDi, r.v.2009, 130000km neprošla na emisích pro vysokou kouřivost. Na dotaz ve značkovém servisu
oprava cca 70.000Kč (vstřiky, EGR ventil atd.). Nakonec na radu jsem koupil syntetickou naftu HVO100, pořádně
prohnal na vyšší otáčky a kouřivost se snížila na polovinu a emise bez problémů. Doporučuji ještě vyměnit vzduchový
filtr.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.