Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kouřivost na limitu při 170 tis. km u naftového tdi roku výroby 2000?

Od: postcd® odpovědí: 15 změna:

Motor r.v. 2000, diesel 1.9 dci 75kW F9QK7

Naměřená kouřivost 0.23 z 0.25 povoleného množství na emisích. Když se auto projíždí před emisemi na vysoké otáčky jsou naměřená čísla nižší. Je toto problém, který jde dlouhodobě vyřešit pod 10-15 tis. Kč? Nebo se běžně stává, že kouřivost u těchto motorů v tomto stáří nelze levně vyřešit? Pokud máte podobný motor s podobným nájezdem, máte podobné hodnoty, pomohlo něco?

Co jsem hledal, tak příčiny vysoké kouřivosti při STK mohou být různé, prý "vstřiky, turbo, netěsnost v sání", EGR ventil, AI zmiňuje lambda sondu. Pokud je uvedené v pořádku, může jít asi i o starý filtr pevných částic (DPF) který je možné vyčistit za asi 8000 Kč. Stále ale platí ty otázky z prvního odstavce. Děkuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bln

3x
0.25 není jiste limit kouřivostí, je to limit rozdílu kouřivostí mezi jednotlivími měřeními.
Limit kouřivostí je na protokolu označen jako Korigovaný součinitel absorpce.
A váš motor téměř jisté nemá ani dpf ani lambda sondu takže tyto drahé položky vás trapit nemusí.
U starých naftaku bývají často jen usazene saze ve výfuku které naráz vyletí při turovani při měření emisi a auto neprojde, ale na to dobre funguje auto před měřením pořádně projet do červených otáček.

Na protokolu je Korig. souč. abs. 1,56 (m-1) a
hodnota kouřivosti naměřená (m-1) je 1,23.
Rozpětí hodnot kouřivosti čtyř měření je 0.23 a dovolené je 0.25...

 


2x
To jsou rozdíly kouřivosti. Dlouhodobě to vyřešit nelze, leda novým motorem, protože čím větší nájezd, tím větší opotřebení. Starý motor nebo s nějakým nájezdem má emise tisíckrát horší než nový. Jinak aktivní regenerace dpf mě předloni stála cca 1400kč a na emisích říkal technik, že stav nového. Ale nájezd 110tis, rok 2008.

Děkuji takže když překročím ty dovolené hodnoty:
1) rozdílu kouřivosti (protokol uvádí "rozpětí kouřivosti"): 0,23 naměřeno, 0.25 dovoleno a rovněž
2) korig. souč. abs. 1,56 (m-1) s hodnotou kouřivosti naměřenou (m-1) 1,23,
tak neprojdu emisemi? Zdá se mi, že moje historie emisí nepotvrzuje to, co tvrdíte o stáří motoru, viz zde tabulka: drive.proton.me/...

 

riva

2x

A co chcete řešit, když kouřivost vyhovuje?


Prý mechanik strašil že to kouří a že je to problém. Udělal jsem tuto tabulku měření emisí: drive.proton.me/...
Říkáte tedy že podle té tabulky to vůbec není problém (neumím to číst) a je normální aby to mechanik nejdřív vytáčel než dojede na emise?

riva

Pokud má motor korigovaný souč. absorpce 1.56 /m, tak při schvalování měl nový motor při volné akceleraci pravděpodobně 1.56-0.5 = 1.06 /m.

Pokud se později někde naměřilo něco menšího, tak to ukazuje na to, jaký nesmysl je toto měřit. Tato hodnota je ovlivněna spoustou věcí - dokonce i tím, jaký přístroj se použije. Jeden ukáže to a druhý něco úplně jiného.

riva

Jo a mechanik to vytáčí, aby se vymetly saze ze všech koutů. To samé bude dělat technik na SME, ale vždy je lepší před měřením emisí motor pořádně protáhnout i pod zátěží aby se dosáhlo vysoké teploty.

 


2x
Sám píšete, že když se motor před měřením prožene, čísla jsou nižší. Což je i odpověď, zahřátý motor aspoň občas pořádně prohnat a dávat aditivum (VIF) do nafty. Usazeniny z výfuku a egr okruhu je potřeba vypálit a ideálně jezdit tak, aby se neusazovaly.

Takže aby se to z výfuku vypálilo, je vhodné nejen před měřením ale průběžně jezdit na vysoké otáčky (vyšší spotřeba paliva) a nebo tam jde hlavně o vysoké otáčky+vysokou práci motoru při jízde do kopce? Z toho co uvádíte se zdá, že má smysl (kvůli pálení usazenin) auto vytáčet jen když je motor jízdou zahřátý. Otázka je jak poznat, že to vytáčím dost a že je to už vypáleno. Z tohoto pohledu se zdá, že je vhodější provádět STK v létě a zcela nevhodné v zimě. Ten VIF použijem..

daniela1

S TK v létě nebo v zimě to, byt jenom částeně, vlastně tak je, no.

A s proháněním motoru, samozřejmě vždy zahřátého, záleží na celkovém stylu jízdy. Pokud někdo dlouhodobě jezdí po městě a celkově na spotřebu, bude takové "prohání" naftové 1.9 vypadat nejspíš vytáčením až k omezovači a jízdou v otáčkách a pod zátěží, ale pro jiného, který jezdí převážně dynamicky a občas zavítá na dálnice, to bude znamenat pár desítek kilometrů jízdou lehce nad limit.

A překvapilo by mě, kdyby dCi z roku 2000 mělo DPF, i když možné je leccos.

A teď si představte,že u nás na STK přijde "technik" k promrzlému autu a okamžitě po startu dává plný plyn! Viděl jsem na vlastní oči-spíš uši neskutečné zvěrstva..Byly to bokovky,které tam stály přes noc..Bylo to v zimě a je to na přes ústa.."Technik" to asi chtěl mít rychleji ohřáté..Takový kotel je pro zmrzlý diesel jistá smrt.

 


2x
Mám stejný motor ve Scénicu z roku 2002..DPF tam samozřejmě není..Měl jsem problém s padáním motoru do nouze a diag.psala závadu Egr systému..ne egr ventilu..Přesto jsem dal nový EGR Pierburg a závadu to nevyřešilo..Nahodile auto stále padalo do nouzáku..Žádná diagnostika nic neodhalila..jen ten egr systém.Pomohlo zaslepit cestu spalin do Egru..Takže egr tam je a pracuje si,akorát přes něj nejdou spaliny zpět do sání..Problém bude v zakarbonovaném sání..Pak tam nejde vzduchu tolik,kolik má a kouřivost jde samozřejmě nahoru..

 


2x

Oktávka 2, TDi, r.v.2009, 130000km neprošla na emisích pro vysokou kouřivost. Na dotaz ve značkovém servisu

oprava cca 70.000Kč (vstřiky, EGR ventil atd.). Nakonec na radu jsem koupil syntetickou naftu HVO100, pořádně

prohnal na vyšší otáčky a kouřivost se snížila na polovinu a emise bez problémů. Doporučuji ještě vyměnit vzduchový

filtr.

To HVO jsem taky zkusil a opravdu to míň kouří a smrad z výfuku je "jiný"..míň štiplavý..Je to ale o 6Kč na litr dražší..Takže hulící auto jde "opravit" nouzově i takto

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]