Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stropní světlo LED sufitka

Od: luveja® odpovědí: 6 změna:
Zdravím všechny s dotazem.
U Octavie 1 jsem si klasickou sufitku ve stropním světle nahradil LED sufitkou.Vypínač mám v poloze zhasnuto-nesvítí, dám vypínač na stále osvětlení -svítí,vypnu vypínač -zhasne úplně.Pokud přepnu vypínač na osvětlení pouze při otevřených dveří svítí(pokud otevřu dveře),po zavření dveří sice po chvilce zhasne,ale ledky slabounce prosvětlují (jakoby tam šlo slabounké napětí)...je toto normální jev?U klasické sufitky to nedělá.Nerad bych po pár dnech stání měl vytřískanou baterii.Děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Neskodny jav, tecie tam nejaky maly prud, na vybitie aku nestaci, viac berie radio a pod

 


0x
Ten maličký proud tam jistě tekl i dříve (a nejspíš u vyšší, protože prakticky do zkratu), pouze nerozsvítil klasickou žárovku, kdežto ledka viditelně maličko svítí už od desítek uA.
Přidávám se s dalším konkrétním případem - u červeno/bílých pozičních světýlek na vnitřní straně předních dveří, které při otevřených dveřích po nějaký době zhasínaly, mi ledky jen sníží jas (a teď si nejsem jistej, ale až po delší době snad zhasnou úplně).

 

bear

0x

Přesně tento jev dělají vadné mikrospínače nebo porušená izolace v průchodkách dveří nebo voda v jejich konektorech. LED totiž nabudí i malý proud, který teče špinavým kontaktem v rozepnutém stavu přes zvlhlou špínu nebo přes vodní kapičku na drátech s porušenou izolací.

Žárovku takto malý proud nerožne.

Teď si nejsem jistej, ale mám pocit, že napájení má na starosti nějaký stmivaci relé nebo komfortka, ne? Minimálně ta stropní lampička myslím zhasíná plynule, myslím že i v tom okamžiku jde zaslechnout zabzučení (pwm), takže bych tam předpokládal na vstupu nějakou rozlišovací úroveň pro zapnuto/vypnuto a nic mezi tím, nehledě na to, že mokrý kontakty mikrospínače s 12V by podle mě během chvíle sežrala elektrokoroze.
bear

V mikrospínačích je spíš opal kontaktů a přecho´dáky. Zelený dráty jsou elektrokorozí spíše na konektorech a v průchodkách, kde se přelamují izolace.

O1 tuším používá na tohle nějaké relátko. Až komfortka 3.gen to má přes sebe. Ale jistej si nejsem.

Octavia, jak byla od roku 97, tak má celkem 3 typy elektrik a 3 sady schémat.

Kupříkladu ostřikovče světel. Od roku 97-99 má relé s Felicie. Stříká vždy s čelním sklem a rozsvícenými tlumenými. Pak 99 - 2001 má společné relé pro stěrače a ostřikovače čelního skla (bylo relé pro stěrače a ostřikovače, pak to samé, ale hnědé s funkcí ostřiku světel a pak šedé bez cyklovače, ale s deštovým senzorem a ostřikem i světel). Tam už na světla stříká jen, když se páčka na ostřik čelního skla drží dýl jak 4 sekundy. Pak řidič může ovlivnit, zda chce i světla nebo ne. Což dříve nemohl a ovlivnil jen tak, že během ostřiku světla přepl na obrysová nebo je zhasl uplně. Jinak to dosti žralo vodu z nádobky.

Takže elektrik je fakt hafo pro O1, jak šel vývoj.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]