Nejste přihlášen/a.
Napíšu to trochu jinak než kolegové.
Pokud by došlo k nehodě, nikdo z těch, co doporučují "zalepit" či neřešit a klidně jezdit vám škodu na voze nezaplatí a už vůbec ne škodu na zdraví. Pneumatika je ta věc, co drží auto na silnici. Není to klima, nejsou to koberečky ani polepy na zadním skle - ale kola, která jsou to hlavní na autě. Samozřejmostí jsou brzdy a MOZEK řidiče...
Já bych po zjištění s takovým autem jezdil velmi opatrně a sice jen do pneuservisu, kde bych požadoval výměnu za nové plneu.
Milane - pokud by "dobře opravený" prasknul - prokážete v pneuservisu, že ta chyba byla jejich, že to opravili špatně? Rozumím, že "dobře opraveno" může být... - ale já bych na to nevsázel. Spíše na fakt, že případný soud bude chtít prokázat příčinnou souvislost nedbalé opravy po vás - resp. po řidiči.
Je to poměrně hluboké, až je vidět i textilní kord pneumatiky. Na tom bych určitě nejezdil. Možnost použití jako rezervy je sporná, když tak jen pro pomalé dojetí do pneuservisu, kde Vám opraví původní pneumatiku.
Drobná poznámka - to kolo bude nutné znovu vyvážit. Ale dost pochybuju, že Vám to někdo bude ochotný udělat, protože v případě destrukce pneumatiky a případné následné havárie by se stával spoluviníkem.
Záplata dělá šílenou nevyváženost. U Mercedesu, kterej pak jede po dálnici 140km/h záplatovaný kolo? Ne.
A nalepit X vyvažovacích zinkovejch "olůvek" je taky krása na elektronovým disku. Navíc, když je jich moc, tak je časem o to spíše postrácí. Stčí i pečlivé mytí wapkou a jsou pryč. Pak nevyváženost zničí ložisko v kole.
Podobné závady se stanou vždy na bočnici, nikoliv na běhounu.
Každý at se rozhodne, podle svého. Někdo se rozhodne i podle své zkušenosti.
milancukrar - "Každý at se rozhodne, podle svého"
Jistě, od toho máme demokracii. Jen mi na tom vadí, že já se pak nemůžu demokraticky rozhodnout, jestli nějakého takového "každého" potkám, někde na silnici.
Pane kolego, ale to přeci potkáváme denně takové lidi. Každý den se stane desítka nehod, zaviněné jiným. Sice nehodovost klesá, ale podle mne stále pomalu. Nepamatuji, že by příčina nehody byla opravovaná pneumatika. Vy snad ano?
Milane, pokud nezemře autobus plný lidí, tak noviny a jinej bulvár nezachází do detailů, že důvodem byla opravovaná bočnice pneumatiky. Většina článků z 90% píše, že příčina zatím nebyla objasněna a vyšetřuje se. Nebo si noviny něco vymyslí. Popřípadě důvody nehod jsou většinou souhra drobných chyb. Vyberou si tedy z výčtu chyb jen jednu.
Třeba z nepozornosti řidiče, špatnému technickému stavu vozovky, opravované pneumatice, alkoholu u řidiče...
Tak rovnou napíšou, že důvodem byl chlast a PRAVDA je třeba taková, že řidič jel sice z 0,5promile, ale vjel do díry rozbité asfaltky jak takodrom, kdy obec prdí na opravy místní komunikace x let (třeba na Mírově to bylo běžné, dokud Kajínek neutekl a nepřitáhlo to davy lidí), řidiči prdlo opravované kolo a narval do stromu.
Ale noviny napíšou chlast.
Chápete kolego?
Sledujete někdy dokumenty "vteřiny před katastrofou?"
Novinář nepíše pravdu. Ten píše senzaci.
A ani úplnou pravdu nepíše vyšetřovatel nehody, který se pídí po příčinách, protože na vše nemusí přijít (nepídí se, zda selhalo na autě zrovna ABS, když celkový stav je KO. Tak tím neztrácí čas a rovnou napíše celkový stav vozidla nevyhovoval).
Pídit se v detaily je i drahá akce, takže se to dělá víc dopodrobna jen, čím víc to postihne lidí nebo škod na majetku. Viz třeba most ve studénce, jak spadl na železniční koridor.
Já jsem pro jistotu nechal letos vyměnit na svém autě všechny pneumatiky, už tam byly asi osm let. Žádné potíže s nimi nebyly, ale pro jistotu. Na mercedes asi budou o poznání dražší, ale kdo chce chovat opici, musí mít i na banány.
Starý málo jetý gumy = vzorek OK, ale oproti novým kloužou. Za sucha to ještě jde, za mokra je rozdíl hodně velký, současný "eko" směsi tvrdnou rychle, už po 5 letech je rozdíl docela velký a po 10 letech to je na mokru jak brusle. A neni to žádný vymývání mozků od prodejce gum ale osobní zkušenost s desítkama pneu...
Kdo to má může přizpůsobit jízdu, ale nečekaný situace přijdou samy i při sebeopatrnější jízdě a losí testy na klouzavých gumách moc dobře nejdou , podobně dobrzdit obzvlášt z větší rychlosti v mírný zatáčce na mokru - tam je rozdíl klidně 50m protože auto je nestabilní a pořádně brzdit nejde, sahneš na brzdu a sune se to jak po sněhu...
Milane bočnice v blízkosti patky se opravovat nesmí ani záplatama s kordem, podívej se na noty od výrobce záplaty. Pokud to někdo namontuje a defekt bude příčinou nehody, tak ten kdo to namontoval může vyfasovat plnou vinu = náhrada škody. A může mít i vinu nepřímou, bude beztrestný ale co svědomí..., Stačí když po defektu zastaví na dálnici a sejme ho kamion. Jen kvůli tomu že nějaký inteligent šetřil na gumě za dva litry a ojebal to záplatou za pětikilo... Šetřit na gumách je jedna z největších oslovin kolem aut...
Tazatelka - tohle v pohodě neni. Na dálnici ani omylem, leda tak opatrně popojíždět po městě. Borec z pneuservisu si hubu nerozbije, tipuju že to je chytrák který knoty vydává za plnohodnoutnou opravu průpichu apod. (správně hříbek zevnitř, ale to by panáček musel sundavat gumu z ráfku)
asd1 - "...vzorek OK, ale oproti novým kloužou".
Souhlas. Mám letní gumy 6 sezonu. Vzorek ještě v pohodě, myslel jsem, že je letos dojezdím. Po pár deštích ale vážně uvažuju, že to nechám přezout už teď, i když moje gumy zrovna nepatří mezi ty laciné.
Proč se vyrábí a prodává
" Opravná vložka pro radiální pláště - Pro opravy v boku - zvýšená pevnost vložek, snížený profi"
Mne by zajímal názor někoho, kdo opravoval záplatou a bouchla mu guma.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.