Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Předělání dodávky na obytňák

Od: hrnicek odpovědí: 26 změna:

Zdravím všechny, doufám že se máte pěkně, jdu si sem pro rady. S přítelkyní chceme hodně cestovat, padlo mnoho návrhů a mě cinkla v hlavě jedna věc, jelikož jsem viděl po netu samé přestvby dodávek apod.. tak proč to nezkusit taky. Začal jsem šmejdit, zjistil jsem pár pozitivní ale i negativních věcí. Prvně spíše nevím, jaké auto vybrat? Dočetl jsem se, že prý bude pecka Peugeot Boxer nebo Ford Transit. Jaký na to máte názor? A hlavně, na co bych si měl dávat pozor?

Díky moc předem za radu.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Hlavně si dát velký pozor,aby auto nemělo shnilé nosníky? Vlastně pokud možno vybrat úplně neshnilé auto! Protože pak nacpete čas, peníze a energii do přestavby něčeho,co je shnilé a logicky s tím nepůjde jezdit a neprojde to technickou.Pak zjistit motorizaci,která se nekazí a nemá drahé opravy..Rok výroby bych vůbec neřešil! Spíš stav kastle a motoru..Pak můžete vesele stavět obytňák Boxer má myslím lepší motory..Transit hnije jako čert a opravy jsou nákladné..Ale né u všech motorizací..Konkrétní motor neporadím,ale určitě bude někdo vědět

 


2x

Ono to není jen o tom, jestli Boxer, nebo Transit. Především je potřeba ujasnit, jestli hodláte překopat nové auto, nebo ojetinu. U ojetiny je pochopitelně rizko, protože dodávky se prodávájí po statisících najetých km, přičemž nikdy nevíte, v jakých podmínkách jezdily. Traduje se, že velké dodávky (např Boxer L4H3) nebývají tak zničené, protože to často kupují nábytkáři , tzn velký objem, malé zatížení nákladem.

A úplně jiná písnička je, když už auto koupíte, dejme tomu vybavíte, tak je to stále ofiko náklaďák. Přetypovat to na obytňák není vůbec jednoduché, ale zkuste pohledat na kempařských fórech, tam to popisují často. Ano, dá se to udělat ,,na punk´´ a prostě jezdit, ale jednak na STK to berou poměrně vážně (už jen demontáž přepážky za kabinou = průser) a k tomu začíná fest řádit Kupkova silniční inspekce, kde zrovna takové vozy jsou pro ně tučnou kořistí.

Ovšem dá se koupit i rozumná ojetina - pan Krs dělá vestavby do dodávek dlouho a poctivě, nabízí tedy i ojetiny karavany-krs.cz/...

ale i sady pro kutily, co si dodávku předělávají svépomocí

krs.cz/...

Ano, i já o tom uvažuji už leta, ale pro mě je dost problém to, že spaní je vzadu napříč autem. Což je pro mě problém, jelikož po izolacích a opláštění vnitřku má postel na délku okolo 190cm, což je pro mě žalostně málo

 

mathew

1x

Já bych koupil normální auto a ubytování řešil hotelem nebo Airbnb. Dodávka je aktuálně po celé Evropě primární cíl policajtů a celníků a asi nechcete, aby vás každých 100km někdo stavěl.

každých 100km někdo stavěl****to je vlastní zkušenost?

Koukněte se do kempů kolik je tam karavanů i obytných přívěsů. A to nejsem zastánce karavanů, páč převážnou část roku stojí na zahradě...

mathew
Ne, protože nejezdím dodávkou, ale vidím koho mají na parkovišti a kontrolují ho. Ano karavany mají na kontrolu stejnou šanci jako osobák, ale tazatel bude mít dodávku s postelí uvnitř. Pochybuji, že to bude vypadat jak karavan to by ta přestavba pak už nebyla levná a bylo by lepší ten karavan rovnou koupit.
To, že stojí většinu roku na zahradě má tu výhodu, že místo 200 tisíc km za rok jak dodávka najedou 10 tisíc a tedy jsou v mnohem lepším stavu.

 

helenka

1x
Tak záleží, jaké máte nároky na pohodlí. A taky jak jste manuálně zručný.
Kdysi jsem jakože obytnou dodávkou cestovala. Žádný komfort to nebyl, ale nadšení a zamilovanost udělaly své :D
Hodně se dá využívat i kempingové vybavení (např. kempingová sprcha, kempingový vařič, kanystry s kohoutkem,...). V kempech je dobré doplnit vodu, nabít elektrospotřebiče, případně uvařit ve společné kuchyňce (ušetří se plyn z bomby třeba).
Záleží i na rozpočtu, jaký máte. Klidně bych využila i Dacii Dokker. Pro dva lidi by s trochou přemýšlení mohlo stačit.
helenka
Na netu se dá najít spousta inspirace:
vanreif.de/...

 


1x
Stav koroze karoserie a nosníků je asi rozhodující. Dodávky (i z nich vycházející podvozky používané pro fabrickou stavbu "prémiovek" za miliony jsou prostě počítány na olítání za 5 let a pak at si to shnije ...
Co se týká samodomo vestavby, tak ohledně výbavy a uspořádání se určitě určitě inspirovat u něčeho osvědčeného a dál vhodně vybírat materiály, levné to nebude. Zapomenout na nějakou dřevotřísku, lamino atd., celá vestavba a nábytek musí tvořit pevný celek, co se po pár cestách nerozvrže a nerozpadne i třeba při menší nehodě. Nikde se nesmí srážet vlhkost, v zimě zamrzat odpad nebo voda, je toho plno. Zároveň protichůdný požadavek je minimální hmotnost všeho, v podstatě jen takové kulisy
Ale někomu stačí si hodit na zem matraci a vedle pb vařič s ešusem

bery, opět souhlas. Loni po sezoně jsem předělával obytný přívěs. Když jsem zjistil, že podlaha je ze slabých latiček- rastr, obaleno slabou překližkou, vyplněno polyšem, tak jsem se divil, kolik desítek let to vydrželo. Rovněž nábytek, jen latičky a umakart.

Páč to musí být lehké..

Ono to všechno neváží skoro nic, ale dobromady se to stejně nascita až nepochopitelně. Uváděné hmotnosti dnešních přívěsů mi hlava nebere, takže zatím pořád udržuju pohromadě staříka z roku 87, kdy 4m délka boudy vážila 590/850 (i když s mojí doplněnou výbavou a nákladem už celek bude reálně tak 2 metraky navíc).
Ale úplný extrém v odlehčení byl u Poláčka z 76, ještě bez lednice a tak. "Nábytek" má místo dveří jen závěsy na zip a materiál je opravdu jen tam, kde nutně být musí. Při výměně odlepeneho vnitřního "županu" za polep kobercem bych to odnesl vsechno naráz, kdyby byly větší dveře
Hmotnost v dokladech 340/390 ...

pořád udržuju pohromadě staříka z roku 87****taky to mám podobné...

 


1x
Asi bych začal tím, že bych si na jednu dovolenou takový obytňák půjčil. Abych si ujasnil, co od toho chci a jestli to vůbec chci.
To je dobrá a častá rada, jen může být problém v tom, že někteří vidí cenu olitane firemní dodávky a mají představu, že i s domácí "vestavbou" to všechno pořídí za cenu půjčení obytky nebo pár nocí v hotelu
Základní predpoklad je, že karavaning se nesmí brát jako způsob jak ušetřit, což půlka lidí ze začátku tak vidí.

 

gj

0x
Kolik do té přestavby chcete investovat? A co to pro vás znamená hodně cestovat? Je to často cestovat (žít a pracovat na cestě) nebo občas někam vyjet. Jak daleko chcete cestovat a do jakých koutů světa?
gj
Jinak bych do začátku doporučil jednoduchou věc. Takové dodávky se dají i půjčit. Možná to bude nějaká firemní přestavba, ale to nevadí. Půjčit například na týden, vyzkoušet a budete alespoň trochu tušit co to obnáší, co vám vadí, co asi tak chtít, co je blbost, po čem koukat..

 


0x
Navštivte několik firem, které se přestavbami zabývají a ptejte se a ptejte se.

Nechci Vám kazit iluze, ale fakt si myslíte, že firma, která věnovala nemalé prostředky do vývoje těchto vestaveb, že všechny tyto poznatky a technologické postupy Vám jen tak mezi řečí vyklopí proto, abyste si mohl překopat starou dodávku na obytňák?

Pokuď tam příjdete s tím, že si chcete pořídit dodávku a uvažujete si u nich dát udělat přestavbu na obytňák,tak ano.

 

zam

0x

Jen bych připoměl nedávný článek někde na novinkách,jak přísně stíhá policie někde v zahraničí i jen krátkodobé zastavení obytňáku tam kde se to nesmí. Což je skoro všude.

gj
Proto tady jsou i rady na zapůjčení a reálně si to vyzkoušet. Možná zjistí, že někde se nervovat s hledáním místa na spaní je otráví tak, že se na to vyprdnou. Pak se musí řešit další věci: voda a odpady (špinavá voda), osobní hygiena, horko v autě přes léto...

Každý máme nějaký názor, ale když vidím, koílk tech přívěsů a karavanů jezdí, tak si říkám, že určitě vědí, proč to dělají. Taky kempy v Čechách i na Slovensku (možná i jinde) rozšiřují prostory pro tyto karavanisty.

gj
To je jasné. Má to několik výhod, ale bohužel i nevýhod. A kempy bohužel už nejsou příliš levné. Kolikrát je právě levnější jet normálním autem (menší spotřeba než těžká dodávka) a nějaké bydlení si pronajmout. Někdy je dokonce levnější letět letadlem, pronajmout si bydlení a půjčit si auto. Všechno záleží od způsobu cestování. Proto jsem se i ptal, jak hodlají cestovat. Jestli tak nějak pořád (v podstatě bydlet v dodávce a postupně se posouvat na nové a nové místo), tak to smysl má. Jinak to bude levnější asi jenom, když ta přestavba bude hodně jednoduchá a levná, ale tam už ten komfort je tristní. Nejlevnější je spát v nějakém kombíku nebo malé dodávce (Berlingo, dokker..), ale v tom se nedá cestovat na dlouhou dobu.

 

gj,

Má to několik výhod, ale bohužel i nevýhod.*****ale to je skoro u všeho...

Taky jsem dříve jezdil po penzionech, až jsem koupil starší obytný přívěs

kempy už nejsou příliš levné****to záleží, jak a kde vybíráte. Třeba teď chystám dovolenou (v ČR) a cena za noc je u osmi kempů od 380do 560Kč za noc. Včera jsem viděl i cenu 1000Kč za noc. (to bylo asi s večeří )

Služby stejné, co potřebuji, plac, sociálky a elektriku. Klidně si můžu vybrat, co se mi líbí i dle okolí.

Jasně, že jet do Chorvatska s karavanem se určitě nevyplatí,.

Všechno záleží od způsobu cestování.****opět máte pravdu.

Pamatuji ještě dobu předrevoluční, když se dělali na koleně obytné přívěsy a podobné přestavby. Kdo je šikovný a má nářadí, určitě se mu to vyplatí. Nešika a bez nářadí to nebude dělat.

Já cestování s přívěsem mám jako takový spíš dobrodružství (ono už ta cesta samotná, přívěs starej, auto starý, slabý a naložený...) Zároveň nejezdime na dovolenou po městech, ale po přírodě, což to bydlení v bydliku má k přírodě blíž, než hotel. Ani si neužíváme nějakej komfort, ono na 8m2 (včetně nábytku, postelí kuchyně a koupelny) se čtyřčlenná rodina se psem sotva vejde současně postavit na podlahu Ale podstatný je, že jsem přívěs upravil na zcela soběstačnej, stačí doplňovat vodu a vynášet záchod, což umožňuje a přináší to nejdůležitější, tedy relativní volnost. Když už si jednou za rok uděláme 2 tydny čas nekam vyjet, rozhodně bych nechtěl například jet někam za špatným počasím, protože tam už mám zaplacený hotel. S přívěsem, když se někde kazí počasí, prostě jedeme někam jinam. Dříve ještě bez dětí, se stanem, když na dovolené na jižní Moravě se blížilo špatný počasí a ještě zbývalo půl týdne dovolené, prostě jsme k večeru sbalili stan spali už u moře v Chorvatsku. Tohle s hotelem prostě nejde. Existují teda i karavanisti, co si plac v kempu pravidelně zajištují už třeba s ročním předstihem, což je pro mě nepochopitelný. Vlastně možná pochopitelný, společenskej statut, chatu má kazdej, ale karavan je asi pro leckoho víc nóbl. Já ho tedy beru jen jako pohodlnější a vesměs praktičtější stan na kolech, kam se vejde násobně víc bordelu, než do auta
Ještě odbočím k tomu spaní mimo kempy, loni jsme byli v Polsku a tam není problém přespat skoro kdekoli, takový ty propagační záběry obytnaku někde na plácku u vody nebo lesa jsou tam zatím realitou.

bery, kdo nezkusil, neuvěří, kdo zkusil, nepřestane...

 

bear

0x

Taková ta spolehlivá klasika je trojice Boxer, Jumper, Ducato. Vše je stejná platforma. Nejlepší nafty motory Iveco 2.3. Akorát nenabídnou 4x4.

Forda bych nevolil a Crafter je předraženej.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]