Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektrika na motorce

Od: misul01® odpovědí: 6 změna:
Zdravím,
mám yuki tr125, už dlouho, dělalo se na ni pár věcí, vyměňoval se pravý spínač na řidítkách. Po předělání konektoru moto nehází jiskru. Zrada v tomto konektoru není. Zkoušeli jsme cívku, měřil na ni odpor a po připojení a odpojení primaru na baterku jiskru hodí. CDI tam je DC napětí 8-pin, zapijeny 4 vodiče (plus, kostra, impuls od čidla otáček a výstup na cívku. Kompletně jsem obešel zapojením všechny klíčky, chcípáky atd., Zapojily jsme novými dráty ten senzor otáček, plus mínus a výstup na zapalovací cívku a nic. Pak jsme měřily multimetrem odpor dvou vodičů ze snímače otáček a ukázal cca 115 Ohmů. Máme v krabici doma celý nový stator i s novým snímačem a ten námukázal odpor 125 ohmů, skoro stejný. Sehnali jsme cdi z nějakého pitbike, úplně stejné se stejným konektorem akorát je těžší a jiskru to taky nehodilo. Už jsme celkem zoufalý a moc nás nenapadá to s tím. Nemá ještě někdo tip na co se zaměřit?
Otázka č.2: když že statoru vedou 3 vodiče stejné barvy do regulátoru, logika mi říká 3 fáze, jestli se pro případ regulátoru řeší třeba posun fází jak je to u silnoproudu?
Díky...

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Neřeší se žádný sled fází...

Předpokládám, že snímač otáček myslíš ten u magneta na snímání polohy klikového hřídele ... Ten v spíná CDI . Je to choulostivé na vzálenost, měnil jsem na obdobné mašině stator magneta , tato cívka (snímač) tam byl součástí celého náhradního dílu. A ten snímač (cívka) byl vadný Měřený odpor nemusí být až tak úplně směrodatný, nebot stačí závitový zkrat a už ruší magnetické pole a neusí být "dlouhý", třeba jen obzávit a výsledný odpor je v podstatě stejný...

fik
Ještě jsem nezažil, že by ten snímač (hallův snímač) byl vadný. A to se mi i povolil a ubrousil až k plastu a stejně to pořád šlo. Ale když je moc daleko, tak skutečně nedává impulz. Zkusil bych povolit a přes spárovku nastavit tak na 0.2.
Fik: nevím sice jak konkrétně u motorky, ale jinak mi zrovna hall nepřijde jako spolehlivostí nějak vyčnívající součástka.
Nebo možná součástka samotná jako taková třeba jo a problémy, co jsem se setkal, byly ve skutecnosti zalité v plastu mezi snímačem a kablikem.
fik
Vevnitř je jenom cívka kolem petmagnetu. Když polem magnetu projde výstupek na rotoru, změní se magnetický tok a to je signál pro černou krabičku, že má jít jiskra. Žádný jiný vnitřnosti to nemá.
Mě většinou odešlo CDI, ale projev byl cukání a střílení ve vysokých otáčkách. Nikdy neumřelo úplně do mrtva.
Jak Hallův snímač, tak cívka, se dokáže přerušit, respektive obvykle asi vznikne špatnej kontakt mezi součástkou samotnou a vodiči/konektorem a závada je pak třeba tepelně závislá. Zrovna před pár tydny jsem měnil zápalko u sekačky s motorem Briggs, která celej den blbě chytala a náhodně kuckala a další den zapalko úplně mrtvý. Ve stejnou dobu i právě dvouletý fukar Husqvarna, chvíli náhodně vynechával, a pak přestal startovat, respektive po každým startu asi za vteřinu natvrdo chcipnul.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]