Nejste přihlášen/a.
Jako dlouholetý fanoušek do těchto vozuů doporučuji následovně udělat proplach a nový olej s těmito díly.
1. Vypustit tu srágoru a nalít nejlevnější olej se specifikací 10w40 a vyměnit olejový filtr klidně nějaký noname.
2. Ujet 200km ideálně v kuse
3. Nalít do horkého oleje Metabond CL a nechat na volnoběh 20 minut běžet motor
4. Vypustit všechno a nechat vykapat
5. Nalít nějaký lepší 10w40 Ideálně Shell Helix HX7 a kvalitní filtr oleje MANN značky a vyměnit i vzduchový filtr MANN
6. projet a ideálně seřídit ventily (0,20 výfukové a 0,25 sací hliníkové tyčky - na střih to nedělej. Pěkně ventil po ventilu jednotlivě pořádně dle návodu)
návod zde:
Olej nekupuj 0w a 15w taky tam nepatří. Ideál 10w. Hydroštely tam nejsou, takže proč tam cpát 5w40, ale pokud ho motor nežere a neteče přes vanu, tak proč ne.
Castrol nepoužívej. Při přetažené výměně dělá v motoru crusty bordelu carbonu. Jiné oděle to nedělají. Castrol je svinstvo.
5W40 je oproti 10W40 řidší jen za studena, za tepla jsou ca stejně = 5W je lepší, obzvlášt na couračky a obzvlášt v zimě.
Souhlas s Shell, taky dobrá zkušenost, do několika aut leju HX7 5W40 a motory pořád top stav. Dřív HX7 10W40, po změně na 5W nějakou zvýšenoou spotřebu oleje nepozoruju.. Měnim po 10 - 12kkm a mezi výměnama nedolívám, motory si berou ca půl litru na 10kkm. Osvědčilo se do paliva VIF, stačí malá dávka ale dlouhodobě. Svoje auta italsky udržuju, jak je komplet prohřátý motor tak akcelerace před omezovač a pak řadit o dva tři kvalty vejš a držet rychlost. Jede to svižně a vychází to dobře i na spotřebu (akcelerace = udělení pohybové energie je s motorem v oblasti nejvyšší účinnosti, jen se to pak musí použít na pohyb a ne na ohřátí brzd
Souhlas, nalít nejlevnější olej 10W40 nebo 5W40, použít jako proplach = projet pár set km a pak dát HX7 5W40, filtry Mann, příp. Mahle apod.
I když je fakt, že Filcka sežere všechno a stačí cokoliv podobnýho oleji, spíš chcípne kastle než motor...
Jsou lidé doporučující Vervu (benál i ropu) jsou lide nedoporučující. Další doporčují výhraděn paliva EuroOil, další zase Shell nebo OMW. Od doby co oetvřeli (u nás v JH ) Tank Ono tankuji výhradně tam oboje, když so vzpomenu dám VIF,. Rozdíl je nejvíce vidět v ceně,alespoň u cz čerpaček.
Hlavně ten metabond CL nalej do té první olejové proplachovací náplně. Né do té stoleté černé sračky. Zbytečně by jsi snížil metabondu účinek. On by se totiž rychle kontaminoval.
Takže sračky vypustit, nalít to nejlevnější, ohřát a pak přidat metabond a ještě brblat motor na 20 minutách na volnoběhu s tím laciným olejem.
Pak vypustit tu černotu, kdy metabond zafunguje nejlépe a jsi připravenej čistej na novej značkovej olej i filtr.
asd1... 5w a 10w já vím, ale právě zastudena na vylítanej motor bych dal spíše ten hustší. I zubové čerpadlo oleje to líp tlákne nežli nějakou vodičku, která sice líp teče, ale čerpadlem s vůlema, než se vytvoří tlak nebo obyčejným filtrem oleje, kdy membrána nemusí řidší olej tak efektivně podržet, tak bych 5w necpal, pokud ten motor má přes 150000km, ale pokud je to nějaká Felda s 100000km, tak bych ho asi dával ale jen s filtry MAHLE a MANN. Jiné nebrat.
V olejích mám favority Mobil a Shell.
boban... já vím. Když se nepřetahuje výměna, tak asi OK, ale ty crusty v těch škodovkách a bmw...co jsem viděl a i volvo fórum je hejtí, tak je nechci a nedoporučuji.
Když budeš zde na poradně ve vyhledávači fulltextem googlit, tak najdeš spousty spojení, jak seřídit ventily, jak vyměnit olej v převodovce, atd...
Stačí fulltextem tagy felicia, gumidek, ... je toho tu po mě mraky.
Klidně to zde vyčerpej a sepiš. Máš svolení.
Asd1... zanikne jako ty vraky. Jsou lepší auta než nějaká Felicie
Nejsou pomalu díly a nikdo už se nezabejvá přestavbama elektriky z Feldy do Fáva. Cenu mají hlavně zachovalé nezmršené kusy jakýmkoliv vylepšením a o opravách je všude dostupné dílenské příručky v PDF.
Pro tazatele třeba na wp.rock (pro tazatele klidni dole na loga škody a rozjedou se ti PDF co si uložíš)
Alternativou je i epowering, kde jsou i dílenské na Octy a Fabie.
Asd1... nedávno jsem sháněl horní gumy do uložení tlumičů. Rubena už skoro nikde, všude sra*ky měkký jak žvejkačka a TF Press CZ z okolí Náchoda poslední kusy. To tě pak nebaví plácat tam druhovýrobu a každý 2 roky to měnit.
MK1 a MK2 jsou dva rozdílné modely z jiných let výroby, takže jaký původní označení? Stejně jako Opel Astra G a opel Astra F
Ford nemá takovou kvalitu materiálů v interiéru jako VAG. Kupříkladu MK1 má tapce dveří z lisovaného papíru jako karton. VAG v té době používá HDPE plast, ze kterého se dělá i palivová nádrž.
A když už jsme u té nádrže, tak mě by jeblo mít znovu MK1 Forda, kde se nedá jen tak vyměnit palivové čerpadlo v nádrži a nádrž musí dolů nebo na prase vyřezat flexou podlahu. To vymyslel opravdu... Ford
A nádrže z plechu? Přežitek jak na Zetoru. Hrůza!
Už jenom toto viz foto a je mě zle z Fordu . Ale jede rozhodně líp ta 74kW než koncern AKL v Octavii
Tapec na dveřích v poho, řekl bych že se rozpadne ozději než HDPE.
Čerpadlo - někdo dělá montážní otvor pod sedačkou už při výrobě, Ford má jen díru pro konektor a otvor si kuchneš když se ti nechce sundavat nádrž, zas takový drama bych z toho nedělal.. Jak často měníš čerpadlo? Já nemusel nikdy.. A když sundáš nádrž, aspoň si ponatíráš podlahu nad nádrží, protože čerpadlo chcípá po 10+ letech kdy to už neni od věci..
Spíš jsou horší perly jako řemenice kliky bez pera kdy to drží jen třením, jakmile se to neutáhne přesně jak má tak je problém, buď rupne šroub nebo se řemenice protočí. I tak ale furt lepší než HTP napínák, řetízky na TSI apod.
Jo, no. Dělat rozvody na 74ce s řemenicema jen na tření bez péra, to je taky lahůdka.
TSi a HTP přišlo vývojově pozdějc. Já myslel, že srovnáváme vraky té doby
HDPE tapec s látkou se ti na Feldě nebo na 1 Fábce nikdy nerozpadne, ani když ho promáčíš wapkou při mytí a renovaci. To se spíš rozpadá na Octavii1 nebo Fabii 2
Na MK1 FF co si vzpomenu dál, tak mě nezkutečně sr*la ta maliná mlhovka a zpátečka někde dole v rohu nárazníku. To vůbec nesvítilo a při couvání to nikterak nepomáhalo. Proti tomu Felda měla dvě a dvě a svítilo to dostatečně. Dokonce Favorit by na mlhovku či zpátečku mohl jezdit i pozadu jako denní svícení. Lampy jek kráva podobně třeba Audi 200 na zadku.
Ale pokud tedy srovnáváme MK1 FF a Feldu v té době, tak bych si asi tenkrát vybral FF i za tu cenu těch blbinek. Už jen k vůli klimě a tomu motoru.
Z hlediska veterána bych FF rozhodně nevyhledával a navíc bych asi nenašel k vůli korozi podvozkových dílů
A to bych málem zapomněl. FF MK1 neměl snad nikdy zakrytý zespoda motor. Felda měla alespoň ten malý. Takže veškerej bordel v zimě se solí na kompresor klimy a vysoušeč, blok motoru s vanou a ramena.
FF1 dnes? Fakt ne už
Ale třeba do Pandy 1.2 ve verzi 4x4 bych se mohl zamilovat.
Každý má svoje, nejlíp zkombinovat. FF rozvody zas tak hrozný nejsou, jen se to musí utáhnout přesně tak jak se má, nic víc. Pak se dával větší šroub tak to bylo odolnější, víc utažený a šroub s větší rezervou.. Ale pero by to zjednodušilo. Holt nějakej chytrák ušetřil při výrobě a kvůli tomu to neni blbovzdorný.. Zlatý rozvody na FIRE osmiventilu.
Jo, Panda 4x4 je dobrej všudychod kolem vesnice. V Itálii pokaždý čumim co to vydrží a kde se to dá potkat. Dokonce vepředu přidělaná sekačka a měli to místo traktoru na louku Ale 4kolku taky už zařízli, a nová Panda už s pidiautem do města moc společnýho nemá.
Kup ojetou Corollu nebo něco takovýho z Japonský produkce.
Z těch nověj aut je to v mých očích nejvíc koupitelnej materiál, budeš jen jezdit a nestarat se, jen olej,brzdy...
Sám mám novější Toyotu a nic jsem za 3 roky neřešil, kluci v práci na těch tříválcovejch auteche sem tam něco už potkalo.
Karbon na ventilech a další podobný lahůdky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.