Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Levné auto?

Od: libor007® odpovědí: 36 změna:
Přátelé, jaké levné nové auto byste doporučili?Mám nájezd do 6tKm, takže motor nemusí být držák na půl milionu km, ale rád bych zase nějaký bezproblémový léty prověřený typ, ne šízung tříválec. Máme desetiletého Logana MCV, takže jsme na lowend zvyklí a pokukuju po nástupci. Kombík to již s odrostlejšími potomky být nemusí, spokojím se velikostně se Sanderem, i20 apod. Ojetinu nechci, připadají mi předražené. Vaše tipy? Jinak na koupi nespěchám, uvítám rady na různé smysluplné slevové akce, pokud daná automobilka dělá třeba 2x ročně nějakou pobídku. Na auto peníze mám komplet, ale kdyby se vyplatily splátky, nebráním se. Kdysi jsem kupoval Thalii a za dva roky díky zvýhodnění přeplatek 10 tisíc, ale v ceně povinné ručení+havarijko - to dávalo rozhodně smysl. Představu o ceně - nepovažuju půl milionu za racionální výdaj, ač na to mám. Rád bych se držel blíže k 400 ticícům, ale může být nějaký pádný argument přitlačit na kešeňu

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59

0x
Podívejte se na MG.
happygod
Autor by rád "bezproblémový léty prověřený typ". Jste si jistý že to MG nabízí?

 


0x

Dobrý den, třeba udělá radost Space Star Mitsubishi Space /...


55kw u logana mi stačí, ale níž bych nešel. Ten japonec má navíc tříválec...

ono hodně dělá i hmotnost (Logan o cca 100kg těžší) a reálně na tom můžou být podobně. Chce to případně vyzkoušet.

Co se 3válce týče, sám ho mám asi 8let a no problem (nejsem brzdou ve městě ani na dálnici, naložený vozík to taky v klidu utáhne)

Neobhajuju model, osobní zkušenost s ním nemám. Jen konstatování, že jen 1 číslo bez souvislostí a dalších okolností nic moc neříká a nerozhoduje.

Každopádně přeji dobrý výběr aby jste byl spokojen, at už si vyberete cokoliv.


Jj, ale díky za tip. Jezdím s lehkou nohou, ovšem pod 55kw už bych jít nechtěl. Pravda lehčí thalia se stejnou motorizací taky jela svižněji, představu tedy mám docela jasnou.

 


0x

za mě Suzuki Swift...ale to je cenově trochu mimo a navíc je to třívalec, ale jede to fakt pěkně a mildhbrid za sebe taky mohu jen doporučit...

 

jm

0x
Líbí se vám Sandero, tak proč hledat jiné? Do 350 tis Kč seženete jen to nebo Clio a C3. Sandero vypadá hezky, na vaše cestování určitě stačí.

Tak nebráním se jiné značce. Nezajímám se o trh, proto jsem rád za tipy. A třeba ty motory jsou některé problémové, jiné velmi slušné - v tomto se taky nechám rád poučit.

rozumím - když ono je to trochu blbé hledání.. Pokud nespěcháte, ideální je podzimní akce...

i30 1,5i 70kW za 467t v Comfortu může znít zajímavě.

Nevím proč, ale motorům TCe a PureTech bych se vyhnul - co jsem tak slyšel "po hospodách", nikdo nebyl spokojen.

čtyřválec snad už ani neexistuje u levnějších aut - tak z toho výběru co by se dalo akceptovat snad auto.cz/...

A možná to je neuvěřitelný, ale znám pár lidí, co jsou se staršími Dongfengy spokojení - mrkněte na nový



No nejsu woke mánička, ale číňany podporovat nechci

jasný... v dané částce prostě nové buď dacia nebo rok staré...

Greendeal udělal své - vyrábí se šunty narvaný kurvítkama.


No právě. Ten logan je poslední neskryplené auto - jednoduchý motor i výbava, leč dostatečná.A co ty rok staré? Není to risk? Kolik se dá ušetřit?

To je těžký ... já jsem zastáncem jednoduchosti a pokud bych kupoval "nové"- tak jedině ojeté s minimem kurvítek.

Třeba takové - sauto.cz/...

Protože mazda cx-3:

- mezi nejspolehlivějšími dle ADAC

- prostorné pro střední postavu

- jednoduché ovládání - mám rád kolečka a tlačítka...

- motor silný a přitom spotřeba do 7 litrů

- super jízdní vlastnosti


Hele a co se vlastně na těch tce a spol těm tvojim odporníkům z knajpy nelíbí?

tce auto.cz/...

puretech - auto.cz/... - možná jsem řešil právě určitý ročník při hledání auta - já hledal vždy levnější - starší ... - tenkrát mi to vycházelo asi na roky 2010-2014...


Díky. Ono s mým nájezdem a každoroční výměnou oleje (dělám si poctivě sám) bych se toho tolik asi nebál.

Jsem sice citroeňák, ale z toho nabízeného, pokud bych nešel do dacia, líbí se mi clio. To bývala jednoduchá auta... Jen s tím rozpočtem to může být v základní výbavě (což je i minimum kurvítek), proto jsem se i díval na ceny 350tis - zbytek je výbava.

Hlavně - pokud to nespěchá, chce to sledovat akce - to může udělat i 50-100tis, předváděčka se zárukou by mohla vypadat šikovně. Tak přeji dobrou ruku při výběru.

To nejsou jen slova "odporníků z knajpy" to jsou zkušeniosti z provozu! Motory 1,2 puretech, 1,6VTi v peu a ctr ani zadarmo --nevím jak si stojí tytéž motory ve výrobcích BMW (ano je to motor vyvinutý v BMW ve spolupráci s PSA -Stelantis). Z a vše třeba rozvodový řetez v oleji- k tomu se ještě přidává ředění "vodičky" kterou nazývali olejem, benzínem při studených startech a krátkých jízdách, což zase ještě víc podporuje postupný rozpad řemene, poddimenzovaný rozvodový řetízek-tedy mezi vačkami, první se drolí a ucpává mazání a motor je pak na výměnu-cena cca80 000kč a víc. Rozovodový řetízek má jen7mm a jen tak mimo zkuste se zetpap jak vypadal rozvodový řetěz třeba v 40kW motoru ve fiatu 125p. Praská -totál destrukce motoru. Neposlední dlouhé původní normy výměny oleje. Teprve loniu byla od Stelantis změněna klasifikace oleje za "hustější" a snížen proběh (pokud není čidlo opotřebení oleje). Jsou výjímky lidí co toto znají a nejeli s daným motorem OD NOVOTY přes 250kkm-ale ti ze svých zkušeností-měnili olej co 10kkm tzn -dvojí výměna mezi daným servisním intervalem a nejezdili s tím krátké cesty kdy se motor nedostane na provozní teplotu

Nevím co o těchto píší autoportály (auto.cz, autozive...) ale skušenosti pežotáků a citroenářů, kteří s tím jezdili, servisovali ... Poslední dobrý benzínový motor od PSA-stelantis byl motor 2,0HDi ve výkonovách variantách od 66 po 100kW

 

2024

0x

Pro tento účel bych osobně asi volil Hondu Jazz v hybridu (umí jezdit i za 4l/100k). Ale nová je dražší. Ojetou (ne zase tak moc) byste ale za daný rozpočet pořídil.

pav®

Hondu JAZZ 3. generace (prostý spalovací 4-válec), vyráběla se do r. 2020, byste za rozpočet dal

 

gj

0x
Vw Polo. Do konce června mají nějakou akci za 350000 Kč. Je to litr tři válce něco přes 50 kW. Motor spolehlivý. Moc to ale nejede. Na váš nájezd to ale asi vadit nebude. Nebo za podobné peníze Škoda Fabia stejný motor.
Možná ještě hyundai. Například i30 s 1.5 dpi motorem. Ale to už bude přes 400000.

50kw dnes už fakt ne. Díky za tipy.
gj
Šel bych hledat skladový Hyundai i30 s 1.5 DPI. Má to 71kw. Čtyřválec. Teď se dají najít kolem 430000 i kombi verze.

 


0x

Kup ojetou Corollu nebo něco takovýho z Japonský produkce.

Z těch nověj aut je to v mých očích nejvíc koupitelnej materiál, budeš jen jezdit a nestarat se, jen olej,brzdy...

Sám mám novější Toyotu a nic jsem za 3 roky neřešil, kluci v práci na těch tříválcovejch auteche sem tam něco už potkalo.

Karbon na ventilech a další podobný lahůdky.

 


0x
Dongfeng Box. Mírně přes 500…
Ale no taaak, už zase? Ptal se na auto, navíc "bezproblémový léty ověřený typ" ... Čtyřválec, tři jsou málo a tohle ani ty nemá, stejně jako kufr nebo dojezd. Dotaz celkem jasně vypadá na rodinný auto, ne náhradu koloběžky na cesty do práce.
Na druhou stranu, jestli nějaký elektro dávají smysl, tak zrovna nějaký takový oproti různým suv mastodontům.
Čti pořádně jako chce velikost a elektricky motor je také lety ověřený. Stejně v tom jednou skončíš taky, jen o tom ještě nevíš. A pak budeš litovat, proč jsi to neudělal dříve.
pavlik

A protože chce za to dát 400 tis, tak si koupí auto skoro za 600 tis. (někdo to nazývá "Mírně přes 500...) a zvyklý na Logana si pořídí auto s 300 litrovým kufrem. Se omlouvám, ale to je na medikaci, takové rady.

Velikost auta jako takovýho nesrovnavam, neznám rozměry tazatele a členů jeho rodiny, taky jsem ani v Dácii nikdy neseděl. Kouknul jsem na jediný údaj - velikost kufru. A pokud doteď jezdí Dácii s velkým kufrem, má k tomu nejspíš důvod.
A já? U elektra určitě neskončim, jsem zvyklej na LPG. Elektro v dnešní podobě je znova jen slepá vývojová větev, která se, stejně jako před stoletím, opět neprosadí - tedy myšleno u běžných aut. U městských vozítek, vlastně kapotovaných mopedů, pro 1-2 pasažéry s dojezdem třeba 100km a baterkou takové velikosti, která půjde odnést domů nabít, naopak budoucnost klidně vidím, pokud cena bude tak max 5 platů, případně to půjde nějak sdílet.
519 je mírně přes 500 a není to 600. A čtete pořádně - odrostlé potomky. Vzhledem k nájezdu to nebude rodinné auto na dovolené a výlety, ale zcela jistě pro občasnou přepravu dostačující. Stačí se občas projet na kole a uvidíte sami, že ani v těch obřích sedmimístných autech nejsou zadní sedadla obsazené. A mimoto i ta Dacia se dá pořídit okolo půl mega v elektrice. Naproti tomu velikostně podobný renault 5 v elektrice vzhledem k ceně masovka nebude.

 

el

0x
Jestli jsi zvyklý na daciu tak bych šel znova do ní.
Já mám např. 1.0 TSI dle mě je to nízkonákladové auto, výkon dostačuje spotřeba momentálně 5,5 , pojistka za pakatel.
Co vím nijak zvlášt se ty motory nekazí. Jestli se někdy zkazí servis a náhradní díly nejsou problém jak nové tak z druhé ruky.
Jen ten motor s převodovka má své limity. Uživatelský nemusí každému vyhovovat.

 

 


Tak ve výběru Sandero Stepway a možná bych i pustil chlup a přidal na Jogger (cca 470k) kvůli prostoru pro posádku. Šel bych v dacii do plynu jež je bez příplatku vzhledem k slibům ekofašistů s povolenkama. Nějaké další návrhy v této relaci? Líbil se mi i ranault captur za 500k. Výš již jít určitě nechci.
Ono spousta lidí nebere ty povolenky vážně, takže je třeba s tím při nákupu počítat. Ono každoroční zdražení o 2-5kc na litru paliva už dokáže zamíchat s kartami, navíc člověk nekupuje auto na tři pět let, ale nechává si ho déle.
2024
Vy také nebudete nadšením hýkat, až vám dají do každého elektrovehiklu taxametr a budete platit za každý ujetý kilometr. To musí přijít, zvláště pokud těch EV chcete 100%.
Ale planetu zachráníte, už teď je ten narůstající počet EV znát, dneska mi mrznou nohy.
No jo no, důsledek klimatických změn. Jsem teď v Egyptě a tam kde byly dříve korály živé, jsou korály mrtvé. Ryb je také míň a míň, voda se okyseluje rychleji než se předpokládá. A rozhodně si nemyslím že za tento stav můžou elektromobily, protože to nastávalo ještě v době, kdy se o nich tolik nemluvilo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]