Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyhrazený pruh pro BUS a přednost

Od: km odpovědí: 29 změna:

Dobrý den,
zde: mapy.com/...

je vlevo vyhrazený pruh pro BUS, viz vodorovné a svislé DZ. Když se bus vrací zpět do pravého pruhu, za místem kde je VDZ POZOR BUS:
mapy.com/...

má bus přednost před vozidly v pravém pruhu? pokud nemá přednost, jak je zde upravené zařazování vozidel z levého do pravého? pravidlo ZIP a nebo by měl řidič v pravém umožnit zařadit se řidiči v levém?

Děkuji.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

glyx

5x

Pokud řidič BUSu vyjíždí ze svého vyhrazeného pruhu, musí mu řidič v přilehlém pruhu umožnit výjezd, přičemž řidič BUSu ho nesmí ohrozit. Pokud tady přejížíte z pravého do levého (obecně z pruhu do pruhu), pak jde o jízdu v pruzích a řidiče nesmíte ani omezit.

Zip do toho vůbec netahejte, to by jeden z pruhů musel přestat být průběžným (to není tato situace) a zároveň by musely být splněny podmínky pro souběžnou jízdu.

km

glyx: koukl jste na to místo?

 


3x

Zákon 361/2000, §14,

2) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu
do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit
snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném
jízdním pruhu

Stačí takto?

km
ano, super, dekuji!
Pokud se podivate podrobneji na druhy odkaz, vyhrazeny pruh je ukoncen vdz. Znamena to tedy, ze od toho mista jsou oba pruhy bezne a bus v levem ma tedy "stejna prava" jako jakekoliv jine vozidlo v beznem pruhu. Dekuji.

km, to je naprosto jasné ze svislé značky. Ano, máte pravdu, pokud za značkou bude chtít vozidlo do pravého, či levého pruhu, řídí se standardně přesdpisem i jízdě v jízdních pruzích, včetně jednotlivých povinností při změně jízdního pruhu.

Opět viz zákon 361/2000, § 12-

asd1

Taky sis dostudoval? Za tou cedulí to už neni vyhrazený pruh, takže tam platí běžná jízda v pruzích kdy nesmí ohrozit ani omezit. A předtim vyhrazený pruh sice je, ale má tam plnou čáru, takže z něj doprava přes plnou nesmí. Normální řidič mu ale místo udělá buď přibržděním a najetím za něj, nebo zrychlí a půjde před, podle situace..

Ale je jasný že polovina autobusáků se tam naccpe na prasáka podobně jako jich takhle spousta vyjíždí ze zastávky, jednou blikne a jede, bez ohledu na to jestli má vedle sebe auto nebo ne..

kdo a co dostudoval?

asd1
Stejně jsko glyx píšeš o umožnění přejetí busu, aní jeden jste si neuvedomili že za ceduli už bus žádný vyhrazeny pruh nemá a jde o běžnou jízdu v pruzích..
Evidentně ti to nedošlo ani po upozorneni.
km

Diky vsem!

asd1, asi špatně chápete text, nebo jsem to nenapsal dost jasně?

to je naprosto jasné ze svislé značky...atd..

takže jsem si toho všiml, proto jsem mu sdělil, že se musí řídit předpisem.

Takže se mýlíte, nemusel jsem nic dostudovávat.

Když čtu opěr odpoveď i pana glyxa, vůbec jsem nedošel k názoru, jako Vy. Zkrátka napsal o vygraženém pruhu. Nepsal nic o tom, co bude, až jednou skončí pruh.

Asi již chápu oč Vám jde, ale ...

Přeji Vám krásný víkend, plný sluníčka.

asd1

Jo, a toho sis všiml až když to o značce "konec vyhrazeného pruhu" km napsal Mmch. já taky, ale na rozdíl od tebe si to přiznám a nijak to neokecávám Hezký víkend

Není to tak jednoduché, protože pokud "úderem" té svislé značky začne autobus přejíždět do pravého pruhu, pořád bude "vyjíždět z vyhrazeného pruhu", i kdyby by vlevo už byl pruh nevyhrazený, což - vzhledem k délce autobusu - bude tady v tom případě pravděpodobně vždy.

km

genehawkins: před úderem má plnou a po úderu už není ve vyhrazeném, podle mě celkem jasné

asd1

Když tam jede přes plnou tak pořád vyjíždí z vyhrazenýho pruhu a musíš ho tam pustit (on přitom páchá přestupek přejetí plné čáry)

Když plná končí tak zároveň končí i vyhrazený pruh, tam už ho pustit nemusíš, naopak tebe nesmí ohrozit ani omezit.

Trochu sporný je když má čumák už za a zadek ještě v pruhu.

Je třeba počítat že ti to tam prostě pošle, i když zvykat by si na to neměli.. podobně jako dělání místa uhýbáním do levýho když někdo jede v připojováku - neni to ohleduplnost ale naopak velice častá příčina nehod. V Dojčlandu vyřešeno plnou čárou a přejet do levýho nesmíš...

a ještě situace, když je na silnici břečka a není vidět vodorovné značení.

asd1

To jen ubyde to přejetí plné čáry, zbytek je stejný (svislý cedule jsou). Pokud nebudou vyvrácený nebo zablemcaný sněhem že nebudou čitelný, ale to už moc často nebývá :D

naopak velice častá příčina nehod....existuje nějaká statistika? Páč já toto vidím denně a žádná nehoda. Asi jezdím v jiném místě, nežli Vy.

asd1

Tady každou chvilku, v podstatě každý týden tu je po okolí bouračka + spousta krizovek kdy k bouračce nedošlo jen divokým manévrem..

Původ je jednoduchý - najíždějící když je pouštěn tak si na to časem zbvykne, počítá s tim automaticky nebo si to i vynucuje. Pak mu jeden neuhne nebo nemůže uhnout a bum. Uhýbající zase může pozornost zaměřit na najíždějícího, přehlídne auto v levým a vjede do něj, nebo je najíždějícím na prasáka vytlačen - on počítal s tim že mu uhne.

= pokud pouštět, tak ne uhnout do levýho, ale zpomalením/ zrychlením aby se najíždějící řadil do mezery.

Ty plný čáry v Německu opravdu nejsou jen tak pro srandu z rozmaru, ale právě proto že kvůli pouštění uhnutím do levýho tam byla spousta nehod... U nás to je taky, ale jako obvykle se řeší až nehody a ne jejich příčina...

km

asd1: "V Dojčlandu vyřešeno plnou čárou" plnou o kteér píšete, jsem našel na leteckém snímku jen na jenom místě z deseti a to u Selbu

asd1, existuje nějaká statistika?

takže u Vás je to častá příčina,

Jinde to nevidím, ale skoro všude se v klidu vozidla z pravého pruhu přesunou do levého (pokud je volný) a nic se nestane. Proč to u nás jde a u Vás nejde?

asd1

To máš třeba tady (směr jih nach Regensburg).. Neni to všude ale potkávám to docela často..

Mapy.com

km

milancukrar: má zkušenost je, že každé cca 5.–10. vozidlo, které se takto uhýbá omezí vozidlo v levém, každé 30.–50. i ohrozí (nekvalifikovaný odhad)

asd1: je zajímavé, že to tam je jen v jednom směru

asd1

Milane tohle se děje docela často, hlavní příčina je zvyk že ti uhnou do levýho... Najíždějící s tim počítá a ani nečumí jestli ten vedle má kam uhnout...


Skoro nehoda, připojování na dálnici stylem vytlačení Almost Crash Bad Driver

km, jiný kraj, jiný mrav. já to u nás ale nevidím...A to najedu jako nepracující důchodce 15859 km ročně. (k dnešnímu datu)

Asd, to je Váš případ, nebo jen někde na internetu?

km

asd1: "prosím tě nedojížděj ho, prosím tě ne" :D

 

km

milancukrar: "jiný kraj, jiný mrav" tomu sám přece nevěříte

nevěřím, tomu, ale když to pan asd píše jako velice častá příčina nehod.

Přeci nelže...

asd1

Video náhodně z webu...

Do levýho neuhýbám (on ani nemohl měl tam plno), dělám místo úpravou rychlosti, takže tady bych nebyl vedle něj ale před nebo za, takže by mi do boku najet nemohl.. času na to zrovna tady bylo víc než dost...

A tady po okolí je podobných situací opravdu hodně, včetně bouraček. Ve videu vytlačení vůbec nečekal, naštěstí z toho na poslední chvíli ještě vybruslil..

Jiný kraj - to platí, hlavně když přejedu přes čáru na západ tak je znát rozdíl docela dost..

Video náhodně z webu...****OK, díky za info.

Do levýho neuhýbám***OK, je to vaše rozhodnutí, nikdo Vás k tomu nemůže nutit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]