Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zámek kufru

Od: golfik odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

Mám Golf 6 hatchback. Zasekl se mi zámek kufru, kufr tedy nejde otevřít. Kufr má otevírání logem VW - logo VW slouží jako klika. Všude na internetu jsem viděl, že když se to někomu porouchalo, při zabrání za kliku zámek bzučel. Mě v něm pouze cvaká.

Vím jaký je postup. Otevřít ho zevnitř když se sklopí sedačky a vleze se do kufru. Je tam páčka která se posune klíčem nebo šroubovákem vlevo a zámek se odjistí. Problém je, že i když páčku posunu doleva, se zámkem to nic neudělá a zůstává uzamčen. Po asi hodině jsem se dostal i k samotnému mechanismu zámku kde vidím zamknutý kovový zobáček, ten však drží silou a ani páčením zobáčku nejde kufr odemknout.

Přímo moje závada není nikde pořádně na internetu dohledatelná, všem bzučí a jde páčkou zevnitř otevřít. Mě cvaká a páčka nereaguje. Mohu si s tím nějak poradit sám nebo ne? Mám dojem že i v servise tohle bude oříšek, tady se toho pokazilo v mechanismu asi více když nefunguje ani nouzové otevírání zevnitř.

A jako nashvál za 2 dny STK.

Děkuji.


doplněno 10.06.25 22:38:

Ještě mě napadlo zobáček fiknout pilkou na železo, otázka ale jestli bych ho pak vytáhnul a nezůlstal tam zaseknutý i když by byl odříznutý.

Problém ale je, že plátkem na železo se tam dostanu tak na 5 zoubků, to je řezání na celej den, víceméně nereálné.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

golfik

4x
Tak nakonec tři plátky do pilky na železo. Místo na 10 maximálně 15 zoubků. Skoro dvouhodinové pilování. Motání hlavy, pot, krev, vyčerpanost. Navštívil jsem 3 servisy všichni si tam auto chtěli nechat. Tak jsem si poradil takto sám. Extrémní peklo. Ale povedlo se. Zámek vyměnen, plastování nacvaknuto a vše OK.
bear
11.06.25 19:40

Tak gratulace. A opět poučení pro mě. Zase se prokázalo, že platí: Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se najde někdo, kdo neví, že to nejde a udělá to. Já fakt do toho třmenu ani nezaříznul, pilka klouzala všemi směry a měl jsem (oprávněné) obavy o lak okolo. Sice jsem to docela vylepil, ale bylo to úplně stejné: Krev, pot (a na slzy nedošlo, páč jsem toho nechal).

Ale až najdu ten náhradní třmen z vrakáče, schválně ho upnu do svěráku a zkusím to pilkou (celou).

bear

Já to řezal kdysi Dremel 3000, ale to málo kdo má doma. Mají do upínáku mini kotouč jako se dává do flexy, akorát je cca 30mm kolečko.

 


0x
Zkus podržet z kufru tu pačku co by to měla otevřít a plochym šroubovakem se pokus vycvaknout ten zobáček co drží zavřený kufr

 


0x

Problém ale je, že plátkem na železo se tam dostanu tak na 5 zoubků, to je řezání na celej den, víceméně nereálné.

Já to zkoušel stejným způsobem. Akorát u dveří řidiče a na škodovce. Ale koncern, v podstatě stejný díl. Koupil jsem za tím účelem sadu úplně nových plátků, nějakých lepších. Pilkou to fakt nejde, ani jsem ten třmen nepoškrábal. Tudy cesta nevede...

U přednich dveří škodovky sem to udelal tak že sem nak sundal tapec ze zamku vylomil tu elektrickou část a pak uz to šlo šroubovákem mechanicky otevřít no a dal se novej zámek

Já to zvládnul bez destrukce zámku, ale musely dolů zadní dveře, jeden šroub , co drží zámek u předních dveří (zámek ani tak nejde dolů) a dírou po šroubu jsem zámek vyštoural. K tomu jsem musel mít rozebranej novej zámek, abych viděl odkud co a kam posunout. A ten zámek navíc jsem spotřeboval po letech až teď do druhýho auta, poněvadž tvoje rada na propájení tištáku (studené spoje) na první dobrou nezabrala a na další pokusy není čas. Tak mi ten originál leží v předsíni a čeká, jestli bude další kolo nebo recyklace .

V tom zamku toho moc neni bud tam bejvaj studený spoje a nebo v háji motorek i ten se da rozebrat očistit komutator zkusit na baterii zda běží
A pokud nic z toho nezabere je lepší ho vyhodit a koupit jinej než se stim trapit sem tam se opotřebuje ta mechanika a to se nedá

Začlo to klasicky náhodně zamykat, což je u auta s jedním exemplářem klíče dost o hubu. Kabelový svazek to zřejmě není, poněvadž po výměně zámku kus za kus se závada už 6 neděl neprojevila. No a propájení plošňáku nedopadlo, poněvadž bastlíř spěchal a navíc, narozdíl od doby před 6 lety, je slepej, jak čerstvě narozený kotě...

bear

Motorky odchází často. Jak je pulz delší a motorek stojí ke konci procesu odemknutí/zamknutí, tak je komutátor černý od uhlíkových kartáčů jak bota a časem nevodí.

Očištění pomůže na dalších x let.

Pomůže občas pustit 24V, ale člověk musí vědět do jakých barev drátů dle schémat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]