Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto se tak divně houpe - proč?

Od: jaroslavsssss odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, před 2 měsíci jsem z bazaru kupoval ojetinu - Ford Galaxy 2004, 2 litr 106 kw nafta. Při testovací jízdě byly slyšet takové nepříjemné zvuky při přejíždění nerovnostech a brždění, tak pán říkal, že to mohou být jen stabilizační tyčky. Nějakou delší dobu jsem to neřešil, hlavně jsem neměl peníze a možnost dát auto k mechanikovi. Mechanika mám nyní naplánovaného až za 2 týdny, aby to prohlédl. Ale rád bych zjistil, čím to je, pokud s tím má někdo zkušenosti - co přesně se při té jízdě dějě: At už v neutrálu či rychlosti (mimo to 5-tka při řazení vždy zaškubne při pouštění spojky), v jakékoliv rychlosti se auto tak divně zhoupává pocitově. Nijak očividně, že by se auto doopravdy houpalo ze strany na stranu to né. Ale sluchově a pocitově to je jako by mi pod zadkem furt něco rachtalo, mlátilo o něco, roupalo. V jednu chvíli, hlavně co jsem tahal vozejk i když to nemá s tím nic asi společného tak při točení volantem doprava na místě náprava hlasitě vrzala, prostě to byl zvuk jak starejch dveřních pantů. To sice teď už nedělá, ale i tak to není dobře. At už sedím na místě řidičovo, úplně vzadu defakto na zadní nápravě nebo jako spolujezdec tak to všude pod zadkem tak zvláštně kope. Při koupi jsem zjistil, že autu se dělalo při 220 tisíc kilometrech rozvody, já tu kupoval když to mělo 243 tisíc kilometrů a teď už má 244 tisíc km. Zároveň se při 230 tisících km dělala výměna oleje a brzdové kapaliny podle visačky co je na motoru. Až v předávácím protokolu jsem si přečetl všechny závady co to auto prý má, zřejmě co zjištoval mechanik bazaru. Např. EGR ventil, prorezlá olejová vana, apd. I přesto to auto dalo technickou před delší dobou, alle která mu tedy končí někdě tohoto července. Předem děkuji za odpovědi. Hezký den.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Galaxi je vyšši pro to múžeš mít pocit že se houpe nebo sou v haji tlumiče je to ojetina a u těch je možný vše
jaroslavsssss

Děkuji ti za odpověď. Ono se jak říkám nehoupe tím způsobem, že by se vyklánělo. Jezdím s dodávkami vysokými a ty tohleto nemají. Kdyby byly v háji tlumiče, je to velice rizikové s tím ještě 2 týdny jezdit, než se to bude dávat dohromady? Nebo bys poradil jít třeba po těch stabilizačních tyčkách?

Tyčky klepou ty se nehoupou
Ja bych šel po tlumičích kouknout jestli nevytekli a mužeš na miste pohoupat tlumičem a uvidiš jestli se bude houpat nebo se po zhoupnutí zastaví
A koukni jestli nekde neni nahodou ruplá pružina
Jinak jezdit se stim dá když stim budeš počítat a jezdit v klidu
Hlavně u toho vyššího auta, který má z principu víc houpavejsi projev, je vyšší závislost chování na stavu tlumičů. Aspoň u těch zadních je vyloženě špatnej stav dobře pozorovatelnej z auta jedoucího vzadu. Běžně vídám přes sebou auta, u kterých nechápu, jak s tím může někdo jezdit, že se z toho houpání nepobleje a nepozná oskakany gumy. Někdy je vidět i kolo vyloženě téměř trvale bubnující nad silnicí, nebo houpání jak na trampolíně. Zrovna nedávno jsem popojizdel na Jižní spojce za Touranem, kufr narvany po strop, zadní kola do A a při každým rozjezdu se zadek ponořil na doraz a po zastavení ještě dlouze houpal, jak kdyby slo o vzduchovej podvozek na tuningovým srazu

 

asd1

4x
Stará vylitana vrana.. buď uděláš generalku podvozku = komplet, tlumiče ramena čepy silentbloky přední i z.naprava, nebo to lepší nebude. Počítej v servisu tak 30k nejmíň..
Dal tam budou brzdy taky generálka i s hadicema a brzdovkou,i ovládání spojky.
Jestli hnije kastle tak je výhodnější pořídit jiný auto. Hádej proč tohle šlo z domu..
Nejspíš tam bude i motor chtivej investice typu egr,čerpadlo,vstriky,turbo.
Jnebo jezdi bez investic dokud to pojede a pak to hod ze skály..
jaroslavsssss

Děkuji ti za opdověd. No mně bylo jasný, že to nebude nová leštěnka z pásu. Předpokládám, že to do toho nějaká investice půjde. Zatím to vidím do 20 tisíc, časem víc. Přijde mi škoda, aby staré ojetiny skončili ve šrotišti. Když z toho vymáčknu třeba 100 tisíc km bez nějakých generálních oprav, tak budu spokojen, je to jakžtakž civilní/pracovní.

 


2x

Tipju tlumiče. Před časem jsem měl Forda a ten se kvůli tlumičům skoro nedal udržet na silnici. Chroupání a vrzání může způsobovat i prasklá pružina. Nemusí to být na první pohled vidět.

Co to udělá, když se opřete o blatník a auto ručně zhoupnete? Jestli to jde poměrně lehce a auto se po uvolnění ihned vrátí do původní polohy, případně se několikrát zhoupne, jsou to tlumiče téměř na 100%.

jaroslavsssss

Děkuji Vám za odpověď. Zkusil jsem se tedy opřít na obou stranách předek i zadek. Když celým tělem zatlačím tak to jde, auto se vrátí poměrně rychle do původní polohy a pak se jen lehoulince zhoupne, nijak několikrát. Co se jinak týče jízdy, za mně to auto drží na silnici jako přilepené když zatáčky ostře loupnu. Při rychlostech 100 km/h na hezké silnici, tak se chová pěkně. Holt to chroupání, vrzání je takový nepříjemný pocit a že je to fakt něco cítít pod zadkem. Zkoušel jsem i auto zvednout na heveru na obou stranách. Motor zapnutý, já řadil mezi R a 1, a tatka kontroloval jestli motor moc neskáče - neskákal, takže uložení motoru snad taky OK.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]