Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zaseklá spínací skříňka Octavia 2

Od: bery® odpovědí: 30 změna:

Zdravím koumáky, co s tímhle mají zkušenost ... ideálně stručně, jednoznačně a polopaticky sdělitelnou

Volal mi teď kamarád, že musel nechat auto v nějaký tramtárii, protože neotočí klíčkem ve spínačce. Zasunout jde a snad se mu nějak povedlo nepatrně pootočit, že hrálo rádio. Volant zamčený není, stříknutí WDčka do vložky nic nezměnilo.

Která část spínačky to může dělat? Předpokládám, že elektrický "oříšek" asi ne. Celý zámek je komplet s vložkou klíče, nebo jde o jednotlivé části?

Čím se vybavit, abych to byl schopen na parkovišti vyměnit a nestravil přes hodinu cestou zbytečně?

Předpokládám nutnost demontáže kompletu, tedy znásilnit trhací šrouby - dostanu se tam vrtačkou (pak naklepnout imbus bit), nebo malou akuflexou?

Až to bude venku, vyměnit tedy vše, nebo jde samostatně zámek volantu (pokud je chyba v něm?), či samotná vložka, jestli se rozsypala ta? Pokud vložka, je nejsnazším řešením ji vyměnit včetně klíče, respektive jeho nové planžety a tu přendat do původního klíčku s dálkou a imo čipem?

Nebo to na místě nastartovat přes dráty jen s klíčem ve spínačce kvůli imo a trhací šrouby a hledání příčiny pak nechat až v klidu doma? Jen aby se cestou nezamkl volant (?) ...

Díííky

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

mam zkušenost a docela čerstvou

abys dokázal nastartovat a odjet tak si z ty spínačky demontuj elektrickou část a pomoci šroubováku bezproblému nastartuješ

co se týče zbylé spínačky nejlépe dle win koupíš komplet novou a vyměníš postup najdeš na joutube

co mi bylo řečeno tak se uvnitř neco ulomí šprajcne a je to na výměnu a je to prej běžný jev



Díky, to video vypadá názorně, jen z něj vůbec nemám radost, vypadá to podstatně komplikovanější, než u feldy, tam jsem celej komplet zámku vyměnil za chvíli, kór když už tam po někom předešlým byly obyčejný šrouby s hlavou
Ta elektrická část teda jde od zámku oddělit na autě? Samotná vložka, jak jsem pochopil, jde vyndat jen v poloze 1 nebo flexou.
Ta vložka je jen nacvaknuta a de vyndat v každý poloze sou tam zobačky je to na videu
Ty zalamovaci šrouby sem povoloval jehlou od vstřiku a kladivko de to i dúlčíkem nebo navrtat diru naklepnout torx povolit

 


0x
Nemá to auto třeba krátce? Může stát na nějaké neovnosti, kola táhnou na stranu a pak je potřeba trochu volantem zabrat a skřípnutý zámek uvolnit.

Nene, to bylo první, na co jsem se ho ptal. Volant zamčený není (možná by zaskočil při větším otočení, netuším, jak moc s ním zkoušel kroutit.

 

bear

0x

Dokud jde klíčem alespoň trochu otočit, tak jde oříšek spínačky (mechanická část vložky) vyjmout z těla držáku zámku, který není nutné sundávat z volantové tyče a odvrtávat trhací šrouby.

Stačí strčit do dírky velkou kancelářskou sponku a zavrtět s ní, aby zapadla do jazyku a zatáhla ten jazyk k tělu vložky a pak pomocí klíče vložku vytáhneš s toho hliníkového odlitku.



Teď už jsem se v tom úplně ztratil Takže pokud jde aspoň trochu pootočit, lze vyndat samotnou vložku zámku z toho těla, co na opačným konci má elektrickou část a uprostřed z něj vyjíždí čůro zamykajici volant, chápu to správně,? Tedy zjednodušilo by to řešení v případě závady ve vložce zámku, která by šla vyměnit samostatně bez použití násilí kvůli trhacím šroubům , ok? Ale pokud je to ten případ, co píše Ďábel, tedy něco rozemletého v hlavní, prostřední části, mezi vložkou a elektrickou části, tak mi to nepomůže a trhací šrouby stejně musí pryč, nebo něco chápu blbě?
bear

Máš hliníkové tělo zámku, které je přišroubované dvěma M8 trhacímy šrouby k hřídely tyče.

Na jednom konci je vložen oříšek spínací elektrické části a na druhém konci je vložena vložka zámku s IMMO kroužkem.

Obojí lze vyjmout a nemusí se k vůli tomu demontovat tělo od volantové tyče!

Klíč se vloží v základní poloze a pootočí, aby se otvůrek pro vložení demontážního drátu kryl s tečkou na těle IMMO z plastu.

Pak zaleze pacička k tělu vložky a vložka se beznásilně vyjme.

Pokud se ve vložce ulomilo stavítko nebo závorka vepředu vložky, tak zapadne na dno vložky a klíč nejde dostrčit na dno a díky tomu s ním nejde otočit. Na to trpěla už Felda s HU66 zámečkem.

Koukni na video, jak to dělá a pomocí drátu vytahuje vložku. Lze to jen v jedné poloze. V jiné ne. Sklopný klíč pomůže při této operaci sklopit, aby nezavazel drátu. Ideální drát je střední velikost kancelářské sponky na papíry.

Klíčem vpodstatě otočíš těsně před polohou, kdy rožnou kontrolky budíků. Pak drátem musíš točit, aby lépe zapadl a podebral jazyk zajištění. No koukej na videa. Jiank se naučíš prdlačku. Sundáním trhacích šroubů ti bude k ničemu. Totálně.


bear
05.05.25 23:57



Tohle už začínám chápat a videa mi to potvrdily
Tohle je ale asi postup pro případ, že to zatím jen zlobí a ještě jde otočit, ale jemu to prý nejde, takže po dobrým tou sponkou neuspěju. Pro takovej případ, kde příčina nebyla ve vložce, ale zámku samotným, jsem viděl video demontáže kompletu a jeho následného rozřezání kvůli vyjmutí vložky, což předpokládám jako nevyhnutelnou variantu pro pripad poruchy zámku - nebo ještě nějaká jiná cesta, třeba z demontované ho zámku nějak vytřepat něco ulomeneho, aby s ním šlo otočit? A ještě mě napadá, nešlo by to zaseknutí strhnout, urvat, ze zadní strany po vyndání el části, zabrat za to něčím tamtudy společně s klíčem zepředu, něčím mu takhle pomoct?
bear

Ano, pak už jedině říznout nebo vrtnout, aby jsi jazyk vložky zamáčkl nebo jinak osvobodil a vložku vytáhl a použil v jiném těle toho vadného středu (držáku). Je to i rychlejší.

Pokud je ovšem i vložka už vyčvachtaná, tak se dá dle VIN vyrobit nová a ve Škodovce ti ji pošlou s poskládanými stavítky pro klíč dle VIN k vozu.


Tak dnes objasněna příčina,

je to v zámku řízení jako takovém. Vložka vypadá v pořádku, není zaseklá, ale klíček jde jen do polohy rádio a dal se nehne, ani pomoc z druhé strany od vyndané elektrické části to rozumnou silou nepřemůže dál. Elektrická část funguje v pořádku, takže po startu šoubovákem auto dojelo po ose domů, kde bude čekat, až přijde z polska odlitek 1K0905841.

Jen vložku budu muset dostat ven násilím, protože to pootočení pavděpodobně není dostatečné k způchodnění dírky pro její vyndání kancelářskou sponkou, v tý půlpoloze se mi tam nepodařilo nic strčit hloubš jak pár milimetrů.

Ještě mě napadá, volant nemusí pryč, sundavá se jen pro lepší přístup?

bear

Dělat to s volantem je prasárna. Stačí XZN 12 a je dole hned. Hlavně kola rovně a nezatočit kroužkem airbagu.

U 1. generace je to i nutnost, protože jinak nesundáš spodní plastové korýtko volantové tyče.

Já osobně bych si sundal i páčky a kroužek.


Tak jsem tu s dalším dílem seriálu o zámku... Z Allegra konečně přišel, mezitím jsem skouknul video, kde byla výměna otázkou par minut i s rozřezáním zámku pro vyndání vložky... Volant byl dole hned, ale pak začalo čtyřhodinový peklo a to to mám teprve venku. Vyndání kroužku airbagu bránila podvolantova jednotka, kde se mi dlouho nedařilo vycvaknou současně obě skryté packy, oproti videu tam překážel v přístupu konektor navíc. S páčkama jsem taky trochu bojoval, ale to horší přišlo až pak. Na videu jsem nic takovýho neviděl, tam páčky sundal včetně držáku, ale tady není jak ten držák z tyče sundat, protože obepíná zámek. Zeshora jsou v něm 2 cca 13mm díry, kudy tam evidentně při výrobě přišly trhací šrouby až po nasazení držáku na sloupek. Takže přístup pro důlčík v podstatě jen skoro kolmo, souběžně se sroubama, ale za pomoci vrtačky a přístupu pro první poklepání vodorovně úplně z boku, se zadařilo. Otočit ani vyndanym zámkem ale pořád ne, takže nastoupila ruční pilka a teď tu mám vložku s odrizlym kouskem zámku, ze kterýho zaboha nejde vyndat. Točí se, nějaký želízko (kousek se ho odlomil) zezadu jde mačkat proti nějaký pružince, ale ven nejde, snad se zadari, až z toho vyfoukam kovový piliny po řezání...
bear

Jak jsem psal a vkládal videa. Na těle vložky je zamačkávací jazyk, který vložku drží v těle toho hliníkového bazmeku, který je na volantové tyči přes ty dva trhací šrouby zachycen.

Jazyk se dá stalčit jen v určité poloze klíčku. Takže tělo opatrně obřezat až na jazyk a jazyk nepoškodit. Prostě hodinářská práce pěkně pomalu a trpělivě. Né to hned fiknout a nějak to dopadne. To je hnůj work.

Až vložkou zatočíš pomocí klíče, tak půjde nasadit drát do dírky pro odjištění jazyku. Takže uřež za vložkou ten seklý element, který vložce brání v otočení (pokud tedy v otočení nebrání samotná vložka).

Páčky včetně podvolantové jednotky a kroužku volantu musíš sundat. Nedělá se to i s tím


Ten systém vytažení vložky z těla už plně chápu, pokud by to chodilo. Jenže tady, a to byl celej důvod demontáže, s klíčkem do polohy, kdy jde vložka vyštourat drátem, nešlo. Už ji mám venku, právě jsem ji osvobodil z odříznuté části zámku. Důvod, proč ani po odříznutí (kdy šlo klíčem už volně točit) nešla ven, byl odlomený právě ten konec jazýčku, kde je sikmina pro jeho odehnuti drátem, takovej koneček, co je vidět na tvé první fotce nahoře, nejdál od čepu. Takže to zaprvé nešlo drátem zmáčknout a zadruhy ani mačkání zezadu nestačilo, protože ten odlomenej střípek se tam sprajcoval, po jeho násilným odstranění už vložka vypadla. Takže teď by v budoucnu nebylo možný vložku v případě potřeby po dobrým vyndat, nebylo by za co jazýček odjistit, tak jsem novej zámek na místě jazýčku rovnou preventivně provrtal, aby šel eventuálně odjistit tamtudy...
Volant, kroužek i páčky jsem sundal, to jsem psal, ale nepřišel jsem na to, jak odstranit držák obou pacek bez předchozí demontáže jím obepnuteho zámku, jehož trhací hlavy jsou "přístupné" právě jen malýma dirama v něm. Tam prostě museli dát nejdřív držák pácek, pak teprve zámek a otvorama v držáku dát šrouby a ukroutit, takže bez zničení držáku se k nim prakticky nedá dostat, což zachránila vrtačka. Ale nechápu, jak na tom prvním tvém videu jednoduše sundá páčky komplet s držákem, tady tomu prostě bránil zámek.

Tak je to tam a chodí to, ale narazil jsem na dva zádrhele. Zaprvé svítí žlutě posilovač kvůli chybě 778, která nejde vymazat. Svítil občas už předtím, ale teď je chyba trvalá a bejde ani na vteřinu zhasnout. A druhej problém, zůstal tam koukat jeden 2pin konekturek, kterej snad nikam nepatří, nenašel jsem pro něj díru vychází z druhé řady konektoru propojky mezi podvolantovou jednotkou a elektrickým oříškem spinacky a jedná se i červenej a modrej drátek, zkusím zmenšit a přiložit sem fotku.
007cz
Posilovač zkus kalibrovat, pomalu se rozjeď rovne a pak zatoč plnej levej a potom plnej pravej rejd, měl by zhasnout.

Tady se mi konečně podařilo vložit fotky toho neznamýho kablíku - kam s ním? Nikde jsem pro něj nenašel ďouru

007: o té kalibraci jsem četl, ale tady vagem nejde ani na moment zhasnout kontrolka nebo smazat chyba. Ne chyba, že není zkalibrováno, ale přímo chyba snímače, aspoň to tak chápu. Zkoušel jsem ji opakovaně mazat a točit na místě rejdy a prostě bez úspěchu, chyba je trvalá, takže asi elektrického rázu, ne neprovedená kalibrace.

bear
20.05.25 15:02

DTC00778



Díky, zkusím to podle videa. Akorát tam vidím 2 rozdíly, totiž i se svítícím volantem jde na místě řízení lehce a druhá věc, že to vypisuje jen tu druhou závadu, ta první tam není. Pak teda ještě fakt, že ten snímač jsem neměnil, zůstal původní. A kam s tím kablikem? K cívce imo to není
bear

Netuším, kam s káblíkem. Asi bych pátral ve schématech, když to jde z toho většího konektoru, jak jsi zachytil na fotkách.

Napadá mě jen možná příprava kessy na tlačítko místo spínačky, ale to bude asi hloupost. Kdo ví. Fakt netuším. A hledat ve schématech teď nemám moc času.

Zkus hledat sám, třeba se ti to podaří najít.

epowering.cz/...

007cz
Pokud nekalibruješ závadu nesmazeš.
007cz
20.05.25 16:16

Bear
Zatím k tomu kabliku kamaradka/majitelka auta zjistila od někoho ze servisu, že tam nemá co dělat, prý to oatri do Superba.
007
Na tý fotce, jestli to dobře chápu, je navíc něco černýho plastovýho, co ale u týhle oktávky není.
Napadá mě jestli, pokud to u Superba někam vede, tak nějaký osvětlení kolem spinacky třeba?
bear

Možná i blokace řadící páky automatu DSG přes spínačku. Netuším.

 

bear

Asi to fakt bude ten typ s výstupem pro automat převodovku

autodilyvojkov.cz/...


Díky, to dává smysl, že by to blokovalo vyndání klíčku mimo Péčko A já se to hodinu marně snažil někam strkat
007cz
Na tý fotce je to ono, na tom zámku je úchyt na ten štekr.

Zatím jsem se k autu a tím pádem možnosti zkusit snímač volantu zkalibrovat nedostal, ale prý kontrolka sama zhasla po zaparkování při první cestě na nákup

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]