Nejste přihlášen/a.
Zdravím koumáky, co s tímhle mají zkušenost ... ideálně stručně, jednoznačně a polopaticky sdělitelnou
Volal mi teď kamarád, že musel nechat auto v nějaký tramtárii, protože neotočí klíčkem ve spínačce. Zasunout jde a snad se mu nějak povedlo nepatrně pootočit, že hrálo rádio. Volant zamčený není, stříknutí WDčka do vložky nic nezměnilo.
Která část spínačky to může dělat? Předpokládám, že elektrický "oříšek" asi ne. Celý zámek je komplet s vložkou klíče, nebo jde o jednotlivé části?
Čím se vybavit, abych to byl schopen na parkovišti vyměnit a nestravil přes hodinu cestou zbytečně?
Předpokládám nutnost demontáže kompletu, tedy znásilnit trhací šrouby - dostanu se tam vrtačkou (pak naklepnout imbus bit), nebo malou akuflexou?
Až to bude venku, vyměnit tedy vše, nebo jde samostatně zámek volantu (pokud je chyba v něm?), či samotná vložka, jestli se rozsypala ta? Pokud vložka, je nejsnazším řešením ji vyměnit včetně klíče, respektive jeho nové planžety a tu přendat do původního klíčku s dálkou a imo čipem?
Nebo to na místě nastartovat přes dráty jen s klíčem ve spínačce kvůli imo a trhací šrouby a hledání příčiny pak nechat až v klidu doma? Jen aby se cestou nezamkl volant (?) ...
Díííky
mam zkušenost a docela čerstvou
abys dokázal nastartovat a odjet tak si z ty spínačky demontuj elektrickou část a pomoci šroubováku bezproblému nastartuješ
co se týče zbylé spínačky nejlépe dle win koupíš komplet novou a vyměníš postup najdeš na joutube
co mi bylo řečeno tak se uvnitř neco ulomí šprajcne a je to na výměnu a je to prej běžný jev
Dokud jde klíčem alespoň trochu otočit, tak jde oříšek spínačky (mechanická část vložky) vyjmout z těla držáku zámku, který není nutné sundávat z volantové tyče a odvrtávat trhací šrouby.
Stačí strčit do dírky velkou kancelářskou sponku a zavrtět s ní, aby zapadla do jazyku a zatáhla ten jazyk k tělu vložky a pak pomocí klíče vložku vytáhneš s toho hliníkového odlitku.
Máš hliníkové tělo zámku, které je přišroubované dvěma M8 trhacímy šrouby k hřídely tyče.
Na jednom konci je vložen oříšek spínací elektrické části a na druhém konci je vložena vložka zámku s IMMO kroužkem.
Obojí lze vyjmout a nemusí se k vůli tomu demontovat tělo od volantové tyče!
Klíč se vloží v základní poloze a pootočí, aby se otvůrek pro vložení demontážního drátu kryl s tečkou na těle IMMO z plastu.
Pak zaleze pacička k tělu vložky a vložka se beznásilně vyjme.
Pokud se ve vložce ulomilo stavítko nebo závorka vepředu vložky, tak zapadne na dno vložky a klíč nejde dostrčit na dno a díky tomu s ním nejde otočit. Na to trpěla už Felda s HU66 zámečkem.
Koukni na video, jak to dělá a pomocí drátu vytahuje vložku. Lze to jen v jedné poloze. V jiné ne. Sklopný klíč pomůže při této operaci sklopit, aby nezavazel drátu. Ideální drát je střední velikost kancelářské sponky na papíry.
Klíčem vpodstatě otočíš těsně před polohou, kdy rožnou kontrolky budíků. Pak drátem musíš točit, aby lépe zapadl a podebral jazyk zajištění. No koukej na videa. Jiank se naučíš prdlačku. Sundáním trhacích šroubů ti bude k ničemu. Totálně.
Ano, pak už jedině říznout nebo vrtnout, aby jsi jazyk vložky zamáčkl nebo jinak osvobodil a vložku vytáhl a použil v jiném těle toho vadného středu (držáku). Je to i rychlejší.
Pokud je ovšem i vložka už vyčvachtaná, tak se dá dle VIN vyrobit nová a ve Škodovce ti ji pošlou s poskládanými stavítky pro klíč dle VIN k vozu.
Tak dnes objasněna příčina,
je to v zámku řízení jako takovém. Vložka vypadá v pořádku, není zaseklá, ale klíček jde jen do polohy rádio a dal se nehne, ani pomoc z druhé strany od vyndané elektrické části to rozumnou silou nepřemůže dál. Elektrická část funguje v pořádku, takže po startu šoubovákem auto dojelo po ose domů, kde bude čekat, až přijde z polska odlitek 1K0905841.
Jen vložku budu muset dostat ven násilím, protože to pootočení pavděpodobně není dostatečné k způchodnění dírky pro její vyndání kancelářskou sponkou, v tý půlpoloze se mi tam nepodařilo nic strčit hloubš jak pár milimetrů.
Ještě mě napadá, volant nemusí pryč, sundavá se jen pro lepší přístup?
Dělat to s volantem je prasárna. Stačí XZN 12 a je dole hned. Hlavně kola rovně a nezatočit kroužkem airbagu.
U 1. generace je to i nutnost, protože jinak nesundáš spodní plastové korýtko volantové tyče.
Já osobně bych si sundal i páčky a kroužek.
Jak jsem psal a vkládal videa. Na těle vložky je zamačkávací jazyk, který vložku drží v těle toho hliníkového bazmeku, který je na volantové tyči přes ty dva trhací šrouby zachycen.
Jazyk se dá stalčit jen v určité poloze klíčku. Takže tělo opatrně obřezat až na jazyk a jazyk nepoškodit. Prostě hodinářská práce pěkně pomalu a trpělivě. Né to hned fiknout a nějak to dopadne. To je hnůj work.
Až vložkou zatočíš pomocí klíče, tak půjde nasadit drát do dírky pro odjištění jazyku. Takže uřež za vložkou ten seklý element, který vložce brání v otočení (pokud tedy v otočení nebrání samotná vložka).
Páčky včetně podvolantové jednotky a kroužku volantu musíš sundat. Nedělá se to i s tím
Tady se mi konečně podařilo vložit fotky toho neznamýho kablíku - kam s ním? Nikde jsem pro něj nenašel ďouru
007: o té kalibraci jsem četl, ale tady vagem nejde ani na moment zhasnout kontrolka nebo smazat chyba. Ne chyba, že není zkalibrováno, ale přímo chyba snímače, aspoň to tak chápu. Zkoušel jsem ji opakovaně mazat a točit na místě rejdy a prostě bez úspěchu, chyba je trvalá, takže asi elektrického rázu, ne neprovedená kalibrace.
Netuším, kam s káblíkem. Asi bych pátral ve schématech, když to jde z toho většího konektoru, jak jsi zachytil na fotkách.
Napadá mě jen možná příprava kessy na tlačítko místo spínačky, ale to bude asi hloupost. Kdo ví. Fakt netuším. A hledat ve schématech teď nemám moc času.
Zkus hledat sám, třeba se ti to podaří najít.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.