Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia III, 2015, 1,2 jaký výkon?

Od: kubinec® odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,

přemýšlím o nákupu Fabie III do 10let stáří obsahu 1,2 ale nemám páru zda jsou pro mne důležité kW

Prosím vaše rady, tipy apod. Popřípadě vaše zkušenosti ze Škodovkou

Raději bych hatchback, kombika nechci zbytečně velké

Děkuji

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Dotazy na výkon na značku, to je zkategorie tzv. "zbytečných otázek v kriminalistice", někdo vám řekne, že mu stačí 1.0 atmosféra a jiný, že výkonu není nikdy dost. Pak se téma svede na to, že s malým výkonem se nedá předjíždět a že záleží, jestli jezdíte single, nebo 4 100 kg zedníci. No a pak samozřejmě jestli jen couráte po městě, nebo jezdíte i dálnice. No a klasicky se pak taky sejde pár lidí, kteří vám budou říkat, že škodovka už je dnes jen předraženej šrot.

Pokud jste už něčím jezdil, tak víte, jaký potřebujete výkon. Ono také do značné míry platí, že auto vás donutí se mu přizpůsobit, prostě s menším výkonem budete donucen jezdit klidněji a zvyknete si..Auta, která jdou pěkně za plynem lákají k živější jízdě. Já bych šel po nejvýkonnější verzi, denně jezdím po plné dálnici a slabá auta jjsou odsouzena pohybovat se přískoky od kamionu ke kamionu, a kdyýž kolona kamionů zastaví (u Brna běžné), tak někteří mezi kamiony i pěkně dlouho uvíznou. Po městě bych jezdil skoro čímkoli.

Zeptám se vás to to hlavní, používáte za volantem jakoukoli pokrývku hlavy? Poklud ano, pak vám nejspíš stačí ten nejslabší motor.

Já to částečně vidím trochu jinak, v dobách řízení vydechlyho formanu jsem výkon nahrazoval mladickou odvahou a co jsem ztratil v kopcích, to nahnal jinde
Ale je fakt, že jezdit tenkrát něčím silnějším, nejspíš bych záhy dojezdil...
Jinak pro tazatele - není to jen o tabulkovém výkonu, ale hlavně průběhu kroutaku a zprevodovani, co dělá motor příjemným. Mezi formanem a oktavkou 1,6/75 mi ideálně vyhovovala felda 1,6/55, výkon sice vypadá nicmoc, ale kroutak plnej hned od volnoběhu a na dálnici držela 150+ i v kopcích

No já právě tyhle starý škodovácký atmoféry na dálnici vždy po pár desítkách tisíc km ošoupal do velkých vůlí, protože jsem se s nich snažil brát víc, než na co měly (pravý pruh jsem nikdy nemiloval). Ony to vytočení občas snesly, ale denně je trápit přes 140 km/h, to prostě dlouhodobě nedávaly, to bylo pro ty chudinky něco jako závody, kde je motor spotřebákem. .


jezdím denně 30km 15 tam 15 zpět + popojíždění po vesničce

nyní máme Corsu D 1,2 a Kalose 1,2, bohatě stačí, jezdím dle předisů max 100km/h rychleji nepotřebuji

v autě jezdím já +1 dospělý a 1x za měsíc 4 osoby nějaký výlet

To vítě, že by se mě líbil vůz s vyšším posezem např. Yeti, Suzuki Sx4... ale nemám na ní a případný servis

můj rozpočet je 230000kč max + 50000kč mám bokem na nutný prvotní servis

proč chci Škodu? Protože jich je strašně moc, tudíž levný servis + díly, teda si myslím

asd1

Škoda levný servis a díly, to je dost mýtus...

Fobie mizerný výhled a sedá se do ní jak do vany, úzkej kufr kvůli podběhům..

Vysokej posez má Panda a na tyhle couračky je to dobrá kára. Před zavržením dop. vyzkoušet

nnn

Levný díly na netu když víte kde a jak si je máte sehnat

Motorové se dá taky vybrat, ale teď nevím od jakýho roku už to není pořádně ani zinková na ta kastle a shnije to třeba za 6 let

asd1

Levnější než Cardo, Motora, Pema už leda čorky... Porovnej cenu dílů třeba se zmiňovanou Pandou...

nnn

Zkus allegro, když máš premium od kámoše tak máš dopravu zdarma i vrácení zdarma.

jak který díly jsou levnější, ne vsechno... beztak to zebou jmenovaný máj z polska

a zrovna MPI ve fabii Vaculik opěvoval (Ale jen určitou verzi po nějaké době)


asd1

no, na tou pandou jsem přemýšlel už hodně dlouho, jenže je ještě menší si myslím

asd1

Projeď se v tom, ona zas tak malá není, hlavně prostorově je řešená výborně..

vernon
Panda je mrňavá. Fábie je o třídu větší.
ads1

nnn - myslim v ČR a hlavně cenu dílů v porovnání s jinýma autama, Škoda rozhodně nejlevnější díly mezi značkama nemá.. Některý díly beru i z Ali, Temu apod. S kvalitou zatim spokojenost, ale chce to dobře vybírat..

Zmiňovaný CZ e-shopy - díly od značek jako NGK, Sachs, Lemforder, TRW, Mann - to ti připadá jako Polsko?

Vernon - jen zvenku, uvnitř pro lidi zhruba nastejno.. A Panda výhled o třídu lepší, i celkově příjemnější na řízení. Parkování jinej level.

kk

asd1

natrefil jsem třeba na tuto Pandu s touto motorizaci, co myslíte na to moje/naše ježdění by bylo OK

auto.bazos.cz/...

anebo ještě varianta tohoto Japonce, co vy na to?

auto.bazos.cz/...

U dílů nedělá rozdíl ceny až tak značka, jako technické řešení. Tedy spojka jednohmota - dvouhmota, reflektor halogen, nebo matrix led, nejlevnější dpf fitr má auto, které ho vůbec nemá apod. Ono dnes stejně než cena dílů je důležitější, jak dobrého máte mechanika (z dotazu tuším, že vy sám si auta neopravujete).

 

asd1

Nutno vidět, na fotkách vypadá OK, ale naleštěno, neni vidět motor, spodek atd. Dovoz Rakousko, ten servis je pod Znojmem mezi Hollabrun a Maissau = dobrá oblast nebude to shnilý.

Projet hlavně jsetli servo necuká/ nepadá do chyby.. Klima funguje atd.

1,2 44 kW - supr motor, kupodivu to docela jede, dá se i dálnice trvale 130, jen to od ca 90 kmh moc netáhne - neni to na předjíždění. Dobře táhne i v nízkých otáčkách má rád točit do 5k (po ohřátí) spotřeba město kolem 6, mimo město neni problém jet pod 5. Rakušáci nemaj denní svícení = nebude vypálenej konektor bodycomputeru (elektriku světel dobrý přebastlit)

55k je dost, tipuju koupeno za 1k euro, ale dovoz, naleštění a zisk bazaru, tak to asi ujde.. Stojí za prohlídku.

Suzuki neznám tam radit nemůžu, ale ta si pápne (ale pojede líp), a za 150k máš tři Pandy v dobrým stavu., japonec = drahý opravy, lehce orezlá..

kk

asd1

koukal jsem na kod motoru ze štítku te Pandy a dle toho je to ta nejslabší motorizace tj 1,1 40kw a né 1,2kw jak je uvedeno v popisu, máte zkušenosti s tímto motorem?

jinak ještě prosím váš názor na Fabie II motory 1,2 63kw

dekuji

asd1

Jo, v českým bazaru musíš bejt ostražitej a všechno ověřovat.. Ano 187A1000 je 1,1 / 40 kW - prakticky stejný motor jen o něco slabší, asi jako když v 1,2 pustíš klimu. Určitě vzít aspoň dva lidi a projet si to naložený jestli výkon vyhovuje. Můžeš na to ukecat slevu, a vytáhnout to až po prohlídce - být nadšený ale "najednou zjistit" že to má slabší motor, tak se ksichtit že za 55 nebereš.

A nejlíp najít si auto sám v podobný oblasti a ideálně přímo od rakušáka..

F2 a TSI 1,2 63 kW to je ještě ten s řetězem a tam chrasitly a skákaly rozvody (byla na to tušim i svolávačka)..

 

el

0x
Do stáří 10 let jde koupit Grande Punto, vevnitř je nečekaně prostorné a vzdušné pro řidiče A jezdí se s ním taky dobře, lépe jak s fabii.
Kdybych nepotřeboval větší kufr tak ho mám dodnes, jestli by ho teda nesežrála koroze, to bude asi největší slabina toho auta.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]