Nejste přihlášen/a.
Zdravím, máte někdo zkušenost, jestli bývá problém na emisích, pokud má motor tento readiness kód?
V jednotce "Motor" žádné chyby nejsou. Auto má normání spotřebu.
Motor 1.4 MPI,50 kW, AME, emisní norma Euro 2 - 1 lambda (jen před katalyzátorem), 1 katalyzátor
Palivo je benzín + LPG. Lambda je tam originál od Bosch, dle ceníku v servise za 3 tisíce Kč. (měněná před 5 lety a 50k km)
Prohledával jsem různá fóra a našel jsem i zmínku, že jelikož toto auto nemá druhou lambdu za katem, tak nejde provést test katalyzátoru (teplota je furt na -32 st.C). A neprovádí se ani test stárnutí lambda sondy.
Tak mě zajímá jenom, jak je to dnes na emisních stanicích, jestli si nechají vysvětlit, že tento readiness je "default" normální.
Přikládám i výstřižek z diskuzního fóra s odpovědí od Škoda auto.
Auto půjde na velkou opravu koroze - komplet nové prahy a lemy zadních blatníků, tak nechci aby mě pak v září na emisích poslali domů..
Díky všem za odpovědi. Ideálně pokud někdo taky máte tento motor a v poslední době splněné emise.
doplním ještě, že je to rok výroby 04/2001
Tady poslední protokol na emise z 9/2023 (nebyl jsem tam osobně, vyřizoval autoservis) a teď koukám, že u readiness tam je "---" tak asi je neberou v potaz..
Potvrzuji, že AME to tak mají. Jsou to ještě "hlupaci" stejně jako Felicie 1.3MPi Simos 2P.
Dokonce nejdou provézt testy na obvyklých kanálech, aby se readines udělal na místě bez ježdění.
A nemá kontrolku MIL. Respektive ji na budíkách po CAN jednotka AME Euro2 neumí rožnout.
@bery to je normální, podle dílenské příručky.. akorát mohli se zmínit rovnou, že postup pro vytvoření readiness neplatí pro motor AME
Nie,tento readiness nie je normálny. Máte vadnú lambda sondu alebo kabeláž ku nej. Už len to vyhrievanie znamená,že funkcia katalyzátora začína neskôr. Najskôr si prečítajte niečo o emisiach motora od výrobcov alebo emisných technikov a nie fóra,kde sa dá napísat hocičo. Inak autá májú odlišné emisné podmienky na meranie emisii,záleží od roku výroby.
Uberte percenta, kamarát mechanik chodí s autami na kontroly a koľkokrát sa stane,že až na emisiach mu povie technik,že sonda alebo KAT je vadný, a diagnostika neukáže nič vadné.
Tak ono stačí, aby tělísko naprasklo a nepřerušilo topný element. Diference 02 (výfuk a venek sondy) je pryč a šikovně nepřerušené tělísko zajistí, že v DTC není závada.
Tolerance mimo hodnoty nabonzuje dvousondovej systém s lepší FW v eepromce ECU.
Tomuhle pravěku u AME je to prd.
Osciloskop napoví...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.