Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám octavii 1 1.9tdi 66kw a při rozjezdu se mi děje že auto klepe (platí i pro zpátečku) ale při jízdě už ne pouze při rozjezdu. Dozvěděl jsem se že by to měl být silentblok a pokud jo čeho a jak to poznám? Děkuji za rady
Motor je zavěšen na třech silenblocích pružně v kastli vozu.
U rozvodů (nádobka s chlad. kapalinou), na převodovce (pod baterkou) a reakční vzpěrou opřenou o nápravnici (na podvozku o převodovku a nápravu).
Právě ten třetí tlumí kmity reakce rozjezdu a brždění motorem. Motor se o tento silenblok (vzpěru) opře.
Spíš bych ovšem viděl vadnou spojku a dvouhmotu. Pokud je na dvouhmotovém setrvačníku vůle, tak se dokáže "rozskákat" ve vůlích a snadno rozkmitat.
Nejsem si jist, ale dieslové Fabie tuším neměli dvouhmoty. Nebo jo? Netuším, fakt. Jestli vadnou dvouhmotou při záběru spojky rozkmitá celý agregát motoru a převodovky, potom se kmity přenesou i na reakční vzpěru a ta začne mlátit.
Pokud je spojka OK a rozjezd je v prokluzu spojky plynulý, tak pohyb na reakční vzpěru je pouze jeden, kdy se při rozjezdu opře a až po pominutí sil odlehčí (ono jedno šoustnutí).
Jen má teorie.
Rozjížděl jsem se s vadnou dvouhmotou na 1.8AGU a je to na zpátečku znát, jak motor zaškubává a lékem je jen zvýšit prokluz a na převodovku příliš záběrem spojky netlačit a síly nechávat vykluzovat na lamele.
doplňění, SDi nemá dvouhmotu na 100%
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.