Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motorek centrálu VW Sharan

Od: bery® odpovědí: 17 změna:

Zase mám takovou záludnost pro místní autoelektroniky,

Známá přijela se Sharanem (asi 2005), že se nulují budíky po vypnutí klíčku a vylezla dveřma spolujezdce, že u řidiče nejdou zevnitř otevřít. No, ty budíky tedy samozřejmě nebyly to hlavní Klíčem normálně funkční včetně centrálu.

Budíky byly pojistkou, nešla ani diag. zásuvka. Samozřejmě pojistka na pohled dobrá a že nevede se ukázalo až při opakovaném vyndání a pak už i přeměřování ...

Prý že to bude svazkem v průchodce, že už to bylo dřív opravovaný. Večer zabitý hledáním chyby ve svazku, marně, aktuálně bez nových zlomenin. Navíc se mi po sundání doslova rozpadl tapec dveří v posledním stádiu rozkladu...

Ale k motorku zámku - zpetně mi došlo, že nějaký mňoukání z něj ale slyšet je, jen tišší a nezamyká a neodemyká.

Vydoloval jsem část s motorkama a spínačema a všechno se jeví ok. Pro jistotu jsem ještě tochu zezadu opiloval zobáčky kontaktů přitlačovaných pružinkou, aby měly delší chod, kdyby už náhodou něco bylo oběhanýho a kontakt nedosahoval. Motorkům jsem odmastil komutátory, ale i předtím běžely hezky i na menší napětí a bez jiskření při zabrzdění rukou.

Vrátil jsem to zpátky do auta, odemykání teď snad funguje spolehlivě, ale občas se ty jedny dveře nezamknou. Je slyšet slabý mňouknutí motorku a pak silnější salefock, ale vnitřní klika nezaleze a vnější zůstane funkční.

Čím to sakra může být? Kde jsou nějaký relátka pro centrál? Mají je přední/zdaní dveře společné v páru, nebo snad každé svoje? Kdyby v páru, tak tam můžu chybu vyloučit, když druhá strana chodí dobře, je to tak? Zbývá tedy něco v tom zámku, co jsem přehlídnul?

Díííííkyy

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

0x

Myslím, že Sharan z roku 2005 komfortku nemá. Jen řídící jednotku centrální elektriky. Částečně tuším supluje komfortku v sobě (centrál, alarm,...).

Klasicky u řidiče u pojistek.

Najdeš asi toto. Jestli chodí na povel jednoho relé jsem nikdy extra nezkoumal. Ale u Fabky a tam, kde je komfort zvlášt od BSG se dá nakodovat odemknout jen řidiče a pak zbytek vozu, takže tam budou relé separé dle mě.

google.com/...


doplněno 16.04.25 23:49:



A jó, díky, to kodovaní dveří řidiče jako samostatně na první stisk mám možnost u oktávky taky, tady to bude nejspíš stejný. I když... na druhou stranu, u oktávky mi tlučou přední a zadní zvlášt po sobě (netušímproč), ale u toho sharana pobzukávaj všechny najednou, takže by to i mohlo být společné.

Každopádně ráno s autem jede na svátky pryč, tak pokračovat v hledání budu asi moct zase ažněkdy. Zatím jsem jí ve výsledku za 8 hodin rozebírání, hledání, skládání vyměnil jednu pojistku a 2 žárovky. Jo a iniciativně připojil odpojený navi/radio, kde po hledání, proč je úplně mrtvý, jsem došel až k tomu, že je prostě odpojený a zpětně se dozvěděl, že protože kdysi vybilo baterku. Teď bere 00nic, i kontrolka safe bliká z kondíku ještě asi 2 minuty po odpojení

Ale zámek ridiče hezky chodí, dokud od toho na delší dobu neodejdu, pak po čase už zase jenom sotva mňoukne, než ho jednou otočím klíčem a pak už zase spolehlivě bzuká, dokud to nenechám delší chvíli stát.

Jestli je problém někde uvnitř tý centrální jednotky (komfortní tam asi není jak píšeš, k tý jsem se myslím nepřipojil), asi by bylo nejsnazší to propojit s funkčníma dveřma...

Zato něco jinýho bere cca 200mA.

Nikdy jsem to nezkoumal, dají se zámky zkusit přes akční členy?

 


0x
Co draty v prúchodce do 5 tých dveří jak sou na tom?
bejvá to v divokým stavu přetrhaný rozpadlá bužírka a pak to dělá rúzný kousky

Tam to vypadá v pohodě a funkčně, ani v uložených závadách 5. dveře nebyly, řidičovy ano.
Tak pak jak uz tu psali zkusil bych jinej zámek
Ještě co se týče tech 5tejch dveří jen si koukal nebo taky tahal za jednotlivý dráty?
Ja vždy tahám mam pak jistotu

 


0x

Já to vidím spíš na mechanickou závadu samotného zámku. Ptrostě motorek ho neutáhne. Tedy zalehlý či opotřebovaný. To je celkem obvyklá situace a je to častá závada všech automobilek, kde je složený zámek s motorkama vevnitř. Ale často jsou nýtované, tedy běžně nerozebíratelné...


To se mi nezdá, ukazuje to sporadicky zkrat u řidiče a u víčka nádrže, to jsem zapomněl. Na oba směry.
Ještě půjdu po tom víčku, jestli to má chodit společně a je tam zkrat ...
To vičko bych na centrálu otevřel a na zkoušku odpojil z konektoru

To jsem právě před 3 minutama udělal, když si teď majitelka pro auto přišla, at to takhle pár dní vyzkouší a uvidí...
Předpokládám, že ve výpisu závad je formulace zkrat / přerušené vedení... A je to odezva na to, že nefunkční zámek neodesíla zpětnou vazbu z koncových spínačů. S těma zámkama mám tu zkušenost co píšu... Mění se jak na běžícím pásu...
bear

V bloku hodnot lze sledovat stav zámků, zda jsou zavřené dveře, zda je zamčeno a zda je zamčeno na safelock.

Motorek, pokud má očernalý komutátor, tak nemá sílu. Stačí komutátorky přelíznout 2000 smirkem pod vodou a jehlou vydrápnout plošky (mezery).

Pak motorky vrčí jak zamlada.

Dále proletovat sledovací mikrospínače pohybu mechaniky zámku v těle motorku.


Do bloku hodnot jsem bohužel nekoukal, furt jsem zoufale spěchal a marně zkoušel tohle a tamto a pak zase tuhleto, že už to bude určitě ono...
Jeden z motorků jsem otevřel a komutátor vypadal pěkně, uhlíky taky, druhej jsem odmastil a vyfoukal jen štěrbinama, ale oba chodily už od minimálního napětí a při pomalém pootáčení v prstech šly dokola bez jiskření a změn momentu, jak to dělá horší komutátor. Mikrospínače slyšitelne cvakaji a ovládací výstupky je mačkají s rezervou, ne jako když se mi to myslím u oktávky ochodilo a nedosáhlo na spínač. Ty zámky jsou podle označení Ford, takže asi konstrukčně odlišný od koncernu, taky nemlátí, ale jen slabě bzučí.

Hiawatta: ano jestli si dobře pamatuju, byl tam zkrat na plus pro odemykání i zamykání (každý jako jedna závada, ale v obou případech označená jako dveře řidiče/víčko nádrže, takže to bude evidentně jeden okruh).
Tak každopádně uvidím, ráno, když si to majitelka odvezla, jsem v rychlosti vyškubl kablik odemčeneho zámku víčka nádrže (ani nevěděla, že by se měl zamykat a někdy zamykal), at pojezdi a uvidí se.
A ještě mám pocit, že jsem někde zahlédl v seznamu pojistek, že napájení souvisí s napájením pristrojovky a diag zásuvky a tahle pojistka byla špatná, takže pokud to tak opravdu je, ten zkrat je skutečný.
Každopádně díky za rady, za čas přijdu, doufam, s konečným verdiktem. A nebo dalším pokračováním záhady, ale to snad ne, už takhle mě to neplánovaně připravilo dohromady o den práce

 

bear

Mikrospínače sice cvakají, ale jsou zaletované na desce plošných spojů. Tam mohou být studeňáky a je nutné proletování kvalitní olovnatou pájkou.

Novější modernizované motorky mají desku plošných spojů přelakovanou vínovým lakem proti oxidaci.


Právě jak jsem psal, že ty zámky jsou Fordí a asi se liší od koncernových, pokud jsem něco neprehlednul, žádnej plosnak tam není, jen plechový vodivý cestičky, jako jsou třeba v zadních lampách.
bear

Aha, jsem myslel, že je tam VW systém. Sharana jsem dlouho nedělal.


Právě mi to přišlo uvnitř takový nesmrtelný I ty motorky mají nějaký posuvný kontakty asi fungující jako koncaky, že po vykonání pohybu se pro ten směr odpojí a nesnaží se tlačit dál po celou dobu trvání pulzu, jako jsem to myslím videl třeba u feldy, kde vadná jednotka centrálu při nevypnutí relatka usmazila všechny motorky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]