Nejste přihlášen/a.
Zase mám takovou záludnost pro místní autoelektroniky,
Známá přijela se Sharanem (asi 2005), že se nulují budíky po vypnutí klíčku a vylezla dveřma spolujezdce, že u řidiče nejdou zevnitř otevřít. No, ty budíky tedy samozřejmě nebyly to hlavní Klíčem normálně funkční včetně centrálu.
Budíky byly pojistkou, nešla ani diag. zásuvka. Samozřejmě pojistka na pohled dobrá a že nevede se ukázalo až při opakovaném vyndání a pak už i přeměřování ...
Prý že to bude svazkem v průchodce, že už to bylo dřív opravovaný. Večer zabitý hledáním chyby ve svazku, marně, aktuálně bez nových zlomenin. Navíc se mi po sundání doslova rozpadl tapec dveří v posledním stádiu rozkladu...
Ale k motorku zámku - zpetně mi došlo, že nějaký mňoukání z něj ale slyšet je, jen tišší a nezamyká a neodemyká.
Vydoloval jsem část s motorkama a spínačema a všechno se jeví ok. Pro jistotu jsem ještě tochu zezadu opiloval zobáčky kontaktů přitlačovaných pružinkou, aby měly delší chod, kdyby už náhodou něco bylo oběhanýho a kontakt nedosahoval. Motorkům jsem odmastil komutátory, ale i předtím běžely hezky i na menší napětí a bez jiskření při zabrzdění rukou.
Vrátil jsem to zpátky do auta, odemykání teď snad funguje spolehlivě, ale občas se ty jedny dveře nezamknou. Je slyšet slabý mňouknutí motorku a pak silnější salefock, ale vnitřní klika nezaleze a vnější zůstane funkční.
Čím to sakra může být? Kde jsou nějaký relátka pro centrál? Mají je přední/zdaní dveře společné v páru, nebo snad každé svoje? Kdyby v páru, tak tam můžu chybu vyloučit, když druhá strana chodí dobře, je to tak? Zbývá tedy něco v tom zámku, co jsem přehlídnul?
Díííííkyy
Myslím, že Sharan z roku 2005 komfortku nemá. Jen řídící jednotku centrální elektriky. Částečně tuším supluje komfortku v sobě (centrál, alarm,...).
Klasicky u řidiče u pojistek.
Najdeš asi toto. Jestli chodí na povel jednoho relé jsem nikdy extra nezkoumal. Ale u Fabky a tam, kde je komfort zvlášt od BSG se dá nakodovat odemknout jen řidiče a pak zbytek vozu, takže tam budou relé separé dle mě.
A jó, díky, to kodovaní dveří řidiče jako samostatně na první stisk mám možnost u oktávky taky, tady to bude nejspíš stejný. I když... na druhou stranu, u oktávky mi tlučou přední a zadní zvlášt po sobě (netušímproč), ale u toho sharana pobzukávaj všechny najednou, takže by to i mohlo být společné.
Každopádně ráno s autem jede na svátky pryč, tak pokračovat v hledání budu asi moct zase ažněkdy. Zatím jsem jí ve výsledku za 8 hodin rozebírání, hledání, skládání vyměnil jednu pojistku a 2 žárovky. Jo a iniciativně připojil odpojený navi/radio, kde po hledání, proč je úplně mrtvý, jsem došel až k tomu, že je prostě odpojený a zpětně se dozvěděl, že protože kdysi vybilo baterku. Teď bere 00nic, i kontrolka safe bliká z kondíku ještě asi 2 minuty po odpojení
Ale zámek ridiče hezky chodí, dokud od toho na delší dobu neodejdu, pak po čase už zase jenom sotva mňoukne, než ho jednou otočím klíčem a pak už zase spolehlivě bzuká, dokud to nenechám delší chvíli stát.
Jestli je problém někde uvnitř tý centrální jednotky (komfortní tam asi není jak píšeš, k tý jsem se myslím nepřipojil), asi by bylo nejsnazší to propojit s funkčníma dveřma...
Zato něco jinýho bere cca 200mA.
Nikdy jsem to nezkoumal, dají se zámky zkusit přes akční členy?
Já to vidím spíš na mechanickou závadu samotného zámku. Ptrostě motorek ho neutáhne. Tedy zalehlý či opotřebovaný. To je celkem obvyklá situace a je to častá závada všech automobilek, kde je složený zámek s motorkama vevnitř. Ale často jsou nýtované, tedy běžně nerozebíratelné...
V bloku hodnot lze sledovat stav zámků, zda jsou zavřené dveře, zda je zamčeno a zda je zamčeno na safelock.
Motorek, pokud má očernalý komutátor, tak nemá sílu. Stačí komutátorky přelíznout 2000 smirkem pod vodou a jehlou vydrápnout plošky (mezery).
Pak motorky vrčí jak zamlada.
Dále proletovat sledovací mikrospínače pohybu mechaniky zámku v těle motorku.
Mikrospínače sice cvakají, ale jsou zaletované na desce plošných spojů. Tam mohou být studeňáky a je nutné proletování kvalitní olovnatou pájkou.
Novější modernizované motorky mají desku plošných spojů přelakovanou vínovým lakem proti oxidaci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.