Nejste přihlášen/a.
Tak jak to v životě chodí, někdo umře a strhne se bitva o jeho majetek. Došlo to tak daleko, že se udělal i znalecký posudek na Fabii stará 21 let a nájezdem necelých 70.000km. Znalec oce%nuje vůz na 11.400,-Kč s tím, že auto vadné pružiny a vytečené tlumiče, vadné brzdy, vadnou přední nápravu, vadný výfuk, totální koroze, vadné servo.
dnes jsem s autem jel a 2* ho probrzil z 50km/h do nuly, brzdy i ABS úplně ok, v autě nic nebouchá, auto neprdí, mimo 2 míst mírné koroze a zhnilých diků kol, koroze nikde, kdyby se vyleštilo tak skoro nepoznáte, že včera "nesjelo z pásu".
Je cena reálná?
Jak poznal znalec, že je vadné něco, co nevykazuje vady?
Vyměnili byste tlumiče, brzdy, výfuk a servo, když se nejeví závada těchto ústrojí?
Co si o tom VY OSOBNĚ myslíte?
Auto má spotřebu 7,4 dlouhodobě - motor obyč 1,2/1,4 - trága
Děkuji Vám
je to starej pekáč měli ste se dohodnout a nepotřebovali ste odhad
dá se říct že auto nemá větší cenu jak 10000kč pak nepotřebujete žádnej odhad
přesně takto sme to po umrtí otce řešili mi dohodli sme se kdo si ho veme a nebylo co řešit poradila nám to sama notářka
osobně bych to neřešil tisíce z toho nikdo nevytříská nanejvíš tak starosti pokud si to bude chtít nechat
Zrovna Fabia vadné servo ve všech generacích ukazuje kontrolkou na přístrojové desce (budíkách).
Spíš bych to viděl tak, že znalec auto odepsal obecně na vady, které po tolika letech nastávají. Tím, že automobil podhodnotil je z obliga. Kdyby ohodnotil Fabii1 na 90 000kč, tak by to v posudku působilo divně a na přezkoumání.
Možná je to i výhoda při dělení majetku. Protože s dědici přebíráte dle částky auto s minimální hodnotou a to, že je to TOPovka je spíše bonus, který bych moc ostatním dědicům nezděloval.
Naopak bych byl rád, že auto bylo tak podhodnoceno, pokud je zkutečně ve výborném stavu.
Nejspíš je zvyklej dělat odhady pro pojištovny kolik maj vyplatit za totálku
Pokud to auto je pro tebe, tak si skutečný stav zjisti a podle toho opravuj..
Pokud ti to auto má někdo vyplatti, tak udělej další posudek tak aby seděl se skutečným stavem. Podle popisu odhad dělal od stolu a tak aby to byl vrak..
Pokud znalec odhadl vůz na 10 tisíc a kávovar či kuchyňskou linku na 20 tisíc, tak na tom ten, komu auto připadne z dědiců vydělal, protože auto za 10 tisíc má zkutečnou hodnotu třeba 40 000kč (což u takového nájezdu není vyjímkou a hezká nezrezlá kola sežene za 5000kč a najednou má auto v hodnotě 40 - 60 tisíc s nájezdem 70 000kč).
Bohužel z kávovaru za 20 tisíc neuděláš kávovar za 40 tisíc a navíc auto se prodává lépe nežli kávovar.
Jak píšu. Já bych byl za podhodnocení v tomto případě rád, kdybych jako dědic věděl, že mi připadne.
Při tomhle stáří může odejít kdykoli cokoli , nájezd není rozhodující. mírná koroze zvenčí - zevnitř sežrané .Servo -nemusí svítit kontrolka , jsou i jiné projevy...
Jaké jsou projevy u serva?
Fabia 1 a 2 má plně hydroelektrické.
S nájezdem 70 000km nikdy není hřeben poškozen a neteče hydraulika. Spíše trpí na komunikaci po CAN nebo napájecí kabeláž. Případně odchází sensor úhlu natočení. Ale to vždy signalizuje kontrolka u všech závad.
Plně hydraulická s mechanickou pumpou se nedávala
A plně elektrická je až ve Fabii III a tu určitě za 10 000kč nikdo neohodnotil.
Takže ty jiné projevy bez indikace kontrolky bych si dovolil jako znalec těchto aut tvrdit, že se neprojevují.
DABEL R - to nešlo, všichni jsou neskutečně vychcaní, ukřivdění. Strhla se hádka kdo, co a kolik, kdo komu co slíbil, kdo co už dostal. Řeší se mmj. gramodesky, dřevěné rádio z 1960, dřevěný kříž, známky, obraz, vesnického čmárala.Ale s tím autem mně to bylo celý divný. 11.400 ...
Hrůza, bylo to v pondělí a ještě jsem to řízení nerozdýchal. S autem jsem se dneska projel, a je to strašně pidi a loudal. Fakt auto, s kterým vůbec nejde předjíždět. Možná traktor. Ale žádnou chybu nemá. Dokonce i klima klimuje, ABS absuje, svítí, bliká, srandovně troubí, řadí bez vůle, točí volant jako nic, okna jezdí, má to počítač spottřeby a žádná chyba nesvítí. Fabia na volnoběh dobíjí 14,07V.
Překvpilo mě jak se to rychle zahřálo, bohužel baterka to má za sebou.Za těch 11.400 mi to nenechají. Udělám STK a nechám si to na vesnicu. Kolik nabídnout?
Podle popisu je to asi výbava Comfort. Nabídnul bych 30 000 pokud to má pěkněj neloupající se lak a nájezd 70tkm. Stav kol neřeš a gumy jsou spotřebák. A jestli je to HTPčko 1.2, tak měnit každej rok nebo 10 000km olej a dbát na to.
Nebo vyleštit, nechat profi detailingovou firmou vytepovat interiér a prodat s tím nájezdem 70 000km klidně za 50 - 60 tisíc bezproblému, pokud je fakt pěkná.
Fábky se vždycky prodávaly dobře a zájem je.
Lidi jsou schopni v dnešní době koupit i ojetou Octavii 1 za 30 000kč v naftě s nájezdem 350 000km
K těm Octaviím, to pozor, naftovou Octavii 1 s nájezdem jenom 350 000 km by za 30 000 Kč bral asi skoro každý (kdo není zaujatý proti Octaviím nebo naftovým motorům), protože, na rozdíl od HTP Fabie, 1.9 TDI je spolehlivý motor ve všech variantách a při slušném zacházení vydrží celé auto mnohem víc než 350 000 km. To spíš naftová Octavia 2 s nájezdem přes 500 000 km vzbuzuje otázky.
Tak já jsem zaujatý. Protože pro mě je primárně hezkej a nevybydlenej interiér.
Rozhodně ne otřískaná plečka, kde nefunguje půlka elektriky s motorem držákem
Tak to vůbec. Radost je originální díly a nepostříhaná tovární elektroinstalace bez kutilských zásahů.
Po kutilech vidím často propíchnuté vodiče k vůli měření jehlami a v těch místech počínající hnití a zelenou oxidaci, jak od jehli je porušená izolace a vnikla vlhkost. Dále letované dráty po nějakém Jablotronu nebo něčeho, kdy jsou neodborně rozebirané a vypinované konektory bez krytek nebo naprasklé fialové pojištovací závory konektorů. V neposlední řadě pak vyhozené motorky centrálů a nahrazeny druhovýrobci jako VIKA nebo Topran, atd...
Vpodstatě neodborně zmršená celá elektrika. To není vízva. To je spíše k pláči, když to nějaký vemena takto zku*vují. A to nemluvím o zprasených přístrojovkách, kdy se někdo pokouší stabilizátor proletovat trafopájkou a kalafunou a celé je to popálené a doprasené včetně okolních součástek. Já používám mikropájku a vždy odpajuji nejprve repráček a oba velké kondíky mimo desku. Pak teprve s FLUXem proletuji stabilizátor. Dále pak páčené ručičky, místo vykroucené o doraz, kdy se beznásilně dají sundat s trnů serv, atd...
Prostě když to neumím, tak na to nešahám, ale pak jsou takové Octy prostě KO naodpis a bezcené. Zlatej motor je v tomto případě nepodstatná věc, pokud s tím nepojedu Gumbalkán.
Proti tomu se dají najít Fabie, kde elektrika zmršená není a co se týče interiérů, tak i stropnice jsou řešitelné výměnou za FL model.
Octa 1 a Passat B5,5 s jejich vytopenou komfortkou v podlaze je podle mě na dnešní dobu odpad. Zastaralá platforma už tenkrát. Ovšem VR6 nebo 1.8T krásně jedou i když žerou.
...znalecký posudek na Fabii stará 21 let...
Hádám, že znalec počítal i s morálním opotřebením. Na autě hlodá zub času i kdyby mělo nájezd 0 km a jen stálo v garáži. Zajímal bych se i o to, jak často bylo v servisu, jaké práce na něm byly dělané a co se ze tu dobu všechno vyměnilo.
A jak casto by melo, auto s takovym najezdem, byt v servisu? Jake prace by na nem mely byt delane/udelane? Co se, krome provoznich naplni a filtru, melo za tu dobu vymenit?
@hiawata: A co konkretne prosim? Snad krome el. svazku pod baterkou me nenapada, co bych mel hledat v "servisni historii" auta s necelymi 70t km. A resit servisni historii u 21 let stareho jednoducheho a levne opravitelneho auta? Proc? Respektive co z toho? Ze byly pravidelne menene provozni naplne? I kdyby nebyly, tak u takovehoto auta je to fakt jedno...
TOMKK - auto má tupky u lemu předního blatníku kde se potkává sa prahem, v levo jsou vidět víc, musí se dívat z blízka. Ale totálně rezavé plechové diky kol, které už nejsou černé, z dálky rezavé. Děkuji
BEAR už mám kopii TP - je tam motor BKY 1,4 16V 55 koní. Vzadu na štítku je jen 16V, auto má na dveřích černé kliky a barevné zrcátka, můj známý má fabii a ta má zrcátka i kliky nalakované do barvy auta. V pravo je zrcátko PIDI. Děkuji
BOBAN - máte pravdu, znalecký posudek byl dělaný na míru. Zadavatelé chtějí auto pro sebe. I Notář řekl, že by "takové auto za takovou cenu chtěl taky". Děkuji
Další projednání bude auž někdy v květnu tak napíšu výsledek.
DĚKUJI
BKY je super 55kW. Jen se musí každej rok měnit olej nebo ideál 10 000km co nastane dřív. Jinak pak začnou cvakat hydroštely. Vyhnout se oleji Castrol a lít Mobil 5w40 nebo Shell 5w40 a najede hodně. Maximálně u tohoto motoru mohou odejít zapalovací moduly, když někdo se*e na výměnu svíček s intervalem po 60 000km.
Pravé pidi zrcátko je normál. Tak to má být.
TO: BEAR
proč né CASTROL?
Kolik může asi stát práce výměny rozvodů?
Svíčky Brisk vícebodé, nebo Iridium od Championu?
Vůbec tomu nerozumím, jen mě sousedi děsili, že to bude pokladnička
Castrol obecně i z mnoha diskuzních fór (třeba Volvo, atd...) lidé spíše nedoporučují. On i dobře čistí motor, ale když se přetáhne jeho výměna a nechá se zdegradovat, tak sám o sobě dost tvoří uvnitř motoru karbon a první, kdo to odnese jsou hydroštely. BKY je na svejch 16 hyder dost citlivej. Mnohdy lidem na těchto motorech klepou už po 120 000km, protože mění co 15 000km nebo 2 roky a to je špatně.
Každej rok nebo 10 000km max.
Já sám leju Mobil a nebo Shell. Motory mám i na svých autech krásně čisté. Bez humusu.
Ale každý preferuje něco a až je pozdě, tak pak se většinou už neřeší
Brisk a Bosch neberu. Třeba Bosch se ve svíčkách pohoršil. Za kvalitu považuju hlavně NGK nebo BERU, Champion taky dobrej. Škodovka měla od championu v minulosti i zapalovací cívky.
...
I ženská je svým způsobem pokladnička. Auto bez investic neexistuje a dost investice snížíš dobrou péčí a prevencí (viz. výměny náplní). I převodovku! 75w90 shel spirax a max API GL4! Jinak sežere synchrony na obrus.
Chtějí to pro sebe - jasně, zadání bylo odhad co nejnižší aby se z jejich podílu odečetlo co nejmíň.
Kdyby to bylo pro tebe tak by byl ten odhad pro tebe výhodný, ale takhle není.
Vem znalecký standard 1/2022 (metodika oceňování vozidel), sedni si k tomu a odhadni cenu. Jestli se to liší jakože nejspíš bude, tak kontaktuj toho znalce jestli chce odhad udělat podle skutečnosti nebo bude potřeba udělat svůj a ten jeho se pak bude zkoumat.
pupínky za kolama = práh tam už je shnilý, na Fobii klasika. Za rok to proleze skrz a bez investice v servisu ca 20k to neprojde technickou. Ohnilý ráfky - to budou původní, podle toho můžou podobně vypadat i brzdový trubky, vejfuk, spony na hadicích v motoru atd., takže další velká investice, tj. v reálu těch 10k může být skutečná tržní hodnota, resp. je to auto na dojetí do příští technické a pak buď nasypeš pár desítek tisíc nebo nejezdíš (pokud si to neuděláš svépomocí, pak je to za materiál + tvůj čas + nějaký to vybavení = cenově úplně jinde)
@bery
S Alfami sice zkušenost nemám, ale 200tkm musí většina nepruserovych motorů vydrzet snad s jakýmkoli olejem
Jenomže Alfa motor 1.6 TS má předpis 10W40 a výrobce důsledně vyžaduje pouze SELENIA oleje a důsledně specifikaci viskozity 10 a ne 5
Ten magor tam lil 8 let 5W30 Castrol(štítky Castrol oleje byly nalepovaný jak v motorovým prostoru, tak na dveřích řidiče.
Po koupi auta jsem zjistil, že na měrce oleje není ani kapka oleje a ty 2 litry co jsem vypustil, to bylo bláto s nějakýma cuckama.
Místo minimálních 4 litrů oleje tam byly 2 litry
Na různých částech auta, i v dílech kolem motorovýho prostoru byly vidět kombinace různých šroubů a všeho. To auto si muselo s tím dementem vytrpět hodně
Boban - každý auto má klady i zápory, žádný neni dokonalý. Na každým se objevujou typický mouchy který by šly vylepšit. Bohužel vývoj neni zlepšování kvality, ale co nejlevnější výroba = spotřební zboží
Fabia neni špatná, ale na vylepšování tam toho je dost.. A takový perly jako první HTP to ani nekomentuju, to byl velkej omyl. Nejvíc mi na tom vadí přístup výrobce k zákazníkovi, kdy místo aby šoupali nohama a měnili motory na náklady výrobce max. za materiál, tak se rejžovalo na generálkách..
Třeba motory žádnej zázrak nejsou.. Porovnej s FIRE nebo Zmetec od Fordu/Yamahy, nebo JTD a TDI (oba dobrý JTD považuju za lepší, mmch. TDI je motor od Fiatu - první takový byl 1989 v Cromě)
Fiat vyžaduje Selenii - omyl, to vyžadoval českej autorizák. Fiat vyžadoval Fiatí specifikaci kterou splňujou i jiný značky. A ta doporučovaná Selenia 10W40 později "lepší" 5W40 je obyčejný primitivní olej srovnatelný s prakticky čímkoliv na trhu, drahá na něm je jen marže.
asd1
když otevřu kapotu auta, mám tam nalepeno už od výrobce jaké provozní kapaliny dávat. Je tam předepsána SELENIA 10W40 nebo SELENIA RACING 10W60. Jestli je to předpis nebo jen doporučení? To je spekulativní, prostě to tam výrobce takhle předepisuje.
Vždyt to tam máš jasně napsaný hned nahoře že to je doporučený (fluidi consigliati), hned ve čtyřech jazycích..
A jednotlivě máš jeden sloupek specifikaci a druhej doporučenou značku.
pro mě jsou teda zase úsměvné ty ceny. Stará jedničková Fábka za 50t. a víc? Jsem netušil, že je to už veterán. Jako jo cena se mi zdá taky nízko ohodnocená, ale zase je to dvacetiletá paštika s obyčejným motorem a nevěřím, že nemá korozi, která třeba není na první pohled vidět, ale určitě tam je. Už jen to kde teda tak zachovalá fábka vzala tak ohnilá kola?
No záleží jak se komu co hodí... Jedni potřebují aby byla cena odhadnutého auta co nejnižšší a druzí co nejvyšší... V dávných dobách když se platila daň z pozůstalosti tak všichni bojovali s tím, aby byla hodnota co nejmenší. Tehdy chtěli zaplatit i za starý kabát...
Znalec to odhadl prostě tak jaký je obvyklý stav vozidla v tomto věku... Je to asi tak, jako pojištovna taky odhadne škodu na autě podle tabulek a vůbec ji nezajímá, že bylo v superperfektním stavu... Prostě to tak je...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.