Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dědictví aneb znalecký posudek Fabia

Od: karelulm® odpovědí: 50 změna:

Tak jak to v životě chodí, někdo umře a strhne se bitva o jeho majetek. Došlo to tak daleko, že se udělal i znalecký posudek na Fabii stará 21 let a nájezdem necelých 70.000km. Znalec oce%nuje vůz na 11.400,-Kč s tím, že auto vadné pružiny a vytečené tlumiče, vadné brzdy, vadnou přední nápravu, vadný výfuk, totální koroze, vadné servo.

dnes jsem s autem jel a 2* ho probrzil z 50km/h do nuly, brzdy i ABS úplně ok, v autě nic nebouchá, auto neprdí, mimo 2 míst mírné koroze a zhnilých diků kol, koroze nikde, kdyby se vyleštilo tak skoro nepoznáte, že včera "nesjelo z pásu".

Je cena reálná?

Jak poznal znalec, že je vadné něco, co nevykazuje vady?

Vyměnili byste tlumiče, brzdy, výfuk a servo, když se nejeví závada těchto ústrojí?

Co si o tom VY OSOBNĚ myslíte?

Auto má spotřebu 7,4 dlouhodobě - motor obyč 1,2/1,4 - trága

Děkuji Vám

 

 

50 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

je to starej pekáč měli ste se dohodnout a nepotřebovali ste odhad

dá se říct že auto nemá větší cenu jak 10000kč pak nepotřebujete žádnej odhad

přesně takto sme to po umrtí otce řešili mi dohodli sme se kdo si ho veme a nebylo co řešit poradila nám to sama notářka

osobně bych to neřešil tisíce z toho nikdo nevytříská nanejvíš tak starosti pokud si to bude chtít nechat

 


2x
Pokud opravdu není koroze, motor nemá problém, tak 11 tisíc je podstřelený.

 

trtr

2x

Zdravím, ono sse to má tak, že záleží kdo a na co znalce najme. Někteří pracují objektivně, jiní ne. Někteří udělají z vily za 10 mega vybydlenou světničku za 300t s nutností oprav, jiní z vybydlené světničky udělají 5* hotel za miliony.

 

bear

0x

Zrovna Fabia vadné servo ve všech generacích ukazuje kontrolkou na přístrojové desce (budíkách).

Spíš bych to viděl tak, že znalec auto odepsal obecně na vady, které po tolika letech nastávají. Tím, že automobil podhodnotil je z obliga. Kdyby ohodnotil Fabii1 na 90 000kč, tak by to v posudku působilo divně a na přezkoumání.

Možná je to i výhoda při dělení majetku. Protože s dědici přebíráte dle částky auto s minimální hodnotou a to, že je to TOPovka je spíše bonus, který bych moc ostatním dědicům nezděloval.

Naopak bych byl rád, že auto bylo tak podhodnoceno, pokud je zkutečně ve výborném stavu.

Můj kolega zdědil právě ten opak o kterém píšete..Je to cca 3roky zpět, ale byla to právě Fabia 1. 1,2htp a ohodnotili jí na 80tisíc..Sice to jezdilo ,ale netuším,proč to ohodnotili jako topovku,což nebyla..
Ohodnotit se dá cokoliv na jakoukoliv částku..Jiný známý zdědil Octavii 2 s nájezdem 40tis.! Odhad dědictví pomineme. Nerozumí autům,ale chtěl si to nechat,tak jel do "autorizáku" at se na to "kouknou-co by to jako potřebovalo"..Viděl jsem na vlastní oči ten odhad údajných "nutných" oprav na cca 80tisíc kč..Prostě nesmysly!

 

pepik

0x

Běžně cena 10 000, pokud s tím nesouhlasíš tak Sežeň jiný odhad - V autobazaru

 

asd1

0x

Nejspíš je zvyklej dělat odhady pro pojištovny kolik maj vyplatit za totálku

Pokud to auto je pro tebe, tak si skutečný stav zjisti a podle toho opravuj..

Pokud ti to auto má někdo vyplatti, tak udělej další posudek tak aby seděl se skutečným stavem. Podle popisu odhad dělal od stolu a tak aby to byl vrak..

bear

Pokud znalec odhadl vůz na 10 tisíc a kávovar či kuchyňskou linku na 20 tisíc, tak na tom ten, komu auto připadne z dědiců vydělal, protože auto za 10 tisíc má zkutečnou hodnotu třeba 40 000kč (což u takového nájezdu není vyjímkou a hezká nezrezlá kola sežene za 5000kč a najednou má auto v hodnotě 40 - 60 tisíc s nájezdem 70 000kč).

Bohužel z kávovaru za 20 tisíc neuděláš kávovar za 40 tisíc a navíc auto se prodává lépe nežli kávovar.

Jak píšu. Já bych byl za podhodnocení v tomto případě rád, kdybych jako dědic věděl, že mi připadne.

 


0x

Při tomhle stáří může odejít kdykoli cokoli , nájezd není rozhodující. mírná koroze zvenčí - zevnitř sežrané .Servo -nemusí svítit kontrolka , jsou i jiné projevy...

bear

Jaké jsou projevy u serva?

Fabia 1 a 2 má plně hydroelektrické.

S nájezdem 70 000km nikdy není hřeben poškozen a neteče hydraulika. Spíše trpí na komunikaci po CAN nebo napájecí kabeláž. Případně odchází sensor úhlu natočení. Ale to vždy signalizuje kontrolka u všech závad.

Plně hydraulická s mechanickou pumpou se nedávala

A plně elektrická je až ve Fabii III a tu určitě za 10 000kč nikdo neohodnotil.

Takže ty jiné projevy bez indikace kontrolky bych si dovolil jako znalec těchto aut tvrdit, že se neprojevují.

 


0x

Posudek byl udělaný tak, jak byl zadaný.

 


DABEL R - to nešlo, všichni jsou neskutečně vychcaní, ukřivdění. Strhla se hádka kdo, co a kolik, kdo komu co slíbil, kdo co už dostal. Řeší se mmj. gramodesky, dřevěné rádio z 1960, dřevěný kříž, známky, obraz, vesnického čmárala.Ale s tím autem mně to bylo celý divný. 11.400 ...

Hrůza, bylo to v pondělí a ještě jsem to řízení nerozdýchal. S autem jsem se dneska projel, a je to strašně pidi a loudal. Fakt auto, s kterým vůbec nejde předjíždět. Možná traktor. Ale žádnou chybu nemá. Dokonce i klima klimuje, ABS absuje, svítí, bliká, srandovně troubí, řadí bez vůle, točí volant jako nic, okna jezdí, má to počítač spottřeby a žádná chyba nesvítí. Fabia na volnoběh dobíjí 14,07V.

Překvpilo mě jak se to rychle zahřálo, bohužel baterka to má za sebou.Za těch 11.400 mi to nenechají. Udělám STK a nechám si to na vesnicu. Kolik nabídnout?

bear

Podle popisu je to asi výbava Comfort. Nabídnul bych 30 000 pokud to má pěkněj neloupající se lak a nájezd 70tkm. Stav kol neřeš a gumy jsou spotřebák. A jestli je to HTPčko 1.2, tak měnit každej rok nebo 10 000km olej a dbát na to.

Nebo vyleštit, nechat profi detailingovou firmou vytepovat interiér a prodat s tím nájezdem 70 000km klidně za 50 - 60 tisíc bezproblému, pokud je fakt pěkná.

Fábky se vždycky prodávaly dobře a zájem je.

Lidi jsou schopni v dnešní době koupit i ojetou Octavii 1 za 30 000kč v naftě s nájezdem 350 000km

daniela1

K těm Octaviím, to pozor, naftovou Octavii 1 s nájezdem jenom 350 000 km by za 30 000 Kč bral asi skoro každý (kdo není zaujatý proti Octaviím nebo naftovým motorům), protože, na rozdíl od HTP Fabie, 1.9 TDI je spolehlivý motor ve všech variantách a při slušném zacházení vydrží celé auto mnohem víc než 350 000 km. To spíš naftová Octavia 2 s nájezdem přes 500 000 km vzbuzuje otázky.

bear

Tak já jsem zaujatý. Protože pro mě je primárně hezkej a nevybydlenej interiér.

Rozhodně ne otřískaná plečka, kde nefunguje půlka elektriky s motorem držákem

Tak zrovna nefunkční půlka elektriky přece musí být výzva a radost
bear

Tak to vůbec. Radost je originální díly a nepostříhaná tovární elektroinstalace bez kutilských zásahů.

Po kutilech vidím často propíchnuté vodiče k vůli měření jehlami a v těch místech počínající hnití a zelenou oxidaci, jak od jehli je porušená izolace a vnikla vlhkost. Dále letované dráty po nějakém Jablotronu nebo něčeho, kdy jsou neodborně rozebirané a vypinované konektory bez krytek nebo naprasklé fialové pojištovací závory konektorů. V neposlední řadě pak vyhozené motorky centrálů a nahrazeny druhovýrobci jako VIKA nebo Topran, atd...

Vpodstatě neodborně zmršená celá elektrika. To není vízva. To je spíše k pláči, když to nějaký vemena takto zku*vují. A to nemluvím o zprasených přístrojovkách, kdy se někdo pokouší stabilizátor proletovat trafopájkou a kalafunou a celé je to popálené a doprasené včetně okolních součástek. Já používám mikropájku a vždy odpajuji nejprve repráček a oba velké kondíky mimo desku. Pak teprve s FLUXem proletuji stabilizátor. Dále pak páčené ručičky, místo vykroucené o doraz, kdy se beznásilně dají sundat s trnů serv, atd...

Prostě když to neumím, tak na to nešahám, ale pak jsou takové Octy prostě KO naodpis a bezcené. Zlatej motor je v tomto případě nepodstatná věc, pokud s tím nepojedu Gumbalkán.

Proti tomu se dají najít Fabie, kde elektrika zmršená není a co se týče interiérů, tak i stropnice jsou řešitelné výměnou za FL model.

Octa 1 a Passat B5,5 s jejich vytopenou komfortkou v podlaze je podle mě na dnešní dobu odpad. Zastaralá platforma už tenkrát. Ovšem VR6 nebo 1.8T krásně jedou i když žerou.

 


0x
Ta cena je divná, fakt je to auto tak rezavý? Protože to při najetých 70 000 spíš nebývá. F1 s takto malým nájezdem a "po důchci" se dnes běžně prodává přes 50 k, pokud je kastle bez patrné koroze. Za 10k se prodávají vraky.
Kdybych s tím chtěl jezdit, tak určitě nebudu měnit díly podle zprávy nějakýho odhadce.

 

yarda1

0x

...znalecký posudek na Fabii stará 21 let...

Hádám, že znalec počítal i s morálním opotřebením. Na autě hlodá zub času i kdyby mělo nájezd 0 km a jen stálo v garáži. Zajímal bych se i o to, jak často bylo v servisu, jaké práce na něm byly dělané a co se ze tu dobu všechno vyměnilo.

k2

A jak casto by melo, auto s takovym najezdem, byt v servisu? Jake prace by na nem mely byt delane/udelane? Co se, krome provoznich naplni a filtru, melo za tu dobu vymenit?

Když jsi neměl štěstí tak na Fabii bylo pořád co dělat i bez ježdění...

k2

@hiawata: A co konkretne prosim? Snad krome el. svazku pod baterkou me nenapada, co bych mel hledat v "servisni historii" auta s necelymi 70t km. A resit servisni historii u 21 let stareho jednoducheho a levne opravitelneho auta? Proc? Respektive co z toho? Ze byly pravidelne menene provozni naplne? I kdyby nebyly, tak u takovehoto auta je to fakt jedno...

U U 1,4 byly standardem propadlé vložky valců a s tím spojený únik oleje do chladicí kapaliny. Závada el.hydraulického posilovače, častá závada snímače polohy hřebenu pro posilovač řízení, zámky...Atd.
Hiawatta: at už by se zrovna tyhle závady konkrétního kusu v průběhu těch 20+ let týkaly, známá servisní historie by změnila co? Daleko zásadnější je, jestli někdo občas čistil odtoky vody pod stěrači a podběhy. Snímač volantu mohl být měněný kolikrát a už zase do něj mohlo natéct, totéž těsnění pod hlavou, to se prostě mění tak po 10 letech.
A pravidelné servisovani důchodcem téměř
nejezdeneho auta osobně vidím spíš jako potenciální problém, pro nepoctivé mechaniky příležitost údržbu jen vykázat a náplně si ušetřit, případně i některé díly si "půjčit" výměnou za svoje horší...

 


TOMKK - auto má tupky u lemu předního blatníku kde se potkává sa prahem, v levo jsou vidět víc, musí se dívat z blízka. Ale totálně rezavé plechové diky kol, které už nejsou černé, z dálky rezavé. Děkuji

BEAR už mám kopii TP - je tam motor BKY 1,4 16V 55 koní. Vzadu na štítku je jen 16V, auto má na dveřích černé kliky a barevné zrcátka, můj známý má fabii a ta má zrcátka i kliky nalakované do barvy auta. V pravo je zrcátko PIDI. Děkuji

BOBAN - máte pravdu, znalecký posudek byl dělaný na míru. Zadavatelé chtějí auto pro sebe. I Notář řekl, že by "takové auto za takovou cenu chtěl taky". Děkuji

Další projednání bude auž někdy v květnu tak napíšu výsledek.

DĚKUJI

bear

BKY je super 55kW. Jen se musí každej rok měnit olej nebo ideál 10 000km co nastane dřív. Jinak pak začnou cvakat hydroštely. Vyhnout se oleji Castrol a lít Mobil 5w40 nebo Shell 5w40 a najede hodně. Maximálně u tohoto motoru mohou odejít zapalovací moduly, když někdo se*e na výměnu svíček s intervalem po 60 000km.

Pravé pidi zrcátko je normál. Tak to má být.


TO: BEAR

proč né CASTROL?

Kolik může asi stát práce výměny rozvodů?

Svíčky Brisk vícebodé, nebo Iridium od Championu?

Vůbec tomu nerozumím, jen mě sousedi děsili, že to bude pokladnička

bear

Castrol obecně i z mnoha diskuzních fór (třeba Volvo, atd...) lidé spíše nedoporučují. On i dobře čistí motor, ale když se přetáhne jeho výměna a nechá se zdegradovat, tak sám o sobě dost tvoří uvnitř motoru karbon a první, kdo to odnese jsou hydroštely. BKY je na svejch 16 hyder dost citlivej. Mnohdy lidem na těchto motorech klepou už po 120 000km, protože mění co 15 000km nebo 2 roky a to je špatně.

Každej rok nebo 10 000km max.

Já sám leju Mobil a nebo Shell. Motory mám i na svých autech krásně čisté. Bez humusu.

Ale každý preferuje něco a až je pozdě, tak pak se většinou už neřeší

Brisk a Bosch neberu. Třeba Bosch se ve svíčkách pohoršil. Za kvalitu považuju hlavně NGK nebo BERU, Champion taky dobrej. Škodovka měla od championu v minulosti i zapalovací cívky.

...

I ženská je svým způsobem pokladnička. Auto bez investic neexistuje a dost investice snížíš dobrou péčí a prevencí (viz. výměny náplní). I převodovku! 75w90 shel spirax a max API GL4! Jinak sežere synchrony na obrus.

asd1

Chtějí to pro sebe - jasně, zadání bylo odhad co nejnižší aby se z jejich podílu odečetlo co nejmíň.

Kdyby to bylo pro tebe tak by byl ten odhad pro tebe výhodný, ale takhle není.

Vem znalecký standard 1/2022 (metodika oceňování vozidel), sedni si k tomu a odhadni cenu. Jestli se to liší jakože nejspíš bude, tak kontaktuj toho znalce jestli chce odhad udělat podle skutečnosti nebo bude potřeba udělat svůj a ten jeho se pak bude zkoumat.

pupínky za kolama = práh tam už je shnilý, na Fobii klasika. Za rok to proleze skrz a bez investice v servisu ca 20k to neprojde technickou. Ohnilý ráfky - to budou původní, podle toho můžou podobně vypadat i brzdový trubky, vejfuk, spony na hadicích v motoru atd., takže další velká investice, tj. v reálu těch 10k může být skutečná tržní hodnota, resp. je to auto na dojetí do příští technické a pak buď nasypeš pár desítek tisíc nebo nejezdíš (pokud si to neuděláš svépomocí, pak je to za materiál + tvůj čas + nějaký to vybavení = cenově úplně jinde)

bear
Souhlasím s tebou až na ten olej Castrol. Už jsem ti to psal dříve, jel na něj týpek 8 let co měl přede mnou Alfu 1.6 TS. Výměny moc neřešil a na merce oleje ani stopa=málo oleje. Teď má motor najeto 200tkm a vrni jak kočka. Jen jsou slyšet starý rozvody.
To je má osobní zkušenost a CASTROLEM
Fabie 1 je kvalitní auto.
Ale souhlasím se vším co napsal asd1
Boban
S Alfami sice zkušenost nemám, ale 200tkm musí většina nepruserovych motorů vydrzet snad s jakýmkoli olejem, při dvojnásobku se začnou projevovat rozdíly v používaným oleji a údržbě.
Mám 427tkm a motor(1,6 lpg) mechanicky šlape jak hodinky, mezi výměnama dolévam litr a to ho honím průměrně kolem 12/100. Jo a to od 250tkm jezdí na nejlevnější Paramo 10w40, o kterém netvrdím, jak je super, jen prostě stačí. Vlastně mohu tvrdit, předtím to jezdilo na Castrol longlife a ten se během 30tkm vlastně průběžně měnil dolevanim.

@bery

S Alfami sice zkušenost nemám, ale 200tkm musí většina nepruserovych motorů vydrzet snad s jakýmkoli olejem

Jenomže Alfa motor 1.6 TS má předpis 10W40 a výrobce důsledně vyžaduje pouze SELENIA oleje a důsledně specifikaci viskozity 10 a ne 5

Ten magor tam lil 8 let 5W30 Castrol(štítky Castrol oleje byly nalepovaný jak v motorovým prostoru, tak na dveřích řidiče.

Po koupi auta jsem zjistil, že na měrce oleje není ani kapka oleje a ty 2 litry co jsem vypustil, to bylo bláto s nějakýma cuckama.

Místo minimálních 4 litrů oleje tam byly 2 litry

Na různých částech auta, i v dílech kolem motorovýho prostoru byly vidět kombinace různých šroubů a všeho. To auto si muselo s tím dementem vytrpět hodně

asd1

Boban - každý auto má klady i zápory, žádný neni dokonalý. Na každým se objevujou typický mouchy který by šly vylepšit. Bohužel vývoj neni zlepšování kvality, ale co nejlevnější výroba = spotřební zboží

Fabia neni špatná, ale na vylepšování tam toho je dost.. A takový perly jako první HTP to ani nekomentuju, to byl velkej omyl. Nejvíc mi na tom vadí přístup výrobce k zákazníkovi, kdy místo aby šoupali nohama a měnili motory na náklady výrobce max. za materiál, tak se rejžovalo na generálkách..

Třeba motory žádnej zázrak nejsou.. Porovnej s FIRE nebo Zmetec od Fordu/Yamahy, nebo JTD a TDI (oba dobrý JTD považuju za lepší, mmch. TDI je motor od Fiatu - první takový byl 1989 v Cromě)

Fiat vyžaduje Selenii - omyl, to vyžadoval českej autorizák. Fiat vyžadoval Fiatí specifikaci kterou splňujou i jiný značky. A ta doporučovaná Selenia 10W40 později "lepší" 5W40 je obyčejný primitivní olej srovnatelný s prakticky čímkoliv na trhu, drahá na něm je jen marže.

asd1

když otevřu kapotu auta, mám tam nalepeno už od výrobce jaké provozní kapaliny dávat. Je tam předepsána SELENIA 10W40 nebo SELENIA RACING 10W60. Jestli je to předpis nebo jen doporučení? To je spekulativní, prostě to tam výrobce takhle předepisuje.

bery2
Boban
Je to doporučení, předepisovat značku, pokud se nepletu, výrobce nesmí.
bear

Předepisovat ne, doporučovat ANO.

pánové, jste vedle. Ten zákon, že nesmí předepisovat výrobce konkrétní značku vyšel až několik let po ukončení výroby AR 156.
Toto pravidlo vychází z evropské legislativy (zejména nařízení EU č. 461/2010
Ale ani v roce 1999 nemohla Alfa (Fiat) vysloveně zakazovat jiné značky olejů.
Ale když otevřu kapotu u Alfy 156, mám tam veškeré provozní kapaliny.
Sice doporučené, ale je to tam předepsané.
Co si budeme povídat, Alfa TWIN SPARK mají Rolný nebo nemají? Jaké látky nnemohou být v dnešních olejích? Kvůli ekologii?
asd1

Vždyt to tam máš jasně napsaný hned nahoře že to je doporučený (fluidi consigliati), hned ve čtyřech jazycích..

A jednotlivě máš jeden sloupek specifikaci a druhej doporučenou značku.

Většina dnešních olejů má nízký obsah síry, fosforu...Selenie měly vždy podstatně větší množství protioděrných látek.
Ale asi přece jenom po úvaze je pravda že výrobce vysloveně nemůže přikazovat výrobce oleje.
asd1
Oficiálně to nemůžou přikázat.
Ale víš co to máš jako u Felicie motor 1.3 BMM nebo MPi. Taky tam správně patří zapalovací svíčky od jednoho výrobce,.jedině tak to funguje nejlíp, i když tam můžeš dát svíčky jinýho výrobce, o tom může popovídat gumidek
Ale abych nebyl píčus tak vlastně musím uznat, že máte pravdu a výrobce nemůže vysloveně něco předepsat. I když jiná značka může ničit motor
bery2
Boban
Pokud ta jiná značka splňuje (nebo dnes v případě takhle starých motorů) překračuje) specifikace podle obecných výkonových norem, není přece důvod, aby olej motoru škodil, rolny přece nemá plno motorů, včetně třeba zmíněné felicie, které stačí skoro jakýkoli olej. A kdybych chtěl mít jistotu, tak olej pro PD diesly by podle mě byl nejlepší volbou
Jinak felicie a svíčky - jednou jsem do 1,6ky s lpg dal doporučené NGK - blbě to startovalo a občas cukalo, Brisky (3bod) byly v pohodě.
bery2
"Problém" je v točivosti motorů Twin Spark. Oni tak krásně jdou za plynem. Takže často dostávají často i 6- 7 tisíc otáček za minutu. Jdou za plynem i v 7 tisících. To většina starších motorů bez rolen prostě nedá.
Proto ty nároky na olej u Twin Spark. Proto by tam měla jít jen Selenia jestli se má motor točit tak jak se mu líbí

 

 

aaa

0x

pro mě jsou teda zase úsměvné ty ceny. Stará jedničková Fábka za 50t. a víc? Jsem netušil, že je to už veterán. Jako jo cena se mi zdá taky nízko ohodnocená, ale zase je to dvacetiletá paštika s obyčejným motorem a nevěřím, že nemá korozi, která třeba není na první pohled vidět, ale určitě tam je. Už jen to kde teda tak zachovalá fábka vzala tak ohnilá kola?

 


0x
Ohnila kola dost pravděpodobně už svoje dříve odsloužily na jiném autě a na tomto už žijí druhý život. Většina aut se narodí s jednou sadou a druhou pak majitel dokoupi, často použitou, nebo už si ji rovnou nechá z předešlého auta.
Ohledně ceny a koroze, je to prostě auto z období, kdy se škodovka s kvalitou pořádně vytáhla a zároveň ještě nezačala na všem šetřit, ani půlka výrobní ceny auta nepadla na všemožné emisní nesmysly a zbytečnou elektronickou výbavu bez praktického užitku, navíc s potenciálem kurvitka.
A jestli koroze teprve sotva začíná u konce předních blatníků, tak jinde bude všechno naprosto zdravý. Tohle místo je nedomyšlený, ale celkově antikorozní ochrana byla u fabie vynikající a po 20 letech jsou nebourane kusy v lepším stavu, než plno novějších aut, motor taky pojede pořád.
A zrovna těch zmíněných 50, ano, na fabii to není málo, ale co jiného za to koupit? Dvojkovou oktávku o 10 let mladší, ale s půl milionem na
hrbu shnilou na prach?

 


0x

No záleží jak se komu co hodí... Jedni potřebují aby byla cena odhadnutého auta co nejnižšší a druzí co nejvyšší... V dávných dobách když se platila daň z pozůstalosti tak všichni bojovali s tím, aby byla hodnota co nejmenší. Tehdy chtěli zaplatit i za starý kabát...

Znalec to odhadl prostě tak jaký je obvyklý stav vozidla v tomto věku... Je to asi tak, jako pojištovna taky odhadne škodu na autě podle tabulek a vůbec ji nezajímá, že bylo v superperfektním stavu... Prostě to tak je...

 


0x
Vždyt ten odhad musel být dražší než samotné auto. Je to smutné, když se sourozenci neumí dohodnout. Každopádně, než začnete řešit opravu, zajel bych předtím na emise. Možná hned, at víte jestli je odhad takový nebo makový.
21.04.25 18:57

2500

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]