Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak brzdit motorem u automatu

Od: aloisb® odpovědí: 19 změna:

Koupili jsme si Citroen C3 s automatickou převodovkou. Jsem zvyklý s kopce brzdit motorem a obávám se, že to automat moc neumí a musí se přibržďovat kotoučovými brzdami. Mohl bych tedy na začátku kopce přehodit řadící páku na M a tuknutím na (-) zařadit rychlostní stupeň o jeden nižší?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

0x
Jak který. Můj brzdí docela dost.
A ano, lze manuálně podřadit. Ale kdo by to před každým sjezdem z kopce furt dělal...

Díky za radu, vyzkouším to zítra.

 


0x
Mám i30 a když jedu z kopce a jen lehce přibrzdím, tak automaticky podřadí a brzdí motorem dokud našlápnu na plyn. Do kopce taky podřadí, at drží výkon. Hezky to samo pracuje a myslím si, že tvůj automat bude fungovat stejně.
Jinak manuálně samozřejmě lze.

Díky, samozřejmě, když si sama podřadí třeba na 3, bude dobře brzdit a spotřeba bude 0, tak nic dělat nebudu. Podle dalšího příspěvku to ale naše C3 neumí!

 

automat

0x
Musi to umet ridici jednotka, koncernova auta s dsg to umi, i30 evidentne take, u citroenu jsem tak zbezne kouknul a neumi, takze manualne

Takže před prudším klesáním trochu přibrzdit tak na 45 - 50 a dát manuálně 3?

Tak to už záleží na tobě a tvém stylu kdy a co zařadit. Snad poznáš, když auto brzdí motorem ne? Kdy je to účinné a kdy už ne.
automat
To nevim, chce to vyzkouset, tak nejak s citem. Jezdim ve skodovce s dsg a u ni je na tech 45-50 trojka ok, pripadne ctverka. Pak taky u toho manualniho bacha na nejake vytoceni, u skodovky v manualnim rezimu tam nekopnu treba o tri kvalty niz, kdyz pominu princip dsg tak to maji nejak naprogramovane, ale u mercedesu se mi to padly pod volantem povedlo. Jako na emisich ten motor mozna vytaceji stejne, ale bylo to takove necekane.
Hyundai mě taky nepustí. Taky je to dvouspojka jako DSG, vlastně dost podobný principy. Takže i když mám manuál, tak do červených otáček mě nepustí a prostě zařadí vyšší stupeň a naopak když brzdím, tak podřazuje a hlídá si to aby motor nezdechl. Takže je to takový manuál nemanuál.

 


0x
Jen tak mimo soutěž,mám dojem, že v C3 nebyl automat, ale jen robotizovaná převodovka.

Já jsem s tím jel dnes poprvé a zjistil jsem, že ani nemusím přehodit řadící páku do polohy M a stačí stisknout páčku pod volantem uznačenou + nebo - a převodovka SENSODRIVE ihned přeřadí o 1 stupeň nahoru nebo dolů a zůstává stále v režimu A. Takže jsem na začátku prudkého klesání před Markvarticemi natuknul ze 4 na 3 a nemusel jsem vůbec brzdit.

A vydrží to celej kopec?
Koncernový DSG když podřadím pádlem pod volantem tak vydrží tak minutu dvě a pak opět řadí podle sebe.

 

 


0x

U mého Touranu s DSG jedině manuál a podřadit.
Je to otravný tak to nedělám a prostě mám o něco málo vyšší náklady za údržbu brzd.

Dělám jen u několika kilometrového klesání, abych ty brzdy neuvařil.

 

bear

0x

Ano, dělám to tak u automatu z hydroměničem. Přehodím páku do poloautomatu a dám mínus.

 


0x
U manuálu z velkých kopců s přívěsem pomáhám brzdám zapnutím klimy

To je ale malý brzdný účinek toho chladícího kompresoru.

asd1

Klima si bere nějakých 5 kW, o takový výkon to motorem brzdí víc..

A hlavně motor to brzdí víc, pod kopcem nebo proti větru hned vypínám, ty komoresorem ubrany kilowatty z původních dávných 75 jsou sakra znát kdykoli.
Nejlepsi to bylo u jedničkový HTP fábky s výkonem 40 nebo 44 KW. Tam to bylo sakra poznat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]