Nejste přihlášen/a.
Přeji dobrý den.
Potřeboval bych nasměrovat v čem hledat závadu.
Mitsubshi COLT CZ3 z r. 2007, obsah 1332. Najeto jen 85 000 km. Asi před 2 měsíci při nastartování začaly kolísat otáčky od 1000 do 200, trvalo to asi 5 vteřin a potom už to bylo OK (od asi 1100, než se motor zahřál, potom asi 800). Postupně se to mírně zhoršilo - včera jsem nastartoval studený motor a otáčky jen mezi 200 až 100, po asi 5 vteřinách se začaly pomalu zvedat k normálu. Během těch nízkých otáček motor nereagoval na akcelerační pedál. Startérem není třeba dlouho točit, motor naskočí hned, jen ty nízké otáčky při studeném motoru, když je motoř zahřátý, tak ten problém není.
Jinak během jízdy motor šlape jak hodinky, žádný problém. Jen ty starty. Ale mám obavu, že by postupně mohlo dojít i k nějaké poruše během jízdy, tak bych to rád dal do pořádku.
Zkusil jsem vyměnit svíčky a místo benzínu s etanolem použít prémiový, ale nic se nezměnilo.
Motor žádnou závadu nehlásí a jestli by diagnostika něco ukázla nevím, když závada trvá jen pár vteřin po nastrtování.
Předem děkuji za každý tip, na co se zaměřit.
Děkuji za tip. Byl jsem v garáži schválně změřit, co čidla ukazují. Teplota v garáži je podle nástěnného teploměrku 17°C. Čidlo chladící kapaliny ukazovlo teplotu 17°C a čidlo nasávaného vzduchu 18°C, tak v tom to asi nebude.
Když jsem nastartoval, tak pulzovala škrtící klapka (asi 7 vteřin) a otáčky kolísaly mezi 1000 a 400.
Teplota chladící kapaliny šla nahoru, po minutě měla 35°C, potom jsem motor vypnul. Nasávaný vzduch zůstával stejný.
Mohla by blbnout kyslíková sonda (lambda). Většina má vyhřívací tělísko k vůli rychlejšímu náběhu správné funkce. Změřit osciloskopem průběh snímače a tělíska nebo základ změřit odpor vyhřívacího tělíska a napětí na něm při startu.
Máš pravdu, ale vycházím i z teorie, kdy ti řeknou 5 vteřin a ona je to minuta .
Na obě teorie má ovšem motor velmi malý nájezd, ale může být.
Kluci zdravím a děkuji za rady.
5 vteřin si s minutou určitě nepletu. A startuji tak, že po zapnutí zapalování počkám až pozhasínají kontrolky (asi 2 vteřiny) a za tu dobu by mohl být benzín natlakovaný a kdyby čerpadlo nestačilo doplňovat benzít, tak by se to asi projevilo při jízdě.
Ale to je můj názor a v žádném případě vaše rady nijak nespochybňuji.
Podle diagnnostiky je lambda v pořádku.
Jen doufám, že to bude nějká prkotina a že etanol v benzínu, na který jsem donedávna jezdil, nenapáchal nějaké větší škody.
Ne při jízdě se to neprojeví!Schválně bych zkusil změřit tlak paliva Mně to blbě, pravda na jiném motoru jiné značce špatně chytalo, 3, 4 pokus... a taky jako by jo a ne a prvních cca 100-200m se to trochu hádalo, po zahřátí pak jelo i při prudkém přidání dobře. Pal. čerpadlo dávalo 1,8baru. Vyměnil jsem za nové , přes 3bary, start nahned ! Všichni radili špatné vstřiky a může za to LPG, tak jsem jezdil výhradně na vervu 100 a dal ještě nějaké aditivum-čistič vstřiků a nic paradoxně na LPG i v minusových teplotách nahned .
Dále asi na čidlo teploty pro ŘJ (osobně mám v autě 3 , jedno pro ŘJ jedno pro budík a třetí pak jen pro saharu)
Dělá to každý studený start a mám dojem, že čím je větší zima, tím je to horší. Většinou startuji v garáži, kde bývá kolem 15°C a potom už venku startuji zahřátý motor. V sobotu jsem startoval, když auto stálo 7 hod. venku, teplota asi 4°C - to byly ty extrémě nízké otáčky po nastartování.
VIF jsem přidával do benzínu s etanolem. Teď mám plnou nádrž prémiového benzínu, až budu znovu taknkovat, tak tam VIF dám.
Před chvílí jsem měřil lambdy na zahřátém motoru. Nejsem odborník na posouzení grafů, tak přikládám snímky diagnostiky. Jedna sonda má pěknou sinusovku a druhá je trochu "zubatá", ale test sond hlásí, že jsou obě OK.
Zdravím ve spolek.
Vypadá to, že už je to v pořádku. Sice je tepleji než v době, kdy to nejvíc zlobilo, ale už startuje v pohodě a otáčky se po nastartování drží na asi 1100/min a jsou stabilní, jak se motor zahřívá, tak postupně klesají na 750.
Vyčistil jsem škrtící klapku (usazený nános kolem klapky) bez její demontáže. (Abych ji demontoval, musel bych odpustit chladící kapalinu a to se mi zrovna nechtělo.)
Ale k nějakému zlepšení nedošlo, tak jsem přez noc odpojil baterii, aby se vymazala uložená data z řídící jednotky. Po nastartování další den motor běžel bez kolísání, ale volnoběžné otáčky byly celkově vyšší asi o 100 až 150. Po týdnu a několika startech a jízdách si ŘJ znovu uložila nová data a zdá se, že je to OK.
Odborníci se můžou k mému postupu vyjádřit (i třeba to, jestli to byla blbost nebo ne), abych pro příště věděl, co je nebo není dobré dělat - může to posloužit i jako poučení pro druhé.
Rád se také dozvím posouzení grafů lambda-sond, zejména co zamenají ty "zuby" na té druhé.
A děkuji všem za poskytnuté rady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.