Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prasklý držák světla

Od: lukys® odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,

za měsíc jdu na STK a při demontáži světla se mi povedlo poškodit jeden držák.

Světlo drželo i tak jelikož drží ještě na dalších třech místech jen se tak o jeden mm pohybalo na horu a dolu tak jsem do zbytku držáku udělal díru a stáhl to stahovací páskou přes otvor na původní šroubek. Ano prasárna ale aspoň nějak jsem to uchytil...

Otázka je jestli toto někdo zkoumá a řeší na STK? Ano měří se sklon světla ale tohle moc vliv mít nebude.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Zaznělo - jen to shrnu:

- STK to neřeší, pokud světlo svítí dobře .. ale musí to držet i během štelování světla technikem na stanici

- opravné sady VW, citroen, peugeot ... jsou za cca. 250 na jedno světlo a materiál je výrazně pevnější než originál (jen se zasune do světla a přišroubuje do předem připravených míst

- lepení tavnou pistolí nebo horkovzduškou u většiny končí nevratným poškozením světla, jakékoliv běžné lepidlo opět jen degraduje materiál a případné zalepení je krátkodobě funkční

- existují firmy na lepení blatníků, nárazníků, ... - lepí i světla. Tady je riziko správného zalepení.. Je to opravdu pevné jako železo, ale když mám úchyty 3 a zalepí dva, tak se může stát, že jeden dá mírně nakřivo a ulomíte ten třetí při montáži.

 

bear

0x

U Škodovek a VW jsou opravné sady náhradních oušek. Světlomety na to mají přípravu pro náhradní ouško.

Ale jestli už je to doprasené, tak je to fuk.

Příklad:

skoda-dily.cz/...

Ale jsou i na Fabie 1, 2, atd...

Na některé Citroeny je také opravná sada držáků.

Mám Toyotu Yaris a nic jsem na to nenašel, vím že u koncernu VW to existuje.

To vypadá jako dobrej nápad, taková sada, jen kdyby nestála skoro tolik, co obě nový světla v druhovyrobe, tohle je úlet dávat na dvacetiletý auto s matnýma vysvícenýna svetlama zralýma na výměnu.
Ale líbí se mi u fabie ta příprava na vruty pro zadní kryt, když se ulámou packy
bear

bery - málo kdo to ví. Jak se to někdo pokouší tavit pájkou a různě napojovat, tak potom tam nejde ani ten náhradní díl packy do připravené štěrbiny. Světlo je pak na vyhození.

Druhovýroba je zlo. To nesvítí a třepe se parabola mnohdy.

Diesel - supr

bear

Yaris taky má.

Hledat "retainer headlamp"

google.com/...

asd1

Pokud umíš, tak svařit to jde plnohodnotně, rozměry se nemění a drží to.

Jestli tam někdo nablije vlaštovčí hnízdo, tak máš pravdu, tim to to akorát celý dojebe. Svařování neni nic složitýho, i cvičenou vopici bych to naučil za čtvrt hodiny...

bear

Taky se tam dá vtavit kancelářská svorka z koníka.

asd1

Ty nejsou nerez a pokud nejsou dokonale zatavený celý v plastu tak v soli za rok uhnijou a prdne to.. Dávám nerez strunu, je to víc práce stříhat a ohýbat ale neuhnije to.

Pokud někdo ví o nerez sponkách do koně, tak sem s nima. Nebo i do sponkovačky.

Já mam hliníkovej dratek co sme kdysy měli v praci mašinu co sponkovala čajový sáčky k provázku
asd1

Hliník taky na prd, malá pevnost tak musí být silnější = zeslabení plastu. A v soli hliník taky rezne, viz rozpadlý šusplechy, bloky alternátoru, chladiče...

Slabý nerez nebo aspoň pozink drátek, když je kalený a ne z bláta tak je to lepší (struna, pružinový drát). Čím slabší plast tím slabší i drát, tl. stěny 3mm = drát ca 0,5mm, víc jak 1mm už je na prd..

bear

spojovace.cz/...

Možná je veme i koník. Je tam několik rozměrů.

 

 


0x
Pokud ti svetla budou svitit jak maj vadit to nebude
Ja to řešim tak že přez prasklinu vtavim do plastu pistolovou pájkou skobičky z tenčího dratu nejlepe z obou stran
asd1
Ja to svaruju, pajecka s regulaci teploty na min. (z ali za stovku),V hrot, zanoris do spary, shrabnes boky a uhladis. Skobicky jako výztuha v kritických místech, dávám z nerez drátu, stačí struna.
Skobičky davam furt tavit jen plast se mi neosvědčilo
asd1

Tak pistolovou páječkou (pájka je cín!) to jde blbě, přepaluje a ohřívá jen minimální objem. Pak to praská.

V hrot, nízká teplota ideál jen aby se to tavilo (mívaj min. 200°C to je na hraně ale ještě to nepřepaluje moc), V hrot, zanoříš na celou tlouštku materiálu (ale abys neprojel skrz ven), pak to shrneš ze stran, lehce promícháš a nakonec uhladíš. Pak to i bez výztuhy má pevnost ca 80% původního materálu, pro většinu oprav to stačí aby to drželo až do dalšího křápnutí o vrata Pak výztuha stačí jen pro kritický místa a s ní pokud to rupne tak v jiným místě než oprava...

Regulovanou pajku mam skusim uvidim

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]