Nejste přihlášen/a.
Poraďte, benzinka u nás začala prodávat bioetanol 85. Pumpařka říka, dejte to tam na půl s Naturalem 95 (do felicie 1,3). Co myslíte, co to udělá? Dík za odpovědi.
Sezente si casopis autohit, v poslednim nebo predposlednim cisle maji cca šstrankovy test teto kombinace paliv ve feline z r.96..verim ze nekde v kauflandu to jeste pujde najit a pocist..clanek je napsany hezky a ve vysledku vyslo ze tahle kombinace paliv zvysila vykon, zmensila hluk motoru a jedinna nevyhoda byla drive teply motor..
Za mě nekupovat, jsou na to speciálně upravené motory a to že někdo tvrdí že stačí prodloužit dobu vstřiku a tak... No prostě to někdo přitáhl ze Švédska či odkud a teď s tím hrozně machrují. Kámoš to dal to auta 1:1 a teď jak už je ráno zima, tak problém se starty, vše ověřeno, dělá to E85. Prostě BA95 či BA 98 Forewer i když trochu drahý.
zvedne se výkon tak o 5 kW, ale také spotřeba, v konečném důsledku by měl být provoz o pár desítek korun na 100km levnější než na čistý benzin, motor bude trpět větším opotřebením a zkrátí se mu životnost...u felicie je to ale jedno...podle poměru by mohl být problém se starty, ale v poměrů půl to bude v pohodě
Už před 20 lety jsem míchal do Škodovky líh do benzínu.Až 15 %.a nepoznal jsem téměř rozdíl.Určitě se na to musí seřídit předstih,aby se v motoru spálilo všechno palivo.Přece jen etanol má jiný průběh hoření.Ale to by neměl být při seřízování kouřových splodin problém.
JABRAKA
Ahoj,
slyším o tom Bioetanolu poprvé.
Má to mít 85 oktanů? Je to bezolovnatý benzin?
A nehodilo by se mi to do veteránů z roku 1930 až 1950? Kdysi jsem jezdil na letecký benzin a bylo to dobré. Dnes se nedá ten letecký normálně koupit. Jenom prý se sudem který zaplatíte a zpět se nevykupuje a přijde asi na 45 Kč za litr.
Honza
Tak kamaráde k tomu ethanolu 85.To číslo 85 neudává počet oktanů ale procento zastoupení lihu v benzínu.Tak že 15%benzín a 85% líh.Nebot Líh má oktanové číslo zhruba kolem 105. Jezdí na to už velká část mích kamerádu a ják jsem zatím slyšel,ne Felicii je to bomba,jede jako drak. tan líh je však lepší dát do moderních aut co mají elektronické nastavení předstihu,tam to funguje bez starostí.
S pozdravem Ruda.
Tak že 15%benzín a 85% líh - safraporte líh má poloviční výhřevnost proti benzinu. A co spotřeba?
doplněno 02.09.10 23:49:velmi zajímavý odborný článek www3.fs.cvut.cz/...
Líh má menší výhřevnost, než benzín (23 MJ/l oproti 32 MJ/l). To je více, než poměr cen těchto paliv. Navíc motory jsou většinou optimalizovány na benzín. Buď se při spalování lihu v benzínovém motoru něco zázračného děje a vede to k vyššímu výkonu, nebo se něco celkem obyčejného a přízemního děje ve zkušebně, která naměřila tyto skvělé výsledky. V Česku se lihu vyrábí nadbytek a protože o něj není zájem, polovina se musí vyvážet. Proto je pochopitelné, že se výrobci snaží oblibu tohoto paliva zvýšit i u nás.
Hledejte na internetu - objevil jsem i borce někde z jižní moravy který dodává sady na přestavbu - asi 8.000,-, jezdil jsem na to asi dva měsíce s oplem Merivou rv. 2009 eodvážil jsem se to ředit 1:1, volil jsem menší objem etanolu v Ol stál 22,50,- ovšem podle mne spotřeba šla minimálně o 15% nahoru...zvolil jsem raději Lpg a spokojenost...60l nádrž misto rezervy a cena 12,70 za litr...paráda, namontovano přimazávání flash lube, opel má hydraul.zdvíhátka takže zaklepávání ventilů by nemělo hrozit a ted po kontrole po 4.000 km bez závad - spotřeba před kontrolou 8,02 - ještě to mechoš stáhl a uvidíme na kolik si to sedne...zatím spokojenost...už druhé auto na LPG a spokojenost, Opel sice dělá orginál na Lpg ale k nám není možno dovezt...
Na LPG jezdim uz mnoho let, nejake primazavani neni potreba (az na S120) a hydr. zdvihatka na to nemaji nejmensi vliv. Kazdopadne u nas stoji cca 15Kc a do dalsiho auta se mi to za 35 litru nevyplati dat, jak pocitam
Mě vyšla montáž na 26 + 2,5 přimazávání + 500 odpojení el. čerpadla při automat přepnutí na Lpg, jinak Opel a Ford vyžadují instalaci přimazávání kvůli ventilovým sedlům...seriozní firma - odkaz lpg-autogascentrum-servis/.... U mě je nájezd km poněkud větší nebot používám vozidlo k pracovním povinnostem - nájezd 30.000/ rok...zdravím plynaře...
doplněno 02.09.10 23:37:přimázávání - ochranamotoru.cz/...
Tak o tom primazavani by se dalo diskutovat, ale pro dobry pocit, proc ne. Za horsi napad povazuju odpojeni benzinoveho cerpadla, nektere benzinove vstrikovace pri tom nemusi dopadnout dobre - jsou totiz kolujicim benzinem chlazeny a kdyz nekoluje, tak vyschnou, nechladi se... Mam LPG v Omeze 3.0V6, najeto asi 50 na LPG a bez problemu, aspon s ventily.
konzultoval jsem to s mechanikem - tvrdil že čerpadlo stejně uzavře přívod benzínu do vstřiků při přepnuti na plyn a to co tam zbyde zůstane...ale při startu a občas ji protáhnu benzínem, tak pokud to něco se vstřikama udělá zapojí čerpadlo nazpět...ten přímaz jsem tam dal stejně jen pro jistotu a po doporučení těch strakoničáků, přece jen to byl nový motor rok starý takže i ze soucitu...
To jo pěkný kulový dneska sem to vyzkoušel, a auto škubalo jako když tam byla voda.Je to hovadina když líh má menší těkavost než benzín.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.